Entertainment alle pijlers

Medisch Centrum West keert na 30 jaar terug

27-11-2023 14:38 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd!


„Het klopt dat SBS6 werkt aan de terugkeer van de hitserie Medisch Centrum West. In deze nieuwe reeks gaat na dertig jaar het bekendste ziekenhuis van Nederland weer open en volgen we het wel en wee van een nieuwe generatie artsen en verpleegkundigen. Ook nu draait de serie om uit het leven gegrepen onderwerpen, dilemma’s en onderlinge relaties in en om het ziekenhuis”, aldus de woordvoerder. Die eraan toevoegt: „Zodra meer informatie over deze serie te delen is, dan zullen we dat doen vanuit SBS6.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar ontopic; denk dat het tegenvalt en dat het geen succes wordt, zoals meestal met een reboot. Voor Gooische Vrouwen vrees ik ook het ergste.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
De kans dat het tegenvalt is best groot.
Wij zijn allemaal ook 30 jaar ouder inmiddels.
Je bekijkt het dan toch met andere ogen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De herinnering is vaak mooier dan de werkelijkheid. Het wordt nu door een commerciële zender gemaakt met tig reclameblokken tussendoor. Ik kan mij niet voorstellen dat het een suuces wordt onder de generatie MCW kijkers. Misschien wel bij een nieuwe generatie.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 27-11-2023 17:22
0.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het een beetje lijkt op New Amsterdam, vind ik het prima

Als het erg lijkt op zoals het vroeger was, dat kan niet meer
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
27-11-2023 17:21
De herinnering is vaak mooier dan de werkelijkheid. Het wordt nu door een commerciële zender gemaakt met om tig reclameblokken tussendoor. Ik kan mij niet voorstellen dat het een suuces wordt onder de generatie MCW kijkers. Misschien wel bij een nieuwe generatie.
Ja dit dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
-
gelsomina wijzigde dit bericht op 26-01-2024 20:14
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelsomina schreef:
27-11-2023 17:38
Ha, ik woonde destijds in Lelystad en ik heb weleens meegemaakt dat er opnamen waren vlak voor het ziekenhuis. Wel grappig. Een kennis van mij figureerde vaak.
Ik heb het ziekenhuis een tijdje als klant gehad, heel grappig om rond te lopen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja nou wil ik vrouwenvleugel ook terug!
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren Quote
Kluitje schreef:
27-11-2023 17:43
Ja nou wil ik vrouwenvleugel ook terug!
We kunnen een verzoek indienen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kluitje schreef:
27-11-2023 17:43
Ja nou wil ik vrouwenvleugel ook terug!
We kunnen een verzoek indienen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach ja onder de 30 jaar kijk allang geen TV meer. Dus dan kun je net zo goed alleen maar op boomers richten en dus dit soort antieke series weer afstoffen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lebow schreef:
27-11-2023 16:01
De actrice is nu 82, dus toen rond de 50. Niet bepaald stokoud.
Is ze niet onlangs overleden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Of was dat die man van haar? (In de serie dan)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ginevra schreef:
27-11-2023 18:23
Is ze niet onlangs overleden?
Dacht het niet. Dr van Lennep laatst wel
Alle reacties Link kopieren Quote
Medisch Centrum Oost West Thuis is het ook nie best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
27-11-2023 17:21
Als het een beetje lijkt op New Amsterdam, vind ik het prima

Als het erg lijkt op zoals het vroeger was, dat kan niet meer

Ja precies, dus hoe willen ze dat dan aan laten sluiten. Dan is alleen de naam van de serie en misschien van een paar personages nog hetzelfde.
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Mark Klein Essink kan niet terug komen. Dr. Jan is dood. Het zou wel leuk zijn als Anja Winter (Dr. Liza) terug komt. Misschien is ze inmiddels (medisch) directeur die bijna met pensioen gaat. En misschien een gastrol als patiënt voor bijvoorbeeld zuster Ingrid of dr. Eric zou wel leuk zijn.

En verder mag het natuurlijk wel sneller en naar de tijd van nu. Stof genoeg; integriteitsrel, personeelstekort, mondige patiënten, bezuinigen, zorgverzekeraars naast het gewone drama en ziekte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dokter Eric schoof altijd met zijn vinger zijn bril verder op zijn neus als hij iets gemeens ging doen weet ik nog haha. Wij zaten er vroeger ook helemaal klaar voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dokter Eric was op een gegeven moment dood geloof ik, dat Jan ook dood was kan ik me niet meer herinneren. De acteurs van Dokter Victor (die leuke meneer Bram) en Dokter Dick zijn inmiddels overleden, dus veel artsen van de oude garde zullen er niet terugkeren helaas,

Ik ben op een gegeven moment geloof ik afgehaakt. Maar de eerste jaren, toen ik nog op de middelbare school zat, was ik echt fan. Die begintune gaat nooit meer uit mijn hoofd.
Ik zie het gewoon als een nieuwe ziekenhuia serie met dezelfde naam. Meer zal het echt niet zijn.

Ik koppel Medisch Centrum West aan 12 steden 13 ongelukken. Volgens mij kwam dat voor MCW. 12 steden 13 ongelukken mag van mij ook wel weer terug komen.
Spannend en uit het leven gegrepen.
Ze hebben het er nu over bij v Roosmalen & Groenteman.

Ook dat Doet ie t of doet ie t niet terugkomt. Nee toch?! Hopelijk wel andere presentator :sick:
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, nou ben ik meteen oude afleveringen gaan terugkijken. Inderdaad knullig nu. Heerlijk ook, al die lelijke overhemden. En ik vond Reini toen ook stokoud en nu zie ik een vrouw van mijn eigen leeftijd... :|

En wat verder opvalt: ze liggen daar allemaal dagen tot weken in het ziekenhuis voor dingen waar je nu gewoon poliklinisch voor wordt behandeld. Was dat echt zo eind jaren 80? Dan is er wel heel veel veranderd. Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen in een remake. Toen waren de patiënten echt onderdeel van de verhaallijn.
The impossible just takes a little longer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
27-11-2023 17:42
Ik heb het ziekenhuis een tijdje als klant gehad, heel grappig om rond te lopen
Een van mijn kinderen is er geboren. In de periode dat de serie draaide.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
27-11-2023 21:24


En wat verder opvalt: ze liggen daar allemaal dagen tot weken in het ziekenhuis voor dingen waar je nu gewoon poliklinisch voor wordt behandeld. Was dat echt zo eind jaren 80?
Ja, vroeger werd je wat minder snel naar buiten gebonjourd dan nu. :D
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
27-11-2023 22:11
Ja, vroeger werd je wat minder snel naar buiten gebonjourd dan nu. :D
Ik weet nog dat mijn oma viel (in 88 of 89) en ze haar neus flink had gebroken. Ze wilde er zelf een pleister op doen maar de kinderen dwongen haar om naar het ziekenhuis te gaan. Daar heeft ze 3 dagen gelegen, ik geloof omdat ze een wat verhoogde bloeddruk had en ze het niet veilig vonden dat ze naar huis ging. Kun je je nu niks meer bij voorstellen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven