Entertainment alle pijlers

Formule 1 2026

02-01-2026 15:52 203 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Met een verandering van reglementen, de toevoeging van een 11e team en een overname door Audi gaan we het nieuwe seizoen in!

Hier een overzicht van wat deze nieuwe reglementen inhouden:
Op de F1 pagina:
Everything You Need To Know About the Formula 1 2026 Regulations

Op het F1 Youtube kanaal:
Everything You Need To Know About the Formula 1 2026 Regulations
Why You Should Be Excited For The 2026 F1 Season!

De Teams en Coureurs

Afbeelding

Het Race schema

Afbeelding

Het Sprint schema

Afbeelding

Een plek om over de race weekenden te praten en nieuwtjes te delen. Formule 1 is te kijken via F1TV en Viaplay.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Verstappen raakt ook race-engineer kwijt: Lambiase in 2028 naar McLaren

https://www.nu.nl/formule-1/6391954/ver ... laren.html

Oef....wat had Max een aantal jaar geleden gezegd, dat ie zonder GP niet wil racen toch?

Gardening Leave voor GP zal een jaar zijn, dus 2027 is ie weg. En met Max zijn uitspraken goed kans dat hij dan ook gaat.
Ze hebben allebei een contract tot 2028. En ik las ook dat GP eens heeft gezegd dat hij nooit met een andere coureur dan Max wil samenwerken als race-engineer. Als het waar is dat hij vertrekt (en ik verwacht het wel en dat dat binnenkort bevestigd wordt) dan denk ik dat hij geen race-engineer meer blijft en dat Max ook fijn wat anders gaat doen. Max zie ik zijn contract uitzitten en dan met zijn eigen raceteam aan de slag.

Dus in het kort: jammer voor de sport (en Red Bull), maar super voor GP! (en Max)
ik heb gezegd
Blijven jullie trouwens nog F1 kijken als Max niet meer meedoet?

Ik wel. Ik kijk de sport zo'n 33 jaar, met een pauze in mijn puberjaren. Met Max maakte het wel leuker, maar ook zonder blijf ik kijken.
annanassie wijzigde dit bericht op 09-04-2026 11:12
Reden: Typfout
0.50% gewijzigd
ik heb gezegd
Ja ik blijf wel kijken. Volg F1 af en aan vanaf half jaren '90. De jaren dat Max mee heeft gedaan zijn wel een kers op de taart.
Ik kijk niet voor Max, maar ondanks dat ik al ruim 30 jaar kijk is er best een kans dat ik dit seizoen afhaak. Wat ik nu heb gezien heeft niets met racen te maken.

Maar leuk voor GP dat hij de stap naar chief racing officer kan maken.
tinytiny wijzigde dit bericht op 10-04-2026 00:28
1.49% gewijzigd
Ah. Het is GP van harte gegund. Ik vind het een prachtig setje, GP en Max. Heb van ze genoten. Regelmatig de boordradio van die twee teruggeluisterd, just for fun.

En ook al blijft ie nog even, het voelt toch anders dan. Jammer dat het zo loopt bij RB. Lijkt me dat dit ook betekent dat Max er definitief mee gaat kappen.

Ik weet nog niet of ik het zonder Max leuk blijf vinden, ben toch wel vooral successupporter van Max.
Annanassie schreef:
09-04-2026 11:08
Blijven jullie trouwens nog F1 kijken als Max niet meer meedoet?

Ik wel. Ik kijk de sport zo'n 33 jaar, met een pauze in mijn puberjaren. Met Max maakte het wel leuker, maar ook zonder blijf ik kijken.
Ja. Ik kijk sinds 1994 (1 mei...) Ik haak eerder af vanwege die strontvervelende nieuwe regels/auto's, dan vanwege het vertrek van Max.
Star⁴ schreef:
10-04-2026 08:26
Ja. Ik kijk sinds 1994 (1 mei...) Ik haak eerder af vanwege die strontvervelende nieuwe regels/auto's, dan vanwege het vertrek van Max.
Dit. Al moet ik zeggen dat ik dit seizoen weinig races gezien heb. Ik heb een vrij ernstig slaapprobleem en skip daardoor de vroege races.

Ik zag trouwens op de Insta van Christian Horner dat hij een gezellig feestje had. Gasten waren o.a. Max, GP, Pierre en Daniel.
Dit weekend Miami met een Sprint race.
1e vrije training is, door de aanpassingen in de regels én omdat er maar 1 training is, verruimd naar 90 minuten.

De speciale livery van Racing Bulls valt wel op :sun:

Afbeelding
Ik ga wel even kijken, maar ben bang dat we naar erg langzame auto's gaan kijken.
Redbull gebruikt deze vrije training de draaiende achtervleugel die Ferrari eerder heeft laten zien.
De vleugel is wel net wat anders gebouwd en de opening tussen de twee elementen ziet er echt heel groot uit!

Afbeelding
Het zal nostalgie zijn maar ik zie in de studio af en toe de felblauwe- en roze kleuren voorbij komen zoals destijds in Miami Vice :-D
Krijg motto niet verwijderd :-)
Alessandro Zanardi is op 59 jarige leeftijd overleden :(
Echt niet oud :|
Nico zijn Audi heeft vlam gevat op weg naar de grid, die gaat de Sprint race niet rijden.
Verstappen ging steeds beter rijden. En dankzij de straf voor Antonelli toch 5e. Benieuwd hoe het straks gaat.
Nou, de F2 Sprint race was een stuk leuker om naar te kijken! Beetje saai met een handje inhaalacties.

De updates van RedBull lijken wel te werken trouwens, Max P5 na een 5 sec penalty voor Kimi.

Om 22:00 de kwalificatie voor de race!
Heel knap, op 2!
Mooi gedaan Kimi P1 en Max P2 :cheer2:

Charles ook lekker bezig op P3.

Al is er morgen regen/onweer verwacht, dus we gaan zien hoe laat de race gaat starten :P
PimPom schreef:
02-05-2026 23:08
Mooi gedaan Kimi P1 en Max P2 :cheer2:

Charles ook lekker bezig op P3.

Al is er morgen regen/onweer verwacht, dus we gaan zien hoe laat de race gaat starten :P

Ik lees net dat de race om 19.00 uur onze tijd begint.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Yup!

Afbeelding
Vind ik attent van ze, moet morgen weer werken na vakantie dus had er niet echt zin in om 22.00 :P
Isack Hadjar gediskwalificeerd. Hij start achteraan in Miami.
F2 is met hun formatieronde restart. Vooral het zicht is niet echt goed.
Was een mooie F2 race als je tussen de safety car en VSC periodes heen kijkt :popcorn:

Het is nu droog in Miami, maar blijft dreigen met regen. F1 start bijna :hyper:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven