Entertainment alle pijlers

Instagram-families, deel 2

24-03-2024 15:50 2748 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier praten we over de verschillende families op instagram, sommigen zijn bekend van tv-programma’s.

Bashen is niet toegestaan, kritische kanttekeningen wel.

Voor de mommyvloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.

Enkele accounts om te volgen:
- come.on.lets.do.this (hier: COLDT)
- Janneke.dbm
- demammavan en depappavan
- pleeggezin_van_jan_steen
- de kliek van Lies
- ballerinafarm
- de Kraantjes
- Eline.vanderwoude
- thezhoufamily
- deviervankim

Mocht je om een of andere (vage) reden geblokt zijn, dan kun je de families hier evengoed bekijken : storynavigation.com
himalaya wijzigde dit bericht op 17-11-2024 10:52
14.84% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ach , Lot is zo moe dat ze al spelend in slaap is gevallen , dus ze mist het avond eten . Ben benieuwd of ze dan ook echt doorslaapt de rest van de avond en nacht tot morgen .
poohtjesschrijft schreef:
07-11-2024 01:15
Maar dan heb het over echt werk neem ik aan , niet met de brommer motor met je zoon een rondje rijden …
Ze maakt alles zo belangrijk en interessant , echt die vrouw heeft ze niet alle 24 in een kratje hoor .
Dat is wss gewoon een reclame deal en dus werk.
Haar hele leven is toch werk? Zie daar niet echt een scheudslijn (vreselijk)
AM heeft een "stukke" vloer. Omg en dat heeft een boek geschreven. Dit heeft niks met dyslexie te maken, maar met je iq.

DeodErant is haar vergeven.
*** Wees niet boos op luie mensen, zij hebben niks gedaan ***
Jemma70 schreef:
13-11-2024 18:52
AM heeft een "stukke" vloer. Omg en dat heeft een boek geschreven. Dit heeft niks met dyslexie te maken, maar met je iq.

DeodErant is haar vergeven.
Echt tenenkrommend hoe ze schrijft. Ze zal het idd wel op dyslexie gooien en haar adhd.
ik was zo stom om een stukje van die live te kijken bij AM. Ze moest wel perse Guus nog even onder de bus gooien, om vervolgens aan de wijn te gaan en te blijven slapen bij iemand die ze amper kent.
Dat glas wijn is toch wel extreem belangrijk blijkbaar.
Dat alcohol bij hen zo belangrijk is bleek wel uit het commentaar op programma ' Pubers' waarbij een 13-jarige alcohol kreeg van haar ouders. AM vond dat ook 'niet ideaal, maar ja'.
Ik vind het ongelofelijk stom dat je met de huidige wetenschap over alcohol dit oogluikend toestaat, en zelfs een beetje stoer vindt als je kinderen in de hortensia's kotsen als ze dronken zijn.
KatjaSasja schreef:
15-11-2024 10:09
Dat alcohol bij hen zo belangrijk is bleek wel uit het commentaar op programma ' Pubers' waarbij een 13-jarige alcohol kreeg van haar ouders. AM vond dat ook 'niet ideaal, maar ja'.
Ik vind het ongelofelijk stom dat je met de huidige wetenschap over alcohol dit oogluikend toestaat, en zelfs een beetje stoer vindt als je kinderen in de hortensia's kotsen als ze dronken zijn.
Vond ik ook heel raar ja. Ze had het zelf ook toegestaan, zei ze. Kinderen volgen gewoon het voorbeeld van hun ouders en voor hen is drank belangrijk.
Ik snap dat er een huidige wetenschap is.
Maar meestal met verbieden gaan ze het wel stiekem doen.
Ik was het daar wel deels met haar eens.

Ik en mijn man drinken zelf geen alcohol. Oké ik heel soms met een feestjes denk aan 3x per jaar waar mijn puber zoon niet bij is.
Maar hij vroeg zich een tijdje geleden ook af wanneer hij alcohol mocht. Hij is 14 wordt in febr. 15. Ik heb maar afgedaan met dat weet ik nog niet.. Maar ik heb liever dat je het vraagt dan wanneer je het stiekem gaat doen. Op dat moment kunnen we altijd nog overleggen als het verstandig is.

Maar ik vind sommige mensen nu ook wel schijnheilig over drank. Want oe de jongeren mogen nu geen drank. Ik vraag mij dan af hoe oud was je zelf vroeger. Oké er is nu van alles onderzocht, maar sommigen doen net als of het schande is.
ik mocht ook met 13 jaar nog geen alcohol hoor, met 16 mocht ik een paar uurtjes op stap en kreeg ik geld mee voor 3 drankjes en ja toen heb ik ook bier gedronken. Maar ik vind 16 of 13 toch echt wel een groot verschil.

Bovendien werd er bij ons thuis niet dagelijks gedronken, dus ik ben ook niet opgevoed met het idee dat alcohol iets is wat er MOET zijn.
Ja bij feestjes, uitgebreidere diners etc was het er zeker wel, maar niet op dinsdag omdat het 22.00 is. Dat krijg je als kind wel echt mee denk ik .
Nou het is enorme mazzel dat mijn kinderen er ook niet zo'n behoefte aan hebben. Ze zullen vast ergens anders weleens wat gedronken hebben maar niet tot laveloos aan toe. Thuis doen en mogen ze het niet, daar zijn we vrij duidelijk in: wachten tot je 18 bent.

Het is gewoon hartstikke slecht, zeker voor jonge hersenen.
Als alcohol nu zou worden uitgevonden zou het als harddrug bestempeld worden.
En hun vader drinkt wel op regelmatige basis, ik niet, heb er niet zo'n behoefte aan, ook vroeger niet.
Ik ben zo iemand die het een schande vindt als je jongere tieners toestaat om te drinken. We weten nu veel beter dan vroeger dat het schadelijk is, net zoals we tegenwoordig allemaal een gordel dragen in de auto. Dáárvan ga je toch ook niet zeggen dat het overdreven is? Een van mijn kinderen heeft onder de 16 alcohol gedronken (grens is bij ons gewoon 18) en dat heeft stevige gesprekken en straf opgeleverd. Ik heb niet de illusie dat je het helemaal kunt voorkomen maar het maar laten gaan “want we zijn zelf tenslotte ook jong geweest” kan ik me niet in vinden.
Eens hoor, omdat je kind het dan stiekem gaat doen, dan de boel maar toestaan?
Ik vind dat veel ouders tegenwoordig maar een beetje laf aan het doen zijn, ten koste van de gezondheid van hun kinderen.
Nou dat. Ik vind Annemarie daar een perfect voorbeeld van. Ze is als ze jong zijn streng(er) bijv met schermpjes en eenmaal in de puberteit worden ze een soort losgelaten? Er zijn zaken waar ik me niet druk om maak (hun kamers zijn bijv hun eigen verantwoordelijkheid) maar alcohol en roken zijn een grote no-go.
Griet86 schreef:
15-11-2024 10:50

Ik en mijn man drinken zelf geen alcohol. Oké ik heel soms met een feestjes denk aan 3x per jaar waar mijn puber zoon niet bij is.
Maar hij vroeg zich een tijdje geleden ook af wanneer hij alcohol mocht. Hij is 14 wordt in febr. 15. Ik heb maar afgedaan met dat weet ik nog niet.. Maar ik heb liever dat je het vraagt dan wanneer je het stiekem gaat doen. Op dat moment kunnen we altijd nog overleggen als het verstandig is.

Maar ik vind sommige mensen nu ook wel schijnheilig over drank. Want oe de jongeren mogen nu geen drank. Ik vraag mij dan af hoe oud was je zelf vroeger. Oké er is nu van alles onderzocht, maar sommigen doen net als of het schande is.
Heeft totaal niks met schijnheiligheid te maken. Maar ik zie dat meerdere posts na jou dat al uitleggen.
Weer een gesponsord weekend weg voor Am en de jongste kinderen. Ik zou al die weekenden weg echt niet leuk vinden en mijn kinderen al helemaal niet. Die waren gewoon het liefst thuis bij vrienden, of op de leeftijd van Saar en Suus bij hun sport/wedstrijden. Maar zij vinden het geloof ik niet erg maar eens een weekend bijkomen is er voor Lot niet bij die zoals je de laatste dagen zag, gewoon moe is van school en de waterpokken.
En dan naar een slipjacht gaan kijken in plaats van met je jonge kinderen de Sint intocht kijken…. Kan me voorstellen dat je er na 20 jaar zelf wel klaar mee bent, maar dat doe je toch gewoon voor je kinderen. Snap er echt niks van.
TessTan schreef:
16-11-2024 13:33
En dan naar een slipjacht gaan kijken in plaats van met je jonge kinderen de Sint intocht kijken…. Kan me voorstellen dat je er na 20 jaar zelf wel klaar mee bent, maar dat doe je toch gewoon voor je kinderen. Snap er echt niks van.
Dit!
Sneu voor Jet en Lot
Fairytale schreef:
15-11-2024 17:32
Heeft totaal niks met schijnheiligheid te maken. Maar ik zie dat meerdere posts na jou dat al uitleggen.
Precies!
Griet86 schreef:

Lees maar eens wat wetenschappelijke onderzoeken over drank en jeugd en over opvoeden.
Jongeren drinken stiekem maar als ouder ben je er om grenzen aan te geven. Je bent niet hun vriend. Ik vind dat 'anders doen ze het stiekem' zo'n kulargument. Als je het verbiedt doen ze het misschien stiekem maar minder erg dan wanneer je het goedkeurt. En ja vroeger waren er ook geen autostoelen en rookten de leraren in de klas. Is dat een argument om het nu ook te doen?
KatjaSasja schreef:
15-11-2024 16:49
Eens hoor, omdat je kind het dan stiekem gaat doen, dan de boel maar toestaan?
Ik vind dat veel ouders tegenwoordig maar een beetje laf aan het doen zijn, ten koste van de gezondheid van hun kinderen.
Inderdaad. Je bent niet de hippe vriend van je kind maar hun opvoeder.
Pfff en dat bejubelen van die jachttaferelen bij AM …. Alweer een teken dat ze geen idee heeft hoeveel ellende voor de honden en paarden erachter zit .
Griet86 schreef:

Ik ga hier toch even op reageren. Er is tegenwoordig veel meer bekend dan vroeger over hoe slecht het is.
Nu heb ik van dichtbij meegemaakt dat mensen afhankelijk werden van alcohol en wat dat deed, dat heeft mij altijd voorzichtig gemaakt. De eerste keer dat ik alcohol nam was ik al ruim volwassen, maar ik heb er nog steeds niet veel mee. En ik vind het ook wel dat het teveel genormaliseerd wordt om (veel) te drinken, in ons land. Als het aan mij ligt houd ik het ook zo lang mogelijk weg bij mijn puber. Het is echter wel een bespreekbaar onderwerp.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
17-11-2024 12:38
Ik ga hier toch even op reageren. Er is tegenwoordig veel meer bekend dan vroeger over hoe slecht het is.
Nu heb ik van dichtbij meegemaakt dat mensen afhankelijk werden van alcohol en wat dat deed, dat heeft mij altijd voorzichtig gemaakt. De eerste keer dat ik alcohol nam was ik al ruim volwassen, maar ik heb er nog steeds niet veel mee. En ik vind het ook wel dat het teveel genormaliseerd wordt om (veel) te drinken, in ons land. Als het aan mij ligt houd ik het ook zo lang mogelijk weg bij mijn puber. Het is echter wel een bespreekbaar onderwerp.
Helemaal mee eens. En je moet ook verder kijken dan incidenteel een keer stiekem drinken als puber. Het voorbeeld dat jij als ouder geeft met betrekking tot alcohol, is van bewezen invloed op de alcoholconsumptie van het kind op volwassen leeftijd.

https://www.trimbos.nl/kennis/alcohol/a ... %20%5B3%5D. (Inclusief bronnenvermelding van de wetenschappelijke artikelen).
gelukkig heeft ze nu een samenwerking met een nep psycholoog dus wellicht kan ze daar ook het alcoholgebruik mee bespreken
Nou Julia heeft haar gratis kleding ook weer binnen. Wat een schaamteloze vertoning elke keer in die winkel. En dat gehinnik met de "pubers" is misschien nog wel het meest gênante. Ik hoop toch echt niet dat ik later met een schoonzoon kleding ga passen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven