Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:Fiorah schreef op 10 april 2011 @ 18:25:

Ik lees nu Hersenschimmen, erg mooi.

Maar ook

De schoonmoeder van mijn zus is aan het dementeren en dat is zo triest om te zien. Waar blijft oma Willie?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Oh ja, hersenschimmen, die heb ik ook gelezen, jaren geleden. Is me wel bijgebleven. Heel bijzonder om te lezen hoe dat proces verloopt, vanuit de persoon zelf...
Heb vanmiddag uiteindelijk toch Eten, Bidden, Beminnen uitgelezen. En hoewel ik me af en toe ergerde aan het gezemel en de soms een tikje te amerikaanse schrijfstijl vond ik het toch wel de moeite waard. Het heeft herkenbare momenten, is soms informatief en (toch ook wel fijn ) een hoog feelgood gehalte. Uiteindelijk toch wel positief erover dus.
quote:sasati schreef op 07 april 2011 @ 17:31:

Ik lees Aprilheks, erg mooi tot nog toe.

Dolfje, leuk dat je de nieuwe Jean Auel gaat lezen. Is dat dat langverwachte deel?Mooi toeval, Aprilheks ligt ook op de stapel voor vakantie.

En hersenschimmen heb ik laatst herlezen, en ik zou hem zo nog een keer lezen, wat een fantastisch mooi boek. Ik heb laatst onder ijsbergen van Bernlef ook herlezen en dat was ook weer heel mooi.

Heb vier wintervertellingen van Gerard Reve gelaten voor wat het was, daar is het gewoon weg het weer niet voor en ben begonnen in a tiny bit marvellous van Dawn French. Lijkt een leuk boek te worden.
quote:tonkje schreef op 10 april 2011 @ 18:46:

[...]

Maar ook

Absoluut. Ik begon vanochtend bij het ontbijt 'even in Hersenschimmen'. Was er meteen helemaal door geraakt. Pffff...

Welke boeken vind jij nog meer mooi, Tonkje? Ik denk zomaar dat wij gedeeltelijk dezelfde smaak hebben.

Ik heb mijn vakantiestapel trouwens al uitgezocht... en dat terwijl ik pas half juli op vakantie ga.
Vanmiddag lekker in de zon gezeten en in 1 ruk Joy Fielding Blind vertrouwen uitgelezen,niet dat dat nou zo spannend was maar ik had hem snel uit(heb wel sommige pagina's meer gescand dan helemaal goed gelezen maar dat maakt voor het verhaal niet veel uit).Was wel ok,niet super. quote..

O,dit boek zat vrijdagmiddag in de brievenbus bij mij, bleek dat ik dat gewonnen had op de libelle-website.. wist niet eens meer dat ik daar aan meegedaan had.. Ha,ha,ha!! wel leuke verrassing!

Maar,Dolfje,jij was er niet zo van onder de indruk?

Zal nog wel effe duren voordat ik er in kan lezen,ben nu bezig in "de boekendief"
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Wat ligt er allemaal klaar Fiorah?

Ik heb vandaag uren zitten lezen in de zon, heb Daglicht van Marion Pauw bijna uit. Ik vind 'm goed!
Bij de Bankgiro-loterij hebben we drie codes gekregen waarmee ik drie prijzen uit mocht zoeken. heb gekozen voor een zilveren armband,zilveren oorbellen en dit Boek De Verraders - David Baldacci. Heeft iemand dit van jullie al gelezen,ben benieuwd...

Off-topic.. 4 keer prijs in 3 dagen tijd.wat een mazzel hé..

Ha,ha,ha!!
Dubbel..
@_maris_ - Even kijken of ik dat nog uit mijn hoofd weet. Sowieso de Noorderlichttrilogie en Lelieblank, Scharlakenrood... een paar thrillers (maar welke ook weer?)... uhm... nou als ik thuis ben post ik de rest wel. Er was nog wel meer in ieder geval.

Hoeveel boeken nemen jullie eigenlijk mee per hoeveel vakantiedagen?
quote:Fiorah schreef op 12 april 2011 @ 13:24:

Hoeveel boeken nemen jullie eigenlijk mee per hoeveel vakantiedagen?

Ligt eraan wat voor vakantie het is,2 jaar geleden 3 weken naar Spanje geweest(echt luieren met af en toe een dagje een auto huren) en volgens mij had ik toen wel zeker 7-10 boeken mee(waarvan een aantal 2 in 1 band) en ik kwam tekort dus ben in het hotel op zoek gegaan naar wat te lezen en er lagen bouqetreeksboekjes(gruwel maar bij gebrek aan iets anders) dus daarvan er ook nog 5 ofzo uitgelezen + een stapel tijdschriften...

3 jaar geleden 3 weken Thailand met veel rondreizen toen had ik denk ik 4 boeken mee+ wat tijdschriften.

Op een strandvakantie is mijn ideaal 1 boek per dag maar dat is natuurlijk wel een beetje te zwaar

Ik heb nu wel al wat afgekeurde boeken van de bibliotheek gekocht a 50 cent- 2 euro per stuk en haal er tegen die tijd de kaft af dat scheelt ook weer gewicht...
Ik heb vorig jaar geloof ik 5 tijdschriften gelezen (groene amsterdammer, hollands diep, scientific amarican dat werk). En 5 boeken gelezen in 2 weken kampeervakantie. Niet allemaal even dik natuurlijk, maar ik had wel vrij veel tijd om lekker te lezen, heerlijk.

Ik ga nu een week op citytrip en ik denk dat ik 3 boeken meeneem. Ik kies nu voor boeken in het engels, want dan lees ik wat langzamer. Ik ben benieuwd of het genoeg is, want uurtje wachten op het vliegveld, 2,5 uur in het vliegtuig en dan hier en daar nog wat verloren uurtjes, dan gaat het natuurlijk erg hard, maar ik neem aan dat ze op aldaar ook wel boeken in het engels verkopen, of dat ik boeken kan ruilen in het hostel, moet natuurlijk ook niet te veel meeslepen ;)
Ik neem op vakantie vaak ook boeken mee die zowel vriend als ik leuk vinden. Zoals Karin Slaughter, David Baldacci, Sebastian Fitzek. Scheelt ook weer in gewicht.

Ik heb Daglicht van Marion Pauw uit, aanrader wat mij betreft.

Ik heb nu Meisje met de negen pruiken van Sophie van der Stap uit de kast gehaald. Ben benieuwd.
Ik ben Vermist van Chevy Stevens aan het lezen.

Een aanrader wat mij betreft! Spannend en boeiend geschreven!
Ik zei toch dat daglicht een aanrader was. Ik ga het boek over paar maanden herlezen ( m. Pauw).

Hoe is sneeuwval van Tess g. ? Moet nog lezen. Lijkt mij goed .
Eten bidden beminnen vond ik ook wel amusant hoor, niets mis mee.

Ik kan niet zonder boeken op vakantie hoor!
Kent iemand het boek No en ik? Is een young adult boek, heb een pocket... ben er net in begonnen, maar het raakt me al enorm. Gaat over een jong meisje met een hoog IQ dat zich onbegrepen voelt en dat vriendschap sluit met een ouder, dakloos meisje.

@Dolfje - Dat is een slim idee, van die kaft! Dat is met zulke goedkope boeken natuurlijk ook nog goed te doen.
Herman Koch - Zomerhuis met zwembad.

Ben er nog mee bezig en lees bewust maar een paar pagina's per dag. Het boek is te leuk om snel uit te hebben

Weet iemand of de overige boeken van Koch ook zo aantrekkelijk zijn? Heb ze allemaal in huis, maar dit is dus de eerste die ik van hem lees
Vind idd de boeken van Murakami nogal wisselend. Heb bijna alles gelezen maar ben ooit gestopt halverwege Kafka op het strand....... Het werd me te surrealistisch...
Haha, en ik vind juist Kafka op het strand prachtig en had bij Ten Zuiden van de Grens op een gegeven moment echt zoiets van: jaha, ik weet het wel, hou maar op.

@Lizzl - Ernstig genoeg heb ik nog niks van Koch gelezen. Is eigenlijk wel een mustread, maarja, er is zoveel anders leuks.
Leuk om te lezen over jullie vakantieboeken. MrBrown houd ook van lezen, maar heeft meestal niet 't geduld om veel boeken tegelijk uit te kiezen. Hij kiest meestal 1 boek. Dan kies ik er nog 5 waarvan ik denk dat we ze allebei leuk vinden. Met een boek of 6 zitten we met rondtrekken meestal wel goed.

Vorige keer had ik bookazines mee. Dan valt er minder te kiezen natuurlijk. Ze waren niet allemaal even geweldig, maar er zaten wel leuke boeken tussen. En ik had voor 3 weken backpacken totaal maar 8kg mee en dat is ook wat waard. Dwarsliggers zijn ook heel fijn hiervoor trouwens.

Als we gaan kamperen gaan we met de auto (dit jaar weer) en dan maakt het niet zoveel uit. Dan stouw ik de auto gewoon vol met boeken. Een stuk of 8 boeken en dan nog 1 of 2 reisgidsen (ook altijd leuk om in te lezen).

Ik had al een paar boeken bedacht voor op vakantie, waaronder Bruidsvlucht en Eten, Bidden, Beminnen, maar die heb ik nu allebei al uit. Ga maar eens aan een lijstje beginnen.
Deel 6 uit de aardkinderenreeks van Auel.

Wat tenenkrommend slecht zeg! Dat was ik na al die jaren vergeten hoe erbarmelijk het geschreven is. Maar toch willen weten hoe het met Ayla verdergaat.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Tonkje ik ben het met je eens over dat boek van Auel.Ik scan ook meer de pagina's omdat ik nieuwsgierig ben maar het pakt me voor geen meter...
Heb net Mama Tandoori cadeau gekregen. Iemand die al gelezen? Staat geen korte inhoud achterop, dus geen idee wat ik kan verwachten.
Profiel3855 berichtenVoeg toe als contact11-04-2011, 08:28

--------------------------------------------------------------------------------

Vanmiddag lekker in de zon gezeten en in 1 ruk Joy Fielding Blind vertrouwen uitgelezen,niet dat dat nou zo spannend was maar ik had hem snel uit(heb wel sommige pagina's meer gescand dan helemaal goed gelezen maar dat maakt voor het verhaal niet veel uit).Was wel ok,niet super. quote..

O,dit boek en De Verraders - David Baldacci zaten vrijdagmiddag in de brievenbus bij mij, bleek dat ik dat gewonnen had op de libelle-website.. wist niet eens meer dat ik daar aan meegedaan had.. Ha,ha,ha!! wel leuke verrassing!

Heeft iemand dat boek van De Verraders al gelezen en was het een mooi boek?

Maar,Dolfje,jij was er niet zo van onder de indruk?

Zal nog wel effe duren voordat ik er in kan lezen,ben nu bezig in "de boekendief"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven