Entertainment alle pijlers

Moordvrouwen - Net5

09-05-2011 21:44 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de vierdelige portretserie Moordvrouwen staan Nederlandse vrouwen centraal die iemand hebben vermoord. Elke aflevering vertelt een vrouw haar kant van het verhaal van de moord die ze heeft gepleegd en via reconstructiebeelden is te zien hoe het zover heeft kunnen komen. De reeks is gemaakt door Jessica Villerius. Zij maakte eerder indringende reportages over anorexia (Vel over probleem), eerwraak (Code Rood: Eerwraak) en de vraagtekens die er rond het verhaal van Maria Mosterd ontstonden (Het exclusieve verhaal van een loverboy).

In de eerste aflevering vertelt Willeke M. haar verhaal. In haar turbulente jeugd belandde ze op zevenjarige leeftijd in een ongekend horrorscenario. Ze spreekt over hoe ze zowel geestelijk als lichamelijk werd mishandeld door haar moeder en later door haar werd ‘verkocht’ aan pedofielen. Haar jeugd levert Willeke een levensgroot trauma op. Ze belandt van de ene gewelddadige relatie in de andere en kan de cirkel van geweld niet doorbreken.

Als haar oudste dochtertje wordt verkracht is voor Willeke de maat vol. Ze wil niet het risico lopen dat deze man haar dochter ooit weer zal aanraken en dus brengt ze hem om het leven met vele messteken. Ze krijgt hiervoor twaalf jaar gevangenisstraf. Inmiddels is Willeke weer vrij.

Lijkt mij een bijzondere serie, gaan jullie kijken?

Ieder maandag op Net5, 22:25.
Wat moet zo'n verhaal eigenlijk erg zijn voor de nabestaanden
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb ondertussen 2 afleveringen gezien. Heftig hoor!! Raar dat ze eigelijk zo'n hoge straf krijgen... En de daders ( willeke.. Aflev) maar een paar maanden krijgen. En de andere aflev. Werd ze ook mishandeld.. Kreeg als eis ook een lange straf. Wat vonden jullie uit eindelijk van de aflev. ??
quote:calvijn1 schreef op 18 mei 2011 @ 12:00:

Wat moet zo'n verhaal eigenlijk erg zijn voor de nabestaandenIdd. Zeker als ik het verhaal lees van volgende week. Maar van deze week het verhaal emotieloos vertellen met een grijns op je gezicht ..............
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 mei 2011 @ 12:06:

[...]

Idd. Zeker als ik het verhaal lees van volgende week. Maar van deze week het verhaal emotieloos vertellen met een grijns op je gezicht ..............Ik vond haar ronduit eng. Fake. Dat lachje op momenten dat ze het over gruwelijke dingen had. Dat geaffecteerde stemgeluid, waarmee ze de plank een paar keer missloeg.. brr..
quote:Twinkle1001 schreef op 18 mei 2011 @ 12:11:

[...]

Ik vond haar ronduit eng. Fake. Dat lachje op momenten dat ze het over gruwelijke dingen had. Dat geaffecteerde stemgeluid, waarmee ze de plank een paar keer missloeg.. brr..

Met je eens. En wederom weer dingen waar je nooit achter zult komen. Haar man scheen onder de blauwe plekken te zitten. Volgens haar van het vallen. Maar wie zegt dat een man die zich laat ombouwen niet de kracht van een man behoudt? En dat zij het misschien hem heeft aangedaan? En het stukje dat ze buiten viel en het mes meters weg valt en zij volgens zeggen half gewurgd wordt, hoe kan ze opeens dan weer het mes pakken?

En hoe zit het nou? Zij zegt maar 1x in zijn schouder heeft gestoken. Maar hij is overleden aan een slagaderlijke bloeding. Zit die ader niet bij je nek? Of moet ik nog maar een paar biologielessen nemen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 mei 2011 @ 12:25:

Met je eens. En wederom weer dingen waar je nooit achter zult komen. Haar man scheen onder de blauwe plekken te zitten. Volgens haar van het vallen. Maar wie zegt dat een man die zich laat ombouwen niet de kracht van een man behoudt? En dat zij het misschien hem heeft aangedaan? En het stukje dat ze buiten viel en het mes meters weg valt en zij volgens zeggen half gewurgd wordt, hoe kan ze opeens dan weer het mes pakken?

En hoe zit het nou? Zij zegt maar 1x in zijn schouder heeft gestoken. Maar hij is overleden aan een slagaderlijke bloeding. Zit die ader niet bij je nek? Of moet ik nog maar een paar biologielessen nemen?

Tsja, ook dat nog,, daar zeg je wat..

Uit het verhaal maakte ik op dat ze wel vaker vochten. Dat 'was ik maar in bed gaan liggen', leek me komedie. Heeft ze ook niet gedaan, omdat ze die vent gewoon aankon, zoals gebleken. Ik kreeg de indruk dat ze zich in het interview kwa kracht zwakker voordeed dan ze was.

Dat ze in de eerste instantie 14 jaar kreeg voor 'moord met voorbedachte rade', werd ook nergens toegelicht. Hoe kwam die rechter tot dat oordeel?

Uit de verfilming leek het alsof de rechter knettergek geweest was om tot zo'n oordeel te komen.
quote:Twinkle1001 schreef op 18 mei 2011 @ 12:42:

[...]

Tsja, ook dat nog,, daar zeg je wat..

Uit het verhaal maakte ik op dat ze wel vaker vochten. Dat 'was ik maar in bed gaan liggen', leek me komedie. Heeft ze ook niet gedaan, omdat ze die vent gewoon aankon, zoals gebleken. Ik kreeg de indruk dat ze zich in het interview kwa kracht zwakker voordeed dan ze was.

Dat ze in de eerste instantie 14 jaar kreeg voor 'moord met voorbedachte rade', werd ook nergens toegelicht. Hoe kwam die rechter tot dat oordeel?

Uit de verfilming leek het alsof de rechter knettergek geweest was om tot zo'n oordeel te komen.

Als ik mij niet vergis had alleen het OM de eis van moord met voorbedachte rade geeist en gaf de rechter 7 jaar. Hoger beroep werd het 5 jaar.

Verder, op een vakantiepark, neem aan in de zomer want in de winter is het niet te doen in die huisjes, heeft niemand het gehoord? En zoon was nog 5 min ervoor wakker, als ik de reconstructie mag geloven, die hoort niets? En die kan niet 112 bellen?
quote:Twinkle1001 schreef op 18 mei 2011 @ 11:43:

[...]

"Hun kant van het verhaal"?

Is er nog een andere kant van het verhaal dan? Die is toch dood?

Wat een rare tekst.

Nou afijn, weer zo'n eenzijdig belichte zaak.En ook nog op emotionele wijze . Iemand chloor laten drinken en er dan emotioneel over vertellen. Een jaar lang iedereen laten geloven in zelfmoord en dan als het uitkomt 'emotioneel' vertellen hoe het ging.

Brrrr.

[...]

En hoe zit het nou? Zij zegt maar 1x in zijn schouder heeft gestoken. Maar hij is overleden aan een slagaderlijke bloeding. Zit die ader niet bij je nek? Of moet ik nog maar een paar biologielessen nemen?Onder je sleutelbeen loopt ook een slagader, die naar je arm loopt. Denk dat ze die geraakt heeft.

Dat vond ik ook opvallend. Dat ze bij de kist zat en de blauwe plekken zag. Zij zei dat het kwam omdat hij een aantal malen gevallen was, nadat ze had gestoken, maar dat lijkt me heel sterk. Zeker als het slagaderlijk was, dan gaat het echt heel snel.
Ik heb de eerste twee afleveringen gezien. In de eerste aflevering kwamen mij té veel problemen voor. Het was echt probleem op probleem op probleem. Heel erg natuurlijk, als het waar is, maar het wordt er niet geloofwaardiger door. Voor mij althans.

Ik had dat ook met de film Precious, heeft iemand hier die toevallig ook gezien?

In dat licht beschenen vind ik dit dan ook geen documentaire. Het is niet op feiten gebaseerd maar op herinneringen. Net of je "Mijn geheim" leest of de Vriendin waar ook elke week verhalen instaan waarin de namen gefingeerd zijn. Dan haak ik af...

De tweede aflevering vond ik al iets anders, alhoewel ik het wel heel toevallig vind dat er 's nachts een groot vleesmes nonchalant op het aanrecht ligt. Geen besteklades?

Ik had ook steeds het idee dat deze vrouw zich beter probeerde voor te doen dan ze was. Af en toe sprak ze heel netjes, soms zelfs geaffecteerd, en dan weer nogal plat. Maar dat terzijde.

Ook opvallend dat ze zelf vond dat het volledig noodweer was. Geen spijt, alleen dat ze haar grote liefde kwijt is. Geen woord over zijn twee kinderen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 mei 2011 @ 09:13:

Ik heb net de herhaling gezien en vind dit net zo vaag als vorige week omdat het zo eenzijdig verhaal is.

Nu vond ik het tijdsbestek zo vreemd. Ze doen voorkomen dat ze nog jong was. En op 17 jarige leeftijd is ze begonnen met zich laten ombouwen. Als ze met Age gaat samenwonen heeft ze een zoon van 15 jaar uit een vorig huwelijk. Heb ik iets gemist?

.Ja je hebt wat gemist, het was de zoon van Age uit een eerder huwelijk.
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 mei 2011 @ 12:46:

Als ik mij niet vergis had alleen het OM de eis van moord met voorbedachte rade geeist en gaf de rechter 7 jaar. Hoger beroep werd het 5 jaar.

Oh dat kan ja. Ik herinner me het misschien niet helemaal goed.

Maar sowieso is het vreemd dat het bij de eis om 'moord met voorbedachte rade' zou gaan..

Bij de definitieve uitspraak is dat veranderd in (als ik het goed heb) 'noodweer', wat na beroep weer 'doodslag' werd.

Er is dus best twijfel geweest, iets wat niet uit de reconstructie en haar verhaal bleek. Was zogenaamd allemaal heel duidelijk, zoals het gegaan was.

Verder, op een vakantiepark, neem aan in de zomer want in de winter is het niet te doen in die huisjes, heeft niemand het gehoord? En zoon was nog 5 min ervoor wakker, als ik de reconstructie mag geloven, die hoort niets? En die kan niet 112 bellen?

Ja vaag inderdaad. Jammer dat die vragen allemaal onbeantwoord blijven.. Na zo'n portret wordt er niks opgehelderd, integendeel, alles wordt alleen maar vager.

De schrijfster van het boek heeft duidelijk niet al te veel vraagtekens gezet bij de verhalen.
quote:Twinkle1001 schreef op 18 mei 2011 @ 15:44:

[...]

Idd Twinkle. Het veranderen van moord met voorbedachte rade naar doodslag is voor mij als leek wel heel apart. Misschien niet voor de mensen die in die branche zitten.

En wat ik (idem als leek) vreemd vind, je eist niet zomaar moord met voorbedachte rade en 14 jaar. Oke, dan kan je ook zeggen, waarom is het in hoger beroep dan verandert? Heeft zij misschien haar verhaal in de tussentijd nog verandert of kan dat niet?

Als leek is er geen pijl op te trekken.

En waarom verschilt de reconstructie met het verhaal wat Denise vertelt? Iig, mocht het grotendeels wel kloppen dan is het aan het weer te zien niet in de winter gebeurd.
Ik lees net op een ander topic, dat die vrouw uit de eerste aflevering het allemaal verzonnen zou hebben, dat ze een pathalogische leugenaar zou zijn. Het fijne weet ik niet verder, ik heb het ook maar gelezen. Weet iemand er meer over?
Julus, ze heeft het niet verzonnen volgens mij. Zal ik het haar vragen? (heb haar emailadres) ;).
Sowieso heeft ze die moord gepleegd en ik denk niet dat je tot zo'n daad komt als er niet eerst heel veel is misgegaan in je leven. Waarover zou ze gelogen hebben?
Ja, vraag het eens?

Dat is wat er schijnbaar gezegd wordt door bepaalde mensen die haar kennen.
Haha, toch maar niet denk ik. Het is dus van horen zeggen begrijp ik. Het kan best hoor, daar niet van. Maar ik ben dan benieuwd waarover ze zou liegen.
Ik ook, maar vooral, waarom?

Voel je je als programmamaakster ook genaaid, lijkt me.

Alhoewel...er wordt wel heel veel over gepraat/gespeculeerd. Doel bereikt dus.
ik vind de 2de aflevering niet compleet, ik heb het idee dat er wat mist...

Zoals ze het nu beschreven heeft is het een messteek in de schouder en de slagader geraakt, misschien kijk ik teveel CSI maar ik denk dat er meer gebeurd is dan dat. Zeker omdat de rechter het eerst over voorbedachte rade heeft.

Maar wie zegt dat een man die zich laat ombouwen niet de kracht van een man behoudt?

Spierkracht is afhankelijk van testosteron, de vrouwelijke hormonen en de geslachtsoperatie zorgen er dan ook voor dat een transseksuele vrouw al haar mannelijke spierkracht verliest. Voor transseksuele mannen werkt het net andersom, die gaan testosteron innemen waardoor hun spierkracht juist groter wordt en op een mannelijk niveau komt.

Om die reden hebben het IOC en andere sportorganisaties ook besloten dat transseksuelen gewoon mee mogen doen aan sporten in hun nieuwe geslacht, mits ze minimaal een jaar of 2 of zo hormoontherapie hebben gehad en de geslachtsoperatie achter de rug hebben, ze hebben dan geen enkel voordeel meer van hun geboortegeslacht.

Denise is al vanaf haar 17e aan de vrouwelijke hormonen, dus die zal echt niet veel meer spierkracht hebben gehad dan elke willekeurige andere vrouw.
Ik ben vooral geinteresseerd naar de aflevering van vanavond. Maar ik woon niet in Nederland en Net 5 gemist werkt niet op een Mac, dus is er toevallig iemand die de uitzending digitaal zou kunnen opnemen en online zetten?

Vooral nav. de eerste aflevering Van God Los (dat is gebaseerd op het verhaal van Troeta) ben ik benieuwd naar het portret.
quote:Joanne1973 schreef op 21 mei 2011 @ 22:34:

Denise is al vanaf haar 17e aan de vrouwelijke hormonen, dus die zal echt niet veel meer spierkracht hebben gehad dan elke willekeurige andere vrouw.Zou kunnen. Hoe dan ook, ze had wél veel grotere handen dan 'echte vrouwen', vertelde ze.
Roosschrijft, ik heb ook een mac, maar kan wel op Net5 alles terugkijken. De vorige aflevering van Moordvrouwen lukte niet, die werd niet geladen, maar nu probeer ik het weer en nu lukt het wel.

Geen idee wat je zou kunnen aanpassen.. dat dan weer niet .

Ik woon ook niet in NL, ligt het misschien aan de buitenlandse server?

Ben ergens wel benieuwd naar vanavond, maar tot nu toe vind ik het verhaal echt misselijkmakend. De docu-maakster was zojuist in RTL Boulevard, ik vind haar naief overkomen.
quote:roosschrijft schreef op 23 mei 2011 @ 17:31:

Ik ben vooral geinteresseerd naar de aflevering van vanavond. Maar ik woon niet in Nederland en Net 5 gemist werkt niet op een Mac, dus is er toevallig iemand die de uitzending digitaal zou kunnen opnemen en online zetten?

Vooral nav. de eerste aflevering Van God Los (dat is gebaseerd op het verhaal van Troeta) ben ik benieuwd naar het portret.Mag ik vragen waarom je geinteresseerd bent. Ik zag net de aankondiging en mijn maag draaide om. Ik kende de vermoorde vrouw (toen ze nog een puber was en zag haar later nog wel eens) en vraag me af of ik nou wel of niet moet gaan kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven