Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Huilen jullie ook bij boeken? Ik luisterde net het eind van een boek en dat doe ik wandelend. De hoofdpersoon dreigde te sterven, het was een wolf/hond wat het meestal erger maakt, dus ik tranen met tuiten op straat. :$
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
12-09-2018 13:32
Huilen jullie ook bij boeken? Ik luisterde net het eind van een boek en dat doe ik wandelend. De hoofdpersoon dreigde te sterven, het was een wolf/hond wat het meestal erger maakt, dus ik tranen met tuiten op straat. :$
Ja hoor, tranen met tuiten. Net bij de Hungergames deel 1, als Rue doodgaat. :'(
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
OHja.. dat is een enorm huilmoment :cry:
Later is nu
Ik heb tranen met tuiten gehuild toen Sirius doodging in Harry Potter. En om Komt een vrouw bij de dokter, The Fault in our Stars en nog veel veeeeeel meer boeken. Maar nooit zo hard als toen om Sirius :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik huil niet zo snel bij boeken. Raar eigenlijk, want ik huil wel bij reclames, films, series of het idee van zieke kinderen. Misschien lees ik boeken daarvoor te snel. Ook bij Sirius huilde ik niet, maar ik geloofde de eerste keer niet echt dat hij dood was. Toen Perkamentus doodging moest ik wel huilen. :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is vast wel ergens huilmomenten in boeken top 10, te vinden.

Bij mij met grote stip op 1: de laatste 50 bladzijden van Voor jou van jojo moyes. Zo zielig. Superdrama over the top, maar toch.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik huil zelden tot nooit bij boeken maar jank verder gek genoeg om alles.

Ik lees nu Zeven perfecte dagen van Rosie Walsh. Over een vrouw die een man ontmoet en week met hem doorbrengt en dan gaat hij op vakantie en ze hoort niks meer van hem en dat kan ze niet verkroppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceridwen91 schreef:
12-09-2018 14:48
Ik heb tranen met tuiten gehuild toen Sirius doodging in Harry Potter. En om Komt een vrouw bij de dokter, The Fault in our Stars en nog veel veeeeeel meer boeken. Maar nooit zo hard als toen om Sirius :cry:
Die laatste 2 heb ik niet gelezen. Ik denk dat ik bij Harry Potter het hardst heb gehuild om Dobby
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben sowieso 'emotioneel incontinent', zoals een vriendin dat noemt. Soms kijkt man een serie en doe ik compleet wat anders, val ik in op een emotioneel moment (lief, mooi, zielig, maakt niet uit) en ik zit te janken. Gewoon, direct. Heel erg.

En bij het idéé van "Achtste groepers huilen niet", dat mijn dochter vertelde dat 1 van die kinderen zegt "achtste groepers huilen wel"... ja.. tranen. NU. :'-(

Dat dus.
Dat boek lees ik dus niet.
Later is nu
Dreamer schreef:
12-09-2018 13:32
Huilen jullie ook bij boeken? Ik luisterde net het eind van een boek en dat doe ik wandelend. De hoofdpersoon dreigde te sterven, het was een wolf/hond wat het meestal erger maakt, dus ik tranen met tuiten op straat. :$
Ja, niet vaak, maar zeker wel. Laatst dus tranen met tuiten bij Fried Green Tomatoes. En bij 84, Charing Cross Road en The Color Purple bijv. . M.n zielige oude mensen en nostalgie/melancholie zijn mijn triggers.
anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 14-09-2018 17:38
0.09% gewijzigd
Dreamer schreef:
12-09-2018 15:04
Die laatste 2 heb ik niet gelezen. Ik denk dat ik bij Harry Potter het hardst heb gehuild om Dobby
:couple:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
12-09-2018 15:04
Die laatste 2 heb ik niet gelezen. Ik denk dat ik bij Harry Potter het hardst heb gehuild om Dobby
Oh ja, Dobby inderdaad. Sowieso heb ik het laatste stuk van dat boek aan één stuk gehuild. Om iedereen die doodging, maar ook omdat het de laatste Harry Potter was :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
12-09-2018 15:06
En bij het idéé van "Achtste groepers huilen niet", dat mijn dochter vertelde dat 1 van die kinderen zegt "achtste groepers huilen wel"... ja.. tranen. NU. :'-(

Dat dus.
Dat boek lees ik dus niet.
Toevallig exact deze scène van de film vandaag gezien en ik schoot meteen vol.

Bij boeken heb ik het ook regelmatig, bij de hiervoor al genoemde "Voor jou" en "komt een vrouw bij de dokter" en meerdere keren bij "Een klein leven".

Momenteel bezig in "Sky full of gedoofde lichtjes" over de MH17 ramp, ben benieuwd of ik het droog houd.

Ik heb sinds een jaar een abonnement op Bookchoice, dat bevalt goed, zo lees ik regelmatig boeken die ik anders niet gekozen zou hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
fiona2018 schreef:
12-09-2018 20:05
Oh ja, Dobby inderdaad. Sowieso heb ik het laatste stuk van dat boek aan één stuk gehuild. Om iedereen die doodging, maar ook omdat het de laatste Harry Potter was :cry:

Ik had 'm zelf gelezen, voordat ik ze voorlas aan m'n kinderen. Toen huilde ik weer, met ongeduldig grut naast me van "lees nou door mam" :'-( :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Klaverblauwtje schreef:
12-09-2018 20:44
Ik heb sinds een jaar een abonnement op Bookchoice, dat bevalt goed, zo lees ik regelmatig boeken die ik anders niet gekozen zou hebben.
Bookchoice heb ik ook een tijd gehad, maar ik vond dat er te weinig leuks tussen de boeken zat. Voorheen was het Ellyschoice, en toen waren er verschillende abonnementen en kon je nog een beetje kiezen: vrouwen, mannen of literair abonnement. Maar dat kon bij bookchoice niet meer en toen heb ik het na een half jaar of zo stop gezet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik zit op ongeveer 20% van Lonesome Dove. Bij de 2e poging zat ik er snel in en nu vind ik het te gek. Nooit gedacht dat ik into een western zou zijn. Zo zie je maar. Het gaat natuurlijk vooral om de karakters en is niet zo zeer een 'actie' boek.

Ik zag dat er ook een adaptatie van is. Een miniserie uit 1988. En die ga ik (over een tijdje dan) wel kijken denk ik, want is niet met de minste. Robert Duvall, Tommy Lee Jones, Danny Glover, Tom Cooper, Steve Buscemi. Niet de minsten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn jullie ook van die watjes? Ik heb net allemaal thrillers uit de bieb en nu ben ik steeds avonden alleen en dan lees ik die niet :-$
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiorah schreef:
16-09-2018 10:05
Zijn jullie ook van die watjes? Ik heb net allemaal thrillers uit de bieb en nu ben ik steeds avonden alleen en dan lees ik die niet :-$
Er zijn eigenlijk weinig boeken die ik echt eng vind (met enge films is dat anders hoor, die kijk ik niet alleen).
Wat voor soort thrillers gaat het om? Ik zou wel eens een echt eng boek willen lezen.
GeorgieBrown schreef:
16-09-2018 09:28
Ik zit op ongeveer 20% van Lonesome Dove. Bij de 2e poging zat ik er snel in en nu vind ik het te gek. Nooit gedacht dat ik into een western zou zijn. Zo zie je maar. Het gaat natuurlijk vooral om de karakters en is niet zo zeer een 'actie' boek.

Ik zag dat er ook een adaptatie van is. Een miniserie uit 1988. En die ga ik (over een tijdje dan) wel kijken denk ik, want is niet met de minste. Robert Duvall, Tommy Lee Jones, Danny Glover, Tom Cooper, Steve Buscemi. Niet de minsten.
Dankzij The Dark Tower wil ik graag wat meer westerns lezen en deze klinkt erg interessant! Ik heb wel begrepen dat het onderdeel is van een serie en Lonesome Dove daarvan niet het eerste deel is. Merk je daar iets van? Is het nodig de serie vanaf deel 1 te beginnen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb totaal geen last van enge boeken, wel van verdrietige dingen in boeken, films, reclame of whatever.. ook ik ben emotioneel incontinent en noem het ook zo, mijn vriend vind datreuzegrappig en schattig maar ik vind het echt genant, het is zelfs zo erg dat ik gauw wegloop en op de wc ga zitten of gauw iets anders ga doen als het zielig dreigt te worden :-$
Ik heb de afgelopen 2 weken op vakantie 3 boeken gelezen. Eerst The ocean at the end of the lane van Neil Gaiman. Is een fantasy boek, dat lees ik normaal niet zo veel (behalve Harry Potter en GoT dan) maar ik vond het super leuk! Heb hier nog een ongelezen boek van Gaiman liggen (American Gods) dus die ga ik binnenkort ook lezen.

Verder, dankzij Tonkje's enthousiasme, heb ik Nevermoor gelezen. Ook super leuk!!! Niks kan tippen aan Harry Potter maar ik vond het echt een heel leuk boek. Ben blij dat ik dit boek nu ken en ik me kan verheugen op deel 2.

Als laatst wat heel anders, namelijk Kafka op het strand van Haruki Murakami. Goed boek, vind alleen wel dat Murakami iets teveel zijn kennis over allerhande onderwerpen (filosofie, kunst, muziek, literatuur, enz) wil etaleren. In het begin heb ik alles trouw gelezen maar later ging ik dat soort 'dialogen' skippen. Mulisch heeft daar ook een handje van, daarom was ik ook vrij snel afgehaakt met de Ontdekking van de Hemel. Die heb ik wel thuis dus ga ik misschien nog eens een tweede kans geven.
Dreamer schreef:
12-09-2018 13:32
Huilen jullie ook bij boeken? Ik luisterde net het eind van een boek en dat doe ik wandelend. De hoofdpersoon dreigde te sterven, het was een wolf/hond wat het meestal erger maakt, dus ik tranen met tuiten op straat. :$
Vroeger tranen met tuiten bij Alleen op de wereld.
Recentelijk bij Tonio van AFTh. Vd Heijden. Dat boek grijpt je echt bij de strot.
Oja, en Voor wie de klok luidt van Hemingway. Blijft heel lang hangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
16-09-2018 09:28
Ik zit op ongeveer 20% van Lonesome Dove. Bij de 2e poging zat ik er snel in en nu vind ik het te gek. Nooit gedacht dat ik into een western zou zijn. Zo zie je maar. Het gaat natuurlijk vooral om de karakters en is niet zo zeer een 'actie' boek.

Ik zag dat er ook een adaptatie van is. Een miniserie uit 1988. En die ga ik (over een tijdje dan) wel kijken denk ik, want is niet met de minste. Robert Duvall, Tommy Lee Jones, Danny Glover, Tom Cooper, Steve Buscemi. Niet de minsten.

Ik heb jaaaren terug het boek gelezen. Vond het verrassend goed, had er nog nooit van gehoord en toen zei mijn man "oh, die serie heb ik gezien". Story of our relation :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
FadeToBlack schreef:
16-09-2018 12:02
Vroeger tranen met tuiten bij Alleen op de wereld.
Recentelijk bij Tonio van AFTh. Vd Heijden. Dat boek grijpt je echt bij de strot.
Oja, en Voor wie de klok luidt van Hemingway. Blijft heel lang hangen.

Ha, van deze boeken ken ik alleen Alleen op de wereld en ja.. tranen met tuiten. Die hondjes in het bos :cry:


Lonesome dove 2e deel van een serie? Nee, dat wist ik niet.
Later is nu
Dreamer schreef:
16-09-2018 12:46
Ha, van deze boeken ken ik alleen Alleen op de wereld en ja.. tranen met tuiten. Die hondjes in het bos :cry:


Lonesome dove 2e deel van een serie? Nee, dat wist ik niet.
Die hondjes ja. Achach.... :cry: :cry:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven