Entertainment alle pijlers

Hoe het beste naar het Gelredome?

20-10-2008 21:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen naar het concert van Marco Borsato in het Gelredome. Er stonden vandaag nogal wat files op de A1 en rond het Gelredome.

Hebben jullie toevallig tips om naar het Gelredome te komen en de files te vermijden (behalve vroeg vertrekken)? Of alternatieven zoals met de auto naar een andere plaats vlakbij Arnhem en daar parkeren? Is dat in bepaalde plaatsen zoals Ede makkelijk vlakbij het station?

Of welk parkeerterrein is het makkelijkst bij het Gelredome, waar ben je het snelste weer weg 's avonds?

Alvast bedankt!
al eens aan het openbaar vervoer gedacht??
Vorig jaar ben ik naar een concert in het Gelredome geweest en ben via de A15 en N325 gereden en geparkeerd bij de Rijnhal. We waren er rond kwart voor zeven, concert begon om 20 uur, en hebben niet in de file gestaan.
Je kunt bij Kronenburg parkeren (winkelcentrum), dat is op loopafstand van het Gelredome. Er staan ook overal borden met routes naar P Wit licht (ik woon in Arnhem)

In Ede is wel een parkeerplaats bij het station, maar dat is meestal helemaal vol (ik heb in Ede gewoond).

Je kunt ook nog in het centrum parkeren, bv bij P centraal, die ligt het dichst bij het station en dan een bus nemen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:dopey155 schreef op 20 oktober 2008 @ 21:33:

al eens aan het openbaar vervoer gedacht??

Ja, maar wij wonen in een plaats zonder treinstation en alleen met OV zijn we 3,5 uur onderweg. Zeker met teruggaan niet handig en als het iets later wordt, dan komen we niet eens meer terug omdat er geen bussen meer naar ons huis gaan.

Dus daarom zoek ik andere opties.
De A15 is wel erg om, wij komen dan vanaf de A1.

Op welke dag ben jij erheen geweest mirte?

@Juultje: op de site van het Gelredome geven ze aan dat die parkeergages die dichtbij zijn allemaal vol zullen zijn. Is Kronenburg iets verder? Hoe lang is dat lopen?

Ik las dat er wel 10 parkeerplaatsen zijn, maar sommigen met pendelbus? Dus niet heel dichtbij?

Is Ede ook vol na werktijd, zijn er dan niet veel mensen alweer terug naar huis?

P centraal klinkt ook wel goed, maar staan we dan niet in de file Arnhem in?
Ik ga morgen ook:P (dat geheel terzijde..)

Iemand die al geweest is deze serie, kan die me iets vertellen over P7 of evt. P8?

Hoelaat was je daar, was het vol?

Greetz Joukje
ik ben vorige dinsdag geweest

wij stonden op parkeerplek 8 geloof ik, de pendelbussen zijn goed geregeld. Alleen na het concert hebben we even moeten wachten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Dus met de pendelbussen moet je even wachten na het concert, ja, dat zal snel volstromen. Maar als je dichtbij geparkeerd staat, dan sta je in de file....

Ik ben ook benieuwd hoe laat jullie daar waren.
hallo

wij zijn vrijdag gegaan en stonden bij de kazerne P8

Was prima geregeld. 10 euro incl buskaartjes.

ongeveer 10 min rijden met de bus. Het voordeel van deze parkeerplek is dat je arnhem zo weer uit bent 's avonds. Wij moesten richting apeldoorn, dus dan is deze parkeerplek ideaal.

Na afloop is het even wachten, maar gewoon rustig blijven want de bussen rijden af en aan. Trouwens wij kwamen pas om kwart over 8 aan bij het gelredome en er waren nog heel veel mensen die om deze tijd pas aankwamen. Op het veld is het helemaal niet smoordruk, dus dat was wel lekker. Als je binnenloopt en iedereen zit al dan is het echt super indrukwekkend! Al die witte kleding!!

En wil je gelijk weg na afloop, zorg dan dat je rond kwart voor 11 achteraan staat. Dan ben je er zo uit en dan zie je de eindact ook veel beter.

veel plezier! het is echt super
Toen ik naar Symphonica ging ben ik met de auto naar Ede-Wageningen gereden (waar genoeg parkeerruimte was) en heb daar de trein gepakt naar Arnhem. Vanaf het station rijden speciale bussen naar het Gelredome. Vond het erg goed geregeld.
wij hebben gekozen om hem op een parkeerplek buiten arnhem te zetten, Zoals mallory al zegt je bent een stuk sneller arnhem uit

Wij waren rond zeven uur de parkeerplek en zaten om kwart over zeven in een pendelbus. Het gaat dus redelijk snel. We waren om half acht in het gelderdome

Ik weet niet hoe laat we weer op de parkeerplaats waren maar ik geloof dat we een kwartier hebben gewacht voordat we in pendelbus terug konden
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
up

Vanavond weer Symphonica in Rosso. Ik gooi hem er nog maar even in. Rijhal dus een optie? Of anders inderdaad buiten Arnhem? En waar dan buiten Arnhem??
Of met de auto naar een treinstation en dan met de trein naar het Gelredome. Zo heb ik het gedaan en dat was prima te doen. Als je met de auto gaat, sta je na het concert een eeuwigheid te wachten.
Wij hebben n hotel geboekt, pendelbus naar gelredome en de bus staat bij de uitgang weer op ons te wachten ideaal!

Andere mensen die ik ken hebben de auto bij Burger zoo neergezet en daar pendelbus gepakt!
Voor of na (afhankelijk van waar je komt) de Rijnhallen is een woonwijk. Wij konden daar zaterdag nog gewoon gratis parkeren! We konden daar ook gewoon zonder file wegrijden. We stonden geloof ik op de koppelstraat..
quote:missworld schreef op 19 oktober 2012 @ 08:50:

Wij hebben n hotel geboekt, pendelbus naar gelredome en de bus staat bij de uitgang weer op ons te wachten ideaal!

Wij ook! Bij zo'n hotel waarvan een vogel het logo is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven