Entertainment alle pijlers

Meest irritante reclame - DEEL 2

05-06-2015 11:42 3460 berichten
Aangezien het vorige deel vol is, start ik een tweede en heb ik meteen mijn TVP.

Deel 1: Meest irritante reclame

Wat vinden jullie de meest irritante reclame die direct van televisie mag verdwijnen?
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
10-12-2018 22:22
Albert Heijn heeft dit jaar dan ook niet echt een specifieke kerstreclame, maar meer gericht op de hele feestmaand december. Dus hij valt inderdaad niet zo op. Ik heb hem wel gezien maar kan hem me ook zo 1-2-3 niet voor de geest halen...
Kerst schijnt het nieuwe "Zwarte Piet" te worden...... ze hebben het ook niet meer over een kerstborrel maar over een winterborrel.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Nou en. Alsof mensen kerst vieren vanuit de christelijke gedachte ofzo.
-Darkside- schreef:
14-12-2018 13:00
Wij wel...

Van de plus reclame moet ik steeds huilen. Die zap ik weg.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Voor de meeste mensen is kerst een feest van vrije dagen, eten en familie/gezelligheid (dat is niet altijd hetzelfde, lees ik hier op het forum)
Veel mensen vieren het tegenwoordig ook op andere dagen, omdat de kerstdagen zelf even niet uitkomen. AH is gewoon slim bezig met z'n 'feestmaand' net als met de 'feeststol'.

Het is niet bewust iets boycotten, het is gewoon breder benoemen, maar daar willen bepaalde mensen dan weer niet aan. Zien het gelijk als aanval op hún kerst, ook al zitten ze zelf niet in de kerk die dagen.
Later is nu
Ik moet van al die Kerst reclames niks hebben. Er wordt je voorgeschoteld dat hele gezinnen gelukkig aan tafel zitten.goed gekleed zonder een wanklank.
Dat is niet de werkelijkheid . Ik ging vroeger graag naar mijn ouders.heb ook mooie herinneringen.dus altijd n tikkeltje heimwee naar vroeger.

Maar tegenwoordig is het n verplichting .ze vieren de Kerst liever met vrienden. En ze moeten ik zeg extra moeten.dan ook nog vaak naar meerdere ouders.vanwege scheidingen etc. Dus al die mooie plaatjes en reclames ,spiegelen niet de werkelijkheid weer. Jeetje mina was het leven maar zo eenvoudig .
Zie geen enkel plaatje van n eenzame man of vrouw alleen aan tafel.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Nee, logisch. Reclames zijn om dingen te verkopen. ;-)
Later is nu
Eyelove met René Froger.
-Darkside- schreef:
14-12-2018 13:00
Ik wel hoor
Dreamer schreef:
15-12-2018 11:15
Nee, logisch. Reclames zijn om dingen te verkopen. ;-)
Ik wil er ook eigenlijk mee zeggen .dat door dat soort reclames .op t.v. en in alle bladen.veel mensen verdrietig worden.door te denken dat het overal prachtig en gezellig is. Alleen niet bij hun. 🎄
chrisjoh wijzigde dit bericht op 16-12-2018 02:58
0.90% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Sja, maarja, dat is natuurlijk wat Libelle ook al decennia lang etaleert met fleurige kerstversiering, grote cadeaus, keurig gedekte tafels, waaromheen blije gezinnen zitten in witte kabeltruien.

AH begint z'n reclame trouwens met 'de kerstdagen duren maar 2 dagen, maar je kunt er ook langer over doen' ofzo. Echt wel kerst dus, maar wel met decembergevoel.
Later is nu
Dreamer schreef:
15-12-2018 23:08
Sja, maarja, dat is natuurlijk wat Libelle ook al decennia lang etaleert met fleurige kerstversiering, grote cadeaus, keurig gedekte tafels, waaromheen blije gezinnen zitten in witte kabeltruien.

AH begint z'n reclame trouwens met 'de kerstdagen duren maar 2 dagen, maar je kunt er ook langer over doen' ofzo. Echt wel kerst dus, maar wel met decembergevoel.

Daarnaast heb ik het idee dat veel mensen de aanloop naar kerst wél leuk vinden. Versieringen, lichtjes, borrels ed.
De kerstdagen zelf vallen vaak tegen door de hoge verwachtingen, dus dan scheelt het als de periode eromheen wel leuk is. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik vind die reclames van de NS altijd zo stom; daar zie je altijd mensen heel comfortabel in een half lege coupé reizen. Maar altijd als ík met de trein reis zitten we als haringen in een ton. :calimero:
dianaf schreef:
24-12-2018 19:45
Daarnaast heb ik het idee dat veel mensen de aanloop naar kerst wél leuk vinden. Versieringen, lichtjes, borrels ed.
De kerstdagen zelf vallen vaak tegen door de hoge verwachtingen, dus dan scheelt het als de periode eromheen wel leuk is. ;-D

Ja dat is dus bij mij het geval :P
De decembermaand zelf vind ik altijd wel gezellig en leuk, maar zodra het kerst is denk ik: Is dit het nou? Mijn halve familie ligt al met elkaar overhoop dus ik vier kerst liever in mijn eentje. Oud&nieuw daarentegen vind ik dan wel weer leuk.
Kwebbeltje91 schreef:
07-12-2018 21:35
Haha volgens mij ben ik echt 1 van de weinige die de reclames van Jumbo wel leuk vind :)
nee hoor,
ik geniet van de jumbo reclames
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
mamsvan schreef:
25-12-2018 11:36
nee hoor,
ik geniet van de jumbo reclames
:cheer:
ik vind de plus reclame mooi, confronterend maar vooral mooi
ik mis ook een ouder, mijn moeder heeft dan geen nieuwe liefde maar het is wel hoe het is
je mist bij familie gelegenheden zoals kerstmis of iets anders toch een persoon,

LiDl reclame vind ik vreselijk irritant, de mensen, jakkes

AH reclame valt niet super erg op, behalve het liedje misschien

Jumbo reclame vind ik leuk, zelfs met verstappen erbij

NS reclame en KPN reclame ook leuk :)
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik heb dan geen overleden ouder, maar wel gescheiden ouders. Dus voor mij voelen de kerstdagen altijd wel dubbel helaas.
RikM schreef:
25-12-2018 11:17
Ik vind die reclames van de NS altijd zo stom; daar zie je altijd mensen heel comfortabel in een half lege coupé reizen. Maar altijd als ík met de trein reis zitten we als haringen in een ton. :calimero:
Haha nou inderdaad
De reclames van de Douglas vind ik echt dom. "believe in angels this christmas and make wishes come true. Nu bij douglas blablabla". Waarom in hemelsnaam dat Engels in het begin :@@:
Orangetree schreef:
08-12-2018 16:39
Waar zijn eigenijk de ‘leuke’ reclames gebleven. Die waar je echt om kon lachen zoals detijds die serie van ‘even apeldoorn bellen’

Werkelijk geen een reclame is meer leuk.
De nieuwe reclame van Disney is wel mega schattig :biggrin: Maar idd echt heel grappige zijn er niet meer.
Bracam reclame alsof je op de bouwplaaats 10 keer Becam benoemt, net echt.
Gelukkig kan ik wezappen.
Cafetière schreef:
29-12-2018 23:30
De nieuwe reclame van Disney is wel mega schattig :biggrin: Maar idd echt heel grappige zijn er niet meer.

Ohja.. die is zó lief! :duckie:
Later is nu
Is de reclame van "als je veilig thuiskomt heeft je dochter een cadeautje voor je" al genoemd? Kan aan mij liggen,maar ik vind hem maar raar.
Natuurlijk is veilig thuiskomen belangrijk,maar dat cadeautje is onzin
RikM schreef:
25-12-2018 11:17
Toevallig zijn er in de nieuwe reclame over thuiskomen wel shots van iemand die op een trapje zit met mensen die zich er langs wurmen :proud:
AnAppleADay schreef:
31-12-2018 13:24
Toevallig zijn er in de nieuwe reclame over thuiskomen wel shots van iemand die op een trapje zit met mensen die zich er langs wurmen :proud:
:rofl:

Veel realistischer dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven