Het Blok 2025
zaterdag 21 juni 2025 om 01:25
Maar is er hier dan helemaal niemand die vindt dat Marit heel raar doet? Naomi geeft heel duidelijk (oke, ook aso en bot) haar grens aan en Marit zegt: ja, dat kan wel wezen maar ik ben nu eenmaal zo en ik blijf het toch gewoon doen. Dat slaat toch nergens op?
"hee, ik wil graag dat je nu stopt met mij slaan" "Ja dat kan wel wezen maar ik vind dat lekker en het hoort bij mij dus ik blijf het gewoon doen" Whut?!
Naomi is echt een straatmeid met haar taalgebruik, maar ik vind Marit ook echt idioot hoor.
"hee, ik wil graag dat je nu stopt met mij slaan" "Ja dat kan wel wezen maar ik vind dat lekker en het hoort bij mij dus ik blijf het gewoon doen" Whut?!
Naomi is echt een straatmeid met haar taalgebruik, maar ik vind Marit ook echt idioot hoor.
We're just two lost souls
zaterdag 21 juni 2025 om 07:16
Nee, ik vind juist het omgekeerde. Naomi mag dan wel 'lekker direct' zijn, maar ik vind haar manier van communiceren echt niet kunnen. Daarnaast verwijt ze Marit vanalles, terwijl ze dat zelf ook doet (iedereen controleren, schreeuwen etc).Kattentuintje schreef: ↑21-06-2025 01:25Maar is er hier dan helemaal niemand die vindt dat Marit heel raar doet? Naomi geeft heel duidelijk (oke, ook aso en bot) haar grens aan en Marit zegt: ja, dat kan wel wezen maar ik ben nu eenmaal zo en ik blijf het toch gewoon doen. Dat slaat toch nergens op?
Marit stelt kritische vragen en dat kan Naomi niet hebben. Ik vind die vragen terecht, waarom staat 4 uur winkelen gelijk aan 4 uur vloer leggen? Blijkt ook nog dat ze allerlei dingen voor zichzelf hebben gekocht. Ook het argument dat Vic veel doet in het gezamelijke appartement vind ik niet terecht. Ja, Vic doet veel, maar Marit en Roelie doen ook veel.
zaterdag 21 juni 2025 om 07:39
Ja ik vind dat Marit niet heel raar doet.. Zij geeft gewoon aan, als ik het me goed herinner, dat ze gewoon vragen blijft stellen, is niks mis mee. Ik denk dat als het iemand anders was geweest dan Marit dat Naomi het minder erg had gevonden..Kattentuintje schreef: ↑21-06-2025 01:25Maar is er hier dan helemaal niemand die vindt dat Marit heel raar doet? Naomi geeft heel duidelijk (oke, ook aso en bot) haar grens aan en Marit zegt: ja, dat kan wel wezen maar ik ben nu eenmaal zo en ik blijf het toch gewoon doen. Dat slaat toch nergens op?
En Naomi vraagt zelf ook, maar dat wordt niet breed uitgemeten omdat er geen probleem van wordt gemaakt door de rest..
zaterdag 21 juni 2025 om 08:26
Naomi en Marit doen eigenlijk heel veel hetzelfde. Ze houden iedereen in de gaten, checken wat er gebeurt, stellen veel vragen aan anderen waarom ze xyz doen en proberen zieltjes te winnen om hun standpunt te steunen.
Naomi doet dit met een hoop geschreeuw en gescheld ‘het stoom komt uit mijn oren’ ook als het echt helemaal niets met haar te maken heeft. Marit doet dit (wat wij op beeld zien) op een rustige manier. Naomi doet het bij Marit en Marit blijft daar rustig op reageren. Marit doet het bij Naomi en Naomi gaat volledig in de aanval ‘dit heeft niks met jou te maken’ en scheldend.
Waarom? Ik denk omdat Marit een heel goed punt maakt en dat weet Naomi zelf ook wel, maar ze kan het niet hebben dat iemand een keer kritisch naar haar handelen kijkt. Het botst zo heftig puur en alleen omdat Marit de enige is die zich niet laat neerslaan. Als de groepsdynamiek zou zijn dat geschreeuw en gescheld niet gepikt wordt, stond Naomi allang ergens buiten in haar eentje te schreeuwen zonder publiek. Maar de groepsnorm is geworden ‘als Naomi niet tegen jou schreeuwt is het goed’.
Het is bizar wat Naomi allemaal over Marit zegt omdat ze het letterlijk 1 op 1 zelf exact hetzelfde doet. ‘Ze probeert het hele spel naar haar hand te zetten’…. Eeeeh?! Wat doe jij dan?
Het enige wat Naomi doet is schreeuwen om haar eigen handelen te verbloemen. ‘We zijn echt niet gezellig aan het shoppen hoor, het is keihard werken’, maar wel giebeldegiebel met allerlei grappige dingetjes voor je eigen appartement terug komen. Maar wee je gebeente als je daar dan een opmerking over zou durven maken.
Overigens vind ik Heidy ook een ingewikkeld persoon. ‘Ik ben de hele dag ermee bezig geweest dus ik krijg 1000 euro’… de rest heeft de hele dag fysiek zwaar werk geleverd, telt dat dan niet mee? En ze had enórm gelijk dat ze bij dat overleg over styling niet over de hele vete wilde beginnen, maar ook voor Heidy is het lastig om iets aan te geven zonder schreeuwen en schelden.
Naomi doet dit met een hoop geschreeuw en gescheld ‘het stoom komt uit mijn oren’ ook als het echt helemaal niets met haar te maken heeft. Marit doet dit (wat wij op beeld zien) op een rustige manier. Naomi doet het bij Marit en Marit blijft daar rustig op reageren. Marit doet het bij Naomi en Naomi gaat volledig in de aanval ‘dit heeft niks met jou te maken’ en scheldend.
Waarom? Ik denk omdat Marit een heel goed punt maakt en dat weet Naomi zelf ook wel, maar ze kan het niet hebben dat iemand een keer kritisch naar haar handelen kijkt. Het botst zo heftig puur en alleen omdat Marit de enige is die zich niet laat neerslaan. Als de groepsdynamiek zou zijn dat geschreeuw en gescheld niet gepikt wordt, stond Naomi allang ergens buiten in haar eentje te schreeuwen zonder publiek. Maar de groepsnorm is geworden ‘als Naomi niet tegen jou schreeuwt is het goed’.
Het is bizar wat Naomi allemaal over Marit zegt omdat ze het letterlijk 1 op 1 zelf exact hetzelfde doet. ‘Ze probeert het hele spel naar haar hand te zetten’…. Eeeeh?! Wat doe jij dan?
Het enige wat Naomi doet is schreeuwen om haar eigen handelen te verbloemen. ‘We zijn echt niet gezellig aan het shoppen hoor, het is keihard werken’, maar wel giebeldegiebel met allerlei grappige dingetjes voor je eigen appartement terug komen. Maar wee je gebeente als je daar dan een opmerking over zou durven maken.
Overigens vind ik Heidy ook een ingewikkeld persoon. ‘Ik ben de hele dag ermee bezig geweest dus ik krijg 1000 euro’… de rest heeft de hele dag fysiek zwaar werk geleverd, telt dat dan niet mee? En ze had enórm gelijk dat ze bij dat overleg over styling niet over de hele vete wilde beginnen, maar ook voor Heidy is het lastig om iets aan te geven zonder schreeuwen en schelden.
zaterdag 21 juni 2025 om 08:37
Ik ben het met je eens hoor. Ik vind Marit een enorme zuiger. Naomi is een overschreeuwer maar doet dat out in the open en iedereen ziet dat.Kattentuintje schreef: ↑21-06-2025 01:25Maar is er hier dan helemaal niemand die vindt dat Marit heel raar doet? Naomi geeft heel duidelijk (oke, ook aso en bot) haar grens aan en Marit zegt: ja, dat kan wel wezen maar ik ben nu eenmaal zo en ik blijf het toch gewoon doen. Dat slaat toch nergens op?
Marit is stiekem en ik vind haar heel heel toxic
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 21 juni 2025 om 10:33
Als ze dat zo stiekem zou doen, hoe had jij dan vanaf je bank thuis geweten dat ze t doet?

zaterdag 21 juni 2025 om 10:58
Gisteren weer eens een aflevering gekeken en ik ben er meteen wel weer klaar mee. Het gaat deze serie absoluut niet om het verbouwen en alleen maar om drama. Vandaar ook misschien die slechte jury?
Naomi is een schreeuwende lawaaipapagaai. Dat anderen daar van onder de indruk zijn en dan maar doen wat zij wil, zegt vooral iets over die anderen.
Marit is een stille stoker. Zij schreeuwt niet, maar gaat een sturende vraag wel bij iedereen uitzetten en daardoor een bepaald beeld scheppen van een gebeurtenis. Zogenaamd benieuwd zijn 'hoe laat ze terug zijn' is natuurlijk gewoon zeggen dat je vindt dat ze teveel tijd nemen. Maar dan onduidelijk en eerst tegen de één en dan tegen de ander. Verwerpelijke achterbakse achterkamertjespolitiek.
Heidy heeft het door haar 'belangrijke functie' een beetje hoog in haar bol gekregen en is zo blij met de positieve aandacht van Victor en Naomi, dat ze niet eens merkt hoe ze gemanipuleerd wordt. En natuurlijk is het belachelijk om bij een gedeelde functie wel de volledige beloning voor die functie op te eisen.
Naomi is een schreeuwende lawaaipapagaai. Dat anderen daar van onder de indruk zijn en dan maar doen wat zij wil, zegt vooral iets over die anderen.
Marit is een stille stoker. Zij schreeuwt niet, maar gaat een sturende vraag wel bij iedereen uitzetten en daardoor een bepaald beeld scheppen van een gebeurtenis. Zogenaamd benieuwd zijn 'hoe laat ze terug zijn' is natuurlijk gewoon zeggen dat je vindt dat ze teveel tijd nemen. Maar dan onduidelijk en eerst tegen de één en dan tegen de ander. Verwerpelijke achterbakse achterkamertjespolitiek.
Heidy heeft het door haar 'belangrijke functie' een beetje hoog in haar bol gekregen en is zo blij met de positieve aandacht van Victor en Naomi, dat ze niet eens merkt hoe ze gemanipuleerd wordt. En natuurlijk is het belachelijk om bij een gedeelde functie wel de volledige beloning voor die functie op te eisen.
anoniem_686799d74b2fb wijzigde dit bericht op 21-06-2025 11:00
0.19% gewijzigd

zaterdag 21 juni 2025 om 10:59
Natuurlijk brengen ze het stiekeme gekonkel van Marit uitgebreid in beeld.Badeendje92 schreef: ↑21-06-2025 10:33Als ze dat zo stiekem zou doen, hoe had jij dan vanaf je bank thuis geweten dat ze t doet?![]()
Goed voor alle drama!
zaterdag 21 juni 2025 om 11:09
Ik bedoel dat Naomi het geschreeuw en d’r grote mond opzet waar iedereen bij is… inclusief Marit.Badeendje92 schreef: ↑21-06-2025 10:33Als ze dat zo stiekem zou doen, hoe had jij dan vanaf je bank thuis geweten dat ze t doet?![]()
Daar waar Marit eerst gaat kijken of ze medestanders heeft en dan als het face to face tot een gesprek komt er een soort van half terugkrabbelend geschuwd wordt met ik ben zo.. dat vind ik stiekem
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 21 juni 2025 om 11:20
Ik snap je gedachtegang. Ik denk dus dat Marit dit doet, omdat de groepsdynamiek zo heftig is. Het is inderdaad niet heel handig gedrag, dat ben ik met je eens. Maar als je Naomi opbelt en zegt ‘joh, hoe gaat het? Wanneer zijn jullie terug want we hebben jullie hulp hier heel hard nodig?’ krijg je alsnog het verhaal dat het super moeilijk was allemaal en dat ze echt mega hun best doen blabla. En stel dat je dan als ze terugkomen en je ziet dat ze snuisterijen voor zichzelf hebben gehaald zegt ‘Naomi, ik zie dat je ook tijd hebt besteed aan je eigen appartement terwijl we hadden afgesproken de hele dag in het gezamenlijke appartement te werken, dat vind ik vervelend’, krijg je alsnog het verhaal dat dat echt niet veel tijd kostte of ze scheldt je uit waarom je je daarmee bemoeit blabla. En dan is het effect van Naomi naar Marit hetzelfde, want hee, dan gaat Naomi rondlopen en zeggen tegen iedereen die het maar horen wil dat Marit haar zit te controleren en hoe vervelend dat is. En aangezien Marit nogal zit op wat ‘eerlijk’ is, wint zij er niks mee, want Naomi krijgt dan alsnog evenveel winst etc.biol schreef: ↑21-06-2025 11:09Ik bedoel dat Naomi het geschreeuw en d’r grote mond opzet waar iedereen bij is… inclusief Marit.
Daar waar Marit eerst gaat kijken of ze medestanders heeft en dan als het face to face tot een gesprek komt er een soort van half terugkrabbelend geschuwd wordt met ik ben zo.. dat vind ik stiekem
Marit probeert door dingen te bespreken iets van medestanders te krijgen om de dynamiek waarin Naomi kan doen en laten wat ze wil te doorbreken. Is niet erg transparant naar Naomi toe, maar er is in deze dynamiek ook echt geen andere weg meer denk ik, want in een confrontatie, zelfs als je 100% in je recht staat, scheldt Naomi je de huid vol en de groep accepteert dat.
Zo had ik ooit een giftig team op mijn werk. Ik had volgens iemand met een vergelijkbare rol in de groep als Naomi (wel heel ander type maar even drukkend op de groep) een fout gemaakt en dat moest in een vergadering plenair blijkbaar benoemd worden. Met schreeuwen en schelden, een kwartier lang, vol in mijn gezicht. En de rest stond erbij en keek ernaar. Toen ben ik ook achteraf alle collega’s langs gegaan met of zij daadwerkelijk vonden dat ik een fout had gemaakt (er was begrip voor de betreffende collega’s standpunt maar strikt genomen had ik echt niks fout gedaan, en dat beaamden alle collega’s stuk voor stuk). Vervolgens was mijn conclusie na een gesprek met leidinggevende die ook niet tegen deze persoon in durfde gaan (vergelijk Ray en presentator, ze zeggen wel iets, maar grijpen niet echt in) dat ik daar dus echt niet wilde blijven werken als dit was hoe we met elkaar omgaan. En dus ben ik vertrokken, beste beslissing ooit.
Maar die optie heeft Marit niet, om te vertrekken, tenzij ze ook de kans op de winst wil laten schieten maar dat zou ik ook niet doen in haar situatie, het is gelukkig nog maar een paar weken.

zaterdag 21 juni 2025 om 11:28
zaterdag 21 juni 2025 om 11:32
Ik moest pas net aan die ervaring denken, maar wellicht onbewust. Ik zie een zeurderige Marit die heel erg op de letter gaat zitten wat betreft ‘eerlijk’ en dat is irritant. Maar ik zie dat niet als achterbaks en Naomi wel.Lemon schreef: ↑21-06-2025 11:28Ik krijg de indruk dat jij vooral je eigen ervaring projecteert op wat er daar gebeurt. Dat is wel begrijpelijk, maar het is niet wat ik daar zie gebeuren. Ik vind dat beiden toxisch gedrag vertonen en daarmee de groepsdynamiek negatief beïnvloeden. Ze doen het alleen allebei op een andere manier.
zaterdag 21 juni 2025 om 11:32
Dit ja…. Wat Naomi doet is niet oké… maar wat Marit doet absoluut ook niet..Lemon schreef: ↑21-06-2025 11:28Ik krijg de indruk dat jij vooral je eigen ervaring projecteert op wat er daar gebeurt. Dat is wel begrijpelijk, maar het is niet wat ik daar zie gebeuren. Ik vind dat beiden toxisch gedrag vertonen en daarmee de groepsdynamiek negatief beïnvloeden. Ze doen het alleen allebei op een andere manier.

zaterdag 21 juni 2025 om 11:46
Het zeuren zie ik ook niet als achterbaks, al gaat wat eerlijk zou zijn meestal wel alleen haar kant op, zoals met het recht van overpad.
Dat ze het vervolgens bij iedereen in de week gaat leggen, vind ik wel achterbaks. Ook zij is gewoon aan het stoken.
zaterdag 21 juni 2025 om 11:51
Ik sta aan de kant van Marit maar ik denk dat het grootste effect zou zijn als Marit en Roelie het hele blok zouden winnen.Minik schreef: ↑21-06-2025 11:20Ik snap je gedachtegang. Ik denk dus dat Marit dit doet, omdat de groepsdynamiek zo heftig is. Het is inderdaad niet heel handig gedrag, dat ben ik met je eens. Maar als je Naomi opbelt en zegt ‘joh, hoe gaat het? Wanneer zijn jullie terug want we hebben jullie hulp hier heel hard nodig?’ krijg je alsnog het verhaal dat het super moeilijk was allemaal en dat ze echt mega hun best doen blabla. En stel dat je dan als ze terugkomen en je ziet dat ze snuisterijen voor zichzelf hebben gehaald zegt ‘Naomi, ik zie dat je ook tijd hebt besteed aan je eigen appartement terwijl we hadden afgesproken de hele dag in het gezamenlijke appartement te werken, dat vind ik vervelend’, krijg je alsnog het verhaal dat dat echt niet veel tijd kostte of ze scheldt je uit waarom je je daarmee bemoeit blabla. En dan is het effect van Naomi naar Marit hetzelfde, want hee, dan gaat Naomi rondlopen en zeggen tegen iedereen die het maar horen wil dat Marit haar zit te controleren en hoe vervelend dat is. En aangezien Marit nogal zit op wat ‘eerlijk’ is, wint zij er niks mee, want Naomi krijgt dan alsnog evenveel winst etc.
Marit probeert door dingen te bespreken iets van medestanders te krijgen om de dynamiek waarin Naomi kan doen en laten wat ze wil te doorbreken. Is niet erg transparant naar Naomi toe, maar er is in deze dynamiek ook echt geen andere weg meer denk ik, want in een confrontatie, zelfs als je 100% in je recht staat, scheldt Naomi je de huid vol en de groep accepteert dat.
Zo had ik ooit een giftig team op mijn werk. Ik had volgens iemand met een vergelijkbare rol in de groep als Naomi (wel heel ander type maar even drukkend op de groep) een fout gemaakt en dat moest in een vergadering plenair blijkbaar benoemd worden. Met schreeuwen en schelden, een kwartier lang, vol in mijn gezicht. En de rest stond erbij en keek ernaar. Toen ben ik ook achteraf alle collega’s langs gegaan met of zij daadwerkelijk vonden dat ik een fout had gemaakt (er was begrip voor de betreffende collega’s standpunt maar strikt genomen had ik echt niks fout gedaan, en dat beaamden alle collega’s stuk voor stuk). Vervolgens was mijn conclusie na een gesprek met leidinggevende die ook niet tegen deze persoon in durfde gaan (vergelijk Ray en presentator, ze zeggen wel iets, maar grijpen niet echt in) dat ik daar dus echt niet wilde blijven werken als dit was hoe we met elkaar omgaan. En dus ben ik vertrokken, beste beslissing ooit.
Maar die optie heeft Marit niet, om te vertrekken, tenzij ze ook de kans op de winst wil laten schieten maar dat zou ik ook niet doen in haar situatie, het is gelukkig nog maar een paar weken.
Of iedereen behalve Victor / Naomi en Maurits/Anouk.
zaterdag 21 juni 2025 om 11:53
Lemon schreef: ↑21-06-2025 10:58
Hebben Naomi en Anouk iets gekregen voor hun werk als stylisten?
Die hebben dan in zekere zin toch ook extra werk gehad, als Victor en Maurits.
Dan is het helemaal raar inderdaad dat Heidy 1000€ krijgt voor haar extra werk, voor een week. Terwijl de rest €500 euro per week krijgt.
zaterdag 21 juni 2025 om 12:29
Naomi en Anouk deden alleen styling, verder hebben ze niks bijgedragen. Dus welk extra werk?Ikje schreef: ↑21-06-2025 11:53Hebben Naomi en Anouk iets gekregen voor hun werk als stylisten?
Die hebben dan in zekere zin toch ook extra werk gehad, als Victor en Maurits.
Dan is het helemaal raar inderdaad dat Heidy 1000€ krijgt voor haar extra werk, voor een week. Terwijl de rest €500 euro per week krijgt.
Ik vond het vooral vreemd dat Maurits die extra 1000€ kreeg voor een niet bestaande functie.
zaterdag 21 juni 2025 om 12:38
Naomi doet dat ook hoor. Ze heeft rugdekking van Anouk en de mannen en ze probeert ook Heidy voor zich te winnen.biol schreef: ↑21-06-2025 11:09Ik bedoel dat Naomi het geschreeuw en d’r grote mond opzet waar iedereen bij is… inclusief Marit.
zaterdag 21 juni 2025 om 13:24
Naomi wil graag aangesproken worden als " kutwijf" als je haar op iets wil aanspreken. Nou, ik weet zeker dat ze helemaal op je losgaat.
Het grappige is zelfs dat Marit als enige Naomi aanspreekt op iets , en op een rustige manier, maar dat accepteert Naomi niet.
Maakt niet uit hoe of wat: Naomi is een aso.
Heidy valt me ook zwaar tegen en dat kunstenaarsstel win je de oorlog ook niet mee.
Het grappige is zelfs dat Marit als enige Naomi aanspreekt op iets , en op een rustige manier, maar dat accepteert Naomi niet.
Maakt niet uit hoe of wat: Naomi is een aso.
Heidy valt me ook zwaar tegen en dat kunstenaarsstel win je de oorlog ook niet mee.
Poep, wie heeft jou gescheten?
zaterdag 21 juni 2025 om 16:39
Beetje zoals het in het bedrijfsleven vaak gaat. Extra beloning voor de bullshitbanen. Of, zoals Heidy, zich daardoor extra belangrijk vindend en dan ook die extra beloning als normaal ervaart.
Everything you see I owe to spaghetti!
zaterdag 21 juni 2025 om 16:51
Ze moeste in eerste instantie hun gewerkte uren doorgeven. Dat zou de basis zijn voor de verdeling van het resterende geld. Dus als je 5 uur gaat winkelen (en ook nog dingen voor jezelf doet in die tijd, dus eigenlijk te veel uren claimen net als Faisal) is dat toch andere inzet dan 5 uur keihard knallen en vloeren leggen.
zaterdag 21 juni 2025 om 19:07
Het extra werk dat ze zelf vonden te hebben, daarom konden ze toch niet fysiek in het appartement helpen?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in