Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Heb 'zoenoffer' van Cathy Kelly uit, en ben in chicklitmood dus ga ik nu 'en jij dan?' van haar lezen.
Ik ben nu bezig in vier verschillende boeken:

- Agnes Grey van Anne Brontë (ben ik aan het lezen voor een boekenclub)

- Villette van Charlotte Brontë (had ik al even liggen, en wou ik toch zeker in beginnen)

- Lady Susan van Jane Austen (voor een online boekenclub)

en:

- Northanger Abbey van Jane Austen.

Binnenkort wil ik ook Bleak House van Charles Dickens gaan lezen, heb hem liggen en met wat mensen afgesproken om ook die samen te gaan lezen.

Erg veel Engelse, oude literatuur dus. Vooral omdat ik Engels een geweldige taal vind (duh, anders studeer je niet iets in die richting x-D ) en ook omdat ik het heerlijk vind me in die tijd te verplaatsen van mooie jurken en etiquette.

Fantasy kan ik ook vaak wel waarderen, maar daar moet ik niet te veel van lezen, zoals ik met de Engelse literatuur wel kan. Over het algemeen lees ik eigenlijk alle soorten boeken, toevallig lees ik nu vooral dit
@Alynia, Ik heb Bleak House ook gelezen, maar ik vond het erg pittig, vooral door het grote aantal personages. Een tip: op wikipedia staat een lijst met alle karakters die in het boek voorkomen. Ik heb die uitgeprint en steeds naast het boek gehouden.

Ik lees momenteel De kellner en de levenden van Simon Vestdijk. Ik was even op het verkeerde been gezet omdat ik Vestdijk alleen ken van zijn Anton Wachter boeken. En dit is iets totáál anders. Maar tot nu toe wel heel intrigerend
Sorry dat ik even inbreek. Heb niet alles gelezen maar ik ben opzoek naar een goed boek en kan maar niets vinden.

Het laatste boek die ik heb gelezen was de eenzaamheid van de priemgetallen. Vond het een heel goed boek maar over het algemeen hou ik van waargebeurde verhalen. Dus tips zijn welkom.
Zijn dat je enige richtlijnen, boarder? Heb je nog meer boeken die je heel erg mooi vond? Ik zal eens voor je gaan nadenken in ieder geval...
De waargebeurde verhalen die ik goed vind zijn bijvoorbeeld: mijn vriend de seriemoordenaar en monster Cody.

Verder ben ik niet zo moeilijk. :-)
quote:boarder schreef op 27 september 2010 @ 20:41:

Sorry dat ik even inbreek. Heb niet alles gelezen maar ik ben opzoek naar een goed boek en kan maar niets vinden.

Het laatste boek die ik heb gelezen was de eenzaamheid van de priemgetallen. Vond het een heel goed boek maar over het algemeen hou ik van waargebeurde verhalen. Dus tips zijn welkom.Kijk es op de site van uitgeverij Arena.
* Witchke55 goes filosofie.

Net de 'de wereld van Sofie' binnen gekregen. Maar leek me echt een boek dat ik gelezen moest hebben. (en geef eerlijk toe wat leuk in de kast staat :D)

Iemand het al gelezen?
Zachte heelmeesters van Nicolet Steemers. (Gaat over het Stockholm Syndroom.)
Ik lees nu Rendez-Vous door Esther Verhoef. Ik moet er nog even inkomen hoor.
quote:Janna_ schreef op 30 september 2010 @ 11:37:

Zachte heelmeesters van Nicolet Steemers. (Gaat over het Stockholm Syndroom.)

Oeh, is dat wat?

@Witchke - Nee sorry. Het staat wel mooi in de kast .
Bedankt Fleurtje. Is nog niet helemaal wat ik zoek maar ik zal die site op mijn gemak eens uitpluizen.
Livrette : kan je laten weten hoe rendez-vous was? Heb dit boek nog liggen op nog-te-lezen-stapel

Idem voor 'eenzaamheid van de priemgetallen' ligt ook nog klaar om gelezen te worden.
Ik was alweer bijna vergeten wat een fijn topic dit was om inspiratie op te doen!

Ik heb vorige week "The financial lives of the poets" van Jess Walters uitgelezen over een journalist die een dotcom begint, maar hopeloos in de problemen raakt. Ik vond het een fijn boek om te lezen, leest gemakkelijk weg. Het lijkt een beetje op de boeken van Nick Hornby, daar houd ik ook erg van.

Nu bezig in Espresso Tales van Alexander McCall Smith, ook een fijn weglees boek.

Ik heb door dit topic weer helemaal zin in lezen, de afgelopen tijd kwam het er niet zo van, maar dit weekend maar weer eens lekker met een boek op de bank kruipen!
@Boarder - Ik weet niet of ik de site mag noemen, maar je weet vast wel die ene internetsite waar je boeken kunt bestellen, die vrij bekend is en die op mol rijmt...

Daar is nu een actie 'Bewogen vrouwenlevens', 3 voor 2. Misschien is dat wat voor je?

Edit: ik zie net dat al die boeken van uitgeverij Arena zijn...

Ik lees nu Het boek Dina. En het bevalt goed! Kent iemand deze?
Fiorah, dat zijn die boeken van de uitgeverij die ik dagen geleden postte. Dit is trouwens geen actie van bol, dit is een actie van de uitgeverij; winkels mogen over het algemeen niet zelf met dit soort acties komen.
quote:fleurtje schreef op 05 oktober 2010 @ 09:47:

Fiorah, dat zijn die boeken van de uitgeverij die ik dagen geleden postte. Dit is trouwens geen actie van bol, dit is een actie van de uitgeverij; winkels mogen over het algemeen niet zelf met dit soort acties komen.

Ja sorry, ik zag het net voordat jij jouw reactie postte...

Goed, ik ga nog even verder denken!
quote:Fiorah schreef op 05 oktober 2010 @ 10:08:

[...]

Ja sorry, ik zag het net voordat jij jouw reactie postte...

Goed, ik ga nog even verder denken!

:-)

Waargebeurde verhalen liggen vaak bij De Slegte!
Boarder, 'waargebeurde verhalen' is wel héél ruim

Je hebt waargebeurd zoals de boeken van Arena, maar je hebt ook verhalen over beklimmingen van de Mount Everest, ik bedoel maar :-)

Ik merk dat ik eigenlijk alleen nog maar non-fictie lees, op het moment veel correspondenten-boeken.

Wat vind jij leuk/interessant?
Iemand 'mini-shopaholic' al gelezen. Staat nog op mijn verlanglijstje om te kopen. Maar heb echt geen geld ervoor de komende maanden. Moet ik zuinig aan gaan doen om het te kopen. Of is het maar niets?
quote:Witchke55 schreef op 05 oktober 2010 @ 20:03:

Iemand 'mini-shopaholic' al gelezen. Staat nog op mijn verlanglijstje om te kopen. Maar heb echt geen geld ervoor de komende maanden. Moet ik zuinig aan gaan doen om het te kopen. Of is het maar niets?Bieb?
Oh ik wil ook over mini weten...heb de hele serie gelezen...geweldig!!

Ik heb een heel ander boek besteld bij Bol. Van Santa Montefiore ik had net "Onder de Ombu-boom" gelezen. Vond ik schitterend tranen met tuiten gehuild. Ik heb nu "de affaire"besteld.

Ik had die ombu-boom geleend van mijn buuv en ze heeft ook "het vlinderkistje"voor me te leen maar die is nu nog bij haar zus...schijnt ook zo goed te zijn.

Maar jullie zijn al zo lang met dit topic bezig, vast al lang uitgekauwde kost voor jullie!
Ik lees op het moment: Gustaaf Peek - Ik was Amerika. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Iemand die het kent?

Verder heb ik net uit 'A place of greater safety' van Hilary Mantel. Prachtig! Maar de beschreven periode (Franse revolutie) heeft dan ook wel mijn interesse.
Wie heeft er een e reader?
Ik heb E-books op mijn laptop staan....helaas niet handig op vakantie...maar thuis is het te doen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven