Entertainment alle pijlers

Medisch Centrum West keert na 30 jaar terug

27-11-2023 14:38 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd!


„Het klopt dat SBS6 werkt aan de terugkeer van de hitserie Medisch Centrum West. In deze nieuwe reeks gaat na dertig jaar het bekendste ziekenhuis van Nederland weer open en volgen we het wel en wee van een nieuwe generatie artsen en verpleegkundigen. Ook nu draait de serie om uit het leven gegrepen onderwerpen, dilemma’s en onderlinge relaties in en om het ziekenhuis”, aldus de woordvoerder. Die eraan toevoegt: „Zodra meer informatie over deze serie te delen is, dan zullen we dat doen vanuit SBS6.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Was toen echt elke week uitzien naar de week erna.
Fantastische serie was dat toch.Wie was er niet verliefd op Dokter Jan ! Zelfs internisten en artsen die gewoon achter hun bureau patiënten hielpen al rokend :applause:
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Nou, ik was echt niet verliefd op dr. Jan, zelfs niet stiekem.

Ben ook benieuwd hoe ze dat nu gaan filmen, je krijgt helemaal niet de kans om mee te leven met een patiënt, dan zijn ze alweer naar huis gestuurd :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien meer draaien in de poli, meer drama onderling en juist de problemen in de zorg laten zien. Die oude vrouw van diep in de 80 naar huis sturen omdat het moet en het verzorgingshuis heeft geen plek. Of het personeelstekort, de eindeloze bureaucratie
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien naar idee van een serie als New Amsterdam of ER?

Genoeg opties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop trouwens niet dat er dan gekozen wordt voor de gangbare en oersaaie acteurs die we toch al in iedere serie en film zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsDuck schreef:
27-11-2023 23:25
Misschien meer draaien in de poli, meer drama onderling en juist de problemen in de zorg laten zien. Die oude vrouw van diep in de 80 naar huis sturen omdat het moet en het verzorgingshuis heeft geen plek. Of het personeelstekort, de eindeloze bureaucratie
Het moet wel entertainment blijven.
Vooral veel drama rondom de hoofdrolspelers.

Goede verhaallijnen en die dan uitdiepen. Eindeloze bureaucratie kan een klein onderdeeltje zijn.

Dat ze gefrustreerd zijn, overwerkt. Maar meer ook niet.
Als kind vond ik Annemieke Verdoorn toch wel bijna de mooiste vrouw die ik kende.

En ik herinner me een scène waar ik, ook als klein meisje, wakker van heb gelegen.
Ik denk dat het persona Suzanne heette( actrice Erna Sassen) die haar fiets in haar schuurtje in de kelder van haar flatgebouw wilde zetten en een man, met grote ring om zijn vinger, het licht uitdeed.
Of de vrouw die uit het raam sprong en van tevoren aan Reina had gevraagd of het raam even open mocht omdat ze het een beetje benauwd vond.

Het was echt een gouden serie en ik geef een remake graag een kans!
anoniem_661e1d23527b3 wijzigde dit bericht op 27-11-2023 23:45
Reden: Moe zijn en typen gaan niet lekker samen.
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
juliet64 schreef:
27-11-2023 17:04
Ze schrijft toch ook 'voor mijn gevoel'? Ik was in die tijd in de twintig en vond iedereen rond de 50 echt wel oud. Maf hoe dat werkt, want als ik nu foto's terugzie van de cast vind ik ze er veel jonger uitzien dan in mijn herinnering.
Ja dat dus. Ik was brugklasser toen we die serie keken. Alles boven de 30 vond ik stokoud. Overigens zagen mensen er vroeger eerder oud uit, vind ik dan.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Abby schreef:
27-11-2023 17:16
De kans dat het tegenvalt is best groot.
Wij zijn allemaal ook 30 jaar ouder inmiddels.
Je bekijkt het dan toch met andere ogen.
Ja, precies. En wat toen leuk was, is dat nu misschien niet meer. En of de oude garde nog een rol heeft…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Billy_Mean schreef:
27-11-2023 23:42
Als kind vond ik Annemieke Verdoorn toch wel bijna de mooiste vrouw die ik kende.

Ja, dat vond ik ook. Ik wilde er als jong meisje ook zo uitzien (ben brunette ;-) ).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
himalaya schreef:
27-11-2023 15:17
Toen was het bijzonder en leuk, ik denk dat het nu uitgekauwd gaat worden.


Dat denk ik precies zo.

Sommige boeken uit je jeugd die je toen heel goed vond, moet je ook niet meer lezen nu, het valt altijd tegen.
Sommige dingen moeten een herinnering blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb via yt aflevering 1 van seizoen 1 ff teruggekeken. Dat was ook wel het einde van de magie hoor. Matig acteerwerk en ongeloofwaardige verhaallijnen. En behoorlijk rolbevestigend en geen verzet tegen de klap van Herman en handtastelijkheden van een patiënt.

Ik moet het natuurlijk in de tijdsgeest van toen zien maar dat viel niet helemaal mee.
Abby schreef:
27-11-2023 17:16
De kans dat het tegenvalt is best groot.
Wij zijn allemaal ook 30 jaar ouder inmiddels.
Je bekijkt het dan toch met andere ogen.


Dat vrees ik ook. Al kun je met deze gedachten in je achterhoofd proberen 'schoon' te kijken. Tenminste, daar hoop ik voor mezelf op.

Ik heb mooie herinneringen aan die serie. Keek het altijd met mijn (kort daarna) overleden sibling. Op vrijdagavond, met bepaalde chips erbij. :heart:
Lebow schreef:
27-11-2023 22:49
Nou, ik was echt niet verliefd op dr. Jan, zelfs niet stiekem.

Ben ook benieuwd hoe ze dat nu gaan filmen, je krijgt helemaal niet de kans om mee te leven met een patiënt, dan zijn ze alweer naar huis gestuurd :P


Wordt één grote lege serie, geen patiënt te zien, allemaal op de wachtlijst. :P
Abby schreef:
27-11-2023 23:39
Het moet wel entertainment blijven.
Vooral veel drama rondom de hoofdrolspelers.

Goede verhaallijnen en die dan uitdiepen. Eindeloze bureaucratie kan een klein onderdeeltje zijn.

Dat ze gefrustreerd zijn, overwerkt. Maar meer ook niet.

Misschien halen ze hun inspiratie wel uit The Good Doctor. Daar gaat het om het personeel én de patiënten.

Ik kan me trouwens bij MCW niet één patiënt of verhaal meer herinneren. Ik herinner me vooral een (voor mij toen) heftige seksscène met Reini en ?

Dat vond ik lastiger om te kijken met eerdergenoemde oudere sibling en ik in de puberteit.
Krulliebollie73 schreef:
28-11-2023 18:05
Ja dat dus. Ik was brugklasser toen we die serie keken. Alles boven de 30 vond ik stokoud. Overigens zagen mensen er vroeger eerder oud uit, vind ik dan.

Dat laatste zegt iedere nieuwe generatie is me opgevallen. ;)
Suniva schreef:
28-11-2023 19:05
Ik heb via yt aflevering 1 van seizoen 1 ff teruggekeken. Dat was ook wel het einde van de magie hoor. Matig acteerwerk en ongeloofwaardige verhaallijnen. En behoorlijk rolbevestigend en geen verzet tegen de klap van Herman en handtastelijkheden van een patiënt.

Ik moet het natuurlijk in de tijdsgeest van toen zien maar dat viel niet helemaal mee.


Dan moet je voor de grap eens een James Bond-film bekijken. Zit vol met seksistische, rolbevestigende en racistische zinnen. Het raakt me trouwens niet als ik het inderdaad met de ogen van die tijd bekijk. Dat scheelt echt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het was voor die tijd best spraakmakend met onderwerpen die toen nog taboe waren. Ik herinner me een verhaallijn over incest met Erna Sassen. En er was een homoseksuele verpleger die nu eens niét als een typische nicht werd neergezet, zoals in kluchten en komische series. Een leuke jongen met een normale relatie met een andere jongen, dat zag je bijna niet in die tijd.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Billy_Mean schreef:
27-11-2023 23:42
Als kind vond ik Annemieke Verdoorn toch wel bijna de mooiste vrouw die ik kende.

En ik herinner me een scène waar ik, ook als klein meisje, wakker van heb gelegen.
Ik denk dat het persona Suzanne heette (actrice Erna Sassen) die haar fiets in haar schuurtje in de kelder van haar flatgebouw wilde zetten en een man, met grote ring om zijn vinger, het licht uitdeed.
Of de vrouw die uit het raam sprong en van tevoren aan Reina had gevraagd of het raam even open mocht omdat ze het een beetje benauwd vond.

Het was echt een gouden serie en ik geef een remake graag een kans!
Erna Sassen :heart: Was ik beetje fan van. De Zalige Liefdeslijn op zondag..
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Erna Sassen schrijft geweldige kinderboeken en nu vooral hele mooie boeken voor pubers. Ze heeft bij mijn dochter op de destijds lagere school een schrijfproject gedaan. Mijn dochter mocht toen samen met haar, haar verhaal voorlezen op het podium van de schouwburg. Het is echt een ontzettend leuke en lieve vrouw. We appen nog wel eens hoe het met mijn dochter gaat die inmiddels alweer in 4 vwo zit. Ze is altijd zo oprecht geïnteresseerd. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat zij nog zin heeft in een rol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misssunshine schreef:
28-11-2023 22:39
Erna Sassen schrijft geweldige kinderboeken en nu vooral hele mooie boeken voor pubers. Ze heeft bij mijn dochter op de destijds lagere school een schrijfproject gedaan. Mijn dochter mocht toen samen met haar, haar verhaal voorlezen op het podium van de schouwburg. Het is echt een ontzettend leuke en lieve vrouw. We appen nog wel eens hoe het met mijn dochter gaat die inmiddels alweer in 4 vwo zit. Ze is altijd zo oprecht geïnteresseerd. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat zij nog zin heeft in een rol.
:-) Yes... Jammer dat dit forum geen 'like' buttons heeft.

Erna zal inderdaad niet terugkeren in de nieuwe serie, lijkt me heel onwaarschijnlijk.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Zorroo schreef:
29-11-2023 10:38
:-) Yes... Jammer dat dit forum geen 'like' buttons heeft.

Erna zal inderdaad niet terugkeren in de nieuwe serie, lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Ja die button mis ik ook regelmatig 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Rabarber schreef:
28-11-2023 20:23
Dat laatste zegt iedere nieuwe generatie is me opgevallen. ;)
Hahaha dat zou kunnen. Ben nu zelf 48 en zie er toch wel echt minder oud uit. Vind ik dan hè.
ach.. ik doe ook maar wat..
Krulliebollie73 schreef:
29-11-2023 20:47
Hahaha dat zou kunnen. Ben nu zelf 48 en zie er toch wel echt minder oud uit. Vind ik dan hè.

Haha, hier idem. En vind dat van mezelf ook. Maar laatst zei iemand van dezelfde leeftijd dit ook tegen mij. En ik dacht alleen maar: 'Heb je wel een spiegel thuis??'
Alle reacties Link kopieren Quote
Rabarber schreef:
29-11-2023 23:40
Haha, hier idem. En vind dat van mezelf ook. Maar laatst zei iemand van dezelfde leeftijd dit ook tegen mij. En ik dacht alleen maar: 'Heb je wel een spiegel thuis??'
Hahaha oeps..
ach.. ik doe ook maar wat..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven