Entertainment alle pijlers

Gênante tanden

30-05-2016 21:43 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poe.. wat een heftig programma. Lijkt me echt een nachtmerrie. Ten eerste om zo'n gebit te hebben en om het dan weer helemaal op te laten knappen.
aan het typen...
Ik ben ook heel bang voor de tandarts. Vorig jaar heb ik een paar kronen laten zetten. Doordat de tandarts goed omging met mijn angst, en maximaal verdoofde ging het prima.
Ik heb het ook gezien, maar mijn programma is het niet. Ik ben meer van de huisrenovaties.
quote:suzyqfive schreef op 30 mei 2016 @ 22:40:

Als je je tanden goed verzorgd dan heb je aan twee keer per jaar een consult van 30 euro genoeg, daar weegt geen verzekering tegenop.

Ligt ook wel een beetje aan je gebit. ik verzorg het prima, let op wat ik eet en drink maar heb toch regelmatig klachten.

klopt af, is al even geleden gelukkig.

Ik ga dus wel 2 keer per jaar naar de tandarts maar ben ook aanvullend verzekerd mocht mijn gebit weer lastig gaan doen.

In het verleden was ik ook erg angstig (kreeg valium voorgeschreven als ik naar de tandarts moest) maar dat is wel minder geworden gelukkig.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Als je je tanden goed verzorgd dan heb je aan twee keer per jaar een consult van 30 euro genoeg, daar weegt geen verzekering tegenop.

Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Ik heb echt prachtige tanden en verzorg ze perfect en ga altijd op controle. Helaas is het allemaal maar schijn want ik heb een vreselijk gebit. Nu gelukkig al een maand pijnvrij maar leuk is het echt niet. Na een kopstoot van mijn zoon heb ik alleen maar ontstekingen en ellende, heb kiezen die blijven doorgroeien aan de bovenkant en dus de onderkant in verdrukking brengen, heb kiezen die er perfect wit uitzien en die niet eens gaatjes hebben maar ze zijn zo poreus als maar kan, en ik heb paradobtitis.

Zie mijzelf best over 10 jaar wel in zo'n programma terecht komen omdat ik de kosten echt niet meer kan betalen. Ben soms wel eens bekant 1000 euro in de maand kwijt geweest aan de tandarts en dat is gewoon echt geen doen meer.
quote:PattyJupiter schreef op 30 mei 2016 @ 23:02:

Ik heb het ook gezien, maar mijn programma is het niet. Ik ben meer van de huisrenovaties.Haha, ook leuk inderdaad
aan het typen...
quote:Lovely1987 schreef op 30 mei 2016 @ 23:17:

[...]

Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Ik heb echt prachtige tanden en verzorg ze perfect en ga altijd op controle. Helaas is het allemaal maar schijn want ik heb een vreselijk gebit. Nu gelukkig al een maand pijnvrij maar leuk is het echt niet. Na een kopstoot van mijn zoon heb ik alleen maar ontstekingen en ellende, heb kiezen die blijven doorgroeien aan de bovenkant en dus de onderkant in verdrukking brengen, heb kiezen die er perfect wit uitzien en die niet eens gaatjes hebben maar ze zijn zo poreus als maar kan, en ik heb paradobtitis.

Zie mijzelf best over 10 jaar wel in zo'n programma terecht komen omdat ik de kosten echt niet meer kan betalen. Ben soms wel eens bekant 1000 euro in de maand kwijt geweest aan de tandarts en dat is gewoon echt geen doen meer.Jeetje wat heftig :(
aan het typen...
Ik ben ook doodsbang. En ga naar speciale tandarts. Ik ben maximaal verzekerd maar heb eigenlijk zelden war (gelukkig )
quote:Lovely1987 schreef op 30 mei 2016 @ 23:17:

[...]

Zie mijzelf best over 10 jaar wel in zo'n programma terecht komen omdat ik de kosten echt niet meer kan betalen. Ben soms wel eens bekant 1000 euro in de maand kwijt geweest aan de tandarts en dat is gewoon echt geen doen meer.Jeetje wat een ellende zeg! Ging die kopstoot per ongeluk?
quote:Christiana schreef op 30 mei 2016 @ 22:35:

Mijn vader van 85 zegt dat je vroeger aan een gebit kon zien of iemand arm was of rijk.. Ik vrees dat we daar weer naar toe gaan. Tandartsbezoek kan een een dure aangelegenheid zijn. Als mensen dan ook nog angstig zijn is dat een slechte combinatie. Ik vind vooral vreemd dat een gebitsprothese wel onder de basiszorg valt en gaatjes vullen e.d. niet.. tandartsverzekeringen zijn duur en door een steeds grotere groep mensen niet meer op te brengen.

Klopt als een bus. Ik ben drie jaar niet verzekerd geweest voor ziektekosten. Dat kwam omdat ik me niet in kon schrijven in onze gemeente. Ik heb drie jaar lang gebeld, gemaild, geschreven, langsgeweest en uiteindelijk gesmeekt. Een inschrijving in de gemeente, is tegenwoordig een 'big deal'. Ik denk dat het alang niet meer bekend is hoeveel mensen er in Nederland wonen want ik woon er al mijn hele leven, in Zaanstad en ik mocht me zelfs niet inschrijven. Met mijn hoge opleiding en mooi taalgebruik, werd ik toch elke keer afgewezen. Er was geen enkele manier om mij en mijn vriend in te schrijven. Geloof het of niet.

Tot ik ontdekte dat de BAG procedure bestaat. Nu staan we eieieieieindelijk ingeschreven en hebben sinds vorig jaar daardoor pas weer een zorgverzekering. Iedereen riep dat een verzekeraar iedereen moet accepteren. Ja. 1 klein aandachtspuntje, dan moet je wel ingeschreven staan in een gemeente. Geen inschrijving = geen zorgverzekering.

Dus zo gaat dat tegenwoordig in Nederland. Ik vertel het maar heel vaak en op verschillende plekken want ik ben er vrij zeker van dat men daarmee mensenrechten overtreedt. Als er iemand is die met mij de staat en/of onze gemeente aan wil pakken in deze, zie mijn pb. Heel graag.

En ik heb ook 'genante tanden', ik heb namelijk een maagaandoening gecombineerd met chronisch ptss. Dat heeft ervoor gezorgd dat mijn gebit overleden is maar nog steeds in mijn mond woont. En met de inschrijving, kregen we heel fijn allemaal deurwaarders op visite, dat gaat vanzelf, je kunt namelijk je rekeningen niet betalen, zonde inschrijving. Onze studieschuld, moeten we nu bv versneld afbetalen ineens. Wekonden niet eens termijnen betalen maar ja. Regels zijn regels he. Dus nu moesten we zoveel geld per maand beloven aan de deurwaarders, dat ik niet eens meer een gebit kan betalen. Ik heb me dus ook aangemeld voor dit programma. Denk alleen dat ze mij een beetje eng vinden.

Maar ik heb een oom, sinds kort weer contact mee door familieomstandigheden, en die gaat nu mijn gebit betalen. Ik ben superblij hoor. En dankbaar. Maar ik moest wel iets overwinnen en dat is mijn wantrouwen naar tandartsen toe. Doordat zij niet gezien hebben wat er mis was met mijn gebit, kon het zo stuk gaan. Nooit heeft iemand gezegd, goh,jij tandenknarts wel heel hard he. Ik maak de buren wakker met mijn geknars, dus, ja, waarom heeft niemand dat geziewn?? En mijn maagzuur is extreem zuur, afwijking die in de familie zit. Ik voelde letterlijk een erosie-stroom aan de binnenkant van mijn gebit, omdat ik altijd op mijn rechterzij slaap.

Maar goed, nu is er een tv programma en kunnen we gniffelen om mensen die geen gebit meer hebben. Gniffel je rot, maakt me niks uit, maar besef wel dat mensen er echt niet zo bij lopen uit vrije wil. Iedereen wil tanden hebben. Angst maar ook armoede, zorgt ervoor dat ze erbij lopen zoals ze doen. Ik vind dat bizar, dat we dat allemaal maar accepteren. Denk na over op welke partij je stemt! Dit gaat alleen maar erger worden namelijk in Nederland want mensen zijn gewoon ziende blind. Voila, mijn horror-gebitverhaal.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Sapsorrow bedankt voor je verhaal, Nederland ten voeten uit, belachelijk regeltjes land, en ambtenarij, heeft door die achterlijke dwang administratie veel slachtoffers gemaakt in de 2e wereldoorlog, alles stond van personen geregistreerd incl. geloof aan toe, was makkelijk selecteren door de Duitsers..

Ik lach niet om dit programma, heb door een ongeluk (dus helaas je gebit goed verzorgen waardoor je met twee controles per jaar a 30 euro wegkomt, gaat helaas niet voor niets op), flinke stukken gehad aan mijn gebit, dat werd opgelost door een paar kronen, helaas een voortand, die is bij mij dus al enkele keren losgekomen, met als resultaat al drie keer een nieuwe kroon, tip tandarts een implantaat, maar ja verder eigen kiezen en tanden, dankzij mijn superdure tandarts verzekering (31 euro per maand) kreeg ik dit wel vergoed, maar helaas mijn kroon zat vorige maand al weer los, enig verschil deze kon gewoon weer op het implantaat vast gezet kon worden, en zo her en der nog wat gevolg schade..

Ik ben mij er zeer van bewust als je zo'n verzekering niet kunt betalen (verder heb ik alleen een basisverzekering met een gratis werkgever aanvulling) en je een hoge rekening ook niet kunt ophoesten, je gebit achteruit holt en dat niemand dat wil, iedereen wil gewoon kunnen lachen, en alles kunnen eten. En vindt het dan ook een slechte zaak dat tandheelkunde niet in de basiszorg zit voor volwassenen, en dat daar luxe tandheelkunde niet onder valt prima, maar vullingen, een zenuwbehandeling etc. hoort daar gewoon onder te vallen, zodat iedereen elk half jaar naar de tandarts kan voor controle en indien nodig onderhoud.
En Sapsorrow fijn dat je oom financieel bijdraagt voor je gebit!
Ja, er komt helaas een generatie aan die weer massaal aan een kunstgebit gaan, vrees ik. We gaan weer terug naar af. Echt doodzonde.
Ik snap de vrouw met afgesleten gebit ook niet. Een beetje tandarts houdt echt wel in de gaten wanneer er structureel aan tandenknarsen wordt gedaan en begint dan over een nachtelijk beschermingsbitje.

Daarbij: nu ziet het er keurig uit maar het is dus deels haar eigen gebit en dus gebitskleur, en de andere helft is eraan geplakt. Grote kans dat haar eigen kleur sneller geel wordt dus dat moet dan weer worden gewit. Wie betaalt dat dan? En wat als er hier en daar na verloop van tijd een aangeplakt stukje afbrokkelt? Die kosten kunnen behoorlijk oplopen. Er werd door de tandarts ook gezegd 'dit ziet er voorlopig weer netjes uit'.
quote:ZaraZara100 schreef op 02 juni 2016 @ 16:05:

Ik snap de vrouw met afgesleten gebit ook niet. Een beetje tandarts houdt echt wel in de gaten wanneer er structureel aan tandenknarsen wordt gedaan en begint dan over een nachtelijk beschermingsbitje.

De mijne, deden dat dus niet. Ik heb drie tandartsen gehad, allemaal hebben ze niet gezien dat ik al vanaf mijn 8e heel hard tandenknars. Waarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat ik wel een sterk gebit had, voordat het zuur van mijn maag er vat op kreeg.

Maar het hangt ook van de mate van tandenknarsen af. Ik zag een keer een man op tv, die op 11 september had geholpen op ground zero. Hij had daar ptss aan overgehouden. En in 3 (!) jaar tijd, had hij zijn hele gebit tot aan het tandvlees weggeknarst. Kan zijn dat de man nooit naar de tandarts ging hoor, dat zeiden ze er niet bij. Was bij Oprah.

Maar die bitjes, ik heb ze nooit gehad, maar ik weet zeker dat ik ze uit mijn mond had gekregen tijdens mijn slaap. Ik doe allerlei rare dingen tijdens mijn slaap en hoogstwaarschijnlijk zou ik hem gewoon uitspugen oid. Sommige mensen kunnen dat doen, allerlei bewegingen maken tijdens de slaap, en dan helpt zo'n bitje dus ook niet.

Maar het is mij niet 1 keer voorgesteld. En mijn gebit was ook aan het slijten omdat mijn glazuur wegsmolt door mijn maagzuur. Ook nooit iets over gehoord, totdat ze het op de foto zagen. Ik heb echt gewoon pech gehad want ik weet dat tandartsen daar wel naar kijken. Maar ja, ze maken ook gewoon fouten natuurlijk.

Ik had op mijn 27e al bijna geen glazuur meer, ik denk dat ze dat niet bij mij hadden verwacht. Ik had toen nogal een babyface en leek jonger. Dat een jonge meid, zo'n last kan hebben van tandenknarsen, is denk ik niet zo veel voorkomend. Je wordt toch een beetje ingeschat, door een tandarts. Ik gebruikte geen hard-drugs ofzo en zag er netjes en verzorgd uit, dan bedenk je dat niet uit jezelf misschien. Ik heb er anders geen verklaring voor dat drie tandartsen dezelfde diagnose hebben gemist. (door verhuizingen trouwens)

Ik heb nu een gloednieuwe tandarts trouwens, ga er binnenkort heen. Ik ga mijn nieuwe happertjes wel posten als ze klaar zijn! Alleen de happertjes dan he! O en geen voor en na foto, sorry. Het is echt mijn oom die het gaat betalen maar ik denk dat ik gewoon ga zeggen: kep een suikeroom die betaalt!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Ik heb geen keuze trouwens, alles moet eruit, maar dat vind ik eigenlijk wel prettig. Idd liever dat dan steeds terug moeten komen voor een kroon die eraf ligt. Het zou ook niet veilig zijn, al dat duurs in mijn mond. Ik zit wel te denken, ik kan natuurlijk wel een bling-steentje in mijn gebitsprothese laten zetten. Cool man!
Super lief van je oom dat hij ervoor wilt betalen en ook echt heel erg knap van jou dat jij het aandurft om er iets aan te doen!
quote:Lovely1987 schreef op 02 juni 2016 @ 19:24:

Super lief van je oom dat hij ervoor wilt betalen en ook echt heel erg knap van jou dat jij het aandurft om er iets aan te doen!Dankjewel! Ik ben er heel erg blij mee. We wilden het vakantiegeld ervoor gebruiken maar toen gebeurde er verschillende financiele rampen en rampjes en was het weer op. Het is toch zeker een euro of 700-800, denk ik, en dat hoest ik toch niet makkelijk op. Anders had ik nog een jaar moeten wachten. Mijn oom is verschrikkelijk lief. Het is zelfs zo, we hebben nooit contact gehad, familieproblematiek, dus voor mij is ie gewoon fonkelnieuw! De familie van mijn vader is het, die contact met me opnam. Ik heb ineens familie, dat heb ik nooit gehad in mijn volwassen leven dus ik fleur er helemaal van op.
Sapsorrow je bent nu wel verzekerd tegen ziektekosten? Want een hele gebitsprothese zit in het basispakket. Alleen als je nog gedeeltelijk je eigen gebit hebt niet.. Vind ik er zo krom aan!
quote:Christiana schreef op 02 juni 2016 @ 20:01:

Sapsorrow je bent nu wel verzekerd tegen ziektekosten? Want een hele gebitsprothese zit in het basispakket. Alleen als je nog gedeeltelijk je eigen gebit hebt niet.. Vind ik er zo krom aan!Dat kan hoor, het is alleen meestal niet alleen een gebitsprothese maar ook mallen, foto's, verdoving etc. Ik heb geen idee wat je er nog zelf van moet betalen hoor. Ik mag de rekeningen naar mijn oom sturen, voor zover ik ze zelf moet betalen. Dus we gaan het wel merken, denk ik. Ik zou nog vier implantaten kunnen nemen maar dat kan pas over een tijdje, is me verteld. Je onderkaak gaat slinken enzo, dat duurt een tijdje.
Ergens klopt het niet,ik denk reclame voor die kliniek,als je zo angstig ben voor een tandarts,dan wordt zo,n behandeling toch onder narcose gedaan?

Je gaat iemand toch niet zo martelen met verdoving en dan nog trekken van de tanden, brrr

Dan ga je toch ff onder narcose> merk je er niks van.

Als je je tanden goed verzorgd dan heb je aan twee keer per jaar een consult van 30 euro genoeg, daar weegt geen verzekering tegenop.Tuurlijk, en de kerstman bestaat ook echt zeker.
quote:burgos schreef op 02 juni 2016 @ 21:47:

Ergens klopt het niet,ik denk reclame voor die kliniek,als je zo angstig ben voor een tandarts,dan wordt zo,n behandeling toch onder narcose gedaan?

Je gaat iemand toch niet zo martelen met verdoving en dan nog trekken van de tanden, brrr

Dan ga je toch ff onder narcose> merk je er niks van.Angst is relatief. Ben jaren al de dood geweest inclusief paniekaanvallen, overgeven en flauwvallen bij de tandarts. Tot ik de pijn en ellende spuugzat was en begon te beseffen dat de tandarts geen sadist was maar mij probeert re helpen. Nog steeds ben ik bang maar mijn verstand is nu redelijker.
Sneu zeg voor haar.. ze zal vast heel erg opknappen
aan het typen...
Ik vind haar tanden niet lelijk! Een mooie meid en haar gebit valt mij niet eens op. Past gewoon bij haar, niks mis met het meiske. Zo sneu dat ze daar zelf anders over denkt.....
Nou ik zou er denk ik ook wel mee zitten..
aan het typen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven