Leaving Neverland
maandag 4 maart 2019 om 13:18
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
zondag 10 maart 2019 om 00:30
Ik lees heel weinig mensen die blind de kant van die 2 jongens kiest. Ik lees wel veel kritische mensen die ook niet zomaar de Jackson kant geloven én ik lees veel Jackson fans die Jackson blind vertrouwen, alleen omdat hij MJ was.Fromnowon schreef: ↑10-03-2019 00:23Ik verbaas mij er over hoe mensen vrij makkelijk een verhaal achterna lopen.
Nu met dit verhaal, maar ook bij bijvoorbeeld rechter Kavanaugh werden wilde, onwaarschijnlijke verhalen zonder een spat bewijs geloofd. En de vermeende 'dader' besmeurd.
Ik zou daarmee toch wat terughoudender zijn. Het is namelijk niet zo moeilijk om een leugen te vertellen.
zondag 10 maart 2019 om 00:30
Grappig dat veel mensen het normaal vinden dat kinderen van 9 bij een volwassen vent in bed slapen. Jarenlang. Alleen dit is al erg verontrustend.
Wade was 7....
Safechuck 9....
Ik geloof dat hij een op sex beluste maniak was!
Al die faxen die hij stuurde, zo abnormaal. Urenlange te lefoongesprekken. Alleen omdat hij de king of pop was, denken mensen dat hij de goedheid zelve was. Neverland was de ideale pedoplek. Pedospeeltuin.
Wade was 7....
Safechuck 9....
Ik geloof dat hij een op sex beluste maniak was!
Al die faxen die hij stuurde, zo abnormaal. Urenlange te lefoongesprekken. Alleen omdat hij de king of pop was, denken mensen dat hij de goedheid zelve was. Neverland was de ideale pedoplek. Pedospeeltuin.
zondag 10 maart 2019 om 00:31
Dit inderdaad.fashionvictim schreef: ↑10-03-2019 00:24In het geval van Wade Robson heeft zijn moeder continu contact gezocht met MJ. Niet andersom.
zondag 10 maart 2019 om 00:31
Niet andersom? Nooit andersom?fashionvictim schreef: ↑10-03-2019 00:24In het geval van Wade Robson heeft zijn moeder continu contact gezocht met MJ. Niet andersom.
zondag 10 maart 2019 om 00:32
Hij is succesvol behandeld tegen een benzodiazepine verslaving als gevolg van het Pepsi ongeluk. Hij is Propofol gaan gebruiken na de beschuldigingen.
Am Yisrael Chai!
zondag 10 maart 2019 om 00:34
Dat weet ik niet. Het initiatief kwam echter niet van MJ maar van stagemom Joy. Als we er dan for argument's sake even van uitgaan dat haar zoon daadwerkelijk misbruikt is: als zij haar kleuter niet zo uitgepimpt had en MJ niet zo gestalkt had was haar kind nu niet misbruikt geweest. Hij kan dus beter zijn eigen moeder aanklagen ipv 1,2 miljard van de Estate te eisen.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 10-03-2019 00:35
9.68% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
zondag 10 maart 2019 om 00:34
Kom dan eens met bewijs van die feiten? Objectieve bronnen graag.fashionvictim schreef: ↑10-03-2019 00:24In het geval van Wade Robson heeft zijn moeder continu contact gezocht met MJ. Niet andersom.
zondag 10 maart 2019 om 00:35
Ik heb anders gelezen, maar oké: het kan.fashionvictim schreef: ↑10-03-2019 00:32Hij is succesvol behandeld tegen een benzodiazepine verslaving als gevolg van het Pepsi ongeluk. Hij is Propofol gaan gebruiken na de beschuldigingen.
Maar als dit verhaal wél waar is, dan is het helemaal prima dat deze mannen met hun verhaal naar buiten komen en heb ik geen medelijden met MJ die daardoor blijkbaar aan de pillen (of whatever) ging.
zondag 10 maart 2019 om 00:36
Meh, van Kavanuagh waren er genoeg mensen die het type gedrag van hem konden bevestigen. Ook in Leaving Neverland zijn er mensen die rare dingen en gedrag, niet het misbruik zelf, bevestigen (de manier waarop de familie steeds verder verwijderd werd van de kinderen). Ik zou niet niet 'geen spat van bewijs' noemen. Niet genoeg voor een veroordeling, maar doe nou niet alsof deze beschuldigingen is een soort van vacuum bestaan.Fromnowon schreef: ↑10-03-2019 00:23Ik verbaas mij er over hoe mensen vrij makkelijk een verhaal achterna lopen.
Nu met dit verhaal, maar ook bij bijvoorbeeld rechter Kavanaugh werden wilde, onwaarschijnlijke verhalen zonder een spat bewijs geloofd. En de vermeende 'dader' besmeurd.
Ik zou daarmee toch wat terughoudender zijn. Het is namelijk niet zo moeilijk om een leugen te vertellen.
Het lastige van seksueel misbruik is dat er vaak geen bewijs is van het misdrijf (wat ook al vaak genoemd is). Het is goed dat mensen niet zonder bewijs gestraft kunnen worden maar dat betekent niet dat ik mensen zonder bewijs niet kan geloven (mijn vriendin had ook niet genoeg bewijs om haar verkrachter voor de rechter te krijgen. Maar ik geloof haar wel).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Blaming the victim.fashionvictim schreef: ↑10-03-2019 00:34Dat weet ik niet. Het initiatief kwam echter niet van MJ maar van stagemom Joy. Als we er dan for argument's sake even van uitgaan dat haar zoon daadwerkelijk misbruikt is: als zij haar kleuter niet zo uitgepimpt had en MJ niet zo gestalkt had was haar kind nu niet misbruikt geweest. Hij kan dus beter zijn eigen moeder aanklagen ipv 1,2 miljard van de Estate te eisen.
Ehm, je vliegt hier een beetje uit de bochtfashionvictim schreef: ↑10-03-2019 00:34Dat weet ik niet. Het initiatief kwam echter niet van MJ maar van stagemom Joy. Als we er dan for argument's sake even van uitgaan dat haar zoon daadwerkelijk misbruikt is: als zij haar kleuter niet zo uitgepimpt had en MJ niet zo gestalkt had was haar kind nu niet misbruikt geweest. Hij kan dus beter zijn eigen moeder aanklagen ipv 1,2 miljard van de Estate te eisen.
zondag 10 maart 2019 om 00:37
Ik heb zijn mails al eerder gepost. Zie deze link:
https://www.scribd.com/document/3361106 ... =affiliate
Daar schrijft zijn moeder zelf in een email dat ze bij MJ op de hotelkamer kwamen omdat zij contact zocht. En in haar Deposition vertelt ze ook dat het initiatief voor contact vrijwel altijd van haar kwam en dat ze zelfs regelmatig boos was op MJ omdat ze vond dat die niet vaak genoeg belde en hen niet genoeg uitnodigde.
Am Yisrael Chai!
zondag 10 maart 2019 om 00:38
Dit.boebezoebe schreef: ↑10-03-2019 00:36Meh, van Kavanuagh waren er genoeg mensen die het type gedrag van hem konden bevestigen. Ook in Leaving Neverland zijn er mensen die rare dingen en gedrag, niet het misbruik zelf, bevestigen (de manier waarop de familie steeds verder verwijderd werd van de kinderen). Ik zou niet niet 'geen spat van bewijs' noemen. Niet genoeg voor een veroordeling, maar doe nou niet alsof deze beschuldigingen is een soort van vacuum bestaan.
Het lastige van seksueel misbruik is dat er vaak geen bewijs is van het misdrijf (wat ook al vaak genoemd is). Het is goed dat mensen niet zonder bewijs gestraft kunnen worden maar dat betekent niet dat ik mensen zonder bewijs niet kan geloven (mijn vriendin had ook niet genoeg bewijs om haar verkrachter voor de rechter te krijgen. Maar ik geloof haar wel).
Plus daarnaast: ik herinner me die Chandler uit de jaren '90. Die is daarna volgens mij kapot gemaakt door Jackson fans, onder moeten duiken enzo.
Waarom zouden deze 2 heren dit opzoeken?
zondag 10 maart 2019 om 00:40
Ik vind het eigenlijk vrij hypocriet allemaal. Nu na het zien van de documentaire wordt ineens zijn muziek op diverse radiozenders geboycot en vinden ineens heel veel mensen MJ een creep.
Dan hadden al die mensen jaren geleden MJ al kunnen boycotten want deze zaak speelt al zo ontzettend lang.
Als mensen zijn vermeende en al dan wel, niet, gepleegde 'misdaden' zo erg hadden gevonden, had die boycot jaren geleden al moeten plaatsvinden.
Het is nu vrij makkelijk om over de rug van een dode man dit allemaal te openbaren.
Dan hadden al die mensen jaren geleden MJ al kunnen boycotten want deze zaak speelt al zo ontzettend lang.
Als mensen zijn vermeende en al dan wel, niet, gepleegde 'misdaden' zo erg hadden gevonden, had die boycot jaren geleden al moeten plaatsvinden.
Het is nu vrij makkelijk om over de rug van een dode man dit allemaal te openbaren.
zondag 10 maart 2019 om 00:43
Dat hier gesproken wordt over het sympathie syndroom naar daders Stockholm syndroom? sorry weet de naam niet zeker maar daarvan is uiteraard bekend dat dit er is bij slachtoffers echter zou het in deze show kunnen dat de 2 mannen en makers deze sympathie zo creëren om er geen afzeik docu van te maken, dus geloofwaardige of omdat er werkelijk geen kindermisbruik aan de orde was.
Mijn kinderen zijn ook trouw aan mij en als kind ook maar die echte hechting kwam er niet zomaar, daar ging wel een periode van liefde, gewenning en verzorging aan vooraf.
Wade lijkt zulke gevoelens voor mj te hebben ontwikkeld in no time, dat is wel erg apart en onnatuurlijk, mj of niet al stond ie op zijn kop.
Komt eerder over als een verhaal ipv ervaring.
Mijn kinderen zijn ook trouw aan mij en als kind ook maar die echte hechting kwam er niet zomaar, daar ging wel een periode van liefde, gewenning en verzorging aan vooraf.
Wade lijkt zulke gevoelens voor mj te hebben ontwikkeld in no time, dat is wel erg apart en onnatuurlijk, mj of niet al stond ie op zijn kop.
Komt eerder over als een verhaal ipv ervaring.
zondag 10 maart 2019 om 00:43
Tuurlijk, dat is het toch ook.
Saillant detail daarin is ook dat op datzelfde Sundance festival ook de docu over Harvey Weinstein in premiere ging en die is inmiddels ook al 3 keer uitgezonden. Heb jij daar een (1) artikel over gezien de afgelopen tijd? Of een column over gelezen? Item in Boulevard of Shownieuws of Jinek of thema-avond over op de VPRO over gezien?
Didn't think so.
Am Yisrael Chai!
zondag 10 maart 2019 om 00:46
Doe niet zo absurd.Hoeheetzijookalweer schreef: ↑10-03-2019 00:44Heb hebt gelijk Fashionvictim. Ze smeekt zelfs in die mail of haar zoon alsjeblieft bij hem in bed mag slapen.
Am Yisrael Chai!
zondag 10 maart 2019 om 00:46
Dat is exact het punt. Kavanaugh dronk weleens bier als student. En dronken mannen worden wel eens opdringerig in het algemeen.boebezoebe schreef: ↑10-03-2019 00:36Meh, van Kavanuagh waren er genoeg mensen die het type gedrag van hem konden bevestigen. Ook in Leaving Neverland zijn er mensen die rare dingen en gedrag, niet het misbruik zelf, bevestigen (de manier waarop de familie steeds verder verwijderd werd van de kinderen). Ik zou niet niet 'geen spat van bewijs' noemen. Niet genoeg voor een veroordeling, maar doe nou niet alsof deze beschuldigingen is een soort van vacuum bestaan.
Maar het hele Ford verhaal (en die andere vrouw) kwam uit de grote duim. In elk geval gewoon 0,0000 bewijs. Alleen een verhaal. Zo ook hier.
Als vriend of familie van zo'n verhalenverteller mag je uit loyaliteit best de verteller steunen. Als onbekende ligt dat wel anders.
Anders is het einde zoek.
Mijn vader zou gerust overtuigend kunnen vertellen dat hij in de oorlog als kind in een nazi kamp heeft gezeten. En daar door Hans van Mierlo werd verkracht en dat Hans een nazi collaborateur was.
Dan hoop ik niet dat mensen dat verhaal geloven, omdat het zou kunnen en slachtoffers van toen geloofd moeten worden.
anoniem_366785 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 00:48
0.43% gewijzigd
zondag 10 maart 2019 om 00:47
Wat een onzinfashionvictim schreef: ↑10-03-2019 00:20Het is anders een feit dat Michael Jackson een junk is geworden door deze beschuldigingen. Dus ja, je had net zo goed met hooivorken achter hem aan kunnen zitten. En et eindresultaat is dat die heksenjacht heeft opgeleverd wat men wenste: hij is dood. Kennelijk is dat alleen niet genoeg en moet ook zijn nalatenschap dood.
Tja, waar je je energie maar aan wil wijden.
zondag 10 maart 2019 om 00:47
Nou, aangezien het Weinstein verhaal nogal bekend is en trending topic is geweest door oa #metoo heeft het minder nieuwswaarde. Lijkt me vrij logisch. De man is een lul. Een diepere laag is er nietfashionvictim schreef: ↑10-03-2019 00:43Tuurlijk, dat is het toch ook.
Saillant detail daarin is ook dat op datzelfde Sundance festival ook de docu over Harvey Weinstein in premiere ging en die is inmiddels ook al 3 keer uitgezonden. Heb jij daar een (1) artikel over gezien de afgelopen tijd? Of een column over gelezen? Item in Boulevard of Shownieuws of Jinek of thema-avond over op de VPRO over gezien?
Didn't think so.
zondag 10 maart 2019 om 00:48
Zijn dat zijn kinderen eigenlijk? Biologisch?fashionvictim schreef: ↑10-03-2019 00:14Zijn getraumatiseerde weeskinderen zijn springlevend.
Jammer dat er niet net zoveel compassie voor die kinderen is als voor die twee fantasten.
zondag 10 maart 2019 om 00:49
Ja, absurd vind je niet?