Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires deel 2

06-06-2020 17:20 1852 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het topic met tips voor goede documentaires.

Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
Happy85 schreef:
26-02-2026 20:12
Wat de katten betreft ben ik het helemaal met je eens. Maar ik snap hem ook, dat hij geen ander adres voor ze wil zoeken, want misschien is het het enige fijne dat hij nog heeft in zijn leven.
Ja dat snap ik ook, het is te hopen dat het gezonde katten zijn en blijven.
huismuis
WoonWens schreef:
25-02-2026 20:47
Kijkt iemand de NPO Doc: Ons campertje? Nu op NPO2.

Ik vind het zo verschrikkelijk verdrietig. En mooi. Maar vooral verdrietig.
Gisteravond gezien .vreselijk verdrietig .respect voor deze man.
Maar vergeet niet dat deze dame zeker ook n liefhebbende vrouw is geweest .anders had hij dat nooit voor haar over gehad.
Zij is vorig jaar ik geloof in oktober of november overleden .hij reist nu alleen met de camper.met op de stoel naast hem de knuffel die ze altijd op schoot had als ze samen in de camper reisden.en haar knuffel waar ze mee sliep 🥲
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Irregular_Choice schreef:
22-02-2026 10:52
Ik heb de docu van ANTM ook gezien, maar vind het niet zo heel schokkend eigenlijk. Wel sneu dat Miss J Alexander een beroerte heeft gehad.
Niet ? Een verkrachting filmen en tegen haar wil in beeld brengen , fatshamen , meisjes dwingen tot ingrepen aan hun gebit , “rassenverwisseling” spelen , een meisje wiens moeder was neergeschoten een shoot geven waarin ze moet spelen dat ze vermoord is door een schot , shoots met daklozen en verslaafden etc
Ik vond het behoorlijk schokkend .
yildizlar2 wijzigde dit bericht op 02-03-2026 18:47
1.04% gewijzigd
Yildizlar2 schreef:
02-03-2026 17:04
Niet ? Een verkrachting filmen en tegen haar wil in beeld brengen , fatshamen , meisjes dwingen tot ingrepen aan hun gebit , “rassenverwisseling” spelen , een meisje wiens moeder was neergeschoten een shoot geven waarin ze een moet spelen dat ze vermoord is door een schot , shiitake met daklozen en verslaafden etc

Ik ook. Ik vind Tyra Banks ook helemaaaaaaal geen leuk mens!
Yildizlar2 schreef:
Niet ? Een verkrachting filmen en tegen haar wil in beeld brengen , fatshamen , meisjes dwingen tot ingrepen aan hun gebit , “rassenverwisseling” spelen , een meisje wiens moeder was neergeschoten een shoot geven waarin ze moet spelen dat ze vermoord is door een schot , shoots met daklozen en verslaafden etc
Nou dit inderdaad. Hoe kan je dat niet schokkend vinden.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Happy85 schreef:
02-03-2026 18:02
Ik ook. Ik vind Tyra Banks ook helemaaaaaaal geen leuk mens!
Ik kreeg de rillingen elke keer als zij aan het woord was. Echt een neppe manier van praten en mimiek.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Yildizlar2 schreef:
[....]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-03-2026 15:48
Reden: victimblaming
26.53% gewijzigd
04-03-2026 13:12
[....]
Ik vergeet elke keer weer dat er vrouwen zijn die zo denken.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
04-03-2026 13:53
Ik ook. Niet te geloven eigenlijk, hoe er door nota bene sommige vrouwen wordt gedacht.
Stephen King
Oh ik mag blij zijn dat ik de opmerking op mijn reactie gemist heb zie ik .
Rabarbara schreef:
04-03-2026 13:53
er is een speciale plek in de hell voor zulke vrouwen :byee:
Relax we're all crazy, it's not a competition
04-03-2026 13:12
[....]
Jij hebt dochters toch?
Een docu vol vrouwenleed en dan iemands ziekte als enige punt benoemen, precies zo'n beetje het enige onderdeel waarvan ik dacht: waarom is dat relevant voor deze docu?
Happy85 schreef:
26-02-2026 16:11
Natuurlijk is het beter voor hem dat hij een ander huis zoekt voor de katten. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar waarschijnlijk is dat het enige leuke en fijne dat hij nog in zijn leven heeft. Dus ik snap ook wel dat hij ze niet wil missen. Wat mij wel verbaast, is dat hij zegt dat hij de katten niks wil ontzeggen. Als je logisch nadenkt, dan denk je.......geef die katten het goedkoopste voer en dat is het.

De interviewer die met hem meeliep naar de winkel vroeg hem waarom hij cola en chips kocht, hij zei dat heel veel mensen thuis zouden denken dat dat onverstandig is. Daarop antwoordde hij dat hij toch niet alleen maar water kan drinken?

Ik denk dat hij heus snapt dat hij wel groente en fruit kan kopen, maar dat hij simpelweg liever chips eet. En zielig gaat doen dat hij geen geld heeft voor gezond eten. Prima natuurlijk, zijn geld, zijn leven, zijn gezondheid. Maar waar ik dan flabbergasted over ben, is dat hij zegt dat hij geen geld heeft voor gezond eten.
Dat heeft hij wel. Misschien niet elke dag luxe en uitgebreid, maar als hij zijn geld beter zou uitgeven, dan kan hij (redelijk) gezond eten.

Bijvoorbeeld roggebrood, vult goed, goedkoop en gezond. Kwark, goedkope groente zoals winterwortels en spruitjes. Potten wortels en erwten, diepvriesspinazie, prei, goedkope tomaten, grof volkorenbrood enzovoort.

Is dat leuk en elke dag luxe? Nee, maar hij kan een heel eind verder komen dan hoe hij nu leeft.

Lijkt me heerlijk als je zo goed weet hoe een ander het allemaal moet doen.
Zo lekker verheven.
Ik was gister bij Mr nobody against Putin.
Dat is echt mooi in elkaar gezet. In het begin dacht ik: valt wel mee toch? Maar hoeverre de docu gaat, hoe giftiger het wordt. Wtf.

Dikke aanrader! Draait in de bioscoop
Gisteren ook die docu gezien over ANTM en wat verschrikkelijk voor die meiden. Waar is je morale kompas gebleven als je ziet dat iemand recht voor je neus verkracht wordt?! Dan grijp je toch meteen in i.p.v. de camera te pakken en het dan ook nog gewoon uit te zenden en het zo te draaien van "ze is vreemd gegaan arme vriend". Om kotsmisselijk van te worden. En dan ook nog die vrouwen die naar de tandarts moesten, waar slaat dat op?!

En die Tyra Banks, wat een verschrikkelijk mens, net doen alsof ze de wereld wil verbeteren voor jonge meisjes die model willen worden maar ondertussen bah bah!

Ik neem aan dat het bij de Nederlandse versie beter geregeld is maar ook daar zullen wel dingen zijn gebeurd die eigenlijk niet door de beugel kunnen.
ik ben blijven hangen (en dus veeel te laat naar bed gegaan) bij een docu over Margareth Moth, cameravrouw bij CNN die zo'n beetje in alle oorlogsgebieden heeft gefilmd. Wat een indrukwekkende fascinerende en dappere vrouw. 'Never Look Away' .
Voor wie internationale vrouwendag nog een beetje wil verlengen is dit een absolute must.
En nú in één keer goed
Greebo123 schreef:
08-03-2026 22:15
ik ben blijven hangen (en dus veeel te laat naar bed gegaan) bij een docu over Margareth Moth, cameravrouw bij CNN die zo'n beetje in alle oorlogsgebieden heeft gefilmd. Wat een indrukwekkende fascinerende en dappere vrouw. 'Never Look Away' .
Voor wie internationale vrouwendag nog een beetje wil verlengen is dit een absolute must.
Deze heb ik een tijd geleden al gezien. Deze vrouw ging echt above and beyond om alles maar op beeld te krijgen en het zichtbaar te maken voor de hele wereld.
"It's a fool that looks for logic in the chambers of the human heart."
Generatie Bhagwan

Over veelvuldig kindermisbruik in deze sekte.
Aangrijpend

Ik zou zo graag eens van zo'n ouder willen horen waarom ze het aanmoedigden dat mede-sekteleden seks met hun kinderen hadden.
Hoe praten ze dat goed voor zichzelf
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
10-03-2026 17:27
Generatie Bhagwan

Over veelvuldig kindermisbruik in deze sekte.
Aangrijpend

Ik zou zo graag eens van zo'n ouder willen horen waarom ze het aanmoedigden dat mede-sekteleden seks met hun kinderen hadden.
Hoe praten ze dat goed voor zichzelf

Die docu heb ik ook gekeken vandaag.
Zeker aangrijpend.
Als aanvulling erop wil ik zeggen - en dit is misschien heftig wat ik zeg - dat er in de jaren 70/80 sowieso heel anders gekeken werd naar seksuele relaties met kinderen. En het seksualiseren van kinderen. Wat in de Baghwan gebeurde was die mentaliteit tot de máx zeg maar, maar zij waren niet de enigen die er geen been inzagen om kinderen te seksualiseren. Helaas.

In de docu heb ik overigens gemist dat ouders aanmoedigden dat anderen seks met hun kinderen hadden.
De kinderen werden gescheiden van de ouders (andere commune, of ander huis binnen de commune) en geïndoctrineerd met een verknipte seksuele moraal. En er waren dus vele anderen (meeste mannen, maar ook vrouwen) die daar misbruik van maakten. Dat is op zich natuurlijk ook al erg genoeg.
Goed ook dat ze een man in beeld brachten die als jongen misbruikt was door een volwassen vrouw. Je voelde de hartepijn.
Er komt een tweede deel van de docu America's first topmodel en hierin gaat Janice Dickinson allerlei dingen vertellen.
Een slachtoffer vertelde dat haar hele commune wist dat de man seksuele omgang met haar had.

Een andere vertelde dat haar moeder in de kamer in de buurt sliep terwijl het misbruik plaats vond.

Ouders moedigden het misschien niet aan, maar beschermden hun kinderen ook niet
calvijn1 schreef:
11-03-2026 10:40
Een slachtoffer vertelde dat haar hele commune wist dat de man seksuele omgang met haar had.

Een andere vertelde dat haar moeder in de kamer in de buurt sliep terwijl het misbruik plaats vond.

Ouders moedigden het misschien niet aan, maar beschermden hun kinderen ook niet

Dat klopt.
Talullah schreef:
11-03-2026 09:24
Er komt een tweede deel van de docu America's first topmodel en hierin gaat Janice Dickinson allerlei dingen vertellen.
Volgende trut met een te grote bek. Bah. Krijgt zij ook weer een podium. Hoop dat de dames die mee deden meer in beeld komen dan zij.
Ik heb "Ons campertje" net gekeken.

Ik heb er alleen een ander gevoel bij.
Die man vond ik juist onverantwoordelijk bezig om haar mee te nemen
Als er iets met hem was gebeurd, was die vrouw verloren geweest.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven