Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
25-09-2020 11:23
ik haal die dingen altijd door elkaar, maar bene r nu achter dat ik hem gewoon even handmatig moet verplaatsen van download naar digital editions, dan lukt het.
Maar bedankt voor je meedenken
Bij mij doet hij dat automatisch. Ik heb ergens ingesteld dat deze type bestanden altijd geopend worden met Adobe digital editions en het gaat altijd goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
25-09-2020 16:29
Bij mij doet hij dat automatisch. Ik heb ergens ingesteld dat deze type bestanden altijd geopend worden met Adobe digital editions en het gaat altijd goed.
ja bij mij dus ook, totdat pc gereviseerd werd, toen was het dus ineens over, als ik er geestelijk aan toe ben zal ik wel eens verder zoeken, nu voldoet het voldoende op deze manier
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
FarFarAway schreef:
19-09-2020 07:57
Ben nu begonnen in Where the crawdads sing van Delia Owens. Ben benieuwd!

Even mezelf gequote... Ik ben al gestopt in dat boek. Volgens mij geen slecht verhaal maar wat te zwaar, heb er geen zin in en ben toe aan wat luchtigers dan ‘literatuur’.
Ik twijfel tussen Pop Goes the Weasel van Mj. j. Arlidge - vond de eerste wel oké - of iets van Nicci French, daar heb ik nog nooit iets van gelezen.
Ben niet zo van de thrillers maar lees het af en toe als afwisseling. Wat moet ik kiezen! :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb Kluun alweer uit. Vond het wel mooi. Leuk ook dat sommige stukjes in Tilburg dialect geschreven zijn. Ik hoor het ze zo zeggen :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb conversations with friends uit. Was mooi, maar ik vond het minder pakkend dan normal people.
Nu ben ik begonnen in De onvolmaakte, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb meisje in het ijs uitgelezen en dat is wel een ok thriller. Dus het vervolg wil ik ook lezen. Maar ik heb nog drie bieb boeken liggen. Ik ben nu begonnen in Blindganger van Ondaatje en heb dan nog Normale Mensen en Een Herdersleven liggen. Hiervoor heb ik achter elkaar allemaal thrillers gelezen en nu dus meer literair.

Sowieso wil ik nog wat boeken gaan lezen die ik zelf nog heb, voordat ik weer meer haal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gisteren in DNA van Yrsa Sigurdardottir begonnen. Veel mensen waren hier al enthousiast over, dus ik durfde er eigenlijk niet in te beginnen. Nu wel, en ja, het pakt gelijk. Hoewel ik merk bij mezelf dat ik bij het minste geheimzinnige denk "oh, dat is natuurlijk die en die" Misschien moet ik wat opener lezen. (hoe zeg je dat)
Later is nu
Sinds corona ben ik aan het lezen geslagen. Ben nu verslaafd aan Henning Mankell en dan met name de Wallanders.

Ik vind ze overal : straatbieb, kringloop, marktplaats. Dit weekend al een hele goede oogst gehad (drie boeken!).

Gisteren aan het eind van de middag kwamen we nog langs een kringloopwinkel. Dus ik snel naar binnen. Boeken keurig op alfabet, wel alle genres door elkaar, maar dat geeft niet.
:sherlock: Gezocht bij de W : jammer, geen Wallanders.

Terug in de auto realiseerde ik me dat ik natuurlijk bij de verkeerde letter gekeken had, bij de W in plaats van de M..... :frusty: !!!
Alle reacties Link kopieren Quote
heb intussen Donker Water van Robert Bryndza gelezen, even goed als de eerste 2
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb mezelf dus een doel gesteld: ik wil meer lezen. Meer dan nu, en weer plezier uit lezen halen.
Tot nu toe staat de teller op 4. Vanochtend toevallig het 4e boek uitgelezen, en eindelijk smaakt het weer naar meer!

1. Loes den Hollander - Dwaalspoor
2. B.A. Paris - Het dilemma
3. Samuel Bjork - Ik reis alleen
4. Barbara Muller - Omarm me

Het boek dat ik nu ga lezen is van Elizabeth Kay - Zeven leugens (via Bookchoice).

Wie heeft ervaring met Bookchoice? Aanrader of niet?
Ik heb eens een cadeaubon met 1 maand gratis Bookchoice gekregen en die heb ik vorige maand eens verzilverd. Maar heb geen idee of het echt interessant is. Is het aanbod echt zo divers als ze aangeven?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb op dit moment een bookchoice abonnement en ik vind het tegenvallen. Per maand 1 boek dat ik echt leuk vind.
Maar ze hadden een extra goedkope aanbieding die ik niet kon weerstaan. Het aanbod vind ik niet divers te noemen: thrillers, makkelijke romans (chicklit of iets anders wat makkelijk weg leest) en 1 literatuur per maand. En nu en dan gooien ze er wat anders tussen, deze maand een non-fictie van een longarts. Die lijkt me trouwens wel interessant.

Eerder had ik een elly's choice abonnement: 10 boeken + je kon kiezen uit 3 typen abonnementen (man - vrouw - literatuur) en dat vond ik leuk - al waren ook toen lang niet alle boeken mijn smaak - , maar elly werd bookchoice = 8 boeken + geen verschillende abonnementen. Toen heb ik het opgezegd, jaar of wat geleden. Maar nu dus die aanbieding. Ik denk dat ik het een jaar doe en dan weer opzeg.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind bookchoise wel leuk! Maar we delen die 8 boeken altijd op.... Man leest de thrillers op zijn E reader, en ik de rest.
@tonkje: Opzich klinkt dat niet verkeerd, ik lees voornamelijk thrillers. En soms is een gemakkelijke roman ook wel eens lekker tussendoor.

Welke aanbieding heb je? Scheelt het echt veel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lykke- schreef:
01-10-2020 14:08
Ik heb mezelf dus een doel gesteld: ik wil meer lezen. Meer dan nu, en weer plezier uit lezen halen.
Tot nu toe staat de teller op 4. Vanochtend toevallig het 4e boek uitgelezen, en eindelijk smaakt het weer naar meer!

1. Loes den Hollander - Dwaalspoor
2. B.A. Paris - Het dilemma
3. Samuel Bjork - Ik reis alleen
4. Barbara Muller - Omarm me

Het boek dat ik nu ga lezen is van Elizabeth Kay - Zeven leugens (via Bookchoice).

Wie heeft ervaring met Bookchoice? Aanrader of niet?
Ik heb eens een cadeaubon met 1 maand gratis Bookchoice gekregen en die heb ik vorige maand eens verzilverd. Maar heb geen idee of het echt interessant is. Is het aanbod echt zo divers als ze aangeven?
Tip voor plezier: ga geen boeken doorworstelen die je eigenlijk niet leuk vindt, maar omdat je gehoord hebt dat iedereen enthousiast is, dus jij moet dat ook lezen. Je moet niets, er zijn zoveel boeken op de wereld die je nooit allemaal kunt lezen, dus waarom tijd verspillen aan " ik vind het eigenlijk niks "
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
meivakantie boeken

Kinderboeken, fantasy boeken en nu dus ook meivakantie boeken. Ik denk luchtig leesvoer, het is tenslotte mei. Heel anders dan herfstvakantie boeken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
01-10-2020 17:24
meivakantie boeken

Kinderboeken, fantasy boeken en nu dus ook meivakantie boeken. Ik denk luchtig leesvoer, het is tenslotte mei. Heel anders dan herfstvakantie boeken.
Haha ik dacht ook dat ze boeken zocht voor de meivakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
01-10-2020 17:27
Haha ik dacht ook dat ze boeken zocht voor de meivakantie.
Chips, dit had natuurlijk in het verkeerd begrepen topictitels topic gemoeten. Al is hier ook wel toepasselijk. :P
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Gister heb ik Familieopstelling van Kluun gelezen. Het was lang geleden dat ik iets van hem had gelezen en omdat het een vervolg is op komt een vrouw bij de dokter was ik bang dat het verhaal daar heel erg op zou leunen. Dat viel gelukkig reuze mee. Er komt 1 passage in voor en verder zijn natuurlijk de hoofdpersonen hetzelfde, maar dan wel 20 jaar later. Door de film had ik een heel duidelijk beeld van het uiterlijk van de hoofdpersonen, wat wel bijdroeg aan het leesplezier.
Ik ben door het boek heen gevlogen, het leest heerlijk weg en is vlot geschreven. Sommige delen deden me een beetje denken aan het boek PAAZ, geschreven door Myrthe van der Meer.
Wat mij betreft daardoor een makkelijk leesbaar, vermakelijk en soms ook ontroerend boek.
Nu bezig aan een simpele Nederlandse politie thriller, Fatale herkenning
Alle reacties Link kopieren Quote
Lykke- schreef:
01-10-2020 14:35
@tonkje: Opzich klinkt dat niet verkeerd, ik lees voornamelijk thrillers. En soms is een gemakkelijke roman ook wel eens lekker tussendoor.

Welke aanbieding heb je? Scheelt het echt veel?
Ik ben niet zo van de thrillers. Lees er nu en dan weleens eentje, maar het is niet mijn favoriete genre. Ik houd van literatuur (bookchoice 1 per maand), young adult (bookchoice: niet) en SF/fantasy (ook bookchoice: niet). Dus wat mijn favoriete genres betreft, zit ik er niet goed. En ik lees ook veel Engels en bookchoice is allemaal (al dan niet vertaald uit Engels) Nederlands.

Volgens mij is de aanbieding die ik kreeg voor de helft van de prijs. Ik had bij Vattenfall punten ingewisseld voor 1 maand bookchoice (wel een maand gekozen met leukere boeken) en vervolgens kreeg ik die aanbieding. Ik denk dat ik het na een jaar weer opzeg. Ik vind het leuk elke maand 8 boeken voor erg weinig geld, maar ik lees ze zelf te weinig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik realiseer me net dat ik dus sinds zondag, de laatste dag van de vakantie, niet meer gelezen heb alleen een paar kookboeken. Heb genoeg liggen nog maar even de rust er niet voor.
Midnight sun uit..

MIjn hemel wat heb ik mij daar doorheen moeten worstelen.

Ik hou van de Twilight-boeken, maar ik kwam er echt moeilijk doorheen. Wellicht omdat hij zo dik was.

Ik lees nu Cinder, maar daar moet ik ook even inkomen.
Nou, als ik erg moet worstelen om door een boek te komen stop ik hoor. Ik hoef het niet te lezen van mezelf.
Dat is het gemak van straatbiebs en kringloops, zo'n boek gaat gewoon de deur weer uit.
Beter.Laat schreef:
05-10-2020 08:30
Nou, als ik erg moet worstelen om door een boek te komen stop ik hoor. Ik hoef het niet te lezen van mezelf.
Dat is het gemak van straatbiebs en kringloops, zo'n boek gaat gewoon de deur weer uit.
Snap ik, normaal doe ik dit ook.

Maar dit is toch een persoonlijk/jeugdsentiment iets.
Alle reacties Link kopieren Quote
De onvolmaakten is uit. Ik vond het echt een mooi boek. Sci-fi, maar niet heel onrealistisch ofzo. Ik kan me best voorstellen dat de toekomst er zo uit ziet. Heel boeiend, een aanrader.
Nu wachten tot er nieuwe boeken binnen zijn. Ik ben wel toe aan iets makkelijks. Kan iemand nog een mooie young adult aanraden? Een beetje een goede, niet zo'n zoetsappige ;)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven