Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires deel 2

06-06-2020 17:20 1642 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het topic met tips voor goede documentaires.

Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
himalaya schreef:
06-08-2025 14:26

En een documentaire over Rutger Hauer, Like tears in the rain. (NPO start)
Wat een mooie, indrukwekkende en empatische man. Oude teruggevonden beelden die hij zelf heeft gefilmd, of anderen hem. En gesprekken met mensen met wie hij soms wel 50 jaar getrouwd (zijn vrouw) en bevriend is geweest.

Ik vind zo'n soort opzet (steeds iemand anders in beeld die iets vertelt) nooit fijn om naar te kijken. Daarom al snel weer afgezet. De eerste docu die je noemde vond ik wel heel mooi, dankjewel voor de tip.

Herkent iemand dat? Helaas zitten veel documentaires en andere programma's zo in elkaar. Pratende hoofden noemen mijn vriend en ik dat. Wij vinden het allebei vervelend. Jammer dat zoveel makers er de voorkeur aan geven.
huismuis
Verkeerde topic
jemoederheethenk5 wijzigde dit bericht op 12-08-2025 18:35
93.53% gewijzigd
Jemoederheethenk5 schreef:
12-08-2025 17:50
Het geeft eigenlijk geen pas dat Petra2 zo openlijk flirt met de andere vrouwen. Ik weet nog dat ik vorig jaar zei wat als de mannen bij Arno nou met een ander een klik hebben. Maar dat mocht ik niet zeggen, omdat ik dan bekrompen over homo’s dacht. Maar Petra2 heeft daar geen boodschap aan.
Verkeerde topic?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Two sisters: missing, murdered, betrayed.
Over twee zussen die vermoord werden in een park in Londen. Ontroerde me diep.
"It's a fool that looks for logic in the chambers of the human heart."
merano schreef:
12-08-2025 18:02
Verkeerde topic?
Ja sorry
hvm schreef:
04-05-2025 06:42
Dan ben je misschien van een andere jaargang dan ik. Of je woonde in een andere gemeente. Wij werden abrupt afgesneden van alle vaste programma's die we keken.
Dat lag vooral aan de kabelexploitant en dat verschilde idd per regio/gemeente.

Wij hebben ook altijd beiden gehad.
Nostromo schreef:
12-08-2025 18:08
Two sisters: missing, murdered, betrayed.
Over twee zussen die vermoord werden in een park in Londen. Ontroerde me diep.
Waar is deze te zien?
xiongmao schreef:
12-08-2025 21:53
Waar is deze te zien?
Ik heb 'm op Skyshowtime gekeken.
"It's a fool that looks for logic in the chambers of the human heart."
Vanavond op Netflix de driedelige documentaire over The Biggest Loser gekeken. Over een reality programma in Amerika waarbij mensen met ernstig overgewicht een jaar lang alleen maar bezig zijn met afvallen. Ik vond het heftig. Hoe die mensen misbruikt zijn voor de kijkcijfers en dus inkomsten. Het hele programma is ongezond veel deelnemers zijn na afloop dermate aangekomen dat ze nog zwaarder zijn dan dat ze waren toen ze ermee begonnen.
IronButterfly schreef:
15-08-2025 22:25
Vanavond op Netflix de driedelige documentaire over The Biggest Loser gekeken. Over een reality programma in Amerika waarbij mensen met ernstig overgewicht een jaar lang alleen maar bezig zijn met afvallen. Ik vond het heftig. Hoe die mensen misbruikt zijn voor de kijkcijfers en dus inkomsten. Het hele programma is ongezond veel deelnemers zijn na afloop dermate aangekomen dat ze nog zwaarder zijn dan dat ze waren toen ze ermee begonnen.
Ik heb net de eerste aflevering gekeken. Dat programma was wel echt gestoord met die "verleidingen" en "challenges". En hoe ze en de camera lieten trillen en zo. Echt gewoon die mensen vernederen.

We hadden dit programma in Nederland ook maar dat was een stuk normaler gelukkig. Wel heb ik toen later een interview gezien met een deelnemer die terug bij af was. Danny heette hij volgens mij.
Danny heeft een maagverkleining ondergaan las ik
Voor iedereen een groene tuin
Ik heb Amy Bradley is missing gezien. Heel bijzonder verhaal, hoe raak je vermist op een cruise zou je zeggen. En hoe zit het met getuigen die zeggen haar gezien te hebben? Ik hoop eigenlijk dat deze zaak ooit nog wordt opgelost. Lijkt me vreselijk om als ouders zo tussen hoop en vrees in te zitten, al zo lang nu.
Irregular_Choice schreef:
16-08-2025 12:27
Ik heb Amy Bradley is missing gezien. Heel bijzonder verhaal, hoe raak je vermist op een cruise zou je zeggen. En hoe zit het met getuigen die zeggen haar gezien te hebben? Ik hoop eigenlijk dat deze zaak ooit nog wordt opgelost. Lijkt me vreselijk om als ouders zo tussen hoop en vrees in te zitten, al zo lang nu.
Kende die zaak niet. Maar misschien over boord geslagen? Ik ken het verhaal niet, maar eerste wat in mij opkomt bij een schip.
GroenTuintje schreef:
16-08-2025 12:23
Danny heeft een maagverkleining ondergaan las ik
Ja, vond net dit artikel: https://www.ad.nl/show/voormalig-obese- ... ~a60f7525/
Ik ben zo benieuwd naar de documentaire van Jessica Villerius over de zaak Mallorca (waarin Carlo Heuvelman om het leven is gekomen tijdens een ruzie). Volgens mij komt het eerste deel deze week op tv.
16-08-2025 12:27
Kennelijk is er ook veel niet in de docu gekomen. Familie is in de docu overtuigd dat ze nog leeft. Maar jaren eerder (na de vermissing) hebben ze geprobeerd haar dood te verklaren. Online veel discussies over de zaak, maar waarschijnlijk gewoon overboord gegaan.
GroenTuintje schreef:
16-08-2025 12:30
Kende die zaak niet. Maar misschien over boord geslagen? Ik ken het verhaal niet, maar eerste wat in mij opkomt bij een schip.
Kijk de docu :mrgreen: hij is echt interessant en deze optie komt inderdaad ook voorbij. Ik kan niet teveel zeggen, want blijkbaar spoiler ik nogal eens. Als je googled kan je ook al veel vinden over deze zaak hoor.
toffifee schreef:
16-08-2025 12:41
Ik ben zo benieuwd naar de documentaire van Jessica Villerius over de zaak Mallorca (waarin Carlo Heuvelman om het leven is gekomen tijdens een ruzie). Volgens mij komt het eerste deel deze week op tv.
Daar ben ik ook benieuwd naar! Waar wordt deze uitgezonden? Ik heb er een podcast over geluisterd, heel interessante zaak.
16-08-2025 12:43
Kijk de docu :mrgreen: hij is echt interessant en deze optie komt inderdaad ook voorbij. Ik kan niet teveel zeggen, want blijkbaar spoiler ik nogal eens. Als je googled kan je ook al veel vinden over deze zaak hoor.

Ik houd het een beetje vaag....maar ik heb best vaak over deze zaak gezien op tv (ID) en in deze documentaire komt één ding naar boven dat ik nog niet wist en waarvan ik het zeer vreemd vind dat dit niet eerder zo duidelijk is benoemd.
A-ha schreef:
16-08-2025 12:50
Ik houd het een beetje vaag....maar ik heb best vaak over deze zaak gezien op tv (ID) en in deze documentaire komt één ding naar boven dat ik nog niet wist en waarvan ik het zeer vreemd vind dat dit niet eerder zo duidelijk is benoemd.
Ik heb je een pb gestuurd, want nu ben ik nieuwsgierig geworden!
16-08-2025 12:44
Daar ben ik ook benieuwd naar! Waar wordt deze uitgezonden? Ik heb er een podcast over geluisterd, heel interessante zaak.
Ik heb het even opgezocht. 18 augustus op NPO 1.
16-08-2025 12:56

Ik heb je geantwoord :)
16-08-2025 12:56
Mag ik ook een pb? Ben ook benieuwd :)
Haha ik wil het ook wel hier neerzetten. Het is geen geheim of iets dat ik zelf heb ontdekt. Het is alleen in geen enkele andere docu over haar benoemd en het wordt ook duidelijk waarom.

Maar ik zal je pb'en ;-)
A-ha schreef:
16-08-2025 15:31
Haha ik wil het ook wel hier neerzetten. Het is geen geheim of iets dat ik zelf heb ontdekt. Het is alleen in geen enkele andere docu over haar benoemd en het wordt ook duidelijk waarom.

Maar ik zal je pb'en ;-)
Mag ik ook een paar? Heb de documenten gisteren gezien. En ik was heel verbaasd. Ik weet zelf van de tijd dat ik vloog, dat er grappen werden gemaakt over El Campo, en moest daar wel direct aan denken bij het zien van deze docu.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven