Entertainment alle pijlers

Jouw stad, ons dorp

17-01-2019 21:22 189 berichten
Wie kijkt mee? Nu op NPO1. Ben wel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
07-02-2019 21:44
Eerst even de boze gasten verjagen :rofl:
Oh ik word hier zo emotioneel van.
Een authentiek en oprecht mens wat mij betreft. Ik hou er van!
Alle reacties Link kopieren
Ja prachtig ze hadden de auto ook vol liggen , maar nu zie ik de magnetron.
Geweldig beide koppels zijn positief.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
07-02-2019 21:50
Ja prachtig ze hadden de auto ook vol liggen , maar nu zie ik de magnetron.
Geweldig beide koppels zijn positief.
Doet de NTR goed in dit programma, voor zover ik het heb gezien. Zo lang iedereen open en positief nieuwe plekken en mensen tegemoet treedt, komen we er wel.
Alle reacties Link kopieren
Wereldvreemd is een understatement voor deze mensen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
07-02-2019 21:58
Wereldvreemd is een understatement voor deze mensen.
Licht eens toe. Ben benieuwd wat je met deze kreet bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
07-02-2019 22:06
Licht eens toe. Ben benieuwd wat je met deze kreet bedoelt.

Met deze kreet bedoel ik dat deze mensen van het platteland best wereldvreemd zijn.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
07-02-2019 22:09
Met deze kreet bedoel ik dat deze mensen van het platteland best wereldvreemd zijn.
Zow!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Vlotte mensen die Hagenezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk om te kijken, maar is het niet gewoon de volwassenen versie van Puberruil? (Misschien heeft iemand dat al eens eerder opgemerkt maar ik heb niet alle reacties gelezen).
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
07-02-2019 22:09
Met deze kreet bedoel ik dat deze mensen van het platteland best wereldvreemd zijn.
Omdat ze anders zijn dan jij? Of in welk opzicht?
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
07-02-2019 22:17
Ik vind het leuk om te kijken, maar is het niet gewoon de volwassenen versie van Puberruil? (Misschien heeft iemand dat al eens eerder opgemerkt maar ik heb niet alle reacties gelezen).
Lijkt er wel op inderdaad, maar daarom niet minder leuk :)
Ik vond het op zich wel erg leuke stellen maar werd persoonlijk wel een beetje moe van die over-emotioneel op alles reagerende Sonrisa.......
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
07-02-2019 22:21
Omdat ze anders zijn dan jij? Of in welk opzicht?
Definitie wereldvreemd:

wereldvreemd:

onbekend buiten de eigen leefruimte
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
07-02-2019 21:57
Doet de NTR goed in dit programma, voor zover ik het heb gezien. Zo lang iedereen open en positief nieuwe plekken en mensen tegemoet treedt, komen we er wel.
Inderdaad, leuk programma. Ze matchen de koppels ook goed volgens mij, vorige week zei een van die jongens ook "ze lijken eigenlijk precies op ons, maar dan in een dorp" (oid). Deze mensen zijn ook beiden artistiek. Leuk om een keer een concept te hebben waarbij je juist de nadruk legt op dat je misschien anders leeft (stad/dorp), maar dat je toch veel overeenkomsten hebt en leuke dingen ziet in de andere levensstijl.
Alle reacties Link kopieren
Dat koppel uit Kubaard is volgens mij al behoorlijk "ongewoon" als ik zo de rest van de dorpelingen zie.
Ik vond het een leuke ruil met leuke mensen. Wat Kubaard trouwens zei over dat gezin uit Eritrea, dat dorp heeft te maken met 1 gezin, nauwelijks te vergelijken met de hoeveelheden in de randstad.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Dat Haagse koppel viel voor mij wel 'n beetje door de mand dat ze eerst thuis zeiden nooit met schoenen hun 'paleisje' te betreden maar ze liepen gewoon met schoenen aan dat huis van hun ruilkoppel binnen. En dan nog dat hout branden voor de boze geesten. Als je het over wereldvreemd wil hebben scoort dat stel dus ook wel hoog.

Verder wel 'n goede match met beiden een muziekhobby. Best wel feelgood tv waar men echt de nadruk probeert te leggen op de positieve punten van de woonomgeving.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
08-02-2019 11:53
Definitie wereldvreemd:

wereldvreemd:

onbekend buiten de eigen leefruimte
Dat is inderdaad een (nogal beperkte) definitie van wereldvreemd. Maar de vraag was waarom het fries koppel dat in de ogen van degene die dat riep was.

Hier wordt de term (lijkt het) gebruikt voor mensen die afwijken van de eigen norm. Bij 'wereldwijs zijn' hoort (naar mijn idee) ook het besef dat er mensen zijn die anders zijn dan jij. Alsof dorpse mensen allemaal onnozelaars zijn. Bah bah.
boontje80 wijzigde dit bericht op 08-02-2019 18:42
Reden: Ergernis
28.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
08-02-2019 18:34
Dat is inderdaad een (nogal beperkte) definitie van wereldvreemd. Maar de vraag was waarom het fries koppel dat in de ogen van degene die dat riep was.

Hier wordt de term (lijkt het) gebruikt voor mensen die afwijken van de eigen norm. Bij 'wereldwijs zijn' hoort (naar mijn idee) ook het besef dat er mensen zijn die anders zijn dan jij. Alsof dorpse mensen allemaal onnozelaars zijn. Bah bah.

Stel je niet zo aan. Dit koppel had nog nooit een ov-chipkaart gezien of een markt groter dan drie kraampjes, dan ben je wel wereldvreemd hoor. Daar zit verder helemaal geen oordeel in, dat is jouw eigen interpretatie.

Er zijn heel veel mensen anders dan ik en die zijn zeker niet per se wereldvreemd. Kom zeg.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
08-02-2019 19:14
Daar zit verder helemaal geen oordeel in, dat is jouw eigen interpretatie.
Want je mening dat die mensen wereldvreemd zijn is neutraal, slechts een constatering? Als jij het zegt, zal het wel zo zijn dan.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
08-02-2019 19:58
Want je mening dat die mensen wereldvreemd zijn is neutraal, slechts een constatering? Als jij het zegt, zal het wel zo zijn dan.
Dat is zo.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
MarindaH schreef:
08-02-2019 19:14
Stel je niet zo aan. Dit koppel had nog nooit een ov-chipkaart gezien of een markt groter dan drie kraampjes, dan ben je wel wereldvreemd hoor. Daar zit verder helemaal geen oordeel in, dat is jouw eigen interpretatie.

Er zijn heel veel mensen anders dan ik en die zijn zeker niet per se wereldvreemd. Kom zeg.
Ik heb de halve wereld al af gereisd maar ook nog nooit een OV chip card gezien. Mijn Nederlandse OV ervaring houdt op na de strippenkaart van heel veel jaar geleden.
MarindaH schreef:
08-02-2019 19:14
Stel je niet zo aan. Dit koppel had nog nooit een ov-chipkaart gezien of een markt groter dan drie kraampjes, dan ben je wel wereldvreemd hoor. Daar zit verder helemaal geen oordeel in, dat is jouw eigen interpretatie.

Er zijn heel veel mensen anders dan ik en die zijn zeker niet per se wereldvreemd. Kom zeg.
Is wereldvreemd zijn voor een Nederlander erger dan voor een inwoner uit een plattelandsdorp in Botswana of Vietnam? Of zijn die mensen dan heerlijk puur en authentiek?

Nederlanders zijn nogal eens geneigd commentaar te hebben op "plattelandsbewoners" die nooit verder hebben gekeken dan hun eigen dorp en drie marktkraampjes maar vinden het op reis schitterend in contact te komen met plattelandsbewoners die hun dorpje nog nooit verlaten hebben en een kijkje te nemen in hun levens en visie op het leven te horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die anderen langs hun eigen meetlat (in dit vb dus bekend met ov-chip en markten groter dan 3 kramen) leggen en daar vervolgens iets van vinden (maar verder zonder waardeoordeel hoor), veel gereisd hebben.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-02-2019 21:46
Ik heb de halve wereld al af gereisd maar ook nog nooit een OV chip card gezien. Mijn Nederlandse OV ervaring houdt op na de strippenkaart van heel veel jaar geleden.
Al ben ik niet een wereldreiziger, maar ook ik ben nog van de strippenkaart. Ik heb nog nooit een OV chipkaart gebruikt. Ik heb er dan ook geen een.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven