Entertainment alle pijlers

Maestro; wat een gaaf programma!

02-11-2017 20:30 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat is nou typisch weer iets voor mij; na drie seizoenen kom ik er pas achter dat 'Maestro' (waarin bekende Nederlanders een orkest moeten dirigeren) echt een heel gaaf programma is! Stiekem was mijn reden om te gaan kijken een beetje de deelname van Janny van der Heijden, ik vind haar zó leuk. Jammer voor mij, maar vooral voor haar, dat ze al na de eerste aflevering haar biezen kon pakken :|

Maar goed, nog genoeg kandidaten over, te weten:

- Waldemar Torenstra.
- Remy Bonjasky. Kende hem niet, doet iets met boksen.
- Patricia Paay.
- Dave von Raven. Ook hem kende ik niet, maar hij is zanger van 'The Kik'. Wat een humor heeft die vent zeg. Hij bakte er zondag alleen niks van.
- Ruud Feltkamp. Wat een leuk menneke is dat toch. Deed het ook niet slecht.
- Hadewych Minis. Als 'Kruidvatreclame-stem' vind ik haar vreselijk, maar wat een leuk mens zeg. Ze deed het ook best goed.
- Maartje van de Wetering. Kende haar niet. Ze is actrice en deed het zondag het beste van allemaal.

Ik vind het fascinerend om te zien hoe moeilijk het is om zo'n orkest aan te sturen, en hoeveel invloed een dirigent eigenlijk heeft. Ook vind ik het leuk dat je door het programma wat meer kennis krijgt van klassieke muziek, want sommige stukken zijn toch wel heel erg mooi.

Ben benieuwd of jullie ook kijken, en wat jullie ervan vinden.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Ruud ook niks, veel te veel ‘gespeeld’ in zijn optreden.
Rémy vond ik leuk, niet goed. Hij had nog wel mogen blijven van mij.

Ik was het niet eens met ‘Williams is de beste schrijver ter wereld van filmmuziek’.
Dat is voor mij Ennio Morricone. Vorig jaar naar een concert geweest op een plein in Gent. Rij 4, rete-dure plaatsen, maar wat waa het mooi! Tranen in mijn ogen..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Vond de laatste aflevering eigenlijk zowel Ruud als Remy niet veel aan, vond het wel terecht dat Remy er uit moest, vond hem het minst van allemaal.

Davy vind ik eigenlijk steeds beter worden, als dat zo doorzet kan die nog ver komen.
Waldemar tot nu niet echt slecht, maar springt er ook niet echt uit wat mij betreft.

Beide dames vind ik dan wel weer goed.
Het nummer dat Maartje moest doen dit keer, vond ik niet zo, maar haar uitvoering in dirigeren vond ik wel weer erg goed en leuk om te zien dat ze het met haar hele lichaam doet, terechte cijfers voor haar wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Iemand gekeken? Ik ga nu beginnen... :popcorn:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Maartje, ze zeiden vooraf dat ze soms TE kan doen, dan ga je daar natuurlijk helemaal overdreven op letten. Ik vond haar wel erg overdreven met haar mond steeds open... ze ging er wat hard in... ff de jury luisteren.

Ah Dominic is het met me eens (gelukkig lol), ze ging wel erg hard van start, dan is de opbouw niet heel goed want je start al te heftig.
:muziek: next!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Waldemar, ahh Mozart nr 40. Nice. Ik hoop zo dat hij het niet verpest...
(mooi stuk) :facepalm:

Owneeee, wat doettie nou? Het is veels te traag. Huh hij viel stil? LOL de hoboïst lag in een deuk. Dat lijke me geen goed teken. Ohjee nog meer lachers op de hand in het orkest. Oh wat een fiasco. Whahaha hij draait zijn handen door als 'de wielen van de bus gaan rond en rond'. :rofl:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ruud, het valt me ineens op dat echt niemand de partituur überhaupt open heeft. Ik neem aan dat ze niet alle muziek op 1 enkele pagina hebben staan toch?

Anyway, ik vind hem nu niet zo emotieloos als vorige week. Maar ze vertelde dat dit de loop naar de guillotine is. Dat haal ik er niet uit hoor. Wel best aardig eind.

Jury vond het leuker dan in geloof ik :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Hadewich, Brahms, oei, lijkt me lastig stuk. Ik vond het begin totaal onsamenhangend klinken, en ik ken het stuk niet eens... das best kunstig dan.

Ahaa jury zegt dat het halve orkest er een tel bij kreeg haha, nou dat verklaard een hoop. Dominic zei dat het wel erg knap was dat ze de boel halverwege bij elkaar kreeg en dat is idd wel waar!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Dave, weer zo'n raar mee-hupsje elke keer. Ook weer meezingen... :facepalm: Haha het ging kei snel maar meneer vond het wat sloom :rofl: Violist viel half van der stoel :proud:

Hij hoorde links wat anders dan rechts :rofl: Whahaha of de linker kant van het orkest naar zijn rechter hand luistert en andersom. :bonk:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat Waldemar er uit ligt, ik vind het een leuke vent om naar te kijken.
Maartje-met-haar-mond-open.. ex zou hebben gezongen ‘daaaaar past een... piemel in!!’ (Het is niet voor niks mijn ex he?!), maar ze doet het wel heul overdreven.

Ruud mag er wat mij betreft volgende week uit, hoe goed hij dan ook zwaait.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nou nog een mazzel dat Dave niet in de gevarenzone zit zeg...

Hadewich & Waldemar in de gevarenzone. Ik mag toch aannemen dat ze Hadewich terugvragen, want Waldemar bakt er geen fluit van....

:vechten:

Ahh Waldemar pakt het wel goed op. Hij reageert al op dingen als de verliezer. Sportief.

Volgende week dus, Ruud, Hadewich, Maartje & Dave. Dan met een orkest en operazangers/koor!! Yay dat is mijn favoriet! :yes:

:sun: Hopelijk kijken er dan weer wat mensen mee... :sun:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
19-11-2017 22:43
Jammer dat Waldemar er uit ligt, ik vind het een leuke vent om naar te kijken.
Maartje-met-haar-mond-open.. ex zou hebben gezongen ‘daaaaar past een... piemel in!!’ (Het is niet voor niks mijn ex he?!), maar ze doet het wel heul overdreven.

Ruud mag er wat mij betreft volgende week uit, hoe goed hij dan ook zwaait.

Mja dat was misschien de iets minder fraaie manier om het te verwoorden... :proud: :rofl: :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
LunchLover, leuk om jouw commentaar te lezen.
Je bent duidelijk wat bekender met klassieke muziek dan ik, je weet bijvoorbeeld meteen dat de 40e symfonie van Mozart nice is (tenzij Waldemar hem dirigeert dan ;-)). Voor mij is alles totaal onbekend, tot ik het hoor. Dan blijkt dat ik veel stukken toch wel herken, maar niet wist van wie ze waren.

Maar goed, terecht dat Waldemar eruit is. Wat een drama. Sneu voor hem, want ik vind 'm wel sympathiek. Dat Maartje wat overdreven dirigeert vind ik ook wel, maar tegelijkertijd vind ik het wel onwijs knap dat ze dat zo durft. Gewoon jezelf helemaal laten gaan, lijkt me heerlijk om dat te kunnen.

Ik vind het zo leuk dat je aan de jury duidelijk kan zien dat het de mist ingaat. Dat moet voor die mensen echt een kwelling zijn, dat zie je vooral aan Isabelle. Ook vind ik het leuk dat ze écht streng zijn. Geen gemuts, gewoon zeggen waar het op staat.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
20-11-2017 10:32
LunchLover, leuk om jouw commentaar te lezen.
Je bent duidelijk wat bekender met klassieke muziek dan ik, je weet bijvoorbeeld meteen dat de 40e symfonie van Mozart nice is (tenzij Waldemar hem dirigeert dan ;-)). Voor mij is alles totaal onbekend, tot ik het hoor. Dan blijkt dat ik veel stukken toch wel herken, maar niet wist van wie ze waren.

Nou klinkt het net alsof ik alles weet van klassieke muziek maar dat is ECHT niet zo hoor. Ik kijk dit al 3 seizoenen, dan onthoud je hier en daar wat. :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Maar vergeleken met mij ben je een kenner :)
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook te kijken (al alle seizoenen). Ik speel zelf in een orkest dus vnd het extra leuk om dit te zien, maar ook tenenkrommend hoe sommige stukken gespeeld worden.
Nu met Francis van Broekhuizen, enig mens, daar heb ik ook wel mee opgetreden.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren
Ik moest zo lachen om die Francis.. zo’n Rotterdams volksmond die dan ontzettende aria’s blijkt te zingen.. leuk!

Mooie muziek ook. Het blijkt dat ik toch best wel veel nummers (her)ken.

Fijn dat degene die ik wilde die er uit ging, er ook uit is. Kon ook niet echt tegen kritiek.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Kluitje schreef:
26-11-2017 20:45
Ik zit ook te kijken (al alle seizoenen). Ik speel zelf in een orkest dus vnd het extra leuk om dit te zien, maar ook tenenkrommend hoe sommige stukken gespeeld worden.
Nu met Francis van Broekhuizen, enig mens, daar heb ik ook wel mee opgetreden.

Wat gaaf!
Welk instrument bespeel je?

Die zangeres was inderdaad een leuk mens zeg, maar die andere vond ik ook vreselijk goed in dat stuk van Dave. Wat een stem joh!

De twee dames waren deze week wel heel erg goed zeg, echt genieten om daarnaar te kijken en luisteren.
Dave maakt volgende week denk ik geen schijn van kans, maar erg leuk dat hij door is.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
26-11-2017 21:46
Fijn dat degene die ik wilde die er uit ging, er ook uit is. Kon ook niet echt tegen kritiek.
Niet?
Is me eerlijk gezegd niet zo opgevallen.
Maar ik was ook blij dat Dave mocht blijven hoor.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook nooit eerder gezien en rolde er toevallig in dit jaar, vanaf het begin van het seizoen. En ook ik ben helemaal blij: wat een leuk programma!

Heb van de weeromstuit de radio soms ook op NPO4, want herken alle muziek, maar weet er eigenlijk niets van. Niet mee opgevoed.

Ik ben heel blij met de mensen die nu nog over zijn en de volgorde van eruit gaan kon ik me ook steeds in vinden.
Af en toe heb ik tranen in mijn ogen: soms van het lachen en soms van ontroering, zoals gisteren bij Hadewijch.

Het zal een strijd worden tussen de twee dames, denk ik. Ik gun het Hadewijch meer, omdat ik haar 'echter' over vind komen. Al vond ik Maartjes uitvoering van dat verschrikkelijke muziekstuk van de cartoons heel knap en echt leuk gedaan.
Jemig, ik zie dit topic nu pas!

Mijn man en ik gaan elke zondagavond uitgebreid op de bank zitten en Maestro kijken. Wat een fantastisch programma! Ik hou zelf van klassieke muziek (ben geen kenner) en mijn man begint klassiek steeds meer te waarderen.

Gisteravond ben ik alleen in slaap gevallen tegen het einde. :facepalm: Is Ruud weg? Hem vond ik echt minder leuk worden met de week en waarom weet ik eigenlijk niet. Mooie knul, maar hij heeft iets neppigs ofzo.

Dave door? Ik vind 'm zo leuk! Hij praat als Jules Deelder, maar kraamt dan positieve dingen uit in plaats van dat gegriep van Jules. :) Hij zal het wel pittig krijgen volgende week denk ik.

Mijn voorspelling: Hadewych wint.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk meestal met gemengde gevoelens naar Maestro.

De meeste stukken ken ik, want ze dirigeren toch vooral de bekende stukken, en als het dan mis gaat zit ik me echt op te vreten van frustratie >:-( :)

Ook jammer dat ze elk seizoen dezelfde nummers spelen. Vorige week ook (of twee weken geleden?), met die filmmuziek: waarom altijd die John Williams?? Ik wil Maestro Ennio!!!

Verder ben ik wel fan van Dominic :biggrin:

In de eerste afleveringen dacht ik dat Maartje zou winnen en het al een gelopen race zou zijn, maar wat is die Hadewych goed zeg! Ik gun haar de overwinning wel :)

Ben benieuwd welke stukken ze volgende week gaan spelen (symfonische rock/pop?)

En ben ook erg nieuwsgierig welk stuk de kandidaten zelf uit gaan kiezen in de finale! Vorig jaar koos Spike een stuk van Ennio Morricone uit (Once upon a time in the West) en won daarmee de finale glansrijk (en terecht!).
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
En gisteren Lucie Chartin met Mozarts Queen of the Night :flirting:
Hoogtepunt van de avond :cheer:
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
27-11-2017 09:39
Niet?
Is me eerlijk gezegd niet zo opgevallen.
Maar ik was ook blij dat Dave mocht blijven hoor.

Als hij kritiek kreeg was het regelmatig ietwat arrogant ‘oh, okay..’. Zo van ‘dat kun je wel vinden maar is niet zo’.
Komt ongetwijfeld ook zo op mij over omdat hij regelmatig in mijn irritatie-aura zit :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hadewych is zó ontzettend goed! En het is zoooo ontzettend moeilijk!
Alle reacties Link kopieren
DuploPanda schreef:
27-11-2017 11:36
En gisteren Lucie Chartin met Mozarts Queen of the Night :flirting:
Hoogtepunt van de avond :cheer:
Dat wil ik zo graag eens een keer zingen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven