Horror Film
woensdag 8 september 2010 om 17:59
Ik heb 2 kinderen .
Een zoon van 14 & een dochter van 16.
Mijn dochter is net als mij een held opsokken.
En wil absoluut geen horror zien.
Nu het probleem:
Mijn zoon wil een horror film zien.
Lekker gezellig met mama op de bank.
Ten eerste ben ik er op tegen , maar mijn man zegt:
Wie let er op die leeftijden op de films?
En het is wel goed voor hem dat hij niet later bang is voor alles in een film.
Mijn vermoede is dat hij het smoesje : Dat is toch gezellig samen een film kijken!
Alleen gebruikt omdat hij stiekem een beetje bang is .
Ik heb er mee ingestemd hem zijn zin te geven en een ''lichte horror" te gaan kijken met hem.
Nu is mijn vraag:
Weten jullie een horror film die niet al te eng is.
Zodat hij & ik niet bang worden en hij toch zijn horror heeft gezien.
Een zoon van 14 & een dochter van 16.
Mijn dochter is net als mij een held opsokken.
En wil absoluut geen horror zien.
Nu het probleem:
Mijn zoon wil een horror film zien.
Lekker gezellig met mama op de bank.
Ten eerste ben ik er op tegen , maar mijn man zegt:
Wie let er op die leeftijden op de films?
En het is wel goed voor hem dat hij niet later bang is voor alles in een film.
Mijn vermoede is dat hij het smoesje : Dat is toch gezellig samen een film kijken!
Alleen gebruikt omdat hij stiekem een beetje bang is .
Ik heb er mee ingestemd hem zijn zin te geven en een ''lichte horror" te gaan kijken met hem.
Nu is mijn vraag:
Weten jullie een horror film die niet al te eng is.
Zodat hij & ik niet bang worden en hij toch zijn horror heeft gezien.
woensdag 8 september 2010 om 19:18
Sixth Sense
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Sixth_Sense
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Sixth_Sense
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 8 september 2010 om 19:23
En hem dan de andere ochtens zó http://www.123video.nl/playvideos.asp?M ... 0144&Rel=1 wakker maken
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 8 september 2010 om 21:48
woensdag 8 september 2010 om 21:50
Wolfman is trouwens ook een hele goeie. Anders kan je altijd nog eentje van Hitchcock pakken. (Sorry, ik heb een lichte voorkeur voor klassiekere griezelfilms of films, die zich in de 18e eeuw afspelen ) Bram Stoker's Dracula is ook een goeie. Is met Gary Oldman en Wynona Rider. Heel stijlvol, maar ook heel dramatisch.
woensdag 8 september 2010 om 21:51
quote:Ste_ schreef op 08 september 2010 @ 21:49:
From Hell vind ik wel een goeie ja! Was een beetje eng, maar verder ook gewoon wel een goede film.
Maar toch, ik vind, als hij een horrorfilm wil kijken, kijk dan ook meteen een lekker enge echte horrorfilm. Hij is geen 10 meer toch.Maar het moet voor de rest ook te verteren zijn he?
From Hell vind ik wel een goeie ja! Was een beetje eng, maar verder ook gewoon wel een goede film.
Maar toch, ik vind, als hij een horrorfilm wil kijken, kijk dan ook meteen een lekker enge echte horrorfilm. Hij is geen 10 meer toch.Maar het moet voor de rest ook te verteren zijn he?
woensdag 8 september 2010 om 22:04
woensdag 8 september 2010 om 22:12
woensdag 8 september 2010 om 22:14
woensdag 8 september 2010 om 22:19
donderdag 9 september 2010 om 09:23
Mijn nr 1 horror film is The Thing met Kurt Russell maar die zou ik maar niet kiezen. Zitten nogal wat gore/enge scenes in.
Misschien is het goed om te beginnen met horror/komedie films zoals Beetlejuice, Zombieland, Ghostbusters, Evil Dead.
Zombieland is inderdaad wel grappig en niet zo eng.
De Evil Dead serie ben ik ook wel fan van.
Final Destination valt ook wel mee.
Misschien is het goed om te beginnen met horror/komedie films zoals Beetlejuice, Zombieland, Ghostbusters, Evil Dead.
Zombieland is inderdaad wel grappig en niet zo eng.
De Evil Dead serie ben ik ook wel fan van.
Final Destination valt ook wel mee.
donderdag 9 september 2010 om 09:39
Bij de puber hier is/was de Saw serie een hit. Ik vind ze zelf te smerig om aan te zien, maar het was helemaal da bomb, volgens hem.
Als hij oude horror ook geen probleem vindt, dan zijn dingen als Texas Chain Saw Massacre, Halloween, Nightmare on Elm Street misschien wel leuk. Of The Fog, of Prom night, met scream queen Jamie Lee Curtis. Of Carrie, met Sissy Spacek. 't Zijn ieg klassiekers in hun genre.
Als hij oude horror ook geen probleem vindt, dan zijn dingen als Texas Chain Saw Massacre, Halloween, Nightmare on Elm Street misschien wel leuk. Of The Fog, of Prom night, met scream queen Jamie Lee Curtis. Of Carrie, met Sissy Spacek. 't Zijn ieg klassiekers in hun genre.
donderdag 9 september 2010 om 09:41
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 september 2010 @ 19:23:
En hem dan de andere ochtens zó http://www.123video.nl/playvideos.asp?M ... 0144&Rel=1 wakker maken Ik zag 'm van de week weer eens op TV. Hij blijft briljant!
En hem dan de andere ochtens zó http://www.123video.nl/playvideos.asp?M ... 0144&Rel=1 wakker maken Ik zag 'm van de week weer eens op TV. Hij blijft briljant!
donderdag 9 september 2010 om 09:46
Driller Killer
Land of the Dead
Dawn of the Dead
Night of the Living Dead
Shaun of the Dead
Ichi The Killer
The Hills have Eyes (niet de jaren 70 versie maar de nieuwste)
The Hills have Eyes 2 (leuk vervolg )
It
Final Destination
Nightmare on Elmstreet
Toothfairy
Saw (alle versies zijn vermakelijk, maar deel 1 was toch het beste)
Hostel
genoeg ideetjes lijkt me zo...
Land of the Dead
Dawn of the Dead
Night of the Living Dead
Shaun of the Dead
Ichi The Killer
The Hills have Eyes (niet de jaren 70 versie maar de nieuwste)
The Hills have Eyes 2 (leuk vervolg )
It
Final Destination
Nightmare on Elmstreet
Toothfairy
Saw (alle versies zijn vermakelijk, maar deel 1 was toch het beste)
Hostel
genoeg ideetjes lijkt me zo...
donderdag 9 september 2010 om 12:10
Ik zou Saw en Hostel niet echt kiezen als je er zelf niet tegen kunt (ik trek het in ieder geval echt niet). Op mijn veertiende begon ik met Scream. Deel 2 en 3 schijnen volgens iedereen niet eng te zijn. Ik was het daar niet zo mee eens, maar ik kan er dus ook echt niet tegen.
Mijn vrienden nemen me soms met opzet mee naar Horror films. Wanneer de film dan niet leuk is is er ten minste nog een persoon in de zaal waar ze ontzettend om kunnen lachen... stelletje smeerlappen .
Films die ik wel leuk vond waren The Sixth Sense en The Mist (vond ze heel eng, maar ook wel goed dus dan kijk ik wel).
Mijn vrienden nemen me soms met opzet mee naar Horror films. Wanneer de film dan niet leuk is is er ten minste nog een persoon in de zaal waar ze ontzettend om kunnen lachen... stelletje smeerlappen .
Films die ik wel leuk vond waren The Sixth Sense en The Mist (vond ze heel eng, maar ook wel goed dus dan kijk ik wel).