Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.



Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.



Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
Kijken jullie?

Ik vind het raar, hoe moet dit zijn voor de familie Heijn? Zojuist met die schaakstukken, dat muziekje, alsof het iets emotioneel moois is.....hij heeft een man vermoord.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
18-11-2019 20:47
Ja, met Tim Krabbe. Die man praat met een heel harde irritante stem zeg en zo snel. Twan Huys is de interviewer en die spreekt veel prettiger. Inhoudelijk: wat is Ferdi E. een geslepen berekenende man zeg.
Blijkbaar is Tim Krabbé doof. Hoorde het net bij dwdd. Misschien vandaar zijn harde stem.
Alle reacties Link kopieren
apestaartje30 schreef:
18-11-2019 21:18
Blijkbaar is Tim Krabbé doof. Hoorde het net bij dwdd. Misschien vandaar zijn harde stem.
Ja dat denk ik ook. Hij buigt ook steeds zo naar voren om de vragen beter te kunnen verstaan.

Tamelijk bizarre docu.
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
18-11-2019 21:36
Tamelijk bizarre docu.
Ja, Tim Krabbe heeft dus heel veel contact gehad met Ferdi E. Maar ook het bed gedeeld met de vrouw van Ferdi E. en was ook hun getuige bij hun tweede huwelijk.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetFirefly schreef:
18-11-2019 22:06
Ja, Tim Krabbe heeft dus heel veel contact gehad met Ferdi E. Maar ook het bed gedeeld met de vrouw van Ferdi E. en was ook hun getuige bij hun tweede huwelijk.
Wow, wait, what?! :whut:

Ik wilde deze docu morgen gaan kijken. Wat een bizarre geschiedenis.
Alle reacties Link kopieren
Idd een bizarre docu over Ferdi E. althans hoe Tim Krabbé over alles sprak. Het gemak waarmee er over de moord wordt gestapt, over dat Ferdi zijn vrouw mishandelde, dat Tim zelf een affaire met de vrouw van F. had en dan toch min of meer ‘bevriend’ willen blijven met hem en aandringen op een etentje toen hij vrij kwam. Bevreemdend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Heel bizar. Alsof het Ferdi E. relaas op zich al niet bizar genoeg is... vond ik het verhaal van Tim Krabbé minstens zo bizar. Wat bezielde die man?
Ik werd gisterenavond gebeld toen ik net zat te kijken, dus ik kijk hem nog even terug.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
19-11-2019 07:22
Heel bizar. Alsof het Ferdi E. relaas op zich al niet bizar genoeg is... vond ik het verhaal van Tim Krabbé minstens zo bizar. Wat bezielde die man?
Heel erg mee eens. En om het dan, terwijl getrouwd met Liz Snoyink, met Els H. aan te leggen en vervolgens, toen uitkwam dat Ferdi E. verliefd was op een andere vrouw, daar schande van de spreken... Dubbele moraal? Zegt ook wel iets over Krabbe trouwens.

Hoe dan ook vond ik de docu vooral tragisch. Een tragisch leven van Els, van Ferdi alias Paul en ergens ook een gek leven van Tim Krabbe. Vraag me trouwens ook af of de familie Heijn het allemaal zo fascinerend vond als Tim Krabbe het vindt...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
19-11-2019 16:49
Heel erg mee eens. En om het dan, terwijl getrouwd met Liz Snoyink, met Els H. aan te leggen en vervolgens, toen uitkwam dat Ferdi E. verliefd was op een andere vrouw, daar schande van de spreken... Dubbele moraal? Zegt ook wel iets over Krabbe trouwens.

Hoe dan ook vond ik de docu vooral tragisch. Een tragisch leven van Els, van Ferdi alias Paul en ergens ook een gek leven van Tim Krabbe. Vraag me trouwens ook af of de familie Heijn het allemaal zo fascinerend vond als Tim Krabbe het vindt...

Ik heb ook vol verwondering zitten kijken. Ik vond die fascinatie van Tim voor Ferdi ook wel heel erg ver gaan. Bizar....

(Ik vond trouwens net al Googelend een mooi stuk over Hank Heijn, met ook de tekst van de brief die zij aan Ferdi E heeft geschreven.

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~bbb135c3/ )
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
19-11-2019 16:49
Heel erg mee eens. En om het dan, terwijl getrouwd met Liz Snoyink, met Els H. aan te leggen en vervolgens, toen uitkwam dat Ferdi E. verliefd was op een andere vrouw, daar schande van de spreken... Dubbele moraal? Zegt ook wel iets over Krabbe trouwens.

Hoe dan ook vond ik de docu vooral tragisch. Een tragisch leven van Els, van Ferdi alias Paul en ergens ook een gek leven van Tim Krabbe. Vraag me trouwens ook af of de familie Heijn het allemaal zo fascinerend vond als Tim Krabbe het vindt...
Tim Krabbé en Liz Snoijink waren in 1985 al gescheiden dus heeft hij haar niet met Els bedrogen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
19-11-2019 17:10
Tim Krabbé en Liz Snoijink waren in 1985 al gescheiden dus heeft hij haar niet met Els bedrogen
Wellicht, maar het aanleggen met Els terwijl je haar man in de Bajes bezoekt verdient nou niet echt de schoonheidsprijs. En om er dan over te vallen dat Ferdi E. het vervolgens aanlegd met een oud vriendinnetje om vervolgens getuige te zijn op het 2e huwelijk van Els H. en Ferdi E. vind ik op z'n zachtst gezegd opmerkelijke stappen...

Serengeti: onder de indruk van de brief van Hank Heijn. Ik weet niet of ik dat ook gekund zou hebben onder die omstandigheden al weet ik wel dat vergeven iets is dat je ook vooral voor jezelf doet...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mafklapper die Tim Krabbe. Schokkend, stuitend vond ik het. Hij is gek.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de docu héél fascinerend.
Ik 'begrijp' de obsessie van Krabbé eigenlijk wel
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Krabbé benoemde dat ook aan het begin van de docu. Het willen weten wat er gebeurd is. Hij heeft er jaren geleden een mooi boek (fictie) over geschreven: 'Het gouden ei'.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
21-11-2019 09:55
Ik vind de docu héél fascinerend.
Ik 'begrijp' de obsessie van Krabbé eigenlijk wel
De fascinatie snap ik ook nog wel. Maar er zo naar handelen en zoveel uitleggen op een manier die ik echt niet kloppend vindt. Heel eenzijdig. Gaat, mijn inziens, echt te ver.
Alle reacties Link kopieren
Deze van Theroux - te zien bij de VPRO.

https://www.vpro.nl/programmas/louis-th ... stion.html
Alle reacties Link kopieren
Denk nog steeds veel aan deze docu, laatst op 2Doc - ontzettend heftig en bijzonder dat de dader ook aan het woord komt in een gesprek met het slachtoffer: https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... -hand.html
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2doc ‘rotjochies’ aan het kijken. Mooi gedocumenteerd en wat een respect heb ik voor die hulpverleners. Je gaat ook anders kijken naar die probleemjongeren. Je ziet een andere kant van deze jongeren, kwetsbaar.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
"Rotjochies" was inderdaad indrukwekkend. Mitchell en zijn vader, wat een moeizame relatie. En zo zielig en onbegrijpelijk dat hij bij zijn moeder is weggehaald en haar maar 1x per week mocht bezoeken, terwijl ze terminaal was.
En Mike, die jongen waar alle emotie uit was. Vreselijk, wat moet hij allemaal mee hebben gemaakt dat het zo ver is gekomen. Hij werd naar huis terug gestuurd. En dan?!

Wat ik niet snap is dat ze die jongens (en 1 meisje) allemaal bij elkaar zetten. Daar komt weer narigheid van. Dat gedoe met dat mes, die stoerdoenerij, ze stoken elkaar op. Dat 'fenomeen' zag je ook al eerder in een docu over meisjes met anorexia die samen in een kliniek zaten. Die meiden deden een wedstrijdje met hun gewicht, het aantal ziekenhuisopnames etc.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt Lizzy, ik hoop dat ze goede begeleiding krijgen zodra ze weer thuis zijn. Zo zie je maar weer dat je als ouders heel veel verantwoordelijkheid hebt, je vormt je eigen kinderen als het ware. Al zal karakter ook meespelen.
Voor iedereen een groene tuin
2Doc: One child nation.

Over de éénkindpolitiek in China. Ik zit nu te kijken en had geen idee wat dit inhield. Ik wist van de adopties en abortussen, maar wat ik in deze docu zie o_o
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
26-11-2019 13:20
Ja klopt Lizzy, ik hoop dat ze goede begeleiding krijgen zodra ze weer thuis zijn. Zo zie je maar weer dat je als ouders heel veel verantwoordelijkheid hebt, je vormt je eigen kinderen als het ware. Al zal karakter ook meespelen.
Erg indrukwekkend inderdaad. Maar wat als deze jongeren 18 worden? Volgens mij valt bijna alle begeleiding dan weg. Wat ik vooral opvallend vond is dat bijna alle vragen met ‘weet ik niet’ werden beantwoord. Emotioneel zijn ze zo doodgeslagen, ze kunnen niet eens reflecteren. En wat een respect voor hulpverlener Petra, knap hoe ze het doet. Hoe dr vader van Mitchell met hem omging, werd ik ook helemaal tegendraads van. Heel dicht erop, geef die jongen soms wat lucht.

Verder vond ik het heel knap wat ze allemaal maakten in het huis, al dat stucen en klussen, knap.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
26-11-2019 23:57
2Doc: One child nation.

Over de éénkindpolitiek in China. Ik zit nu te kijken en had geen idee wat dit inhield. Ik wist van de adopties en abortussen, maar wat ik in deze docu zie o_o
Schokkend. Mensonterend. Mensenrechten? Nooit van gehoord, beleid is beleid. Echt vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
dutchsuzanne schreef:
27-11-2019 08:03
Schokkend. Mensonterend. Mensenrechten? Nooit van gehoord, beleid is beleid. Echt vreselijk.
Bizarre docu ja. De abortussen (van voldragen kinderen) maar ook een kind op de markt leggen en vervolgens 2 dagen laten liggen tot het dood is. En al die mensen lopen daar dan langs zonder iets te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven