Entertainment alle pijlers

Leaving Neverland

04-03-2019 13:18 3215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.

Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.

Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.

Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
als je stelt dat het om feiten moet gaan en om waarheidsvinding moet je echt geen “lichaamstaalexpert” aanvoeren als argument
fashionvictim schreef:
10-03-2019 12:54
Nou, dan begrijp je me verkeerd want ik heb het al het hele topic over de verklaringen die de volwassen MANNEN in 2014 in de rechtbank aflegden of die de volwassen Wade in 2005 in de rechtbank aflegde.

Bij mijn weten bestaan er niet eens verklaringen die ze als kinderen hebben afgelegd.
In de documentaire is dat heel kort te zien.
fashionvictim schreef:
10-03-2019 12:53
En weer direct dat hijgerige direct er weer kwijlend achteraan rennen.

OMG hebben jullie dit al gelezen? Wat eeeeerrrruuuugggggg! Bizar! OMGGGGG!!

Zien jullie dat zelf echt niet?

Just because you read it in a magazine or see it on a tv screen don't make it factual.
Oké, ik haak af.. wat jammer dat je niet in staat bent op een normale manier te discussiëren .. Mossel bedankt voor je nuances, het kan dus wel..
Nou ja.. dat dus..
Deze "discussie" heeft geen enkele zin. Mensen zijn verblind door adoratie en weigeren te luisteren naar anderen of de "maar...wat als" zelfs maar als optie te respecteren.

Kindermisbruik wordt gebagatellisseerd door mensen die het aankaarten rücksichtslos leugenaars te noemen.

Onzin hier nog energie hier in te steken.
Dus de verdedigers van de vermeend kindermisbruiker en het bewezen verknipt gastje blok ik, en ik laat dit topic verder voor wat het is.
Gaat iedereen ook vast negatief over doen ("lekker boeiend") , ok

S meds , wellicht een aanrader. Het heeft geen zin.

Zwart of wit wordt hier wel erg doorgevoerd. Is wel weer passend in de context van MJ natuurlijk!
fashionvictim schreef:
10-03-2019 12:48
Ten eerste: het zijn MANNEN, geen jongens. Irriteert me mateloos dat er steeds gedaan wordt alsof we het over kinderen hebben, net zoals het me ook altijd enorm irriteert als men over MJ zegt dat ie net een kind was. Hou toch op, ook MJ was gewoon een volwassen man die je dus als volwassen man accountable for his actions kunt houden.
Toch jammer dat je dan niet inhoudelijk op de post ingaat.
fashionvictim schreef:
10-03-2019 12:46
Waarom zou het belangrijker zijn voor MJ -fans?

Ik ben er 1, en voor mij zou het volgens mij niet zoveel uitmaken. Ik heb bij mijn weten ook niks te verliezen in deze kwestie. Ik zou niet weten wat eigenlijk. Wat denk jij dat ik of iedere andere fan te verliezen heb?
Omdat fans een bepaald beeld van hun idool scheppen als zijnde supermens, en dat blijkt dan niet zo te zijn. Lijkt me pijnlijk. Voor een niet MJ fan is dat toch anders.

Maar iedere MJ fan is anders, ik ben er zelf ook een, maar bedoel met name de extreme varianten. Die van MJ een soort levensdoel hebben gemaakt.

Ik weet trouwens voor mezelf echt niet of het waar is of niet, sta echt in het midden, voor beide kanten is zoveel te zeggen. Enige wat mij zou overtuigen van schuld of onschuld is hard bewijs.
Vergeetmenietje1980 schreef:
10-03-2019 12:31
Ik denk ook dat ze het niet zagen als misbruik omdat Michael alles voor ze deed en kocht, en I love you so much enz. Het is moeilijker om nee te zeggem tegen je beste vriend dan een shagerijnige overbuurman.

Wat ik me wel afvraag, de mensen die het niet geloven, vinden jullie het okau de manier hoe hij met kinderen omging? Ze bij hem in bed laten slapen etcetera. Want stel dat de mannen inderdaad liegen over het seksuele, dan nog vind ik het echt niet okay zoals hij kinderen in huis nam en ze bij hem in zn bed sliepen, en de relatie met Omer.

En ik geloofde MJ altijd, vond zn muziek ook goed. Maar nu na het zien van zijn docu's is mijn mening veranderd.
In combinatie met zijn zeer zachtaardige aard, gulle gever in niet alleen giften maar liefde in de goede zin van het woord, ware onschuld ervaren mbt het delen van je huis, bed en daarbij in alles extreem bent vanwege oa zijn jeugd, dan vind ik dat niet perse fout, wel anders dan wat ik gewend ben maar voor t zelfde geld was de man een goedheid zelf zonder ook maar één greintje slechtheid.
Verknipt dat zou kunnen maar prettig gestoord klinkt beter.
Of hij in staat was kinderen op te voeden weet ik niet maar dat geldt voor meerdere artiesten en niet artiesten.
bloosje schreef:
10-03-2019 12:52
Chill vrouw... jij hebt het steeds over de verklaringen die de jongens (toen nog jongens!) hebben afgelegd en hoe ze (toen!) op MJ reageerden. en dáár reageer ik op. Dus niet deze toon aub, ik ben niet achterlijk.

Chill, echt chill..
Heb je een bron of een linkje naar de eventuele verklaring die ze als kind hebben afgelegd?
Am Yisrael Chai!
Theamuts schreef:
10-03-2019 12:57
In de documentaire is dat heel kort te zien.
Ja, Wade Robson is als kind eens ondervraagd door de LAPD, bedoelen jullie dat?

Daar bestaan helemaal geen transcripts van zover ik weet. Verder heeft Wade Robson alleen als volwassene verklaringen afgelegd. Maar goed, heb jij anders een link?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
10-03-2019 13:01

Daar bestaan helemaal geen transcripts van zover ik weet. Verder heeft Wade Robson alleen als volwassene verklaringen afgelegd. Maar goed, heb jij anders een link?
Dat staat op beeld in de documentaire.
Ik wil living with Michael Jackson wel weer eens terug zien.
Weet iemand waar ik dat hele interview kan terugkijken?

Net de docu van Louis gekeken. Pijnlijk. Louis was hier duidelijk niet op zijn best. Jammer.
Sophiever schreef:
10-03-2019 12:32
Ik heb het niet over kinderen, ik heb het over volwassenen.

Wade heeft aangegeven dat hij niet wist wat seksueel misbruik was als volwassene.
Ja, dit dus, dat was mijn vraag dus ook.
Am Yisrael Chai!
Theamuts schreef:
10-03-2019 13:02
Dat staat op beeld in de documentaire.
Ik heb het over de verklaringen waar Bloosje naar refereert in antwoord op mijn vragen. En waar Oakes naar refereert in antwoord op Sophiever.
Am Yisrael Chai!
Isabellarose- schreef:
10-03-2019 13:02
Ik wil living with Michael Jackson wel weer eens terug zien.
Weet iemand waar ik dat hele interview kan terugkijken?

Net de docu van Louis gekeken. Pijnlijk. Louis was hier duidelijk niet op zijn best. Jammer.
Als het niet op Youtube staat dan zou het kunnen dat Bashir het van internet heeft laten verwijderen. Hij wilde nu ook niet op vragen ingaan en wil sowieso niet meer over die docu praten. Ik vermoed dat hij een non disclosure agreement met de Estate heeft op straffe van een boete.
Am Yisrael Chai!
Donna1971 schreef:
10-03-2019 12:58
In combinatie met zijn zeer zachtaardige aard, gulle gever in niet alleen giften maar liefde in de goede zin van het woord, ware onschuld ervaren mbt het delen van je huis, bed en daarbij in alles extreem bent vanwege oa zijn jeugd, dan vind ik dat niet perse fout, wel anders dan wat ik gewend ben maar voor t zelfde geld was de man een goedheid zelf zonder ook maar één greintje slechtheid.
Verknipt dat zou kunnen maar prettig gestoord klinkt beter.
Of hij in staat was kinderen op te voeden weet ik niet maar dat geldt voor meerdere artiesten en niet artiesten.

Dus als blijkt uit naiviteit, vind je het okay dat ouders het prima vinden dat hun kind in zijn bed slaapt? Zelfs als ze elkaar net 1 dag kennen?
De docu living with Michael Jackson staat gewoon op youtube. Heb het gisteren nog gekeken. Hoe hij oa zelf verteld dat hij de babies metéén met navelstring, placenta en al mee naar huis nam en de dokters zeiden dat dat prima was.
Ik kan me slecht voorstellen dat Bashir een persoon is die zich de mond laat snoeren. Voor wat voor bedrag dan ook.
permis schreef:
10-03-2019 12:58
Deze "discussie" heeft geen enkele zin. Mensen zijn verblind door adoratie en weigeren te luisteren naar anderen of de "maar...wat als" zelfs maar als optie te respecteren.

Ik heb volgens mij vooral allerlei inhoudelijke argumenten inclusief bronvermeldingen (ik ben samen met BGB ongeveer de enige die daaraan doet zelfs!) aangevoerd, dus waarom omschrijf je dat als blinde adoratie? En waarom ga je niet in op mijn normaal geformuleerde vraag?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
En weer direct dat hijgerige direct er weer kwijlend achteraan rennen.

OMG hebben jullie dit al gelezen? Wat eeeeerrrruuuugggggg! Bizar! OMGGGGG!!

Zien jullie dat zelf echt niet?

Just because you read it in a magazine or see it on a tv screen don't make it factual.
Waarom ga je niet in op de inhoud maar wel op mijn toon? Mijn toon is geschokt ja. Ik was ook fan van MJ. Ik luisterde zijn muziek vaak maar wist niet veel over zijn leven. Eigenlijk is mijn mening niet door de documentaire veranderd maar meer door de foto's en beelden waarbij je duidelijk zit dat er elke keer een jongetje aan zijn zijde is. Hierdoor kan je de cyclus duidelijk herkennen, de beelden liegen niet. En buiten het feit dat ik geloof dat seks met die jongens zijn motivatie was is het compleet overnemen van zo een jongen zijn leven ook al niet juist en niet een soort liefde voor kinderen die goed voor ze is. Daarom is mijn mening van MJ niet dat het een onbaatzuchtige kindervriend was die het beste met die jongens voor had.
Vergeetmenietje1980 schreef:
10-03-2019 13:08
De docu living with Michael Jackson staat gewoon op youtube. Heb het gisteren nog gekeken. Hoe hij oa zelf verteld dat hij de babies metéén met navelstring, placenta en al mee naar huis nam en de dokters zeiden dat dat prima was.
Vandaar ook ALS...
Am Yisrael Chai!
https://www.youtube.com/watch?v=-z34BKlCr9o
fashionvictim schreef:
10-03-2019 13:01

Ik reageerde op jouw opmerking omdat je het in zijn algemeenheid zei. En dat klopt dus niet.
S-Meds schreef:
lichaamtaalexpert is natuurlijk ook zeer subjectief en niet wetenschappelijk, zit in hetzelfde schemergebied als auralezer of iriscopist. Een leugendetectortest is ook niet valide maar altijd nog betrouwbaar dan dit soort charlatans

Is gewoon onderdeel van psychologie hoor, ook al geen wetenschap zeker.

Anyway, hier valt niet tegenaan te discussiëren. Vooroordelen koesteren helpt niet bij waarheidsvinding.
Such fun!1
JessyMay schreef:
10-03-2019 13:09
Waarom ga je niet in op de inhoud maar wel op mijn toon? Mijn toon is geschokt ja. Ik was ook fan van MJ. Ik luisterde zijn muziek vaak maar wist niet veel over zijn leven. Eigenlijk is mijn mening niet door de documentaire veranderd maar meer door de foto's en beelden waarbij je duidelijk zit dat er elke keer een jongetje aan zijn zijde is. Hierdoor kan je de cyclus duidelijk herkennen, de beelden liegen niet. En buiten het feit dat ik geloof dat seks met die jongens zijn motivatie was is het compleet overnemen van zo een jongen zijn leven ook al niet juist en niet een soort liefde voor kinderen die goed voor ze is. Daarom is mijn mening van MJ niet dat het een onbaatzuchtige kindervriend was die het beste met die jongens voor had.
Ik ga niet in op de inhoud omdat ik het best een beetje raar vind dat mensen allerlei ontzettend oude verhalen die al lang weersproken zijn nu op deze hysterische wijze recyclet.

Als je iets wil weten over Omer Bhatti zou ik zeggen stuur hem even een berichtje. Hartstikke benaderbare gozer, ik heb hem al vaak gesproken. Hij zit op elk mogelijke social media.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
10-03-2019 12:24
Maar waarom moet dat over de rug van de dode Michael Jackson?

Die discussie lijkt me best interessant hoor, maar daar had je toch willekeurig elk van de miljoenen misbruikslachtoffers op aarde van wie het misbruik WEL bewezen is voor kunnen gebruiken?
Omdat je bij een documentaire over een willekeurige beschuldigde of misbruiker al meteen weet dat het om een (vermeende) viespeuk gaat. Dan besef je niet dat die man voor de familie aanvankelijk vooral een lieve goedzak was en hoe ingewikkeld het is. Van deze documentaire kunnen we veel meer leren over ons eigen beoordelingsvermogen omdat het gaat over iemand die we allemaal 'kennen'. Als kijker ga je inzien hoe moeilijk je kan oordelen als je een positief beeld hebt van de beschuldigde. Dat zou je niet hebben bij een documentaire over mijn opa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven