Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die eerste pagina is ook al geweldig en zet de toon. Ik dacht 'even kijken of het wat is' en kon niet meer wegleggen :hihi:
Later is nu
Fragolisa schreef:
23-09-2018 12:55
Ik ben dus begonnen in De Scherpschutter en vind het tot nu toe (na 100 pagina's) nog niet zo boeiend.... En nu kom ik ineens bij hoofdstuk 1!

Het boek begint met een proloog over Eluria en het is 308 blz lang.

Lees ik de extended edition?
Eluria is eigenlijk een heel apart verhaal en staat los van The Dark Tower zelf. Ik vond hem ook vreemd. Je kunt hem prima overslaan en er later eventueel eens op terugkomen.

Het begint eigenlijk pas bij “de man in het zwart vluchtte door de woestijn en scherpschutter volgde” - wat ik nog steeds een van de meest pakkende openingszinnen ooit vind :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vandaag in de nieuwe Loes den Hollander begonnen. Leest weer lekker weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceridwen91 schreef:
23-09-2018 14:36
Eluria is eigenlijk een heel apart verhaal en staat los van The Dark Tower zelf. Ik vond hem ook vreemd. Je kunt hem prima overslaan en er later eventueel eens op terugkomen.

Het begint eigenlijk pas bij “de man in het zwart vluchtte door de woestijn en scherpschutter volgde” - wat ik nog steeds een van de meest pakkende openingszinnen ooit vind :D

IK dacht al "waar gáát dit over?" In mijn exemplaar uit 1989 géén Eluria. De eerste zin is de zin die jij hier noemt. 'De man in het zwart.. enz'
Later is nu
Dreamer schreef:
23-09-2018 23:04
IK dacht al "waar gáát dit over?" In mijn exemplaar uit 1989 géén Eluria. De eerste zin is de zin die jij hier noemt. 'De man in het zwart.. enz'
Eluria is volgens mij het eerste “Dark Tower” verhaal dat King heeft geschreven. Het is dus inderdaad bij de nieuwere edities opgenomen, maar is geplaatst voordat het echte verhaal begint. Ik weet ook eigenlijk helemaal niet waar in het grote verhaal het geplaatst moet worden, want het gaat wel over Roland maar hij is helemaal alleen.

Edit: oké, ik heb het gegoogled en het speelt zich net af na Susan Delgado en hij is net begonnen aan zijn queeste naar de Donkere Toren en volgt de man in het zwart al. Dus op zich is het niet zo vreemd geplaatst voor het echte hoofdstuk 1.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mij zie je niet van Loes den Hollander is uit. Best ok, leest lekker weg. Dit soort boeken ben ik altijd wel snel weer vergeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
18-09-2018 10:51
De nieuwe Cormoran Strike is uit. In het Engels. Ik wil eigenlijk naar de boekhandel rennen, maar twijfel. De eerdere boeken las ik in het Nederlands...

Voor wie het niet weet: Cormoran Strike is een detective geschreven door Robert Galbraith, wat een pseudoniem bleek van J.K. Rowling. Die van Harry Potter ja.

De boeken zijn inmiddels ook verfilmd tot serie (op Ziggo on demand te zien). Daar keek m'n man ineens naar. Kon ik alweer zeggen "die heb ik al gelezen" :proud:
Ik wacht op de Nederlandse! Zin in.

Heb de "nieuwe" Nicci French gelezen, was lekker leesvoer maar echt helemaal niet eng. En een MJ Arlidge, maar daar ben ik niet gek van geloof ik. En dan nog zo'n boek, BA Paris, Achter gesloten deuren, die ik dan weer verrassend spannend vond. Zit nu in de vierde Ruiz Zafon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
23-09-2018 13:07
Geen idee. Is zolang geleden dat ik het las..

Ik heb net deel 1 van Percy Jackson uit en wil meer. Heerlijk, een kinderheld :hyper:
Oooohhh ik lees echt alle Riordan's, hoewel de eerste serie wel het beste is. Heb nu de tweede serie ook uit. Ik hou echt van zijn humor. Alleen de film is echt verschrikkelijk, zo intens slecht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees Snitch van Margje Woodrow. Een Young adult boek.
Ik ben bijna door Lonesome Dove heen. Het is lang, maar geweldig. Ik denk dat ik in een zwart gat val erna.

Met Alias Grace ben ik op de helft en het boeit me zeker. Maar het is niet een heel simpel voor het slapengaan boek en dat is wanneer ik nog tijd heb om te lezen. Dus het gaat niet zo snel.

Als 'tussendoortje' heb ik When Hitler Stole Pink Rabbit van Judith Kerr gelezen. Het is een coming of age boek over een meisje dat met haar familie in 1933 van Berlijn naar Zwitserland vlucht en daarna naar Parijs en Londen. Het is autobiografisch en deel van een trilogie. En ik heb een bind up, dus ik ben ook meteen begonnen in het volgende deel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter van het moeras van Karen Dionne uit, ik vind het een mooi boek en heb het dit weekend van begin tot eind gelezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 van nevermoor zou vandaag verschijnen, stond al tijden zo op bol.com. Maar nu staat er 10 oktober. En ik had me er zo op verheugd. :'(
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kobo.com houdt het op 30 oktober. :'( :'(
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tonkje, las je hem in Nederlands of Engels? Ik wil 'm graag digitaal, maar zie 'm alleen in het Nederlands digitaal en aangezien het een YA is, wil ik die wel in het Engels lezen (keuzes keuzes)

Misschien kan ik 'm gewoon in Portugal kopen, wanneer ik daar over een paar weken ben, in dé boekwinkel waar JK Rowling verschillende Harry Potter scenes op gebaseerd is.. mooie plek wel voor zo'n boek..:)
Later is nu
Dreamer schreef:
04-10-2018 18:57
Tonkje, las je hem in Nederlands of Engels? Ik wil 'm graag digitaal, maar zie 'm alleen in het Nederlands digitaal en aangezien het een YA is, wil ik die wel in het Engels lezen (keuzes keuzes)

Misschien kan ik 'm gewoon in Portugal kopen, wanneer ik daar over een paar weken ben, in dé boekwinkel waar JK Rowling verschillende Harry Potter scenes op gebaseerd is.. mooie plek wel voor zo'n boek..:)
Ik heb hem als Engelstalige ebook op bol.com gekocht, daar is hij maar ook €3,50.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceridwen91 schreef:
04-10-2018 19:06
Ik heb hem als Engelstalige ebook op bol.com gekocht, daar is hij maar ook €3,50.
Yep, die heb ik ook.
Dus ik wil nu graag van deel 2 ook de ebook-versie. Nou ja, nog even wachten dus.

Ik zit ondertussen al 2 weken tegen de laatste 100 bladzijden van deel 3 van de Hungergames aan te hikken. Ik weet dat het heel naar gaat worden allemaal - want al eerder gelezen - en dat is zo :'( :'( :'( . Misschien moet ik maar gewoon de laatste bladzijden lezen en de rest overslaan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceridwen91 schreef:
04-10-2018 19:06
Ik heb hem als Engelstalige ebook op bol.com gekocht, daar is hij maar ook €3,50.

Oké, ga ik morgen kijken.
Tot zover dus de lokale boekhandel sponsoren.. Jammer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
05-10-2018 00:02
Oké, ga ik morgen kijken.
Tot zover dus de lokale boekhandel sponsoren.. Jammer.
Voordat ik een e-reader had kwam ik echt heel vaak bij de boekhandel om de hoek, en mijn boekenkasten puilden uit.
Nu koop ik al mijn ebooks bij bol of kobo, maar probeer ik verjaardagskaarten en zo zoveel mogelijk bij de boekhandel te kopen. En ze hebben ook een leuke cadeautjesafdeling (die weinig met boeken te maken heeft), waar ik regelmatig wat koop. Want het is een ontzettend leuke winkel die ik niet graag zou zien verdwijnen!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dat gevoel herken ik ook, Tonkje. Ik wil alleen geen spullen meer verzamelen. Dus ik heb ook alleen nog maar e-boeken. Maar ik wil wel graag de boekhandel sponsoren. Lastig.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
05-10-2018 08:58
Voordat ik een e-reader had kwam ik echt heel vaak bij de boekhandel om de hoek, en mijn boekenkasten puilden uit.
Nu koop ik al mijn ebooks bij bol of kobo, maar probeer ik verjaardagskaarten en zo zoveel mogelijk bij de boekhandel te kopen. En ze hebben ook een leuke cadeautjesafdeling (die weinig met boeken te maken heeft), waar ik regelmatig wat koop. Want het is een ontzettend leuke winkel die ik niet graag zou zien verdwijnen!

Ik heb (helaas) geen boekwinkel om de hoek. Of.. helaas.. misschien maar goed voor de portemonnee. Maar in mijn stad zitten een paar leuke boekwinkels. Wel van een keten, maar geen hele grote keten. En met fijne sfeer, mooie ansichtkaarten inderdaad, een koffiehoek, dat soort werk (het soort boekwinkel, waar ik zou willen werken ;-) ) Bij deze winkels/ketens probeer ik dus zoveel mogelijk mijn e-boeken te kopen, maar ze hadden dus Nevermoor niet in het Engels. Jammer
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké, ik schaf net de e-boeken van Nevermoor en de 2 boeken van Muse Academy aan via bol.com, betaal ik via een cadeaukaart, aldus bol.com en sturen ze ze zo op. Ik had geen cadeaukaart en heb dus niets betaald? :O
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan Nevermoor niet leesbaar op de ereader zetten. Is een soort link. Iemand hiermee bekend?
Later is nu
Ja, ik heb ook wel eens een e-boek gekocht bij Bol.com. En dat kreeg ik ook niet op mijn e-reader. Het is me uiteindelijk wel gelukt, maar ik weet niet meer hoe. Ik koop nu nooit meer bij Bol. Ik koop Kindle boeken via Amazon en die convert ik via Calibre. Lijkt omslachtiger, maar in praktijk vind ik het makkelijker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
05-10-2018 20:00
Ik kan Nevermoor niet leesbaar op de ereader zetten. Is een soort link. Iemand hiermee bekend?
Hm, meestal krijg je een download knop bij bol.

Heb je gekeken bij 'mijn digitale producten'?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop trouwens vrijwel alles bij bol. Ging alleen aan het begin (5-6 jaar geleden) weleens niet goed: engelstalige boeken waarop dan geen rechten zaten voor Nederland. Maar dan kreeg ik mijn geld terug.

Bij kobo ook een paar keer problemen gehad met ebooks. Vervolgens een meer dan waardeloze 'hulp' en geen geld terug.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven