Entertainment alle pijlers

Meest irritante reclame - DEEL 2

05-06-2015 11:42 3460 berichten
Aangezien het vorige deel vol is, start ik een tweede en heb ik meteen mijn TVP.

Deel 1: Meest irritante reclame

Wat vinden jullie de meest irritante reclame die direct van televisie mag verdwijnen?
We kunnen weer stemmen op de loden leeuw voor de meest beroerde reclame zag ik.

Ik deel hem ff.

Voor mij wordt het echt ASR en Joling

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... w/stemmen/
Ik heb ook gestemd. Zat bij de BN'ers heel erg te twijfelen tussen Gerard Joling en René Froger.
Kwebbeltje91 schreef:
05-12-2018 08:16
Ik heb ook gestemd. Zat bij de BN'ers heel erg te twijfelen tussen Gerard Joling en René Froger.
Ja ze zijn ook allemaal even erg, bah.
hamaika schreef:
05-12-2018 08:29
Ja ze zijn ook allemaal even erg, bah.
Ja precies. Alleen André Hazes vind ik nog redelijk te pruimen in die reclame.
Heb uiteindelijk op René gestemd.
Alle reacties Link kopieren
Op diverse plaatsen een reclamebord tegengekomen met een stomme taalfout:

"verassing met Tex Mex".

Ik kan me daar over opwinden. Hoeveel mensen zijn betrokken bij het bedenken van zo'n kreet en uitvoering van de opdracht?
Marketingafdeling, reclamebureau, drukkerij, distributie van de posters. Is er dan niemand die zo'n domme taalfout opmerkt ?
(6)
amarna wijzigde dit bericht op 05-12-2018 08:41
5.75% gewijzigd
Reclame van een of ander winkel

Je ziet een oud schilderij
Moeder en kind
Kind praat in mannen stem tegen moeder dat die zich verveelt en een tablet wilt

Moeder zegt in mannen stem nee een tablet is duur voor kinderen

Zoon zegt je liegt of nog iets anders oudbolllg als er reclame komt van een tablet van 200 euro .

Allereerst de oudbolllg klanken
Een peuter die zo tegen zijn moeder praat
Een dure tablet
Allergisch voor die reclame inmiddels
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
nartjie schreef:
21-11-2018 17:33
Vind vooral die vader eng. Hij is natuurlijk bang dat die jongen wat gaat uitspoken met zijn dochter(op seksueel gebied) denk ik
Ja. Maar ik snap niet wat het te maken heeft met benzine?
Kwebbeltje91 schreef:
04-12-2018 20:20
Die radioreclame over een zwangere vrouw die is gestopt met roken. Echt hartstikke goed hoor, en ik snap dat ze zo'n reclame maken. Maar hij komt iets te vaak voorbij, nu weet ik het wel.

Die tv reclame daarvan is ook tenenkrommend. Ik vraag mij steeds weer af... hm... ligt het aan mij of ziet die zwangere buik er gewoon heel nep uit?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik blijf me verbazen over de tampon, die (nu ineens?) in 3D uitzet.
Uh.. ja, hoe anders? @(

En dat is volgens mij niet nieuw en doen ze allemaal, niet alleen dat merk. :sigh:
Later is nu
De reclame van H&M met dat chagrijnig model wat raar doet met haar schouders.
Ach, zit Doutzen nu ook al in Hunkemollers misselijke "bra party" reclame? Ik vind dat zo'n stompzinnige en domme reclame waarin vrouwen geseksualiseerd worden tot rondhuppelende plezierobjecten. Iedere vrouw en meisje moet kunnen dragen wat ze wil, het beeld dat hier echter wordt geschetst is alsof we alleen maar hieperdepiep blije perfecte eyecandy zijn voor mannen.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
De nieuwe reclame van Jumbo.
Die mag van mij direct weg
nartjie schreef:
07-12-2018 21:22
De nieuwe reclame van Jumbo.
Die mag van mij direct weg
Ja vreselijk. Ik moet me elke keer inhouden om van ellende mijn tv niet met iets stuk te gooien.
beetjegek schreef:
04-12-2018 19:59
Als mijn tiener dat tegen mij zegt giet ik die koffie over haar hoofd...
:rofl:
Haha volgens mij ben ik echt 1 van de weinige die de reclames van Jumbo wel leuk vind :)
Lidl met Beau van Erven Dorens. :@@:
En die van de Plus zap ik door omdat ik anders zit te grienen. :'(
nessemeisje schreef:
07-12-2018 22:16
Dat is zowat een hele film in een minuut. Maar het raakte mij ook.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Kwebbeltje91 schreef:
07-12-2018 21:35
Haha volgens mij ben ik echt 1 van de weinige die de reclames van Jumbo wel leuk vind :)
Ik vind ze ook leuk, het melodietje van nu kan ik maar niet uit mijn hoofd krijgen.
nessemeisje schreef:
07-12-2018 22:16
Exact dit is mij dus overkomen.

Wat een ontzettende nare confronterende reclame.
6 weken geleden ben ik een van mijn ouders kwijtgeraakt dit is echt een reclame wat ik nu NIET kan waarderen.
gemini2009 schreef:
07-12-2018 22:42

6 weken geleden ben ik een van mijn ouders kwijtgeraakt dit is echt een reclame wat ik nu NIET kan waarderen.
:hug:
Mijn ouders leven nog, maar ik krijg er zo'n enorme brok van in mijn keel. Ik kan me niet eens voorstellen hoe jij je dan moet voelen.
gemini2009 schreef:
07-12-2018 22:42

Dit is precies de kritiek die deze reclame krijgt. Ik citeer een marketinggoeroe uit een artikel dat ik vandaag las; (...) "Maar dit is een brug te ver voor een supermarkt. Ze slaan hiermee door. Het lijkt bijna op misbruik van het gevoel van gemis dat mensen voelen in deze periode.’’
Ik krijg er ook een beetje een rotgevoel van. Mijn moeder leeft ook niet meer en het voelt op de een of andere manier een beetje cheap om zo opzichtig op de emoties te spelen.
Andere kritiek is dat de combi dood en kerst in één reclame ook niet echt een tof idee is en mensen onbewust een gevoel van angst en onbehagen bezorgt. Dat wil je toch ook niet als supermarkt, lijkt me.
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
07-12-2018 22:58

Dit is precies de kritiek die deze reclame krijgt. Ik citeer een marketinggoeroe uit een artikel dat ik vandaag las; (...) "Maar dit is een brug te ver voor een supermarkt. Ze slaan hiermee door. Het lijkt bijna op misbruik van het gevoel van gemis dat mensen voelen in deze periode.’’
Ik krijg er ook een beetje een rotgevoel van. Mijn moeder leeft ook niet meer en het voelt op de een of andere manier een beetje cheap om zo opzichtig op de emoties te spelen.

+1

Andere kritiek is dat de combi dood en kerst in één reclame ook niet echt een tof idee is en mensen onbewust een gevoel van angst en onbehagen bezorgt. Dat wil je toch ook niet als supermarkt, lijkt me.
Ik vindt het persoonlijk wél goed dat er aandacht is (hoe commercieel ook) voor mensen die met de feestdagen dierbaren moeten missen en dat benoemen. Het is namelijk altijd een ondergeschoven kindje in de reclame wereld. Dat het anderen een gevoel van onbehagen geeft is juist goed. Het zorgt er voor dat mensen zich bewust worden dat 'samen zijn, eenheid, familie et cetera' niet voor iedereen een vanzelfsprekendheid (meer) is en naar hen omgekeken zou mogen worden want het allemaal al individualistisch genoeg.
Ik ben geen fan van Jumbo maar ik moet zeggen, lef hebben ze wel.
Kleppeboxx schreef:
07-12-2018 23:48
Ik vindt het persoonlijk wél goed dat er aandacht is (hoe commercieel ook) voor mensen die met de feestdagen dierbaren moeten missen en dat benoemen. Het is namelijk altijd een ondergeschoven kindje in de reclame wereld. Dat het anderen een gevoel van onbehagen geeft is juist goed. Het zorgt er voor dat mensen zich bewust worden dat 'samen zijn, eenheid, familie et cetera' niet voor iedereen een vanzelfsprekendheid (meer) is en naar hen omgekeken zou mogen worden want het allemaal al individualistisch genoeg.
Nouja, de Plus wil natuurlijk gewoon dat mensen veel boodschappen halen bij hun winkel. Het is een reclame he, geen SIRE campagne ofzoiets.
Bewustwording van samen zijn etc. kun je dan beter op een positieve manier framen. Wat dat betreft heeft de Jumbo het beter begrepen.
Maar goed, zoals vaak bij reclames, de één vindt 'm prachtig, de ander vreselijk.
Nothing happens for a reason
Kleppeboxx schreef:
07-12-2018 23:48
En nu nog wachten op de supermarkt die in januari durft te adverteren met: Weet je nog vorige maand toen je wel aandacht had voor je alleenstaande buurvrouw, tante of opa?
Verras ze nu eens echt: ga eens op de koffie met een bloemetje en een gebakje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Waar zijn eigenijk de ‘leuke’ reclames gebleven. Die waar je echt om kon lachen zoals detijds die serie van ‘even apeldoorn bellen’

Werkelijk geen een reclame is meer leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven