Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
09-07-2019 08:38
Oh leuk ik ontdek dit topic nu pas. Ik kijk vooruit via Videoland maar ik zal niet spoileren.

Mijn favo's zijn de familie Rutten en Thysa en Wijnand. De overige 3 stellen zijn erger materiaal voor mij. Met Kirsten en Christiaan op de eerste plaats.



In 2014 had je ook een reallive tv gebeuren met Art Rooijakkers dat heette de Spaanse Droom. Dan gingen een paar koppels strijden om een Bed & breakfast te starten in een wit dorpje Arcos de la frontera. Dat vond ik ook leuk om te volgen.
Ik ben het helemaal met je eens.
De Spaanse droom heb ik toen ook gezien en sindsdien wilde ik naar Arcos en daar zijn we dit jaar eindelijk eens geweest. Mooi plaatsje hoor.
Alle reacties Link kopieren
Christiaan vind ik gewoon echt niet leuk, blaaskaak die denkt het allemaal wel even te regelen daar. Veel praat, weinig inhoud.
Alle reacties Link kopieren
Erg leuk om te volgen, ben benieuwd wie de eerste opdracht gaat winnen.
https://www.facebook.com/groups/volgers ... rppolopos/
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook!
En wat vind ik het weer een heerlijk programma :yes:

Juanni en John lijken me echt leuke en sociale mensen (ook al doet hij af en toe een beetje stug) Ik hou echt van dat accent (ben randstedeling) en ik kan het prima verstaan ook. Denk dat zij uit de omgeving Buchten komt en hij van de oostelijke mijnstreek, maar dat is maar een gok.
De puppy's vind ik gewoon erg aandoenlijk, maar als je 24/27 bent moet je wel iets meer in je mars hebben om zo'n project aan te gaan. Nog nooit op jezelf gewoond en dan een huis verbouwen en een bedrijf opzetten...? Ik vraag me ook af hoe ze gaan reageren als het eens een keer flink tegenzit. Hoe het dan gesteld is met het incasseringsvermogen
De Rutten familie vind ik leuk! Zij aan kop en de rest doet gewoon wat er gezegd wordt, zonder morren. Demi vind ik een leukerd, lekker nuchter en droge humor
Kan me wel voorstellen dat het misschien een keer irritant zou kunnen worden dat ma Rutten steeds het voortouw neemt, maar we zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen
Thysa en Wijnand lijken me ook leuk. Zo grappig hoe ze altijd zo fris en opgeruimd zitten te ontbijten. Dan doet hij zijn pet af en dan gaan ze beginnen aan het eitje. Grappig :-D

Dan.... mijn grootste ergernis... Kirsten en Christiaan :facepalm: Geen woord Spaans, geen moment zelf iets aan het doen en wel heul hoog van de toren blazen met hun architecten offertes en alles willen uitbesteden. Maar zulke types geven dan ook wel weer reuring aan het programma

Heb ook Ololai gekeken vorig seizoen en heb dan wrs een collectors item in de kast staan; Limonello Twist van Versante !! :biggrin:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Die Donna gisteren, na de regenbui(en): er is iets heel ergs/vreselijks* gebeurd.. ik dacht dat het huis deels was ingestort. Of op zijn minst enorme lekkage.

Maar haar plantjes waren omgewaaid/stukgewaaid/gevallen. :rofl:


*de exacte woorden weet ik niet meer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
09-07-2019 12:31
Ik ben het helemaal met je eens.
De Spaanse droom heb ik toen ook gezien en sindsdien wilde ik naar Arcos en daar zijn we dit jaar eindelijk eens geweest. Mooi plaatsje hoor.
Oh jij bent er geweest...ik heb nog niet gekeken waar het lag volgens mij meer ten westen van Málaga, ik ga in september een weekje ten oosten van Málaga op vakantie, kan ik eindelijk na jaren eens Nerja bekijken. Ik geloof dat Polopos net effe verder ligt. Misschien en bezoekje waard. Hoewel ik het niet zo op bergdorpjes heb. Ik moet toch minimaal wel aan het strand liggen hoor. Of i.i.g. op loop afstand van het strand zijn. Zelf ben ik helemaal Málaga gek. Volgens mij weet ik elke centimeter van die stad (oké overdreven).
Ik zou zelf dus niet in Polopos willen wonen, mij te afgelegen. Maar overwinteren in een stad als Málaga dat is mijn Spaanse Droom.

Die serie (Spaanse Droom) is helaas niet meer te kijken.
Account2 schreef:
09-07-2019 17:40
Oh jij bent er geweest...ik heb nog niet gekeken waar het lag volgens mij meer ten westen van Málaga, ik ga in september een weekje ten oosten van Málaga op vakantie, kan ik eindelijk na jaren eens Nerja bekijken. Ik geloof dat Polopos net effe verder ligt. Misschien en bezoekje waard. Hoewel ik het niet zo op bergdorpjes heb. Ik moet toch minimaal wel aan het strand liggen hoor. Of i.i.g. op loop afstand van het strand zijn. Zelf ben ik helemaal Málaga gek. Volgens mij weet ik elke centimeter van die stad (oké overdreven).
Ik zou zelf dus niet in Polopos willen wonen, mij te afgelegen. Maar overwinteren in een stad als Málaga dat is mijn Spaanse Droom.

Die serie (Spaanse Droom) is helaas niet meer te kijken.
Volgens mij zeiden ze dat die camping waar ze zitten slechts 10 km van Polopos is, dus hartstikke dichtbij. Als ik in die regio op vakantie was zou ik best een bezoekje aan 't dorpje brengen en er even een uurtje rondlopen. Voor onderdak zou ik ook niet het dorp kiezen, want veel te dicht op elkaar gebouwd. Waar ik nu al een paar keer naartoe geweest ben in Spanje ligt de b&b een paar km van zo'n dorpje af en ook iets van 20 minuten rijden van zee. Vrijstaand met zwembad vind ik voor accommodatie toch wel een must.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dat wittige bloemige jurkje van Juani echt super! Iemand enig idee?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-07-2019 17:46
Volgens mij zeiden ze dat die camping waar ze zitten slechts 10 km van Polopos is, dus hartstikke dichtbij. Als ik in die regio op vakantie was zou ik best een bezoekje aan 't dorpje brengen en er even een uurtje rondlopen. Voor onderdak zou ik ook niet het dorp kiezen, want veel te dicht op elkaar gebouwd. Waar ik nu al een paar keer naartoe geweest ben in Spanje ligt de b&b een paar km van zo'n dorpje af en ook iets van 20 minuten rijden van zee. Vrijstaand met zwembad vind ik voor accommodatie toch wel een must.
Ja voorheen hadden we ook particuliere huizen met zwembad, en dan vooral voor de kinderen. Maar ik vind het voor mezelf toch wel erg lekker om mijn tuinhek/deur uit te stappen en alles op loopafstand te hebben. Niet eerst 20 min. in een auto voor dat ik ergens ben. We hadden een perfect huis in Cambrils gehuurd. Dan liep je langs het strand naar het centrum. Ideaal.maar daar heb ik het nu wel gezien.
Ik ben echt gek op Spanje.
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
09-07-2019 17:40
Oh jij bent er geweest...ik heb nog niet gekeken waar het lag volgens mij meer ten westen van Málaga, ik ga in september een weekje ten oosten van Málaga op vakantie, kan ik eindelijk na jaren eens Nerja bekijken. Ik geloof dat Polopos net effe verder ligt. Misschien en bezoekje waard. Hoewel ik het niet zo op bergdorpjes heb. Ik moet toch minimaal wel aan het strand liggen hoor. Of i.i.g. op loop afstand van het strand zijn. Zelf ben ik helemaal Málaga gek. Volgens mij weet ik elke centimeter van die stad (oké overdreven).
Ik zou zelf dus niet in Polopos willen wonen, mij te afgelegen. Maar overwinteren in een stad als Málaga dat is mijn Spaanse Droom.

Die serie (Spaanse Droom) is helaas niet meer te kijken.
Polopos ligt volgens mij ten oosten van Malaga. Polopos kijkt uit op zee, maar daar zijn het kiezelstranden.
Account2 schreef:
09-07-2019 19:13
Ja voorheen hadden we ook particuliere huizen met zwembad, en dan vooral voor de kinderen. Maar ik vind het voor mezelf toch wel erg lekker om mijn tuinhek/deur uit te stappen en alles op loopafstand te hebben. Niet eerst 20 min. in een auto voor dat ik ergens ben. We hadden een perfect huis in Cambrils gehuurd. Dan liep je langs het strand naar het centrum. Ideaal.maar daar heb ik het nu wel gezien.
Ik ben echt gek op Spanje.
Wij houden van rondrijden door de natuur/bergen en vanalles gaan bekijken, dus hoeven niet op loopafstand van dingen te zitten. Onze go-to voor cocktails en uit eten is Javea. Na 2 verblijfjes in de regio is de weg van/naar onze b&b gelukkig al vertrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Brabantsvrouwke schreef:
09-07-2019 19:56
Polopos ligt volgens mij ten oosten van Malaga. Polopos kijkt uit op zee, maar daar zijn het kiezelstranden.
Ja klopt het ligt ten oosten van Málaga...dus misschien dat we een kijkje wagen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-07-2019 21:03
Wij houden van rondrijden door de natuur/bergen en vanalles gaan bekijken, dus hoeven niet op loopafstand van dingen te zitten. Onze go-to voor cocktails en uit eten is Javea. Na 2 verblijfjes in de regio is de weg van/naar onze b&b gelukkig al vertrouwd.

Ah Javea, ook een keer geweest...ik vond Moraira leuker als we dan toch in die regio zijn... ;-)
Ik heb nu al twee jaar een weekje Spaans eles in Málaga gedaan en dit jaar heb ik Alicante uitgeprobeerd. Ik moest heel erg wennen aan Alicante maar na een week was ik toch wel verliefd. Hoewel Málaga toch wel favoriet blijft. De oude wijk Santa Cruz waar mijn Airbnb in Alicante zit is wel een hele pittoreske wijk en dat was toch toch wel de highlight. Verder ben ik nooit zo gecharmeerd van de Costa Blanca geweest...ik vond de kust net iets te bergachtig. In Javae zat ons huur huis ook in de bergen...de weg er naar toe was ik mijn gevoel van richting kwijt. ;-)
Account2 schreef:
09-07-2019 21:11
Ah Javea, ook een keer geweest...ik vond Moraira leuker als we dan toch in die regio zijn... ;-)
Ik heb nu al twee jaar een weekje Spaans eles in Málaga gedaan en dit jaar heb ik Alicante uitgeprobeerd. Ik moest heel erg wennen aan Alicante maar na een week was ik toch wel verliefd. Hoewel Málaga toch wel favoriet blijft. De oude wijk Santa Cruz waar mijn Airbnb in Alicante zit is wel een hele pittoreske wijk en dat was toch toch wel de highlight. Verder ben ik nooit zo gecharmeerd van de Costa Blanca geweest...ik vond de kust net iets te bergachtig. In Javae zat ons huur huis ook in de bergen...de weg er naar toe was ik mijn gevoel van richting kwijt. ;-)
Ik hou juist van de bergen! En in januari stond overal amandelbloesem in bloei. Moraira zijn we idd ook een paar keer geweest, maar dan gewoon overdag.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed ik ga heel offtopic...is de uitzending van vandaag al klaar? Wij hebben hem om 19:00 al gezien....

Ik zat me weer aan Kirsten en Christiaan te ergeren...ik geloof dat de volgende aflevering...die van morgen hommeles gaat worden....wel weer leuke t.v.
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
09-07-2019 17:40
Oh jij bent er geweest...ik heb nog niet gekeken waar het lag volgens mij meer ten westen van Málaga, ik ga in september een weekje ten oosten van Málaga op vakantie, kan ik eindelijk na jaren eens Nerja bekijken. Ik geloof dat Polopos net effe verder ligt. Misschien en bezoekje waard. Hoewel ik het niet zo op bergdorpjes heb. Ik moet toch minimaal wel aan het strand liggen hoor. Of i.i.g. op loop afstand van het strand zijn. Zelf ben ik helemaal Málaga gek. Volgens mij weet ik elke centimeter van die stad (oké overdreven).
Ik zou zelf dus niet in Polopos willen wonen, mij te afgelegen. Maar overwinteren in een stad als Málaga dat is mijn Spaanse Droom.

Die serie (Spaanse Droom) is helaas niet meer te kijken.
Ja Arcos ligt een stuk naar beneden bij Sevilla min of meer. Malaga vind ik ook heerlijk.
Nou hoe vaak gaat quality time weer genoemd worden .
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieverd, die Elisa!
yette schreef:
09-07-2019 22:37
Wat een lieverd, die Elisa!
Ja alhoewel ik het bijzonder vind dat je zo’n goede vriend 34 jaar niet gezien hebt .
Yildizlar schreef:
09-07-2019 21:40
Nou hoe vaak gaat quality time weer genoemd worden .
Echt he?
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
10-07-2019 07:45
Ja alhoewel ik het bijzonder vind dat je zo’n goede vriend 34 jaar niet gezien hebt .
Hier precies dezelfde gedachte ;)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
09-07-2019 21:40
Nou hoe vaak gaat quality time weer genoemd worden .

Kirsten en Christiaan ga ik voortaan de Familie Quality Time noemen.
Alle reacties Link kopieren
TV geeft vaak een vertekenend beeld van mensen door de keuze van scenes. Maar mijn eerste indruk:
Kirsten en Christiaan: inderdaad een luxe stel die niet zelf er stoer tegen aan wil gaan. Daarnaast met een klein kind hier gaan wonen. De bevolking zal echt niet toenemen de komende jaren en dan zit je met hem in zo'n bergdorp. Wat ik irritant vind is dat zij altijd lacht als ze iets zegt.
Elisa en familie: harde werkers maar wat de gezinsleden mogen wat mij betreft wat meer zichzelf laten horen t.a.v. Elisa. Stel Ja knikkers.
Thysa en Wijnand: doen het goed maar zijn voor mij niet echt een uitgesproken kunstenaarsstel. Daar stel ik mij iets anders bij voor.
Juani en John: Harde werker die John, maar doe iets aan dat haar. Juani leuke vrouw.
Donna en Mark: een beetje vreemd om te zeggen ik hou niet van wandelen want dat is bij uitstek de activiteit die je daar kunt aanbieden. Verlaten dorpje: volgens mij wordt er wel vee in een stal gezet gezien de staat van 1 dak. Beetje onnozel zijn ze en te naief. Maar goed ze hebben een heel leven voor zich met vallen en opstaan.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
10-07-2019 07:51
Hier precies dezelfde gedachte ;)
En hij is direct bereid in te vliegen...of is dat vanwege de tv?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel redenen verzinnen hoor, waardoor oude beste vrienden uit het oog verliest. Je verhuist, krijgt een baan, relatie, nieuw sociaal netwerk, kinderen ...
Als een van mijn oude beste vrienden, waarmee ik tijdens mijn studie passioneel een creatieve hobby deelde, voorstelt een ticket naar Spanje te betalen om daar weer samen iets moois te maken, zou ik ook zéker kijken of ik dat zou kunnen regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven