Entertainment
alle pijlers
Instagram-families, deel 2
zondag 24 maart 2024 om 15:50
Hier praten we over de verschillende families op instagram, sommigen zijn bekend van tv-programma’s.
Bashen is niet toegestaan, kritische kanttekeningen wel.
Voor de mommyvloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.
Enkele accounts om te volgen:
- come.on.lets.do.this (hier: COLDT)
- Janneke.dbm
- demammavan en depappavan
- pleeggezin_van_jan_steen
- de kliek van Lies
- ballerinafarm
- de Kraantjes
- Eline.vanderwoude
- thezhoufamily
- deviervankim
Mocht je om een of andere (vage) reden geblokt zijn, dan kun je de families hier evengoed bekijken : storynavigation.com
Bashen is niet toegestaan, kritische kanttekeningen wel.
Voor de mommyvloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.
Enkele accounts om te volgen:
- come.on.lets.do.this (hier: COLDT)
- Janneke.dbm
- demammavan en depappavan
- pleeggezin_van_jan_steen
- de kliek van Lies
- ballerinafarm
- de Kraantjes
- Eline.vanderwoude
- thezhoufamily
- deviervankim
Mocht je om een of andere (vage) reden geblokt zijn, dan kun je de families hier evengoed bekijken : storynavigation.com
himalaya wijzigde dit bericht op 17-11-2024 10:52
14.84% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 9 november 2024 om 18:54
Dat is wss gewoon een reclame deal en dus werk.poohtjesschrijft schreef: ↑07-11-2024 01:15Maar dan heb het over echt werk neem ik aan , niet met de brommer motor met je zoon een rondje rijden …
Ze maakt alles zo belangrijk en interessant , echt die vrouw heeft ze niet alle 24 in een kratje hoor .
Haar hele leven is toch werk? Zie daar niet echt een scheudslijn (vreselijk)
woensdag 13 november 2024 om 19:03
vrijdag 15 november 2024 om 08:53
vrijdag 15 november 2024 om 10:09
Dat alcohol bij hen zo belangrijk is bleek wel uit het commentaar op programma ' Pubers' waarbij een 13-jarige alcohol kreeg van haar ouders. AM vond dat ook 'niet ideaal, maar ja'.
Ik vind het ongelofelijk stom dat je met de huidige wetenschap over alcohol dit oogluikend toestaat, en zelfs een beetje stoer vindt als je kinderen in de hortensia's kotsen als ze dronken zijn.
Ik vind het ongelofelijk stom dat je met de huidige wetenschap over alcohol dit oogluikend toestaat, en zelfs een beetje stoer vindt als je kinderen in de hortensia's kotsen als ze dronken zijn.
vrijdag 15 november 2024 om 10:36
Vond ik ook heel raar ja. Ze had het zelf ook toegestaan, zei ze. Kinderen volgen gewoon het voorbeeld van hun ouders en voor hen is drank belangrijk.KatjaSasja schreef: ↑15-11-2024 10:09Dat alcohol bij hen zo belangrijk is bleek wel uit het commentaar op programma ' Pubers' waarbij een 13-jarige alcohol kreeg van haar ouders. AM vond dat ook 'niet ideaal, maar ja'.
vrijdag 15 november 2024 om 10:50
Ik snap dat er een huidige wetenschap is.
Maar meestal met verbieden gaan ze het wel stiekem doen.
Ik was het daar wel deels met haar eens.
Ik en mijn man drinken zelf geen alcohol. Oké ik heel soms met een feestjes denk aan 3x per jaar waar mijn puber zoon niet bij is.
Maar hij vroeg zich een tijdje geleden ook af wanneer hij alcohol mocht. Hij is 14 wordt in febr. 15. Ik heb maar afgedaan met dat weet ik nog niet.. Maar ik heb liever dat je het vraagt dan wanneer je het stiekem gaat doen. Op dat moment kunnen we altijd nog overleggen als het verstandig is.
Maar ik vind sommige mensen nu ook wel schijnheilig over drank. Want oe de jongeren mogen nu geen drank. Ik vraag mij dan af hoe oud was je zelf vroeger. Oké er is nu van alles onderzocht, maar sommigen doen net als of het schande is.
Ik en mijn man drinken zelf geen alcohol. Oké ik heel soms met een feestjes denk aan 3x per jaar waar mijn puber zoon niet bij is.
Maar hij vroeg zich een tijdje geleden ook af wanneer hij alcohol mocht. Hij is 14 wordt in febr. 15. Ik heb maar afgedaan met dat weet ik nog niet.. Maar ik heb liever dat je het vraagt dan wanneer je het stiekem gaat doen. Op dat moment kunnen we altijd nog overleggen als het verstandig is.
Maar ik vind sommige mensen nu ook wel schijnheilig over drank. Want oe de jongeren mogen nu geen drank. Ik vraag mij dan af hoe oud was je zelf vroeger. Oké er is nu van alles onderzocht, maar sommigen doen net als of het schande is.
vrijdag 15 november 2024 om 12:39
ik mocht ook met 13 jaar nog geen alcohol hoor, met 16 mocht ik een paar uurtjes op stap en kreeg ik geld mee voor 3 drankjes en ja toen heb ik ook bier gedronken. Maar ik vind 16 of 13 toch echt wel een groot verschil.
Bovendien werd er bij ons thuis niet dagelijks gedronken, dus ik ben ook niet opgevoed met het idee dat alcohol iets is wat er MOET zijn.
Ja bij feestjes, uitgebreidere diners etc was het er zeker wel, maar niet op dinsdag omdat het 22.00 is. Dat krijg je als kind wel echt mee denk ik .
Bovendien werd er bij ons thuis niet dagelijks gedronken, dus ik ben ook niet opgevoed met het idee dat alcohol iets is wat er MOET zijn.
Ja bij feestjes, uitgebreidere diners etc was het er zeker wel, maar niet op dinsdag omdat het 22.00 is. Dat krijg je als kind wel echt mee denk ik .
vrijdag 15 november 2024 om 13:25
Nou het is enorme mazzel dat mijn kinderen er ook niet zo'n behoefte aan hebben. Ze zullen vast ergens anders weleens wat gedronken hebben maar niet tot laveloos aan toe. Thuis doen en mogen ze het niet, daar zijn we vrij duidelijk in: wachten tot je 18 bent.
Het is gewoon hartstikke slecht, zeker voor jonge hersenen.
Als alcohol nu zou worden uitgevonden zou het als harddrug bestempeld worden.
En hun vader drinkt wel op regelmatige basis, ik niet, heb er niet zo'n behoefte aan, ook vroeger niet.
Het is gewoon hartstikke slecht, zeker voor jonge hersenen.
Als alcohol nu zou worden uitgevonden zou het als harddrug bestempeld worden.
En hun vader drinkt wel op regelmatige basis, ik niet, heb er niet zo'n behoefte aan, ook vroeger niet.
vrijdag 15 november 2024 om 13:37
Ik ben zo iemand die het een schande vindt als je jongere tieners toestaat om te drinken. We weten nu veel beter dan vroeger dat het schadelijk is, net zoals we tegenwoordig allemaal een gordel dragen in de auto. Dáárvan ga je toch ook niet zeggen dat het overdreven is? Een van mijn kinderen heeft onder de 16 alcohol gedronken (grens is bij ons gewoon 18) en dat heeft stevige gesprekken en straf opgeleverd. Ik heb niet de illusie dat je het helemaal kunt voorkomen maar het maar laten gaan “want we zijn zelf tenslotte ook jong geweest” kan ik me niet in vinden.
vrijdag 15 november 2024 om 16:52
Nou dat. Ik vind Annemarie daar een perfect voorbeeld van. Ze is als ze jong zijn streng(er) bijv met schermpjes en eenmaal in de puberteit worden ze een soort losgelaten? Er zijn zaken waar ik me niet druk om maak (hun kamers zijn bijv hun eigen verantwoordelijkheid) maar alcohol en roken zijn een grote no-go.
vrijdag 15 november 2024 om 17:32
Heeft totaal niks met schijnheiligheid te maken. Maar ik zie dat meerdere posts na jou dat al uitleggen.Griet86 schreef: ↑15-11-2024 10:50Ik snap dat er een huidige wetenschap is.
zaterdag 16 november 2024 om 10:50
Weer een gesponsord weekend weg voor Am en de jongste kinderen. Ik zou al die weekenden weg echt niet leuk vinden en mijn kinderen al helemaal niet. Die waren gewoon het liefst thuis bij vrienden, of op de leeftijd van Saar en Suus bij hun sport/wedstrijden. Maar zij vinden het geloof ik niet erg maar eens een weekend bijkomen is er voor Lot niet bij die zoals je de laatste dagen zag, gewoon moe is van school en de waterpokken.
zaterdag 16 november 2024 om 13:33
zaterdag 16 november 2024 om 16:19
zaterdag 16 november 2024 om 22:43
Griet86 schreef: ↑15-11-2024 10:50Ik snap dat er een huidige wetenschap is.
Lees maar eens wat wetenschappelijke onderzoeken over drank en jeugd en over opvoeden.
Jongeren drinken stiekem maar als ouder ben je er om grenzen aan te geven. Je bent niet hun vriend. Ik vind dat 'anders doen ze het stiekem' zo'n kulargument. Als je het verbiedt doen ze het misschien stiekem maar minder erg dan wanneer je het goedkeurt. En ja vroeger waren er ook geen autostoelen en rookten de leraren in de klas. Is dat een argument om het nu ook te doen?
zaterdag 16 november 2024 om 22:44
Inderdaad. Je bent niet de hippe vriend van je kind maar hun opvoeder.KatjaSasja schreef: ↑15-11-2024 16:49Eens hoor, omdat je kind het dan stiekem gaat doen, dan de boel maar toestaan?
Ik vind dat veel ouders tegenwoordig maar een beetje laf aan het doen zijn, ten koste van de gezondheid van hun kinderen.
zondag 17 november 2024 om 12:38
Ik ga hier toch even op reageren. Er is tegenwoordig veel meer bekend dan vroeger over hoe slecht het is.
Nu heb ik van dichtbij meegemaakt dat mensen afhankelijk werden van alcohol en wat dat deed, dat heeft mij altijd voorzichtig gemaakt. De eerste keer dat ik alcohol nam was ik al ruim volwassen, maar ik heb er nog steeds niet veel mee. En ik vind het ook wel dat het teveel genormaliseerd wordt om (veel) te drinken, in ons land. Als het aan mij ligt houd ik het ook zo lang mogelijk weg bij mijn puber. Het is echter wel een bespreekbaar onderwerp.
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 19 november 2024 om 15:00
Helemaal mee eens. En je moet ook verder kijken dan incidenteel een keer stiekem drinken als puber. Het voorbeeld dat jij als ouder geeft met betrekking tot alcohol, is van bewezen invloed op de alcoholconsumptie van het kind op volwassen leeftijd.Maleficent schreef: ↑17-11-2024 12:38Ik ga hier toch even op reageren. Er is tegenwoordig veel meer bekend dan vroeger over hoe slecht het is.
Nu heb ik van dichtbij meegemaakt dat mensen afhankelijk werden van alcohol en wat dat deed, dat heeft mij altijd voorzichtig gemaakt. De eerste keer dat ik alcohol nam was ik al ruim volwassen, maar ik heb er nog steeds niet veel mee. En ik vind het ook wel dat het teveel genormaliseerd wordt om (veel) te drinken, in ons land. Als het aan mij ligt houd ik het ook zo lang mogelijk weg bij mijn puber. Het is echter wel een bespreekbaar onderwerp.
https://www.trimbos.nl/kennis/alcohol/a ... %20%5B3%5D. (Inclusief bronnenvermelding van de wetenschappelijke artikelen).
dinsdag 19 november 2024 om 20:31
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in