Entertainment alle pijlers

Married at First Sight

01-03-2016 17:07 2871 berichten
Ik kan mij van vorig jaar ook een programma herinneren van stellen die ook met elkaar gingen trouwen voor het altaar. Het programma werd niet zo goed bekeken. En de 2 stellen die bij elkaar kwamen door wetenschappelijk onderzoek, zijn uiteindelijk gescheiden.

Ik ben benieuwd in hoeverre dit programma nog vernieuwend is.

Ik ga wel kijken. Wie ook?





Hieronder meer uitleg:

Het nieuwe RTL 4-datingprogramma Married at First Sight is niet weggelegd voor types met bindingsangst. De singles passen wetenschappelijk gezien perfect bij elkaar, maar moeten wel meteen met elkaar trouwen als ze elkaar willen ontmoeten.



Voor iedere vrijgezel die wel eens wat anders wil proberen dan gewoon een afspraakje, is er nu Married at First Sight. Een groep single mannen en vrouwen heeft zich aangemeld voor dit nieuwe datingprogramma van RTL, gepresenteerd door Peter van der Vorst. Ze worden door wetenschappers aan elkaar gekoppeld. Niet op gevoel, maar op basis van grondig onderzoek.



Fysieke en mentale kenmerken

Een bioloog, een psycholoog en een seksuoloog lichten de kandidaten door op fysieke en mentale kenmerken. Op basis daarvan wordt een profiel gemaakt, waarbij de ideale partner wordt gezocht. Tot nu toe allemaal leuk en aardig, maar er zit een addertje onder het gras: de kandidaten krijgen op de testdagen te horen dat het gaat om een wettelijk huwelijk, waarbij ze hun partner pas voor het altaar ontmoeten.



Onderzoeken

Zodra de kandidaten van de eerste schrik zijn bekomen, onderzoeken de wetenschappers de vrijgezellen. Kunnen ze koppels vormen van degenen die bereid zijn mee te doen? Want als ze 'ja' zeggen, weten ze dat ze over een paar weken trouwen met een partner die ze nog nooit ontmoet hebben, maar die volgens de wetenschap wel de prins(es) op het witte paard is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Richelle tegen elke man 'ja' had gezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evenaar schreef op 20 april 2017 @ 10:03:

[...]





Tja, ik vind als je het in je programma steeds hebt over 'de wetenschappers' en 'de wetenschap' dat je daarmee echt wel de indruk wekt dat het gaat om mensen die zoals jij zegt een wetenschappelijke carrière ambiëren. Ik ga dan wel uit van mensen die minimaal gepromoveerd zijn. Dat vind ik het programma suggereren en de opzet vraagt daar ook om. Maar goed, dat kan ook mijn referentiekader zijn. Ik heb veel drs-en om me heen en ook vrij veel dr's, en die laatste groep vind ik qua werk dat zij doen veel meer passen in de termen 'experiment', 'vanuit wetenschappelijk oogpunt' en al die dingen die ze steeds in het programma noemen.Als het echt wetenschappellijk zou zijn zou je bv ook vergelijken met een 0-groep, dus met mensen die je echt helemaal willekurig bijelkaar zet. En dat is moreel-ethisch helemaal onverantwoordelijk.
quote:fietsertje schreef op 20 april 2017 @ 11:06:

[...]



Als het echt wetenschappellijk zou zijn zou je bv ook vergelijken met een 0-groep, dus met mensen die je echt helemaal willekurig bijelkaar zet. En dat is moreel-ethisch helemaal onverantwoordelijk.Misschien is dát het geheim achter Richelle's en Jeroen's match: zij zijn de 0-groep!
quote:lila01 schreef op 20 april 2017 @ 11:05:

[...]Voor iedereen in de huiskamer is het duidelijk dat hij echt geen fysiek contact met haar wil. Maar ze blijft zichzelf maar opdringen. Als het andersom was geweest hadden we het aanranding genoemd. Jeroen heeft het voorzichtig en subtiel geprobeerd, zonder effect. Pas toen hij het zo hard zei, viel het kwartje



Ha. Ha..Dat vond Renate dus ook...
quote:grasklokje schreef op 20 april 2017 @ 12:27:

[...]



Ha. Ha..Dat vond Renate dus ook...Als Johan al haar kant op ademde voelde ze zich al zowat aangerand
Alle reacties Link kopieren
quote:grasklokje schreef op 20 april 2017 @ 12:27:

[...]



Ha. Ha..Dat vond Renate dus ook...Met het verschil dat Johan zich niet opdrong.
quote:vivamien schreef op 20 april 2017 @ 12:38:

[...]



Met het verschil dat Johan zich niet opdrong.Gelukkig maar, dat had Johan niet overleefd
quote:patsy--stone schreef op 20 april 2017 @ 10:39:

[...]





Nou ik denk dat we het hier in ieder geval allemaal over eens zijn: daar had Jeroen geen last van!Nee idd. Maar het is ook niet zo zwart/wit als ik zei.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Richelle een goed hart heeft maar erg beschadigd is en onzeker geworden is.

Ik hoop voor haar dat zij eruit kan komen met zichzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 20 april 2017 @ 11:06:

Ik denk dat Richelle tegen elke man 'ja' had gezegd.Dit is toch het hele concept? Iedereen " moet" ja zeggen.
Richelle is nog maar 24. Jeroen is nog maar 26.



Richelle moet gewoon een psycholoog raadplegen als ze problemen heeft.

Jeroen heeft geen zin om deelgenoot gemaakt te worden of medeplichtige.

Hij laat het haar probleem zijn.



Ja, alleen Paul heeft nee gezegd. Maar niet tegen Ellen, maar tegen het programma en zijn deelname.

Ik begin hem toch anders te zien. Die deed het dus wel. Hij zei nee.

Ellen en hij zijn buiten beeld gebleven.

Toch wel leerzaam zo'n programma.



Alleeeen ....... ...... hoe kom ik nu aan die ideale en op wetenschappelijke en ambachtelijk gevonden wijze partner.



Ik ga lekker de kroeg in. Wie weet hangt daar nog een lekker ding over de bar heen.

Ik drink zelf niet en dus zal het wel goed komen.
Interview met Richelle
Voor wie het nog niet wist.

Vrijdag zag ik dit met Patrick van Veen (bioloog) die een van de wetenschappers uit dit programma is.

https://www.omroepmax.nl/ ... ax-vrijdag-21-april-2017/



Gelukkig heeft Patrick meer verstand van apen.

Zijn broer heet Rudolf en is kok. Het is wel een familiegebeuren.

Vanavond was de laatste aflevering in herhaling. Komt na afloop ook een commercial met broer Rudolf voorbij.

Dat is dus geen toeval meer. Dat is programmering.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk!! Ik vond hem al bekend voorkomen maar het is de broer van! Tjongejonge dat ik dat niet zelf heb kunnen bedenken

Haha thnx voor deze eye opener.
Alle reacties Link kopieren
Spuit 11, maar hoe durft Jeroen zo hard te zeggen tegen Richelle dat hij haar niet aantrekkelijk vindt. Met zijn arm vol tattoo's en dat rare mondje. Als hij dat anders had geformuleerd, had ik ook niets over zijn uiterlijk willen zeggen. Nu wel.
quote:Pumps_italiaans schreef op 23 april 2017 @ 23:52:

Voor wie het nog niet wist.

Vrijdag zag ik dit met Patrick van Veen (bioloog) die een van de wetenschappers uit dit programma is.

https://www.omroepmax.nl/ ... ax-vrijdag-21-april-2017/



Gelukkig heeft Patrick meer verstand van apen.

Zijn broer heet Rudolf en is kok. Het is wel een familiegebeuren.

Vanavond was de laatste aflevering in herhaling. Komt na afloop ook een commercial met broer Rudolf voorbij.

Dat is dus geen toeval meer. Dat is programmering. noooooooit bij stilgestaan. Maar ze lijken inderdaad zelfs op elkaar en klinken hetzelfde...Nah! Dat ik die link zelf nooit eerder heb gelegd zeg
Alle reacties Link kopieren
Je MAG toch zeggen dat je iemand niet aantrekkelijk vindt? Ook al ben je zelf niet moeders mooiste? Ik ben niet mee op reis geweest en montage doet heel wat, maar het komt op mij over alsof Jeroen heel vaak wat minder direct is geweest en het voor zijn gevoel niet aankwam, daarna -uit pure wanhoop- het nogal bot zei. Ik kan me voorstellen dat ze elkaar absoluut niet begrepen hebben (Jeroen dacht dat Richelle door bleef gaan in het vragen waarom er geen match was, Richelle wilde dat Jeroen verder keek dan zijn neus lang is, dat leidde tot een clash). Ik vind het niet oppervlakkig dat je ook seksuele aantrekkingskracht wilt in een relatieie. Jeroen wordt neegezet als oppervlakkig, maar is voor de meeste (beginnende) relaties een behoorlijke bindende factor.
Ik voel me zo moedellooos
quote:tjjjjjemig schreef op 24 april 2017 @ 10:00:

Je MAG toch zeggen dat je iemand niet aantrekkelijk vindt? Ook al ben je zelf niet moeders mooiste? Ik ben niet mee op reis geweest en montage doet heel wat, maar het komt op mij over alsof Jeroen heel vaak wat minder direct is geweest en het voor zijn gevoel niet aankwam, daarna -uit pure wanhoop- het nogal bot zei. Ik kan me voorstellen dat ze elkaar absoluut niet begrepen hebben (Jeroen dacht dat Richelle door bleef gaan in het vragen waarom er geen match was, Richelle wilde dat Jeroen verder keek dan zijn neus lang is, dat leidde tot een clash). Ik vind het niet oppervlakkig dat je ook seksuele aantrekkingskracht wilt in een relatieie. Jeroen wordt neegezet als oppervlakkig, maar is voor de meeste (beginnende) relaties een behoorlijke bindende factor.



Eens.



Ik vond haar juist oppervlakkig. Jeroen weet wat hij wel en niet wil. Zij leeft van de ene cola shot naar de andere. En het maar raar vinden dat ze klachten had van een oude vrouw.

Ik vond die bioloog ook erg laf met het zeggen dat Jeroen alleen maar op het uiterlijk gericht was. Alsof haar gedrag wel okay was? Ze had duidelijk issues. Jeroen is een stabiele jongen, die zit daar niet op te wachten. Als een man een vrouw aantrekkelijk vindt kan hij meer gezeik van haar verdragen.



Laat die bioloog zelf maar met een vrouw trouwen die hij niet aantrekkelijk vindt en er elke nacht overheen moeten. Kijken of hij dan nog zo schijnheilig doet.
quote:mama_lin schreef op 24 april 2017 @ 09:57:

[...]



noooooooit bij stilgestaan. Maar ze lijken inderdaad zelfs op elkaar en klinken hetzelfde...Nah! Dat ik die link zelf nooit eerder heb gelegd zegDat dacht ik dus ook toen ik dit las. Hoe kan ik dat niet zelf bedacht hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:Reneeke schreef op 24 april 2017 @ 09:35:

Spuit 11, maar hoe durft Jeroen zo hard te zeggen tegen Richelle dat hij haar niet aantrekkelijk vindt. Met zijn arm vol tattoo's en dat rare mondje. Als hij dat anders had geformuleerd, had ik ook niets over zijn uiterlijk willen zeggen. Nu wel.Waarom niet? Mag je niet je voorkeuren hebben als je geen Brad Pitt bent? Dan heeft bijna iedereen een probleem want de meesten van ons zijn gewoon Toos en Wim Doorsnee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reneeke schreef op 24 april 2017 @ 09:35:

Spuit 11, maar hoe durft Jeroen zo hard te zeggen tegen Richelle dat hij haar niet aantrekkelijk vindt. Met zijn arm vol tattoo's en dat rare mondje. Als hij dat anders had geformuleerd, had ik ook niets over zijn uiterlijk willen zeggen. Nu wel.Ik ben geen fotomodel maar een cola zuipende, te dikke , labiele , rokende man vind ik echt niet aantrekkelijk.
Gisteren was er trouwens nog een leuk moment wat ik niet eerder had gezien.

Chantal en Nicolai waren in een dierentuin of was het Overloon?



Weer een link naar Patrick (die was in Max en daar herkende ik hem van Married at First Sight) en in die aflevering had hij het over apen en verwerking van emoties. (Ja echt, dat verzin ik niet.)



Terug naar Married at first sight.

Daar stelde een van de apen zich beschikbaar aan de cameraman. Een big black hole in close up.

Er zat geen broekje, maar glas tussen.

Patrick van Veen vertelde bij Max dat apen ook gevoel voor humor hebben.

Maar ik heb niet alles gekeken. Ik zag de apen en toen het bekende gezicht van married .... etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:deenje schreef op 24 april 2017 @ 18:09:

[...]



Ik ben geen fotomodel maar een cola zuipende, te dikke , labiele , rokende man vind ik echt niet aantrekkelijk.Oké, hoe durft hij het zo ronduit te zeggen dan.
quote:Reneeke schreef op 25 april 2017 @ 13:54:

[...]





Oké, hoe durft hij het zo ronduit te zeggen dan.Omdat zij maar door bleef zagen
quote:Reneeke schreef op 25 april 2017 @ 13:54:

[...]





Oké, hoe durft hij het zo ronduit te zeggen dan.Hij heeft het tig keren eerst netjes gebracht, maar ze bleef maar aan hem plukken. Ze zei ook gelijk dat ze het niet erg zou vinden als er op de huwelijksnacht gelijk gesext zou worden. Als een man dat gezegd zou hebben, en zich zo opdrong dan begrijpt iedereen hier dat dat opdringerige echt niet wenselijk is en hij daar gelijk mee moet ophouden. Andersom is het net zo onprettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven