Gezeik in Meerdijk (hét GTST-topic)

woensdag 6 juni 2018 om 10:44
Goede tijden, slechte tijden
Loes helpt engnek Jan om zeep
Bing krijgt van Amir een beeb
Laura leeft maar voort en voort
Tijd dat zij eens wooooooordt vermoord
Wil ik echt dat Laura het loodje legt?
Welnee, maar het moest rijmen en tja, ze ís natuurlijk wel stok- en stokoud inmiddels.
In dit topic schrijven we over GTST.
We ergeren ons te pletter, maar blijven uiteraard WEL kijken
Loes helpt engnek Jan om zeep
Bing krijgt van Amir een beeb
Laura leeft maar voort en voort
Tijd dat zij eens wooooooordt vermoord
Wil ik echt dat Laura het loodje legt?
Welnee, maar het moest rijmen en tja, ze ís natuurlijk wel stok- en stokoud inmiddels.
In dit topic schrijven we over GTST.
We ergeren ons te pletter, maar blijven uiteraard WEL kijken

zondag 9 december 2018 om 08:37
ja, ik dacht het ook!!!AbsolutelyFabulous schreef: ↑08-12-2018 09:34Laatst zei de moeder van Rik tegen hem, dat zijn (ex) geliefde hem moet accepteren met nek en al anders is ze hem niet waard. Waarschijnlijk dachten alle schrijvers in dit topic: Welke nek??![]()
Don't cry, buy a bag and move on.
vrijdag 14 december 2018 om 19:04
Hoi hoi,
Ik schrijf hier nu voor het eerst mee, maar volg dit topic al een tijdje. Ik wilde even iets kwijt. Weet niet of ik hier verder alleen in sta en wilde graag jullie mening, mochten jullie die willen delen
.
Ik heb vandaag besloten om de verhaallijn rondom Marieke niet meer te volgen. Ik vind dit wel echt heel jammer, want ik wilde graag weten hoe het afliep met haar rondom het luisterboek van Janine!
Maar ik merk dat ik de euthenasie wens en de manier waarop het gepresenteert wordt op het moment totaal niet trek. Het komt meerdere keren per aflevering voorbij en het aantal keer dat ze zegt "Ik wil dood" is niet meer bij te houden. Ik begrijp dat het fictie is, maar ik vraag me af of het op deze manier nog wel verantwoord is. De manier waarop ze het idealiseert, de nadruk die erop ligt en de hoeveelheid die het wordt genoemd vind ik erg tricky. Ik begrijp dat ze de maatschappelijke kwestie aan het licht willen brengen, maar zoals ik al zei weet ik niet of ze dit op een handige manier aan het aanpakken zijn.
Voor mij in ieder geval niet, vandaar dat ik heb besloten de stukjes met Marieke erin over te slaan.
Ik schrijf hier nu voor het eerst mee, maar volg dit topic al een tijdje. Ik wilde even iets kwijt. Weet niet of ik hier verder alleen in sta en wilde graag jullie mening, mochten jullie die willen delen

Ik heb vandaag besloten om de verhaallijn rondom Marieke niet meer te volgen. Ik vind dit wel echt heel jammer, want ik wilde graag weten hoe het afliep met haar rondom het luisterboek van Janine!
Maar ik merk dat ik de euthenasie wens en de manier waarop het gepresenteert wordt op het moment totaal niet trek. Het komt meerdere keren per aflevering voorbij en het aantal keer dat ze zegt "Ik wil dood" is niet meer bij te houden. Ik begrijp dat het fictie is, maar ik vraag me af of het op deze manier nog wel verantwoord is. De manier waarop ze het idealiseert, de nadruk die erop ligt en de hoeveelheid die het wordt genoemd vind ik erg tricky. Ik begrijp dat ze de maatschappelijke kwestie aan het licht willen brengen, maar zoals ik al zei weet ik niet of ze dit op een handige manier aan het aanpakken zijn.
Voor mij in ieder geval niet, vandaar dat ik heb besloten de stukjes met Marieke erin over te slaan.

vrijdag 14 december 2018 om 22:51
AbsolutelyFabulous schreef: ↑14-12-2018 19:51Ik heb dat bij de scènes met Rik. Hoe ze maar iedere keer benadrukken met die kraag dat hij geen nek heeft![]()

Don't cry, buy a bag and move on.

zaterdag 15 december 2018 om 10:04

zaterdag 15 december 2018 om 10:13
Dat ben ik met je eens inderdaad, dat geeft verre van een goed voorbeeld.Sabeltandcavia schreef: ↑15-12-2018 10:04Ik had dan weer moeite met de gehaktballen van Jef. En dan bedoel ik die ballen die hij zo in de vuilnisbak kieperde terwijl er niets mis mee was. Ja joh ... voedsel weggooien waar ook nog eens een beest voor is doodgegaan. Voor niks. Lekker voorbeeld weer.![]()
zondag 16 december 2018 om 11:54
Waarom heb je hier zoveel moeite mee dan? Persoonlijk doet het mij niks. Als iemand niet verder wil leven vind ik dat heel droevig, maar ik begrijp het wel.meekay schreef: ↑14-12-2018 19:04Hoi hoi,
Ik schrijf hier nu voor het eerst mee, maar volg dit topic al een tijdje. Ik wilde even iets kwijt. Weet niet of ik hier verder alleen in sta en wilde graag jullie mening, mochten jullie die willen delen.
Voor mij in ieder geval niet, vandaar dat ik heb besloten de stukjes met Marieke erin over te slaan.![]()

zondag 16 december 2018 om 12:50
AbsolutelyFabulous schreef: ↑14-12-2018 19:51Ik heb dat bij de scènes met Rik. Hoe ze maar iedere keer benadrukken met die kraag dat hij geen nek heeft![]()

Ik vind de verhaallijn rond de euthanasie juist wel goed, omdat duidelijk wordt dat het niet iets is wat je 'zomaar' even regelt.
Je ziet dat, zodra er ook maar een vermoeden van wilsonbekwaamheid is, artsen er niet aan mee willen werken.
Dat moet, vooral voor degenen die om de patiënt heen staan, heel frustrerend zijn.
Ze zegt op een gegeven moment ook dat ze er dan zelf wel een einde aan maakt, en ik denk dat dat een vrij logische gedachte is van iemand die niet meer verder wil, maar niet geholpen wordt.

zondag 16 december 2018 om 19:47
Ik vind dat euthanasieverhaal ook juist goed want inderdaad, juist bij dementie is het zo moeilijk en oneerlijk. Je loopt hoe dan ook achter de feiten aan, zeker als je een geitenwollensok figuur treft. Je werkt zo zelfmoordpogingen met alle gevolgen van dien in de hand en het is juist goed dat dat eens goed in kaart wordt gezet.
maandag 17 december 2018 om 11:07

"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

maandag 17 december 2018 om 20:53
Ik wil em ook wel troosten.