MAFS seizoen 10 Videoland
maandag 7 april 2025 om 18:47
8 april, begint MAFS Nederland weer. Er worden 7 koppels gevolgd.
Benieuwd of er beter gematcht is nu er een nieuwe coach is, en ik begreep dat ze nu ook kijken naar aantrekkingskracht.
Ik ga het weer volgen!
Iedere dinsdag, woensdag en donderdag om 20:30 op RTL 4 en een week vooruit kijken via Videoland.
Berichten voorlopig graag beperken tot wat we tot dan op Videoland hebben kunnen bekijken. Kijk je gelijk om middernacht, plaats gerust wat je gezien hebt, iedereen kijkt toch op een ander moment.
De koppels zijn:
Femke en Olof
Mariska en Peter
Dennis en Stefan
Eva en Bram
Hinke en Gio
Marcella en Bjorn
Svea en Joey
Benieuwd of er beter gematcht is nu er een nieuwe coach is, en ik begreep dat ze nu ook kijken naar aantrekkingskracht.
Ik ga het weer volgen!
Iedere dinsdag, woensdag en donderdag om 20:30 op RTL 4 en een week vooruit kijken via Videoland.
Berichten voorlopig graag beperken tot wat we tot dan op Videoland hebben kunnen bekijken. Kijk je gelijk om middernacht, plaats gerust wat je gezien hebt, iedereen kijkt toch op een ander moment.
De koppels zijn:
Femke en Olof
Mariska en Peter
Dennis en Stefan
Eva en Bram
Hinke en Gio
Marcella en Bjorn
Svea en Joey
nienkejj wijzigde dit bericht op 15-04-2025 17:41
55.16% gewijzigd
dinsdag 6 mei 2025 om 23:55
dinsdag 6 mei 2025 om 23:59
Ergens had ik nog wel verwacht dat ze in gesprek zouden zijn gegaan en dat ze het nog een kans zouden hebben gegeven. Maar aan het voorstukje te zien, is dat niet gebeurd.Vivamensje schreef: ↑06-05-2025 15:05Nou ik vind het wel jammer wat er gebeurt tussen Dennis en Stefan. Ze vinden elkaar heel leuk maar de communicatie is waardeloos. Voor zover ik het kan zien is Dennis wel degene die het verpest. ( ook voor hem zelf.) Zonde.
Dennis heeft verkeerd gehandeld en lijkt me niet de betrouwbaarste, maar dat Stefan zo radicaal de deur heeft dichtgehouden, verbaast me ergens ook weer. Zo te zien zat er toch wel gevoel van beide kanten. Denk achteraf toch ook wel van Dennis, ondanks zijn vreemde gedrag.
woensdag 7 mei 2025 om 08:52
Dennis zegt het gewoon: Stefan had niet het gezelschap van de andere koppels mogen opzoeken en hem alleen laten. Met zo iemand wil hij niet getrouwd zijn. Alles moet om Dennis draaien. En dan probeert ie dat later om te draaien naar dat het weer om Stefan moet draaien. Naar mannetje. Hij en Olof kunnen elkaar een hand geven qua narcistisch gedrag.
woensdag 7 mei 2025 om 09:34
Aflevering van vandaag.
Het draait alleen maar om Dennis. Ik hoor hem nergens zeggen dat hij begrijpt hoe hij Stefan gekwetst heeft. Hoe kei hard dit voor Stefan moet zijn.
Dennis zegt dat er op koppelsweekend voor het eerst gedoe was tussen hem en Stefan. Dan trekt hij dus meteen de stekker uit het huwelijk? Hier geeft hij eigenlijk ook geen antwoord op.
Ik snap dat Dennis het niet begrijpt want ik begrijp er ook geen zak van.
Het draait alleen maar om Dennis. Ik hoor hem nergens zeggen dat hij begrijpt hoe hij Stefan gekwetst heeft. Hoe kei hard dit voor Stefan moet zijn.
Dennis zegt dat er op koppelsweekend voor het eerst gedoe was tussen hem en Stefan. Dan trekt hij dus meteen de stekker uit het huwelijk? Hier geeft hij eigenlijk ook geen antwoord op.
Ik snap dat Dennis het niet begrijpt want ik begrijp er ook geen zak van.
woensdag 7 mei 2025 om 09:45
Mij verbaast het niet en ik denk dat het ook de enige gezonde en emotioneel stabiele reactie is. Stefan ziet gewoon dat hij met Dennis nooit in een gezonde relatie terecht zou komen en past voor toxic gedoe.LieveMona schreef: ↑06-05-2025 23:59Ergens had ik nog wel verwacht dat ze in gesprek zouden zijn gegaan en dat ze het nog een kans zouden hebben gegeven. Maar aan het voorstukje te zien, is dat niet gebeurd.
Dennis heeft verkeerd gehandeld en lijkt me niet de betrouwbaarste, maar dat Stefan zo radicaal de deur heeft dichtgehouden, verbaast me ergens ook weer.
Dennis heeft niet aangegeven dat hij ergens mee zat, twijfels had en daarover wilde praten. Hij trekt in plaats daarvan direct de stekker eruit. De enige gezonde reactie daarop is de reactie van Stefan.
Daarom vind ik het zo ironisch dat Dennis Stefan emotioneel onderontwikkeld noemt, want dat is hij dus echt zelf.
Don’t grow up, it’s a trap
woensdag 7 mei 2025 om 09:47
Ja, echt…. Zelfs bij haar schoonouders aan tafel…. Echt continu dat juffen/psychologentoontje en op alles heel analyserend willen doorvragen.Koffieleut123 schreef: ↑07-05-2025 09:42Hinke is geen leerkracht maar ze lijkt wel op een juf zoals ze Gio les staat te geven in zo ongeveer alles. Dat toontje ook, echt totaal niet aantrekkelijk!
‘Maar wat maakt dan dat je……….?’ Pffff….. weinig lol aan te beleven.
woensdag 7 mei 2025 om 10:00
Je hebt gelijk, hoor, maar dat is wel echt ontzettend sterk van Stefan. De meeste mensen zijn zo sterk niet als er gevoelens spelen. In die zin had ik verwacht dat hij Dennis misschien nog een kans zou hebben gegeven. Maar het is alleen maar goed dat hij dat niet heeft gedaan. Dennis laat alle alarmbellen afgaan met zijn gedrag en zijn uitspraken.Miss-Pippi schreef: ↑07-05-2025 09:45Mij verbaast het niet en ik denk dat het ook de enige gezonde en emotioneel stabiele reactie is. Stefan ziet gewoon dat hij met Dennis nooit in een gezonde relatie terecht zou komen en past voor toxic gedoe.
Dennis heeft niet aangegeven dat hij ergens mee zat, twijfels had en daarover wilde praten. Hij trekt in plaats daarvan direct de stekker eruit. De enige gezonde reactie daarop is de reactie van Stefan.
Daarom vind ik het zo ironisch dat Dennis Stefan emotioneel onderontwikkeld noemt, want dat is hij dus echt zelf.
woensdag 7 mei 2025 om 10:10
Ja, precies.LieveMona schreef: ↑07-05-2025 10:00Je hebt gelijk, hoor, maar dat is wel echt ontzettend sterk van Stefan. De meeste mensen zijn zo sterk niet als er gevoelens spelen. In die zin had ik verwacht dat hij Dennis misschien nog een kans zou hebben gegeven. Maar het is alleen maar goed dat hij dat niet heeft gedaan. Dennis laat alle alarmbellen afgaan met zijn gedrag en zijn uitspraken.
Het gedrag van Dennis vind ik echt wel heel toxic.
Je ziet in het eindgesprek ook echt dat Stefan ontzettend gekwetst is.
woensdag 7 mei 2025 om 10:16
Eens! Ik vind op zich wel dat Dennis enige zelfreflectie liet zien in zijn brief maar inderdaad, Stefan verdient beter.Miss-Pippi schreef: ↑07-05-2025 09:45Mij verbaast het niet en ik denk dat het ook de enige gezonde en emotioneel stabiele reactie is. Stefan ziet gewoon dat hij met Dennis nooit in een gezonde relatie terecht zou komen en past voor toxic gedoe.
woensdag 7 mei 2025 om 10:21
Dennis is niet te doen, wat een naar spelletje speelt hij. Continu de bal terugkaatsen zonder enige zelfreflectie. Hij geeft plotseling de mededeling dat hij wil scheiden en draait het zo dat Stefan degene is die het contact verbreekt. Dennis is zo iemand bij wie je aan alles voelt dat het niet klopt maar je als je niet uitkijkt toch aan jezelf gaat twijfelen. Bah.
Joey en Svea (?): doodsaai. Vast lieve mensen maar kan er mijn aandacht niet bij houden. Hetzelfde heb ik bij Marcella en Bjorn.
Hinke en Gio: moeder en zoon. Ik kan me goed voorstellen dat vorige vriendinnen hem te lief vonden, ik zou er gillend gek van worden.
Mariska en Peter, leuk!
Joey en Svea (?): doodsaai. Vast lieve mensen maar kan er mijn aandacht niet bij houden. Hetzelfde heb ik bij Marcella en Bjorn.
Hinke en Gio: moeder en zoon. Ik kan me goed voorstellen dat vorige vriendinnen hem te lief vonden, ik zou er gillend gek van worden.
Mariska en Peter, leuk!
woensdag 7 mei 2025 om 10:28
De brief van Dennis vond ik inderdaad nog wel okè. Daarna was het meteen weer verwijtend naar Stefan toe.Koffieleut123 schreef: ↑07-05-2025 10:16Eens! Ik vind op zich wel dat Dennis enige zelfreflectie liet zien in zijn brief maar inderdaad, Stefan verdient beter.
woensdag 7 mei 2025 om 10:31
Je bedoelt Dennis denk ik.Miss-Pippi schreef: ↑07-05-2025 10:09Jeetje, ik zie echt geen zelfreflectie bij Stefan in dat eindgesprek. Wat erg, en dat op die leeftijd.
woensdag 7 mei 2025 om 10:51
woensdag 7 mei 2025 om 10:56
Klopt, die brief was inderdaad nog wel oké.Koffieleut123 schreef: ↑07-05-2025 10:16Eens! Ik vind op zich wel dat Dennis enige zelfreflectie liet zien in zijn brief maar inderdaad, Stefan verdient beter.
Alleen ziet hij, ook na feedback van Stefan en de experts, niet in dat hij de deur dicht heeft gegooid door direct het huwelijk te beëindigen. Hij blijft maar aangeven dat Stefan de deur dicht heeft gegooid en dat het niet oké is dat Stefan geen contact meer wilde.
woensdag 7 mei 2025 om 11:02
Inderdaad. Echt rommelig! Ook die werkkamer. Jee.. ik zou er een beetje claustrofobisch worden. Klein en dan zo druk en rommelig overal.l2l89 schreef: ↑07-05-2025 10:51Ik zit de aflevering van vandaag te kijken waar Gio gaat samenwonen bij Hinke thuis.
En ik herinner me van de vorige aflevering dat Hinke over Gio's huis zei van 'ja, er is wel overal iets, overal spulletjes'. Maar als ik dan haar huis zie dan vind ik het daar eigenlijk een grotere bende haha.
woensdag 7 mei 2025 om 11:03
Ik volg op insta 'hartgeraakt psycholoog". Zij analyseert gedrag cliënten. En zij scheef twee weken geleden al dat ze red flags zag bij Dennis.Miss-Pippi schreef: ↑07-05-2025 10:10Ja, precies.
Het gedrag van Dennis vind ik echt wel heel toxic.
Je ziet in het eindgesprek ook echt dat Stefan ontzettend gekwetst is.
Ik snap er ook niets van.
'Ik wil niet meer met je getrouwd zijn maar verwacht wel dat je er voor me bent.'
En dan op de bank zeggen dat hij dat verwachtte omdat ze bij het aangaan van het huwelijk een belofte hebben gedaan.
Maar Dennis, die heb je door jouw mededeling toch juist teniet gedaan? Wanneer mag je dan het contact verbreken?
'Ik wil niet meer met je getrouwd zijn maar verwacht wel dat je er voor me bent.'

En dan op de bank zeggen dat hij dat verwachtte omdat ze bij het aangaan van het huwelijk een belofte hebben gedaan.
Maar Dennis, die heb je door jouw mededeling toch juist teniet gedaan? Wanneer mag je dan het contact verbreken?
Ja inderdaad. Ik vind het wel heel knus en ‘eigen’, het huisje van Hinke. Ik had eigenlijk bij haar een wat efficiënter, leger, en sfeerlozer huis verwacht zoals bij Marcella.l2l89 schreef: ↑07-05-2025 10:51Ik zit de aflevering van vandaag te kijken waar Gio gaat samenwonen bij Hinke thuis.
En ik herinner me van de vorige aflevering dat Hinke over Gio's huis zei van 'ja, er is wel overal iets, overal spulletjes'. Maar als ik dan haar huis zie dan vind ik het daar eigenlijk een grotere bende haha.
Where is my mind?
woensdag 7 mei 2025 om 11:04
Gelukkig was het een grap. Ik dacht: huhhhhh…. Waar komt dit opeens vandaan?
Ik vind het wel echt superleuk dat ze nog samen zijn en dat het eens zo goed gaat bij een wat ouder stel. Bij de oudere stellen is er tot nu toe geen of weinig succes geweest en ging het meestal heel snel fout.
En Peter en Mariska hebben allebei ook best wat meegemaakt. Ze hebben het zo te zien echt heel fijn samen. Ik vind het ook lieve mensen.
woensdag 7 mei 2025 om 11:05
Ik vond het huis van Stefan mooi.SurferRosa schreef: ↑07-05-2025 11:03Ja inderdaad. Ik vind het wel heel knus en ‘eigen’, het huisje van Hinke. Ik had eigenlijk bij haar een wat efficiënter, leger, en sfeerlozer huis verwacht zoals bij Marcella.
En het huis van de ouders van Joey.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in