Entertainment alle pijlers

Gepest!! (TV)

05-05-2011 21:33 2867 berichten
Alle reacties Link kopieren
RTL 4

Confrontatie met oude pestkop

Confrontatie met oude pestkop

Mirelle had geen leuke middelbare schooltijd. Het meisje werd in de brugklas ontzettend gepest. Jongens riepen haar na, sloegen haar tijdens de les op het hoofd en lieten haar struikelen. Ze heeft er haar hele leven last van gehad. In het nieuwe programma Gepest zoekt ze de plaaggeesten uit haar jeugd op en confronteert ze hen met de ingrijpende gevolgen van het pesten.

Kwetsbare mensen

Peter van der Vorst stond aan de wieg van het programma en neemt ook de presentatie op zich. Hij bespeurde tijdens het draaien een aantal opmerkelijke parallellen tussen de kinderen die gepest werden. “Het zijn toch heel vaak kwetsbare mensen. Ze worden niet eens zo zeer gepest omdat ze er anders uitzien, maar gewoon vanwege hun karakter. Ze pakken plagerijen eerder op als pesten. Zodra mensen zien dat dit werkt, dan ben je pas echt de pineut.”

Rode draad

Ook in het vervolg van hun leven zijn er veel overeenkomsten tussen de slachtoffers van pesterijen. “Je ziet dat ze in hun leven opmerkelijk vaak in de zorg gaan werken. Bijna iedere brief die we binnenkrijgen is van iemand in de kraamzorg of de psychische hulpverlening. En ze zijn allemaal heel perfectionistisch, dat zie je ook aan Mirelle. Ze willen het graag goed doen, dat is een rode draad door alle verhalen.”

Signalen

Peter hoopt dat zijn programma een positieve gevolgen zal hebben voor slachtoffers van pesterijen. “Je kunt pesten nooit laten verdwijnen, maar de aandacht ervoor helpt. Net als dit programma: als mensen ernaar kijken, dan weten ze dat ze niet de enige zijn. Ouders en leraren zien het programma ook en gaan misschien beter op de signalen letten en die ook serieus nemen. Dat was eigenlijk ook het doel waarmee ik het programma ging maken. We dachten: prachtig thema, gek dat het er nog niet is. Hier kunnen we echt iets mee betekenen.”
ik rookte ook op mijn 12e..ben toch ook geen graftak biatch geworden? eehm..soms in mijn woorden dan...
Wat een lellik wief

en ze weet van niets
ze was is het dikkerdje met de blonde haren...
Ja nog steeds vrijgezel. En de direkteur zegt dat ze gezellige meid was......
't lijkt wel de lelijke 3-ling, die pesters..

Precies dezelfde types.
3 dikkertjes met blonde haren
vind het niks raar dat ze vrijgezel is en in een psychiatrische instelling als resepsioniste werrekt
Dat ik dat heb gepest.
aaaarghhhhhh het is een mens kuttekop!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vind dat Peter erg netjes is, ik zou het niet kunnen, zo'n programma presenteren
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
Knap dat Peter van der Vorst zo 'aardig' kan doen.

Ik word echt niet goed van die mokkels.
Hoe komt het toch dat pesters zo vergeetachtig zijn?
en ze is receptioniste in een pschy inrichting
als receptioniste heb je ook een voorbeeldfunctie...helaas voor haar is dat ook te hoog gegrepen..
Idd Jaye.. ik zou ook niet vriendelijk kunnen blijven denk ik.
ermee zitten is soms misschien een groot woord (ik kijk even naar mezelf), maar het tekent wel je jeugd en dat heeft invloed.
ze loopt niet weg voor haar verleden..... wauw knap hoor ;(

oh god dat voorstukje. geen sorry. bahbah enge aso wijven
Wat een lelijk stel spoken bij elkaar
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
quote:Sunny1 schreef op 26 mei 2011 @ 22:05:

Knap dat Peter van der Vorst zo 'aardig' kan doen.

Ik word echt niet goed van die mokkels.Dat vind ik ook.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Rainbow01 schreef op 26 mei 2011 @ 22:05:

en ze is receptioniste in een pschy inrichtingZe kan er beter opgenomen worden. Wat een psycho.
quote:Rainbow01 schreef op 26 mei 2011 @ 22:05:

en ze is receptioniste in een pschy inrichtingWaarschijnlijk is ze in de war en dénkt ze dat ze receptioniste is
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 26 mei 2011 @ 22:05:

Hoe komt het toch dat pesters zo vergeetachtig zijn?Hier snap ik dus ook niets van in hun beleving sted eht niets voor en ze weten t niet eens meer
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 26 mei 2011 @ 22:05:

Hoe komt het toch dat pesters zo vergeetachtig zijn?Omdat slachtoffers vaak voor het leven getekend zijn.
Ben wel benieuwd naar hoe het zo gaat, de beelden worden vaak een beetje "leuk" geknipt en geplakt voor de reclame teasers dus het kan nog mee vallen.

Maar voor nu? Wat een bagger die laatste zeg.
Gatverdamme het zou je kind maar wezen...moeder van chuggy is

gevonden brrrr....nog al logisch dat ze vrygezel is en ze hoort zelf

zo te horen in dr instelling thuis.waar ze werkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven