Entertainment alle pijlers

Horror Film

08-09-2010 17:59 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 kinderen .

Een zoon van 14 & een dochter van 16.

Mijn dochter is net als mij een held opsokken.

En wil absoluut geen horror zien.

Nu het probleem:

Mijn zoon wil een horror film zien.

Lekker gezellig met mama op de bank.

Ten eerste ben ik er op tegen , maar mijn man zegt:

Wie let er op die leeftijden op de films?

En het is wel goed voor hem dat hij niet later bang is voor alles in een film.

Mijn vermoede is dat hij het smoesje : Dat is toch gezellig samen een film kijken!

Alleen gebruikt omdat hij stiekem een beetje bang is .

Ik heb er mee ingestemd hem zijn zin te geven en een ''lichte horror" te gaan kijken met hem.

Nu is mijn vraag:

Weten jullie een horror film die niet al te eng is.

Zodat hij & ik niet bang worden en hij toch zijn horror heeft gezien.
Sixth Sense

http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Sixth_Sense
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zag Scream op mijn 12e, brrr..

Ben benieuwd voor welke film je kiest!
the gremlins
En hem dan de andere ochtens zó http://www.123video.nl/playvideos.asp?M ... 0144&Rel=1 wakker maken
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De Final Destinationfilms vind ik zelf erg leuk.
Waarom niet From Hell? Dat is een hele bekende film over Jack the Ripper. Is waargebeurd en er spelen ook nog eens hele goeie acteurs in mee o.m. Johnny Depp. Anders kan je ook nog kiezen voor een griezelfilm met een komisch tintje bijv. Shaun of the Dead ofzoiets.
From Hell vind ik wel een goeie ja! Was een beetje eng, maar verder ook gewoon wel een goede film.

Maar toch, ik vind, als hij een horrorfilm wil kijken, kijk dan ook meteen een lekker enge echte horrorfilm. Hij is geen 10 meer toch.
Wolfman is trouwens ook een hele goeie. Anders kan je altijd nog eentje van Hitchcock pakken. (Sorry, ik heb een lichte voorkeur voor klassiekere griezelfilms of films, die zich in de 18e eeuw afspelen ) Bram Stoker's Dracula is ook een goeie. Is met Gary Oldman en Wynona Rider. Heel stijlvol, maar ook heel dramatisch.
quote:Ste_ schreef op 08 september 2010 @ 21:49:

From Hell vind ik wel een goeie ja! Was een beetje eng, maar verder ook gewoon wel een goede film.

Maar toch, ik vind, als hij een horrorfilm wil kijken, kijk dan ook meteen een lekker enge echte horrorfilm. Hij is geen 10 meer toch.Maar het moet voor de rest ook te verteren zijn he?
quote:traincha2 schreef op 08 september 2010 @ 21:51:

[...]

Maar het moet voor de rest ook te verteren zijn he?ja, dat is waar. Maar ik vind het sowieso een beetje een vreemd verhaal dat hij per se met zijn moeder wil kijken en dat ze een niet zo enge horrorfilm willen.
Mijn favorieten zijn: The Shining, An American Werewolf in London, The Fly, The Excorcist.

En verder ben ik altijd wel dol op films waarin hele domme tieners toch een eng donker bos ingaan en vervolgens allemaal afgeslacht worden door een of andere enge mutant/seriemoordenaar/psychopaat etc.
Och, ik vind dat niet vreemd. Blijkbaar is hij diep in zijn hart toch nog een klein jongetje.
The Shining is geweldig, wat een sfeer in die film.
Ja's da's ook een goeie. Moet je wel de originele hebben, die met Jack Nicholson. Er is nog een recentere versie en die is wel weer eng.
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 08 september 2010 @ 22:12:

En verder ben ik altijd wel dol op films waarin hele domme tieners toch een eng donker bos ingaan en vervolgens allemaal afgeslacht worden door een of andere enge mutant/seriemoordenaar/psychopaat etc.

Ze trappen er iedere keer weer in he?
Childsplay

IT
Elke keer is het weer raak en ik blijf kijken. Je kunt ook bijna de volgorde raden waarin ze vermoord worden. Als eerste gaat de slettenbak van het clubje, daarna de sportieve druiloor, dan de donkere jongen, dan de slimmerik en de held en de heldin overleven het in gehavende toestand.
Het is inderdaad heel voorspelbaar. Bijzonder dat daar toch steeds weer nieuwe varianten op gevonden worden.
Mijn nr 1 horror film is The Thing met Kurt Russell maar die zou ik maar niet kiezen. Zitten nogal wat gore/enge scenes in.

Misschien is het goed om te beginnen met horror/komedie films zoals Beetlejuice, Zombieland, Ghostbusters, Evil Dead.

Zombieland is inderdaad wel grappig en niet zo eng.

De Evil Dead serie ben ik ook wel fan van.

Final Destination valt ook wel mee.
Bij de puber hier is/was de Saw serie een hit. Ik vind ze zelf te smerig om aan te zien, maar het was helemaal da bomb, volgens hem.

Als hij oude horror ook geen probleem vindt, dan zijn dingen als Texas Chain Saw Massacre, Halloween, Nightmare on Elm Street misschien wel leuk. Of The Fog, of Prom night, met scream queen Jamie Lee Curtis. Of Carrie, met Sissy Spacek. 't Zijn ieg klassiekers in hun genre.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 september 2010 @ 19:23:

En hem dan de andere ochtens zó http://www.123video.nl/playvideos.asp?M ... 0144&Rel=1 wakker maken Ik zag 'm van de week weer eens op TV. Hij blijft briljant!
quote:floreat schreef op 08 september 2010 @ 18:13:

jeepers creepers

final destinationOwja, die vond zoon hier ook erg "leuk".
Driller Killer

Land of the Dead

Dawn of the Dead

Night of the Living Dead

Shaun of the Dead

Ichi The Killer

The Hills have Eyes (niet de jaren 70 versie maar de nieuwste)

The Hills have Eyes 2 (leuk vervolg )

It

Final Destination

Nightmare on Elmstreet

Toothfairy

Saw (alle versies zijn vermakelijk, maar deel 1 was toch het beste)

Hostel

genoeg ideetjes lijkt me zo...
Ik zou Saw en Hostel niet echt kiezen als je er zelf niet tegen kunt (ik trek het in ieder geval echt niet). Op mijn veertiende begon ik met Scream. Deel 2 en 3 schijnen volgens iedereen niet eng te zijn. Ik was het daar niet zo mee eens, maar ik kan er dus ook echt niet tegen.

Mijn vrienden nemen me soms met opzet mee naar Horror films. Wanneer de film dan niet leuk is is er ten minste nog een persoon in de zaal waar ze ontzettend om kunnen lachen... stelletje smeerlappen .

Films die ik wel leuk vond waren The Sixth Sense en The Mist (vond ze heel eng, maar ook wel goed dus dan kijk ik wel).
The Fourth Kind vond ik ook nog wel te doen trouwens, maar je moet wel tegen alien ontvoeringen kunnen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven