Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:dolfje schreef op 16 februari 2011 @ 10:17:

[...]

Deel 2 heb ik ook gelezen,deel 3 hebben we nog niet in mijn bieb maar kan die zo lenen van iemand en wil dat wel maar aan de andere kant heb ik hem dan snel uit en dat vind ik ook weer jammer.Snappen jullie me nog Dat snap ik echt heel goed!
quote:Fiorah schreef op 16 februari 2011 @ 13:33:

[...]

Dat snap ik echt heel goed! Ha fijn iemand die me begrijpt
Hmm... Schijnbewegingen pakt me nog steeds niet. Ik zet nog even door, heb net 1/10e deel gehad

Ik kon laatst niet slapen en heb toen op mn telefoon dit hele topic wat door zitten lezen Kwam o.a. de 'discussie' tegen over wel/niet boeken lenen van de bieb. Ik doe het wel, maar als ik een boek leen, ontsmet ik eerst de kaft met DettoI

Heb tijdens het lezen van dit topic ook een aantal titels in mn telefoon gezet die ik nog ga opzoeken in de bieb:

- De Heelmeesters

- Water voor de olifanten

- Hongerspelen

- Lot van de familie Meijer

- Kleine bij

- Nacht van Elie Wiesel

Dus, bedankt voor de tips
Ah, ik dacht dat het boek 'nacht van Elie Wiesel' heette. Maar het boek heet 'nacht' en de auteur is Elie Wiesel
Maris. Is een leuk lijstje lijkt me.

Ik heb Kleine bij besteld bij Bol, dus ik ben benieuwd. Ik lees nu Walvismuziek, ben er nog niet kapot van, hoewel ik zo'n beetje op de helft ben. Te veel mooie boeken gelezen de laatste tijd denk ik.

De terugkeer van de dansleraaar, de man die glimlachte en Kennedy's Brein van Mankell. Vooral de laatste maakte veel indruk.

De eerste twee delen van de Milennium-trilogie, ook erg mooi.

If you could see me now, van Ahern, was leuk voor tussendoor, met al die zware, negatieve kost.

Inge en Mira van Frederiksson.

Ik ben erg into de Zweden de laatste tijd. Heb ook nog Aprilheks liggen, ook al van een Zweedse schrijfster.

Maar eerst Walvismuziek uitlezen, ik word behoorlijk kriegel van de hoofdpersoon.
@Maris - Haha, wat leuk om je lijstje te lezen, die boeken heb ik namelijk allemaal hier in de kast staan. De Heelmeesters en Het lot van de familie Meyer heb ik nog niet gelezen, de rest wel.

@Karen - Sorry voor de late reactie (ik werd teveel in beslag genomen door Schijnbewegingen, haha), natuuuurlijk mag je erbij! Gezellig :D!

Ik heb Belofte van de wolven bijna uit (mooi!!) en ga daarna verder met deel 2 van de Groene Bloem trilogie. Ben benieuwd!!
Hypnose lag nogsteeds naast mijn bed. Nog steeds stress en dus behoefte aan lichte kost. Die eerste dus maar even verlengd. En meteen Zaterdag van Ian McEwan meegenomen. Hoop binnenkort weer meer tijd en rust te hebben om te lezen.

Ben nu toch maar begonnen in Eten, Bidden, Beminnen. Het is wel ok, maar ik ben niet wild enthousiast. Tot nu toe vind ik het erg amerikaans, en erger ik me een beetje aan de bijdehande-semi-intellectuele schrijfstijl. Maar aan de andere kant, als ik dat naast me neerleg zijn er wel herkenbare dingen in. En gelukkig gaat het veel over eten, dus dat maakt het ook leuk.
Ik ben maar weer eens met de reiziger serie begonnen van Diana Galbaldon. Mooi om te lezen.

De boeken van Linda Holeman.
quote:Effie_O schreef op 15 februari 2011 @ 17:14:

Dat blijf ik gek vinden, dat Zwigtman bij de jeugdboeken staat. Van Schijnbewegingen is ook nog een volwasseneditie uitgekomen, met een mooiere voorkant, maar van de rest volgens mij niet.

Zo'n omvangrijk verhaal, best ingrijpend ook, voor mij is het meer een volwassen boek. Het is denk ik ook nog wel een goede overgang van jeugd naar volwassen boeken, maar toch ;)Ik werk zelf in een bibliotheek en ook bij ons staat Schijnbewegingen bij de jeugdboeken. Wel bij de 14+ sectie, maar nog wel jeugd...
1x was wel genoeg!
Pfff, ik kom er niet in hoor, in Schijnbewegingen....
Over het doppen van bonen door een Poolse auteur. Ik vind het tot nu toe erg goed!
Ik lees White Oleander, net begonnen. Walvismuziek is uit, vond het toch nog wel aardig. Wel heel Amerikaans.
quote:_maris_ schreef op 13 februari 2011 @ 12:23:

Jeetje, wat is het boekentopic ver weg gezakt! Lezen we niet meer?

Ik wel Heb een week in de zon gelegen, en daar flink wat leesvoer weggestouwd:

- Tatiana de Rosnay - Kwetsbaar. Matig. Langdradig en voorspelbaar.

Vond deze ook saai, laatst vroeg m'n moeder waar het boek dan over ging (omdat ze de andere twee ook had gelezen) en ik wist het echt niet meer. Best jammer na haar 1e boek. Vond het 2e ook al minder
Afgelopen week Kluun uit, Haantjes. Ik kon zelf niet zo goed plaatsen waarom hij dit heeft uitgebracht, het was een herhaling van zetten van zijn leven: er komt een vrouw bij de dokter (en dus het uitvergorten van hoe het gaat bij een marketingbureau) behalve dat Carmen hier meer credit krijgt. Dus nu toch maar Koch lezen.

Overigens ook: Superwise me van Len Branson gekregen voor verjaardag. Het Europese antwoord op the secret. Ben wel benieuwd!
Ik heb Schijnbewegingen weggelegd, vond er niets aan. Terwijl de recensies zo goed waren! Had ik ook met Schaduw van de Wind trouwens, vond ook de hele wereld leuk geloof ik, behalve ikke.
Aprilheks heb ik ook nog liggen, net als Multatuli (ik weet niet of ik me ervoor moet schamen maar ik heb dit boek nimmer voor mijn boekenlijst gelezen)

Schijnbewegingen zegt me niets, maar snel even opzoeken:)
Aprilheks heb ik hier ook liggen, ga ik binnenkort ook lezen.
quote:leuntje schreef op 19 februari 2011 @ 13:07:

Over het doppen van bonen door een Poolse auteur. Ik vind het tot nu toe erg goed!Van Wieslaw Mysliwski. Staat ook op mijn lijstje. Ben er erg benieuwd naar. Laat je even weten hoe het was?
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 13 februari 2011 @ 20:53:

Nu aan het lezen in The Number One Ladies Detective Agency van Alexander McCall Smith. Nog niet zo ver, maar ik ben van van de schrijver en hij lijkt mijn verwachtingen waar te maken!Dit was een erg leuk boek. Ben nu begonnen in Een fractie van het geheel van Steve Tolz.
quote:Ben nu begonnen in Een fractie van het geheel van Steve Tolz.Dat boek is echt fantastisch. Ik ga beginnen in 1Q84 deel 3. Eindelijk issie er!
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
Ben nu bezig in De gijzeling van Sebastian Fitzek. Hiervoor zijn boeken De therapie en De Zielebreker gelezen. Goede thrillers. Was positief verrast.

Onlangs ook Buitenstaanders van Renate Dorrestein gelezen. Dat was niet helemaal my cup of tea. Knap geschreven, maar ik werd er nergens door gegrepen.

@Maris, ik vond Het lot van de familie Meijer prachtig, maar wel een 'langzaam' boek. Je moet er wel tegen kunnen dat het voortkabbeld.

@GeorgieBrown, ik vond Eten, Bidden, Beminnen het meest overschatte boek van de afgelopen jaren. Ik heb het uitgelezen, omdat het onderwerp(reizen, eten, spiritualiteit) mij wel interesseert. Achteraf een paar verloren uren in mijn leven. Pretentieuze schrijfstijl en een hoofdpersoon die maar blijft zeuren.
I choose happy!
quote:Jaye schreef op 20 februari 2011 @ 23:14:

[...]

Dat boek is echt fantastisch. Ik ga beginnen in 1Q84 deel 3. Eindelijk issie er! Mooi, ik heb er ook goede verhalen over gehoord. Hij ligt al een tijdje op de te lezen stapel, met name omdat het een hardcover is en dus hartstikke groot en zwaar :D
Ben nog bezig in Mini-shopaholic (Engelse versie) van Sophie Kinsella. Leuk, maar heb de laatste maanden best veel van de serie gelezen, dus begin het een beetje beu te worden. En gisteren in de bieb ingeslagen na eventjes te hebben gespeurd op dit forum:

- Van twee kanten - René Appel

- Na Delphine - Siska Mulder

- Zwaar verliefd - Chantal van Gastel
Ik ben ook fan van Fitzek! Goeie psychothrillers met een zeer verrassende clue.

Ik ben nieuwsgierig geraakt naar De Hongerspelen van Suzanne Collins. Had 'm bijna voor 15 euro op mp gekocht, zie ik nog net dat ie op bol.com voor 10 euro staat, nieuw! Dus die aangeschaft.

Verder heb ik 2e hands gekocht (mp en bol)

- Nacht van Elie Wiesel

- Daglicht van Marion Pauw

- Alles te Verliezen en Close Up van Esther Verhoef

- Zomertijd van Susanne Vermeer

Voor die 5 boeken heb ik 26,50 betaald in totaal. Die NLse thrillers vind ik vaak wel vermakelijk, maar geen boeken die je lang bij blijven. Daarom koop ik die vaak 2e hands, ontsmetten met DettoI vervolgens één keer lezen (en mn moeder een keer) en dan verkoop ik ze weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven