Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires deel 2

06-06-2020 17:20 1583 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het topic met tips voor goede documentaires.

Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
Severus_Snape schreef:
07-10-2025 17:41
Is deze volledig te zien via YouTube? Tijdens mijn studie deze gezien en ik ben benieuwd of ik er 15 jaar later anders naar kijk.
Ik heb die ook gekeken op school tijdens de les toen ik nog iets deed richting de zorg tig jaar geleden. Het is wel erg verouderd toen ik hem een jaar of 3 geleden weer eens keek en hoopte vooral dat die mensen het nu beter hadden omdat er in de loop der jaren wel iets is veranderd. Niet dat ze het toen slecht hadden trouwens.
Graze schreef:
07-10-2025 20:21
Ik heb die ook gekeken op school tijdens de les toen ik nog iets deed richting de zorg tig jaar geleden. Het is wel erg verouderd toen ik hem een jaar of 3 geleden weer eens keek en hoopte vooral dat die mensen het nu beter hadden omdat er in de loop der jaren wel iets is veranderd. Niet dat ze het toen slecht hadden trouwens.
In die 13 jaar later aflevering hebben ze het er zelf ook al over dat het al erg veranderd is hoe ze met de kinderen omgaan. Ook leuk en interessant om daarin de kinderen jongvolwassen te zien en hoe kijk op hun jeugd te zien.
Een paar afleveringen gekeken van Made in China op npo.
Filemon en Mark gaan in een huis wonen dat ze besteld hebben op een Chinese webshop. Alles wat ze gaan gebruiken komt van Chinese webshops. Een auto, een achtbaan….
Leuk om te kijken, en ik hoor ook weer dingen die ik nog niet wist.
Severus_Snape schreef:
Is deze volledig te zien via YouTube? Tijdens mijn studie deze gezien en ik ben benieuwd of ik er 15 jaar later anders naar kijk.
Ja zeker, ook een serie zoveel jaar later
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ben op zoek naar een docu over een jongetje dat van tehuis naar tehuis en van pleeggezin naar pleeggezin wordt verscheept.
Denk uit begin jaren 90.

Weet geen titel of iets.

De scène dat hij bij een pleegmoeder weg moet omdat ze het niet aan kan, is mij erg bijgebleven. Zo sneu
Severus_Snape schreef:
calvijn1 schreef:
09-10-2025 11:52
Oh top! Ik heb nog heel lang zwangerschapsverlof dus binnenkort nogmaals kijken.
"After all this time?" "Always."
Mijn vader is pas geleden gestorven en heeft palliatieve sedatie gehad.
Ik ben nu erg bezig met documentaires die over euthanasie/sedatie gaan (stukje verwerking?)

- De Levenseindekliniek
- Een goede dood
- de laatste dagen van Aurelia Brouwer
- Voorgoed samen

Andere goede documentaires via NPOstart

- De Platoschool
- Carrousel
- Puinhoop
- Tot de dood ons scheidt
- onvoorwaardelijk
- jongens zonder thuis
- Rotjochies