Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:_maris_ schreef op 10 mei 2011 @ 18:01:

en over welk boek hebben we het nu?The host van Stephenie Meyer.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb aprilheks uit, goed geschreven wel, maar ik vond het verhaal van de drie zussen wel genoeg, dat rare gedoe met die aprilheksen had van mij niet zo gehoeven.

Ik heb gisteravond twee boeken uit de kast getrokken, het parfum van Patrick Suskind en een dichtbundel van Gerard Reve. Ik wil alle boeken die ik in de kast heb staan lezen en die eerste lijkt me ook echt leuk, maar die tweede... ik heb eigenlijk niet zo veel met dichtbundels en weet eerlijjk gezegd ook niet zo goed hoe je zoiets moet eten. Het zijn er maar iets van 20 ofzo, maar ik geloof dat het niet de bedoeling is dat je ze even snel leest en dat dat het dan gewoon is ;)
Ik ben nu bezig in het tweede deel van de millenium serie van Stieg Larsson.

Ik vind ze erg leuk! Ik heb een ereader en heb honderden boeken hahaha, ik weet soms niet wat ik moet kiezen.
We live in a free world
Bij mijn zusjes verhuizing kwam ik nog een stapel Tess Gerritsen tegen die ik nog niet gelezen had. Heb nu Hartslag gehad en ben begonnen in Diagnose Besmet, ze zijn wel oke, maar ik vind het een beetje erg veel lijken op Robin Cook. Ze lezen iig wel lekker weg.

Op de vrijmarkt heb ik nog flink wat boeken gevonden, ook Lieneke Dijkzeul die ik meegenomen heb, omdat ik haar naam hier ook vaker tegen ben gekomen.

Deel 2 en 3 van Jussi Adler-Olsen heb ik gekocht, deel 1 heb ik al gelezen en vond ik erg leuk. Zit een beetje in een scandinavische leesbui, denk ik .

Op het boekenfestijn in Maastricht was de keuze ook weer reuze.. Uiteindelijk ben ik met een beschaafd stapeltje naar huis gegaan. Er lag een boek van Escobar, het schrijversduo Esther Verhoef en haar man. Heeft iemand van jullie daar al eens iets van gelezen?

iene02, 2 uur geleden

Er lag een boek van Escobar, het schrijversduo Esther Verhoef en haar man. Heeft iemand van jullie daar al eens iets van gelezen?

Heb ze in de digitale boekenkast, maar nog niets van gelezen. Wel van plan zodra ik Vlinders van Simone van der Vlugt uit heb.

witbloempje, 2 uur geleden

Ik heb een ereader en heb honderden boeken hahaha, ik weet soms niet wat ik moet kiezen.

Witbloempje,

Heb je al 'ns een kijkje genomen op het e-reader topic onder Digi? Het heet: Is een e-book wat?
quote:tonkje schreef op 10 mei 2011 @ 20:13:

[...]

The host van Stephenie Meyer.

Mooi boek he?

Iemand hier ervaring met de boeken van Sarah Waters? De nachtwacht bevalt me erg goed!
quote:Fiorah schreef op 11 mei 2011 @ 10:15:

[...]

Mooi boek he?

Iemand hier ervaring met de boeken van Sarah Waters? De nachtwacht bevalt me erg goed!

Ja, ik heb "Vingervlug" van haar gelezen. Erg mooi en ook spannend boek!! Het speelt zich af in Londen in de 19e eeuw.

Is de nachtwacht van haar ook goed?

ik ga eens kijken vanmiddag in de bieb of ik die kan vinden!
Ik ben nu bezig in verloren zoon van Lieneke Dijkzeul. Moet er even inkomen. Het is het 4e boek van de Vegter serie.

Maar het ziet er veel belovend uit.
quote:[message=9034331,noline]mariamena schreef op 07

Esther Verhoef vind ik ook geweldig, evenals; Tess Gerritsen, en Judith Visser. Wie weet er meer in dit genre. Belgische schrijfsters vind ik ook prima.

Hou ook van Esther Verhoef en Tess Gerritsen. Visser ken ik niet, ben benieuwd!

Heb je Simone van der Vlugt gelezen? Erg leuk.

De meeste boeken heb ik allemaal gelezen nu Verhoef/Noort/vd Vlugt/French etc. Ben nu bezig in de boeken van Harlan Coben, Amerikaanse schrijver. Meeste vind ik erg leuk.
Ik lees ook veel Tess Gerritsen en Esther Verhoef.

Ook favoriet zijn: Camilla Lackberg, Lisa Jackson en Karen Slaughter.
ik heb deze drie boeken besteld.Ben benieuwd of iemand die al gelezen heeft en hoe je/jullie ze vonden..

De mascotte – Mark Kurzem

het knoopjes-kabinet- Edmund de Waal

Ik beken- Elise G. Lengkeek
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Handig topic dit! Ik ben sinds kort lid van de openbare bibliotheek, dus alle aanbevelingen hier zijn voor mij erg nuttig :-)

Heeft iemand van jullie ervaring met de boeken van Karin Alvtegen? (Zweedse schrijfster). Het is van de Geus, een uitgever die wel meer Zweedse detectives uitgeeft geloof ik. Ik heb alle boeken van de Wallander reeks van Henning Mankell uit, en ik ben op zoek naar soortgelijke boeken die dit 'gemis' wat kunnen opvangen!
quote:Yvaatje schreef op 11 mei 2011 @ 10:26:

[...]

Ja, ik heb "Vingervlug" van haar gelezen. Erg mooi en ook spannend boek!! Het speelt zich af in Londen in de 19e eeuw.

IDeze heb ik gelezen. Wel al een hele poos geleden. Ik kan me herinneren dat ik het helemaal geen fijn boek vond. Nare sfeer hing erin.
@Prachtnaam, afgelopen jaar zat er een Scandinavische (of zweedse) thrillerspecial bij de Margriet. Die zat ik ergens in een wachtkamer te lezen, btw . Ik heb een aantal schrijvers eruit overgeschreven. Naast Henning Mankell en Camilla Läckberg heb ik er nog niet veel van geprobeerd. Ik ben nu toevallig wel bezig in Studio Zes van Liza Marklund en dat vind ik leuk. Ik typ mijn lijstje wel even over. Misschien kun je er iets mee.

Asa LarssonRoslund & HellströmLeif PerssonLiza MarklundKarin FossumKarin Alvtegen (maar die had je dus al)Mari Jungstedt

Misschien kun je die Margriet special in de bieb nog wel ergens vinden anders. Weet niet hoe lang ze dat bewaren. Bij VN zat ook weleens een thriller gids.
Prachtnaam, Lisa Marklund heeft idd ook leuke boeken geschreven. Er zit een verhaallijn in, maar je kunt ze ook wel door elkaar lezen. Beetje net als bij Mankell.

Jo Nesbo lees ik ook graag en ik heb nu een boek meegenomen van Anne Holt, een Noorse schrijfster. Van haar heb ik nog nooit iets gelezen, dus of het was is kan ik je nog niet vertellen.
Studio Zes van Liza Marklund uit. Ik vond het goed. Onderhoudend en een verrassende ontknoping. Tenminste, een onderdeel van het verhaal had ik totaal anders geïnterpreteerd, waardoor ik aan het einde verrast werd. Ik ga zeker kijken of ze andere boeken van Liza Marklund hebben bij de bieb.
Bedankt voor de tips! Van Liza Marklund heb ik ooit wel wat gelezen geloof ik, maar dat is al lang geleden.

Ik zal eens naar de namen zoeken die jullie noemen als ik weer bij de bieb kom.
Ik ga voor het eerst (geloof ik.... ) een boek van Nicci French lezen. Vang me als ik val. Ben benieuwd
@Lizzl - Hmmm... ik weet niet of ik die nu zo goed vond van ze. Maar ik ben benieuwd wat jij vindt!

Ik lees nog steeds De nachtwacht en dat schiet niet echt heel erg op, maar het is ook een langzaam boek. Ik geniet er wel nog steeds van!
Ik ben in deel 3 van stieg larsson bezig. Deel 1 en 2 had ik zo uit. Met dit deel heb ik meer moeite. Het pakt me minder en het boek stop je niet zo in je tas.

Ook nog bezig in Het Diner van Koch. Leest erg snel. Ben nog niet kapot van zijn stijl. Probeer het morgen uit te krijgen.

Voor de leesclub waar ik bij zit, moet ik Valse Salie lezen. De kiezer van deze bijeenkomst wilde graag een waargebeurd verhaal lezen.
Ik zat vandaag ''Kleine stinkerd" van Henk van Straten te lezen. Vind zijn manier van schrijven erg goed. Ga op zoek (e-book) naar meer titels van hem.
quote:[message=9088508,noline]Famke81 schreef op 15 mei

Ook nog bezig in Het Diner van Koch. Leest erg snel. Same here... Al 2 weken geleden in begonnen en ik vind het best leuk, maar het pakt me niet genoeg om het boek in een ruk uit te lezen.
Hmm. dat heb ik ook met 'Ik ben niet bang' van Niccolo Ammaniti. Het pakt me nog niet echt. Wel genoeg om (rustig) door te lezen, maar niet genoeg dat ik echt zin om heb erin te gaan lezen...
Dat had ik ook met Ik haal je op,ik neem je mee van Ammaniti.

Nu lees ik Labyrinth van Kate Mosse. Ik moest er even in komen, maar nu vind ik het leuk. Speelt deels in de dertiende eeuw en deels in het heden (2005). Ik houd sowieso wel van historische romans.

En ik heb nog een ongelezen boek in de kast ontdekt: Waslala, dus valt weer mee, ik heb nog even leesvoer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven