Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.



Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.



Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Triest. Over de torenhoge prijzen die commerciele faramaci vragen voor een medicijn.

Zo’n 500 Nederlanders met de progressieve spierziekte SMA (Spinale Musculaire Astrofie) verliezen iedere dag iets van hun spierkracht tot ze daar uiteindelijk aan zullen overlijden. Nu is er een medicijn op de markt gekomen, Spinraza, dat SMA tot een halt kan roepen of de patiënt zelfs beter kan maken. Maar bijna niemand krijgt het.

https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... prijs.html
De aflevering van JINEK was gisteren heel leuk. Voorloper op GAY PARADE van dit weekend in Amsterdam.
Nee, daar heb ik niks mee.
Maar je kan weinig kijken zonder GAY als onderwerp.

Wel leuke aflevering van een serie documentaires is de How to be Gay. Dan aflevering 3. Daarin lieten ze uit de Arabische wereld wat mannen aan het woord.
Daar was één kunstenaar bij, een artiest en buikdanser. Heel leuk en interessant om te zien en naar te luisteren. Daarom noem ik ook JINEK. Die buikdanser leek erg op Conchita Wurst. Hij als gast en jurylid bij de parade. Was een leuke gast in dat verband. Jurk is uit en vervangen door clip met wit haar en gewoon strak mannelijk tenue. In muziekclip. NIET aan de tafel bij Jinek. Daar was hij weer in zwart.

EDIT: Kan ook aflevering 5 zijn geweest van How to be gay. De andere afleveringen vond ik niet zo interessant. Die kunstenaar kon gewoon goed dansen en had een geheel eigen en unieke stijl. Vond ik wel even de moeite om naar te kijken en te luisteren. Los van geaardheid. Gewoon als mens en kunstenaar was die speciaal. Ik vond hem een goede balletdanser.
Alle reacties Link kopieren
Bij nader inzien is dit een beter topic :lol:

Zit de VPRO serie de Clinton Affairs te kijken
https://www.npostart.nl/the-clinton-aff ... ON_1304134

En daar werkt Monica Lewinsky en heel apart nu pas valt bij mij het kwartje dat ze ontzettend weg gezet is als "dader" die die "arme president" heeft verleid.

Nog even wat gaan bijlezen en kwam op dit Volkskrant artikel
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b6125103/

Ze werd van slachtoffer (al vind ik dat ook niet helemaal correct) tot dader gemaakt, dom naïef wicht etc.

Zoals ik al schreef, ook bij mij valt nu pas het kwartje, de pers heeft in die tijd zijn werk prima gedaan :-(
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
18-08-2019 20:25
Bij nader inzien is dit een beter topic :lol:

Zit de VPRO serie de Clinton Affairs te kijken
https://www.npostart.nl/the-clinton-aff ... ON_1304134

En daar werkt Monica Lewinsky en heel apart nu pas valt bij mij het kwartje dat ze ontzettend weg gezet is als "dader" die die "arme president" heeft verleid.

Nog even wat gaan bijlezen en kwam op dit Volkskrant artikel
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b6125103/

Ze werd van slachtoffer (al vind ik dat ook niet helemaal correct) tot dader gemaakt, dom naïef wicht etc.

Zoals ik al schreef, ook bij mij valt nu pas het kwartje, de pers heeft in die tijd zijn werk prima gedaan :-(
Ik heb de serie ook gezien. Verhelderend en goed gemaakt. Blij dat het nu goed met haar gaat.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
18-08-2019 20:27
Ik heb de serie ook gezien. Verhelderend en goed gemaakt. Blij dat het nu goed met haar gaat.

Inderdaad

Ik las dat de DOCU gemaakt is door vrouwen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
18-08-2019 20:27
Ik heb de serie ook gezien. Verhelderend en goed gemaakt. Blij dat het nu goed met haar gaat.
+1 -- ik heb em in één 'ruk' uitgekeken.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
18-08-2019 21:07
+1 -- ik heb em in één 'ruk' uitgekeken.
Eigenlijk draait het om 1 ding
Republikeinen die op zoek zijn naar een schandaal om Clinton onderuit te schoffelen.
Ze misbruiken daarbij - via journalisten - op gruwelijke wijze jonge vrouwen.

En als Clinton de zaak met Paula Jones netjes had opgelost was de Lewinsky affaire nooit zo uit de hand gelopen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
18-08-2019 21:46
Eigenlijk draait het om 1 ding
Republikeinen die op zoek zijn naar een schandaal om Clinton onderuit te schoffelen.
Ze misbruiken daarbij - via journalisten - op gruwelijke wijze jonge vrouwen.

En als Clinton de zaak met Paula Jones netjes had opgelost was de Lewinsky affaire nooit zo uit de hand gelopen.
Helemaal mee eens. En schandalig dat hij er lafjes mee wegkwam dat hij onder ede had gelogen. Als president van Amerika.
Oeps, Monica en de huidige president doet het af met grap grab them by the pussy.
Je zou bijna denken dat het Urbanus is die het over Hells Angelen heeft en een poesiealbum.

Clinton was fan van Kennedy. Die foto waar Clinton als jongen een hand geeft aan Kennedy. Heel apart als opvolger in de toekomst als president. Speciaal gemaakt.

Het past ook wel bij het vrouwenkiesrecht.
Om het simpel te houden. Ik heb nog geen beurt over geslagen. Ik was de laatste keer de allerlaatste voordat het bureau ging sluiten.

Maar ik vond de documentaire over Woodstock ook wel bijzonder.
Diewertje Blok presenteerde die. Vrouwen mocht toen nog niet werken bij de overheid als getrouwde vrouw. Is wel leuk om te volgen. Er wordt een lijn getrokken naar de huidige tijd. Die was op NPO en terug te kijken.
Op 15, 16 en 17 augustus 1969 was het festival.
Morgen wordt er ook nog iets uitgezonden op NPO.
Is een documentaire over de "Oma" van de huidige festivals.'
Alle reacties Link kopieren
Pumps_italiaans schreef:
18-08-2019 23:57


Maar ik vond de documentaire over Woodstock ook wel bijzonder.
Diewertje Blok presenteerde die. Vrouwen mocht toen nog niet werken bij de overheid als getrouwde vrouw. Is wel leuk om te volgen. Er wordt een lijn getrokken naar de huidige tijd. Die was op NPO en terug te kijken.
Op 15, 16 en 17 augustus 1969 was het festival.
Morgen wordt er ook nog iets uitgezonden op NPO.
Is een documentaire over de "Oma" van de huidige festivals.'




Heb de documentaire gezien, echt heel leuk.

Ook een kijktip is deze docu over Woodstock

https://www.vpro.nl/programmas/2doc/kij ... stock.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die naar de docuserie America to me kijkt? Vanavond weer om 22:45 op NPO 2.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
AlejandraLaura schreef:
19-08-2019 16:28
Is er iemand die naar de docuserie America to me kijkt? Vanavond weer om 22:45 op NPO 2.
Nee, is het de moeite waard?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
AlejandraLaura schreef:
19-08-2019 16:28
Is er iemand die naar de docuserie America to me kijkt? Vanavond weer om 22:45 op NPO 2.
Ja ik. Helaas paar afleveringen gemist. Laat zien dat er in Amerika nog niet echt sprake is van gelijke kansen. Wel interessant te zien hoe het er op een Amerikaanse school aan toe gaat.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
19-08-2019 21:42
Nee, is het de moeite waard?
Ja ik vind van wel. Vind het echt schokkend om te zien hoe ze met de kinderen omgaan. Dat verschil dat ze maken tussen blanke en donkere kinderen , dat het nog steeds zo bestaat op deze manier.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Ik heb wel Eva Jinek horen vertellen over het onderwijssysteem in de VS.
Dat het bijna onbetaalbaar is om goed onderwijs te krijgen.
Vanaf het moment dat zij als kinderen geen vergoeding meer kregen. Maakte zij kennis met een terug gang. Ik geloof dat het slechte onderwijs daar een van de belangrijke redenen was om terug te keren naar Nederland.
Die had een hele reeks over Amerika waar ze is opgegroeid.

Maar voor de rest vind ik dat er ook over Nederland en Europa veel te bekijken valt.
Zo mag er bijvoorbeeld in Duitsland door de vissers geen afval op de boten mag worden ingevoerd. Dat wordt een beetje als bijvangst gezien. Daar is geen vergunning voor. Kunnen ze dus hoge boetes voor krijgen, die Duitse vissersboten. (Toevallig gezien als klein onderdeel van wat anders. Weet niet meer wat.) Verder doe ik niet mee aan boosheid of discussies. Heb ik geen tijd voor.

O, de slimste mens heb ik gemist. Ik gok dat die vrouw die een nieuw woord in de Nederlandse cultuur heeft geïntroduceerd er uit is. Ja, Maarten vond dat vagina duidelijk genoeg was. Ik moest gelijk denken aan Angina, maar dat is aan de keel. Is ook een holle (nee, geen bolle Gijs) maar is allemaal bol. Net als het buikje van een zwangere vrouw. Dat was die bedenker van dat woord dus. Ze had last (zwangerschaps)geheugenverlies als ze iets niet wist. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik The biggest little farm gezien, draait nu in de bioscoop. Aanrader!
IK en nu seizoen 2 van "Down de road" aan het kijken. Daar gaat een man op reis met 6 mensen met het syndroom van down. Heb het eerste seizoen niet gezien maar nu zijn ze in Zuid Afrika.

Ga die docuserie over Amerika ook eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
19-08-2019 12:57
Heb de documentaire gezien, echt heel leuk.

Ook een kijktip is deze docu over Woodstock

https://www.vpro.nl/programmas/2doc/kij ... stock.html
Voor wie Ziggo abonnee is: hij staat nog bij on demand.
Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
1x = voldoende
Alle reacties Link kopieren
Zit Hockeymeisjes te kijken.

Alle stereotypes worden wel bevestigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Nu op NPO2: Jetske's race-op weg naar de Alzheimerpil.
Over een nu 38 jarige vrouw die het Alzheimergen draagt en nu al weet dat ze over 15 jaar Alzheimerpatient zal zijn. Ze wordt gevolgd terwijl ze samen met een arts kijkt naar mogelijkheden om de ziekte te remmen en uiteraard liefst te stoppen..
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetFirefly schreef:
21-09-2019 21:16
Nu op NPO2: Jetske's race-op weg naar de Alzheimerpil.
Over een nu 38 jarige vrouw die het Alzheimergen draagt en nu al weet dat ze over 15 jaar Alzheimerpatient zal zijn. Ze wordt gevolgd terwijl ze samen met een arts kijkt naar mogelijkheden om de ziekte te remmen en uiteraard liefst te stoppen..
Staat al op mijn lijstje om terug te kijken van de week. Lijkt me een heftige documentaire.
Alle reacties Link kopieren
Dat is het zeker. Heb nu net ook de herhaling van Fernando Ricksen- De finale strijd zitten kijken.
Ook zeer aangrijpend. Beide docu's zetten me aan tot relativeren.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Stacey Dooley meets the ISIS Brides.
Vreselijk wat een stel leugenachtige wijven, hoop dat ze nooit meer terug kunnen keren en moeten blijven waar ze voor gekozen hebben .
anoniem_22906 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 16:14
0.87% gewijzigd
I Am A Killer, terdoodveroordeelde gevangenen die hun levensverhaal doen vanuit de dodencel.

The Kalief Browder Story en When They See Us vond ik ook erg triest om te zien, waargebeurd maar nagespeeld en als een miniserie vormgegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven