Entertainment alle pijlers

Jouw stad, ons dorp

17-01-2019 21:22 189 berichten
Wie kijkt mee? Nu op NPO1. Ben wel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Die zussen zijn echt hilarisch.

En die friese man is echt heel sympathiek en geïnteresseerd in vanalles, leuk!
Op díé fiets!
Superhuisvrouw schreef:
24-01-2019 22:07
Twee gezellige vrouwen die zussen, die vermaken zich wel.
Boeren familie is ook leuk stel.
Ja en die zoons ook leuke gasten .
Alle reacties Link kopieren
Oh dat hoort er ook nog even bij ,er wordt een kalfje geboren.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
24-01-2019 21:53
Hahaha die zus hilarisch ze kijken me niet na, als daar heb je een bommenlegger. :rofl:
Dat was wel een goeie. Leuke vrouwen die zussen.
Erg leuke uitzending, allemaal hele positieve mensen. :-)
Alle reacties Link kopieren
Erg leuke aflevering! Idd iedereen was leuk en positief. Geweldige zoons hebben ze ook. En ik ben een stadsmens maar toen ik het huis in Friesland zag was ik wel ff jaloers.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet die man uit Erica eigenlijk niet meegekregen
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk programma! De verwondering over en weer ... prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Oh monumentenzorg, dat accent van Barry :-D
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
31-01-2019 21:45
Oh monumentenzorg, dat accent van Barry :-D
Lol, ondertiteling was niet gek geweest.
DIE mensen komen echt nooit verder dan hun dorp... pff
Alle reacties Link kopieren
Ze wonen daar wel mooi in Erica .
De lach van die buurman...........
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
31-01-2019 22:10
Ze wonen daar wel mooi in Erica .
Ik heb even op Funda gekeken. Jeetje daar kan je echt goedkoop prachtig wonen!
Geweldig die ranchstijl bij die schuur! Wat heerlijk wonen daar!
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
01-02-2019 15:11
Ik heb even op Funda gekeken. Jeetje daar kan je echt goedkoop prachtig wonen!
Heb ook even gespiekt en inderdaad wat een betaalbare ruimte vind je daar. Maar of je daar zou kunnen aarden als je er niet vandaan komt? Denk dat ik het wel lastig zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
01-02-2019 19:25
Heb ook even gespiekt en inderdaad wat een betaalbare ruimte vind je daar. Maar of je daar zou kunnen aarden als je er niet vandaan komt? Denk dat ik het wel lastig zou vinden.
Ja maar is dat niet overal zo. Behalve dan in een grote stad.
In Limburg schijn je er ook moeilijk tussen te komen als niet Limburger. En in brabant hoe zit het daar als je in een dorp komt.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
01-02-2019 19:32
Ja maar is dat niet overal zo. Behalve dan in een grote stad.
In Limburg schijn je er ook moeilijk tussen te komen als niet Limburger. En in brabant hoe zit het daar als je in een dorp komt.
Daar heb je wel een punt. Als ik de 'import' (en dan heb ik het over nederlanders uit andere provincies) hier (in een Limburgs dorp) even de revu laat passeren, dan lijkt het mee te vallen. Over het algemeen zijn het wel stellen/gezinnen die ook moeite doen om deel uit te maken van het dorp.

Op zich is het ergens ook wel logisch dat mensen die hier zelf zijn opgegroeid en waarvan ouders/grootouders hier ook woonden makkelijker sociale contacten leggen. Al is het maar omdat je elkaar gewoon vaker tegen bent gekomen.

En de taal hè. Dat lijkt me toch wel een dingetje. Ik ben geen standaard Limburgse qua achtergrond, maar word toch meestal gewoon in het dialect aangesproken.

Wat dat betreft denk ik wel dat integreren in een kleinere homogene gemeenschap een grotere kans van slagen heeft. Omdat je wel moet, zeg maar.
boontje80 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 21:27
Reden: Toevoeging
7.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
01-02-2019 19:32
Ja maar is dat niet overal zo. Behalve dan in een grote stad.
In Limburg schijn je er ook moeilijk tussen te komen als niet Limburger. En in brabant hoe zit het daar als je in een dorp komt.
Je hebt ons-kent-ons-dorpen in Brabant, maar ook dorpen die zo groot zijn dat het eigenlijk stadjes zijn. Daar kun je prima tussen komen als buitenstaander.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk gezin, dat gezin uit Erica. Ook knappe zoons.
Superhuisvrouw schreef:
01-02-2019 19:32
Ja maar is dat niet overal zo. Behalve dan in een grote stad.
In Limburg schijn je er ook moeilijk tussen te komen als niet Limburger. En in brabant hoe zit het daar als je in een dorp komt.
Mwah ik lees dat wel vaker maar heb niet het idee dat dat nou zo moeilijk is hier. Ligt er misschien aan waar je tussen wil komen. Ik hoef nergens tussen te komen maar 1 op 1 leuke contacten kunnen prima worden gelegd.

Ik vond afgelopen uitzending ook weer heel leuk. Weer twee positief ingestelde gezinnen die vooral de leuke kanten van de woningruil belichtten.
Superhuisvrouw schreef:
01-02-2019 19:32
Ja maar is dat niet overal zo. Behalve dan in een grote stad.
In Limburg schijn je er ook moeilijk tussen te komen als niet Limburger. En in brabant hoe zit het daar als je in een dorp komt.
Mwah ik lees dat wel vaker maar heb niet het idee dat dat nou zo moeilijk is hier. Ligt er misschien aan waar je tussen wil komen. Ik hoef nergens tussen te komen maar 1 op 1 leuke contacten kunnen prima worden gelegd.

Ik vond afgelopen uitzending ook weer heel leuk. Weer twee positief ingestelde gezinnen die vooral de leuke kanten van de woningruil belichtten.
Ik ben totaal niet sociaal gericht en maak geen deel uit van de incrowd van mijn dorp, maar als ik toevallig een blauwe maandag naar een of andere club ga dan krijg ik gelijk gezellig contact.
Alle reacties Link kopieren
Van Den Haag naar een Fries dorpje Kubaard
Alle reacties Link kopieren
Eerst even de boze gasten verjagen :rofl:
Oh ik word hier zo emotioneel van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven