Leaving Neverland
maandag 4 maart 2019 om 13:18
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
woensdag 13 maart 2019 om 11:43
Het zegt vooral iets over dat jij die kennis al nodig hebt gehad he. Dat vind ik als het niet je beroep is ff iets zorgelijker dan niet snappen wat een grooming proces is als jij of niemand uit je omgeving daar ooit nodig hebt gehad.
woensdag 13 maart 2019 om 11:44
nee hoor, je kan ook verleiden zeggen. Waar het om gaat is dat er een periode van vertrouwen opbouwen aan vooraf gaat. In het digitale tijdperk bleek dat ineens een nieuwe dimensie te krijgen toen konden pedofielen zich voordoen als leeftijdsgenootjes op bijv. gamesites om zo het vertrouwen van een kind te winnen. Eigenlijk net wat MJ deed
woensdag 13 maart 2019 om 11:46
Je snapt toch wel dat een kind van 7 niet zelf een seksuele relatie met een man begint? Ben je nou echt zo dom? Sorry maar ik zit echt met mijn bek open hier.
woensdag 13 maart 2019 om 11:46
Jij bent echt sick bezig nu!
Ophouden hiermee!!!
woensdag 13 maart 2019 om 11:48
hij schreef niet alleen , hij produceerde ook, hij was een zeer geslaagd zakenman en speculeerde succesvol met royalties. MJ heeft geen verstandelijke handicap.Sophiever schreef: ↑13-03-2019 11:33Dat hij muzikale stukken schreef staat los van volwassen of kind zijn, Beethoven deed zijn eerste composities maken toen hij 11 jaar was. Dat is niet hetzelfde. Daarnaast denk ik dat MJ hersens door de medicijnen die hij moest slikken om zijn stem jeugdig te houden meer hersenontwikkeling onderdrukte en ik denk dat er heel veel scheef is ontwikkelt) Vader worden kan iedere puber die sperma rondstrooit, dan zijn de hersens uberhaupt nog niet volgroeid. Dat zijn echt argumenten waar ik niks mee kan.
Nogmaals ik zoek niet naar grijsgebieden oid, ik wil beter kunnen beoordelen hoe dat dit werkt en mijn kennis bijspijkeren.
Medicijnen die voorkomen dat de baard in de keel komt hebben geen invloed op de hersenen, wat is dit nou weer voor verhaal? Heel veel mensen met genderproblemen slikken die medicijnen. Die zijn daar niet gehandicapt van geworden hoor. Ik krijg het gevoel dat je zoekt naar verzachtende omstandigheden. Die zijn er in elke misbruikzaak. Ook bij die pedo’s van Martijn die jij “wel wilt verzuipen”. Een pedoseksueel is iemand met een psychische/ seksuele stoornis
woensdag 13 maart 2019 om 11:48
Eens.Betty_Slocombe schreef: ↑13-03-2019 11:30Wat ik toch weer lees hier.
Er zijn kinderen in Nederland die vanaf jonge leeftijd misbruikt worden. Van die kinderen is bekend dat ze denken dat dit misbruik normaal is en dat ze zich ook seksueel gedragen. Dat is schrijnend, traumatiserend, intens verdrietig en welzeker strafbaar, want dat is gewoon misbruik.
Man, man, man. Dat je dat nog eens moet uitleggen.
Maar ik vind het ook intens fout dat normaal kindergedrag als abnormaal gepresenteerd wordt.
Dat er volwassenen zijn die misbruik maken van normaal gedrag maakt normaal gedrag nog niet abnormaal.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 13 maart 2019 om 11:49
het is kennis die iedereen zou moeten hebben. Kijk maar even naar het interview van Oprah met de twee slachtoffers
woensdag 13 maart 2019 om 11:51
dat is heel erg want daardoor hebben ze weer een enorme kans om ook door anderen misbruikt te worden. dat is wat je vaak ook ziet, na de eerste dader volgen er meerBetty_Slocombe schreef: ↑13-03-2019 11:30Wat ik toch weer lees hier.
Er zijn kinderen in Nederland die vanaf jonge leeftijd misbruikt worden. Van die kinderen is bekend dat ze denken dat dit misbruik normaal is en dat ze zich ook seksueel gedragen. Dat is schrijnend, traumatiserend, intens verdrietig en welzeker strafbaar, want dat is gewoon misbruik.
Man, man, man. Dat je dat nog eens moet uitleggen.
woensdag 13 maart 2019 om 11:51
Dat jij die kennis niet hebt baart me ernstig zorgen.
woensdag 13 maart 2019 om 12:05
Hij had echt geen geestelijke achterstand hoor. Het is niet dat het een kind in een mannenlichaam was.Sophiever schreef: ↑13-03-2019 10:46Dat MJ hier niet in mee mogen gaan staat buiten kerf.
Seksueel misbruik is mij geleerd aanranding/verkrachting over een langere periode. Als die jongens aangaven dat ze dat wilde dan strookt dat niet met de door mij geleerde betekenis. En als Mj geestelijk net zo oud was, is het dan wel misbruik. Met deze vragen speel ik.
En stel, dan nog, als jouw verstandelijk gehandicapte buurman van 30 een relatie aangaat met je zoon van 10 dan kan jij dat toch niet zien als iets gelijkwaardigs mag ik hopen.
Want dat is wat jij je nu probeert voor te stellen. Verzachtende omstandigheden. MJ was niet achterlijk.
woensdag 13 maart 2019 om 12:07
He jammer, nu leg je het er echt te dik boven op. Minder is meer!
woensdag 13 maart 2019 om 12:08
Ook eens. De schuld bij een kind leggen is gewoon heel erg raar. Ik verbaas me erover dat het hier min of meer geprobeerd wordt.
woensdag 13 maart 2019 om 12:43
Raar ? ik vind het afschuwelijk ,walgelijk etc.Betty_Slocombe schreef: ↑13-03-2019 12:08Ook eens. De schuld bij een kind leggen is gewoon heel erg raar. Ik verbaas me erover dat het hier min of meer geprobeerd wordt.
Op die manier durft geen slachtoffer de mond nog open te doen .
Het zou erg zijn als iemand vals beschuldigd wordt . Niet gelooft worden nadat je al dat afgrijselijke hebt moeten doorstaan en dan je verhaal durft te gaan doen of dat men het "goedpraat" wat de dader deed , of zegt "je hebt het zelf uitgelokt" hálloo
Ze wisten niet beter ,zó jong toen dat speelde / begon.
Plus die bedreigingen :we gaan naar de gevangenis als je het tegen iemand verteld etc.
Sexueel misbruik is NOOIT de schuld van een kind , dat kan toch niet.
Ik ga Michael Jackson's boys kijken ,die had ik nog niet gezien . Mijn mening wordt alleen sterker naarmate ik meer lees en zie eerlijk gezegd.
woensdag 13 maart 2019 om 12:58
Em...verkeerd geleerd. Seksueel contact met kinderen = per definitie misbruik en is hoe dan ook strafbaar, ongeacht of het kind het zelf zogenaamd “wilde” of niet. Je kúnt namelijk niet spreken van zelf willen bij contact tussen volwassenen en kinderen, gezien het enorme verschil in macht, afhankelijkheidspositie ed.Sophiever schreef: ↑13-03-2019 10:46Dat MJ hier niet in mee mogen gaan staat buiten kerf.
Seksueel misbruik is mij geleerd aanranding/verkrachting over een langere periode. Als die jongens aangaven dat ze dat wilde dan strookt dat niet met de door mij geleerde betekenis. En als Mj geestelijk net zo oud was, is het dan wel misbruik. Met deze vragen speel ik.
woensdag 13 maart 2019 om 13:06
MJ was zeker niet verstandelijk beperkt.
Sterker nog, ik denk dat door zijn intelligentie hij juist heel goed was in manipuleren en hij goed kan bedenken hoe de misbruik te maskeren.
Iemand die verstandelijk beperkt zou zijn, zou waarschijnlijk snel betrapt worden of al snel door de mand vallen. Die zal echt niet staande weten te houden wanneer je onder vuur wordt gehouden.
Sterker nog, ik denk dat door zijn intelligentie hij juist heel goed was in manipuleren en hij goed kan bedenken hoe de misbruik te maskeren.
Iemand die verstandelijk beperkt zou zijn, zou waarschijnlijk snel betrapt worden of al snel door de mand vallen. Die zal echt niet staande weten te houden wanneer je onder vuur wordt gehouden.
woensdag 13 maart 2019 om 13:26
en ook heel berekenend de media bespeelde met zijn “kinderlijkheid” en exentriciteit tot het moment dat hij onder vuur kwam te liggen. Toen ineens was er wel een vrouw en konden er wel interviews worden gegevenconsuelabananahammok schreef: ↑13-03-2019 13:06MJ was zeker niet verstandelijk beperkt.
woensdag 13 maart 2019 om 13:27
eensconsuelabananahammok schreef: ↑13-03-2019 13:06MJ was zeker niet verstandelijk beperkt.
woensdag 13 maart 2019 om 13:30
Dit dus!
En hoe hij aan kwam strompelen bij de rechtbank. Ondersteund door familieleden, voetje voor voetje in een of andere pyamabroek. Om vervolgens, bij vrijspraak, fier naar buiten te lopen.
woensdag 13 maart 2019 om 14:07
Goed dat je erin wilt verdiepen en aangeeft dat je die kennis ontbeert.
Ik vind het niet terecht dat Joan je zo hard valt.
Er zullen genoeg mensen zijn die denken dat misbruikt gepaard gaat met geweld, dit is dus meestal niet het geval maar is verleiding (grooming) de tactiek.
Belangrijk dat je daar bewust van bent of wordt.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
woensdag 13 maart 2019 om 14:13
Ben jij de zuster van MJ geweest dan..
De man kwam niet fier naar buiten na de vrijspraak. Heb van de week nog gezien dat hij dat niet kwam in de docu op netflix 'The life of an icon MJ'.
Dat waren gewoon de juiste beelden.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 16:08
0.20% gewijzigd
woensdag 13 maart 2019 om 14:20
Ik weet het allemaal echt niet. Ik volg mijn gevoel en dat is geen goed gevoel. Ik zal echter nooit claimen dat hij het wel of niet gedaan heeft. Hij heeft voor mij echter alle schijn tegen
woensdag 13 maart 2019 om 14:38