Entertainment alle pijlers

Floortje naar het einde van de wereld

09-01-2014 22:08 672 berichten
Meer liefhebbers van dit programma?

Ik vind het echt schitterend, die mooie verlaten landschappen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit 't nu te kijken en lijkt me idd geen fijne plek om te wonen. Veel te afgelegen.

En die vrouw zei in 't begin dat ze studeerde en graag vooruit wilde en ze spreekt niet eens Engels! En ze zit nu als kindvrouwtje te verpieteren in een gat waar ze weg gekeken wordt door de locals en waar ze zich helemaal niet kan ontwikkelen. En dan blijft ze nog gewoon daar terwijl haar moeder ernstig ziek is, ipv op de eerste heli te springen en naar Frankrijk terug te gaan.
Shoot first, ask questions later!
Ik heb net gekeken vond het ook niet de mooiste aflevering maar komt misschien inderdaad ook door dat zij net slecht nieuws had gehad.
quote:redbuIIetje schreef op 04 februari 2016 @ 18:32:

Ik zit 't nu te kijken en lijkt me idd geen fijne plek om te wonen. Veel te afgelegen.

En die vrouw zei in 't begin dat ze studeerde en graag vooruit wilde en ze spreekt niet eens Engels! En ze zit nu als kindvrouwtje te verpieteren in een gat waar ze weg gekeken wordt door de locals en waar ze zich helemaal niet kan ontwikkelen. .

Ze wilde een man met ambitie.

Hoe wrang dat ze dat ten koste laat gaan van haar eigen ambitie. Ze zit daar de beste jaren van haar leven te verdoen. Vond dit ook.zo sneu: Ga je wel eens koffie drinken met een vriendin?

Ja soms. Met mijn schoonzus. Of mijn kind.
.
Ik zou het veel te beklemmend vinden daar, als vreemde eend in dat piepkleine dorpje, waarbij de mensen al vanaf dag 1 duidelijk maakten dat ze er niet bij hoorde. En ze hebben het zo druk met hun hotelletje, dat ze ook weinig tijd hadden voor hun zoontje.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En die studie van hem komt ook niet echt tot z'n recht in zo'n afgelegen b&b. Maar van hem kan ik 't me nog voorstellen dat hij gewoon terug wilde naar zijn geboortestreek. Van haar begrijp ik niet dat ze daarin mee ging en dan ook nog naar die afgelegen krater. Als ik haar was had ik gewoon geeist op 'n wat fijnere plek te gaan wonen nabij het strand. Kun je volgens mij ook veel meer verdienen als je daar 'n hotel begint, want het is toch maar 'n beperkt publiek wat bereid is 'n hele dag die berg op te lopen.
quote:redbuIIetje schreef op 04 februari 2016 @ 18:42:

En die studie van hem komt ook niet echt tot z'n recht in zo'n afgelegen b&b. Maar van hem kan ik 't me nog voorstellen dat hij gewoon terug wilde naar zijn geboortestreek. Van haar begrijp ik niet dat ze daarin mee ging en dan ook nog naar die afgelegen krater. Als ik haar was had ik gewoon geeist op 'n wat fijnere plek te gaan wonen nabij het strand. Kun je volgens mij ook veel meer verdienen als je daar 'n hotel begint, want het is toch maar 'n beperkt publiek wat bereid is 'n hele dag die berg op te lopen.Helemaal met je eens. Staat er daar een "luxe" B&B (tenminste, zo te zien was alles netjes geregeld), maar hé, je moet wel 8 uur lopen voor je er bent vanaf de dichtstbijzijnde bushalte. En dan kan dat voor avontuurlijke reizigers misschien nog leuk zijn, daar een paar dagen te bivakkeren, maar zou er niet aan moeten denken daar zelf opgesloten te zitten en één keer per 3 maanden een dagje naar de dichtstbijzijnde "stad" te kunnen. Leek me overigens een leuk en hecht koppel, dus dat helpt, maar dan nog... Ik zou al gauw helemaal maf worden van het gevoel voor 90% van de tijd opgesloten te zitten in die gemeenschap van 100 zielen, die tegenover jou ook nog eens vrij gesloten is (want je bent een "nieuwkomer", ook al ben je met een local getrouwd), en geen andere manier te hebben om er even uit te breken dan 10 uur over een geitenpad over de bergen te gaan lopen... naar de bushalte... neuh... niet mijn ding, maar petje af dat zij het volhoudt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:impala schreef op 04 februari 2016 @ 18:38:

[...]

Ze wilde een man met ambitie.

Hoe wrang dat ze dat ten koste laat gaan van haar eigen ambitie. Ze zit daar de beste jaren van haar leven te verdoen. Vond dit ook.zo sneu: Ga je wel eens koffie drinken met een vriendin?

Ja soms. Met mijn schoonzus. Of mijn kind.

Ik vond die vrouw eigenlijk heel sympathiek. Leek me een fijn mens, goed voor haar kind, geen zeurkous, maar aanpakken, en met een mentaliteit van "ja, ik heb hier nou eenmaal zelf voor gekozen, dus ik zet mijn schouders eronder". Daarvoor petje af.

Maar ik kan me niet voorstellen dat je happy bent op zo'n plaats, die herberg kan ook geen mega-omzet draaien, lijkt me, want Réunion is geen mega-toeristenbestemming en áls er al toeristen komen, blijven die voor 99% in de stad of aan de kust hangen, die gaan echt geen 10 uur lopen met hun bagage om in the middle of nowhere in een pension te gaan zitten, lijkt me.
Rare wet ook eigenlijk dat de toeristen naar boven moeten lopen en alleen voor de terugweg de heli mogen pakken.
quote:redbuIIetje schreef op 04 februari 2016 @ 19:03:

Rare wet ook eigenlijk dat de toeristen naar boven moeten lopen en alleen voor de terugweg de heli mogen pakken.Is ook idioot, vond ik ook raar. En ik heb best wat over voor een mooie bestemming, ben niet te lui om mijn benen te gebruiken, maar ik vond die krater nou echt niet zo bijzonder dat ik daar mezelf 10 uur voor zou gaan afsloven met mijn bagage op mijn rug, ik bedoel, dan zijn er plekken die zeker zo mooi zijn die makkelijker bereikbaar zijn.
Vanavond, Net 5 om 21.50: grand designs, naar het einde van de wereld. Kevin reist naar moderne mensen die off-grid wonen. Ze ontsnapten aan de westerse samenleving om elders in de wereld geluk te vinden.

Vorige week een aflevering gezien over noord-Zweden, vond het erg leuk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Welke zender??

Ik zie het nu. Ik ga kijken.
.
Vond de vrouw wel erg aardig, maar geen boeiende aflevering

Ik vond de plaats ook niet echt mooi ofzo, wel benauwend
ja, vanavond weer!
Kijkt er nog iemand die net gezien heeft dat floortje werd aangeplast door een schildpad
Ikke! Nu al zo moooi.
Prachtig!
haha ja die schildpad :D
Oh, dat neushoorntje

Maar wat een leven, mooi, Maar ik zou er niet aan moeten denken.
Dit lijkt mij dan weer fantastisch!
Prachtige aflevering wederom. Zo knap dat ze alleen in zo'n auto kunnen leven.
Prachtig! Voor even.... Ik gok dat ik t na een dag half slapende leeuwen waarnemen wss wel spuugzat zou zijn, maar heb wel bewondering voor hun!
Die beelden.. Prachtig 💚
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
wat een mooie aflevering over Namibie! Ooit in het verre verleden heb ik ook zo een jaar door Afrika getrokken.

#iwanttogoback
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wie kijkt er mee?
Ik zo. Thanks for the reminder, zet de tv aan. Het is nog niet begonnen gelukkig.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven