Entertainment alle pijlers

MAFS seizoen 10 Videoland

07-04-2025 18:47 574 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
8 april, begint MAFS Nederland weer. Er worden 7 koppels gevolgd.
Benieuwd of er beter gematcht is nu er een nieuwe coach is, en ik begreep dat ze nu ook kijken naar aantrekkingskracht.
Ik ga het weer volgen!
Iedere dinsdag, woensdag en donderdag om 20:30 op RTL 4 en een week vooruit kijken via Videoland.
Berichten voorlopig graag beperken tot wat we tot dan op Videoland hebben kunnen bekijken. Kijk je gelijk om middernacht, plaats gerust wat je gezien hebt, iedereen kijkt toch op een ander moment.

De koppels zijn:
Femke en Olof
Mariska en Peter
Dennis en Stefan
Eva en Bram
Hinke en Gio
Marcella en Bjorn
Svea en Joey
nienkejj wijzigde dit bericht op 15-04-2025 17:41
55.16% gewijzigd
Marcella blijft maar eeuwig hameren op het feit dat Bjorn initiatief moet nemen, maar ik durf te wedden dat zij dat onmiddellijk keihard zal afwijzen. Zij voelt zich vanaf start niet tot hem aangetrokken en die chemie valt domweg niet te matchen, dat blijkt maar weer.

Als ik vanaf start geen chemie voel, hoe klein/weinig dan ook, dan komt deze ook later niet, zo goed ken ik mezelf inmiddels wel.

Ik weet niet in hoeverre de contracten, welke alle deelnemers vooraf moeten tekenen, zo ontzettend dichtgetimmerd zijn en men niet zomaar kan afhaken? Ik ben daar best wel nieuwsgierig naar eigenlijk, jullie niet? Ik denk nl dat er geen/weinig ruimte is om bijv al tijdens een huwelijksreis te kunnen (of mogen) melden dat het hem niet gaat worden wat jou betreft. De geplande afleveringen zullen en moeten volgemaakt worden, dat idee heb ik!
Live Life to the fullest
Over Joey en Svea wordt weinig gezegd. Ik heb het idee dat Svea hem leuker vindt dan andersom en dat Joey liever de feestende vrijgezel blijft omdat ie niet verliefd is. Vind Joey ook geen type die serieus wilt settelen.

Dennis en Stefan.. tsja.. je zag in het voorstukje van volgende aflevering dat Dennis Stefan aan het appen is met spijt. Stefan heeft gelijk dat ie geen speeltje is die niet even weg kan gooien als ie er geen zin in heeft. Vind het heel sneu voor Stefan.

Marcella moet zich lekker blijven richten op de machomannen en janken dat het haar niet lukt in de liefde.

Over Mariska en Peter kan ik echt NIETS negatiefs zeggen. Vooral Mariska is volgens mij zo'n lieve, warme vrouw. Eentje bij wie je altijd even je hart kunt luchten ❤️ hoop echt dat zij en Peter samenblijven. Ze zijn zo open en respectvol naar elkaar. Vond het leuk dat Peter zei dat ie het wel fijn vond dat ze in die hottub zat. Met andere woorden hij laat haar vrij om haar ding te doen en dat heeft -in tegenstelling tot Olof en Dennis- totaal geen negatieve invloed op hun relatie. Ze vinden elkaar erna toch wel weer. Daarnaast was het alleen maar goed om even te socializen met de andere.

Hinke en Gio gaan best goed, maar ben bang dat het ook bij vriendschap blijft en Hinke niet verliefd wordt.
Mariska en Peter zullen na dat weekend wel doodop zijn geweest, puur van al het drama tussen de anderen. Dat je thuis tegen elkaar zegt: wat wás dit allemaal?! En wat hebben wij het toch goed en fijn….
Don’t grow up, it’s a trap
GeweldigWeer schreef:
01-05-2025 14:45

Ik weet niet in hoeverre de contracten, welke alle deelnemers vooraf moeten tekenen, zo ontzettend dichtgetimmerd zijn en men niet zomaar kan afhaken? Ik ben daar best wel nieuwsgierig naar eigenlijk, jullie niet? Ik denk nl dat er geen/weinig ruimte is om bijv al tijdens een huwelijksreis te kunnen (of mogen) melden dat het hem niet gaat worden wat jou betreft. De geplande afleveringen zullen en moeten volgemaakt worden, dat idee heb ik!
Denk dat dat wel meevalt. Volgens mij zagen we vorige seizoenen Martijn en Nicole na de huwelijksreis ook al stoppen. Zelfde met Anneke en Dirk. En paar seizoenen geleden met die Maurice en Arjan. Maurice is alleen op huwelijksreis gegaan.
Abby schreef:
01-05-2025 10:55
Dat van Dennis kon je zien aankomen aangezien hij best vaak kleineren opmerkingen richting Stefan maakte.

Stefan is meerdere keren belachelijk gemaakt om zijn gewoontes ( koffie??, wat een klein bed!!, oh vreselijk dat er mensen zijn die van karaoke houden etc etc).

Dat is heel naar gedrag en dat Dennis " oprecht" iets vindt betekent eigenlijk dat hij het niet vindt.
En vergeet niet hoe Dennis zich gedroeg in het olijfolie museum. Stefan vond het interessant, Dennis haar daar helemaal geen geduld voor.
Dennis is gewoon geen leuke vent. Dat vond ik altijd al. Ik vond hem ook niet oprecht. Maar dat hij zo opeens 100 procent om zou draaien dat had ik niet aan zou komen. En dan ook voor de camera. Waarom gaf hij niet voor het weekend aan bij Stefan dat hij twijfelde?
Vivamensje schreef:
01-05-2025 15:47
En vergeet niet hoe Dennis zich gedroeg in het olijfolie museum. Stefan vond het interessant, Dennis haar daar helemaal geen geduld voor.
Maar toen Stefan zei dat hij dan voortaan niet meer met Dennis naar een museum wilde gaan was hij op zijn pik getrapt.
GeweldigWeer schreef:
01-05-2025 14:45

Ik denk dat ze, in deze tijd, veel meer uitkijken met wat ze mensen dwingen te doen.

Het viel me op dat zowel Dennis als Stefan meteen weg waren. Geen enkel gesprek voor de camera meer. Bijna geen beelden van hun vertrek. Die waren echt even helemaal klaar.
Misschien voelde Stefan het goed aan dat hij bang was gekwetst te worden. Het leek bijna ook te gelikt, maar was mijn gevoel ook wel dat Dennis geen makkelijke man is om mee te leven.
Kitty30plus schreef:
01-05-2025 14:47
Over Joey en Svea wordt weinig gezegd. Ik heb het idee dat Svea hem leuker vindt dan andersom en dat Joey liever de feestende vrijgezel blijft omdat ie niet verliefd is. Vind Joey ook geen type die serieus wilt settelen.
Hij heeft zich opgegeven voor dit programma dus ik neem aan dat hij wel wil settelen
muts87 schreef:
01-05-2025 17:38
Hij heeft zich opgegeven voor dit programma dus ik neem aan dat hij wel wil settelen
Denk je dat echt? Ik denk dat de meeste zich opgeven (voornamelijk de jongere rond en onder de 30) om bekend te worden, volgers te krijgen, influencer te worden. Misschien was Joey wel heel serieus op zoek hoor en wil ie zich graag serieus settelen, misschien wel met Svea. Maar ik heb dat gevoel gewoon echt niet bij hem.
Kitty30plus schreef:
01-05-2025 17:56
Denk je dat echt? Ik denk dat de meeste zich opgeven (voornamelijk de jongere rond en onder de 30) om bekend te worden, volgers te krijgen, influencer te worden. Misschien was Joey wel heel serieus op zoek hoor en wil ie zich graag serieus settelen, misschien wel met Svea. Maar ik heb dat gevoel gewoon echt niet bij hem.
Ik denk dat Joey ook wel serieus op zoek is en daarom meedoet, in tegenstelling tot Olof en Femke.
Live Life to the fullest
Ik zag in het voorstukje dat Bjorn aangaf nog steeds wel er voor te willen gaan. Dat komt echt wanhopig over. Je hebt toch wel enig zelfrespect als iemand aangeeft dat de deur dicht zit. Ben benieuwd hoe hij er naar kijkt als hij straks alle afleveringen heeft gezien.
Kitty30plus schreef:
01-05-2025 17:56
Ik denk dat Joey zeker serieus is. En dat hij Svea erg leuk vindt.
Ik vind Olof zo'n intens vervelende man dat ik er haast niet naar kan kijken. Ugh.
zwembad84 schreef:
01-05-2025 18:27
Ik zag in het voorstukje dat Bjorn aangaf nog steeds wel er voor te willen gaan. Dat komt echt wanhopig over. Je hebt toch wel enig zelfrespect als iemand aangeeft dat de deur dicht zit. Ben benieuwd hoe hij er naar kijkt als hij straks alle afleveringen heeft gezien.

Ik ga nu echt heel veel invullen, I know, maar mijn twee centen;

Wellicht dat Bjorn geen idee heeft hoe of wat hij moet doen om een relatie te behouden of aan te gaan vanwege de relatie met zijn moeder. Ik zie het weleens bij sommige jongens/leerlingen in de klas wiens moeders vrij veel uit handen nemen. Niet vaak maar soms komt 't voorbij. Het zijn geen verkeerde jongens, ze hoeven alleen vrij weinig moeite te doen voor iets en als het misgaat, lost moeder het op.

Zo'n gevoel had ik al een tijdje en toen zag ik die aflevering thuis waar moeder zijn huishouden kwam doen en moest ik er weer aan denken. Daarna de opmerking in de aflevering van vandaag van Marcella dat hij braaf over de punten praat waar zij over wil praten en dan weer stopt.

Braaf doen wat moeder de vrouw aangeeft want dan is het goed. Niet verder (kunnen) kijken dan dat.

Hij is geen slechterik, het zou wel iets verklaren.
Sabine schreef:
01-05-2025 18:38
Ik denk dat Joey zeker serieus is. En dat hij Svea erg leuk vindt.
Dat denk ik ook. Ik vind Svea ook heel leuk, trouwens.
Bij Gio zie je ook in de vooruitblik dat zijn moeder nog zijn boterhammen smeert/tot voor kort smeerde.

Ik snap best dat de dames dat niet aantrekkelijk vinden, maar het is geen excuus voor hypocriete verwijten.
Dennis vertrouw ik vanaf het begin al niet, heb steeds het idee gehad dat hij toneel speelde. Misschien voelde hij het soms wel, of dacht hij het te voelen en riep hij het steeds zo hard om zichzelf ervan te overtuigen... maar het voelde voor mij niet "oprecht".
En mensen die zo onberekenbaar zijn, die je het ene moment de hemel in prijzen en je het volgende moment afbreken (een diagnose gaat te ver, maar ik denk wel aan borderline-achtige trekjes), daar kan ik echt zo niet tegen.
En dan dat gejank over te weinig aandacht krijgen.. Ben je nou een vent of een onzeker schoolmeisje? Niet dat een man geen emoties mag hebben, maar kom op. Dit zijn toxische "emoties", dit is manipulatie.
Stefan reageerde heel heftig, maar dat had er volgens mij ook mee te maken dat hij het érgens ook al niet helemaal vertrouwde. En zich vervolgens wel voor zijn kop kon slaan dat hij er toch was ingetrapt.
Denk niet dat de toenaderingspoging(en) van Dennis nog effect gaan hebben.

Femke en Olof gaan het echt niet meer "vanuit rust proberen", hoor, Lennart-de-expert. Dat is hier geëindigd. Misschien volgen er alleen nog wat passief agressieve spraakberichten van Olof.

Heb wel ooit eens ergens gelezen dat dit in alle opzichten een bizar seizoen is/ gaat worden, dus ergens verwacht ik nóg een plottwist zoals Marcella die het aanlegt met Bram ofzo. Of Olof, aangezien ze op fout valt.
apppie schreef:
01-05-2025 19:52
Dat denk ik ook. Ik vind Svea ook heel leuk, trouwens.
Ik ook.
Marcelle doet me steeds aan Goedele Liekens denken.
Noëlle_ismijnnaam schreef:
01-05-2025 21:48
Marcelle doet me steeds aan Goedele Liekens denken.
Nou, Goedele heeft wel wat meer eh.. sex-appeal ;-)
Mariska en Peter ben ik toch wel benieuwd naar hoe dat gaat aflopen. Op mij komt het allemaal nogal gezapig over dat ik benieuwd ben hoe deze relatie op de lange termijn uitpakt.
Stefan en Dennis, vind het erg apart allemaal. Dennis leek echt verbaasd te zijn hoe Stefan reageert.
Malva24 schreef:
01-05-2025 10:23
Bij Dennis ging het in het koppelsweekend te weinig om Dennis. Die had een weekendje verwacht waarin ze steeds samen zouden zijn, in de groep weliswaar, maar niet dat Stefan het ook prima heeft zonder hem. Te weinig aandacht en hop, klaar ermee.

Olof en Femke…ze kloppen allebei niet. Zij is erg van het vertoon, ze wil zich aan de kijkers op een positieve manier laten zien. Wat dat nou was met dat gesprek dat gevoerd moest worden met iedereen erbij?! Als dat is omdat hij anders flipt, dan is het gewoon een onveilige situatie en moet je er simpelweg mee stoppen. Als dat is om goed te laten zien aan iedereen dat jij de redelijkheid zelve bent en hij knettergek, hmm… en het kan voor mijn gevoel allebei.
Olof kijkt niet naar zichzelf, hij lult mee met de “experts”, maar doet er niks mee. En zodra hij dat wat zachtere, hesere, stemmetje opzet dan weet je al, hij duikt weer in de manipulatie. Je hóórt het gewoon aan hem.
Zo raak! Als hij dat stemmetje opzet krijg ik de neiging weg te zappen
Wat een poppenkast dat koppels weekend.
Die Stefan en Dennis. Bijzonder.
Wel heel zielig voor Stefan.

Ik heb verder wel het idee dat alle deelnemers heel erg uit de tent gelokt worden.
En dat veel deelnemers daar gevoelig voor zijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven