Entertainment alle pijlers

Moordvrouwen - Net5

09-05-2011 21:44 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de vierdelige portretserie Moordvrouwen staan Nederlandse vrouwen centraal die iemand hebben vermoord. Elke aflevering vertelt een vrouw haar kant van het verhaal van de moord die ze heeft gepleegd en via reconstructiebeelden is te zien hoe het zover heeft kunnen komen. De reeks is gemaakt door Jessica Villerius. Zij maakte eerder indringende reportages over anorexia (Vel over probleem), eerwraak (Code Rood: Eerwraak) en de vraagtekens die er rond het verhaal van Maria Mosterd ontstonden (Het exclusieve verhaal van een loverboy).

In de eerste aflevering vertelt Willeke M. haar verhaal. In haar turbulente jeugd belandde ze op zevenjarige leeftijd in een ongekend horrorscenario. Ze spreekt over hoe ze zowel geestelijk als lichamelijk werd mishandeld door haar moeder en later door haar werd ‘verkocht’ aan pedofielen. Haar jeugd levert Willeke een levensgroot trauma op. Ze belandt van de ene gewelddadige relatie in de andere en kan de cirkel van geweld niet doorbreken.

Als haar oudste dochtertje wordt verkracht is voor Willeke de maat vol. Ze wil niet het risico lopen dat deze man haar dochter ooit weer zal aanraken en dus brengt ze hem om het leven met vele messteken. Ze krijgt hiervoor twaalf jaar gevangenisstraf. Inmiddels is Willeke weer vrij.

Lijkt mij een bijzondere serie, gaan jullie kijken?

Ieder maandag op Net5, 22:25.
quote:kriebelbeest schreef op 15 mei 2011 @ 11:20:

Het is ook een portretserie, geen documentaire.

En dat vind ik over een onderwerp zoals dit dus niet interessant. Een portret over iemands beleving van een bepaalde gebeurtenis is zó subjectief, daar heb ik persoonlijk niks aan.

Ik ga dus ook niet meer kijken.
quote:eleonora schreef op 15 mei 2011 @ 13:37:

[...]

En dat vind ik over een onderwerp zoals dit dus niet interessant. Een portret over iemands beleving van een bepaalde gebeurtenis is zó subjectief, daar heb ik persoonlijk niks aan.

Ik ga dus ook niet meer kijken.Dacht ik dus ook toen ik schrijfster en moordvrouw bij DWDD zag zitten. Slachtoffer kan niet meer praten, dus het is een verhaal van een kant. Meestal zijn dat niet de meest objectieve verhalen.
quote:Tomatensoep schreef op 15 mei 2011 @ 09:59:

[...]

Ik snap hier werkelijk niks van, ze liegt omdat jij er nog nooit van gehoord hebt? Of omdat ze niet 123 een artikel erover heeft? Ik had dit ook wel eens gehoord..

Wat een vreselijk rare reden om iemand te staffen.Eens zeker omdat degene die inmiddels gestaft is ook nog een ban heeft gekregen. Walgelijk
quote:eleonora schreef op 15 mei 2011 @ 13:37:

[...]

Ik ga dus ook niet meer kijken.ben d'r ook wel klaar mee. Een portret van een moordenaar... pff... hoe SBS6
quote:mariamena schreef op 11 mei 2011 @ 15:10:

Waar is het bewijs, de bron waar jij je wijsheid vandaan hebt, dat de helft van de aangiftes van Willeke vals waren. Ik vraag het nog 1 keer en daarna staf ik je wegens provoceren!quote:mariamena schreef op 11 mei 2011 @ 15:15:

Je lult weer, gelukkig hebben wij het allemaal wél gelezen. En je bent al gestaft, en nu graag op zouten. Je irriteert me!

Jij sommeert haar om met bewijsmateriaal te komen, zo niet, dreig je met een sanctie die je vervolgens uitvoert.

Beetje tegenstrijdig bij een programma als 'moordvrouwen', dat bol staat van gekleurdheid en subjectiviteit.
Vooral dat hoogmoedige "je irriteert me!" is een lachertje!
Ik ben wel benieuwd naar de aflevering van morgenavond.
Ach, als je het beschouwt als een typisch commercieel sensatieprogramma dan is het misschien best interessant.

Als je verwacht een enigszins waarheidsgetrouw beeld te krijgen van wat mensen drijft tot moord, dan niet.

Valt me overigens ook wat tegen van de maakster dat zelfs klinkklare onzin ("de rechter-commissaris zei dat hij zeker wel levenslang zou krijgen") of juridische nonsens ("hij betaalde de borg zodat 'ie vrij zou komen" -> teveel Amerikaanse films gekeken want zo werkt het hier niet) zelfs niet een klein béétje kritisch werden beschouwd. Dan was de serie "Levenslang" van Anker een heel stuk beter en vooral ook vele malen meer integer.
quote:Dhelia schreef op 15 mei 2011 @ 21:57:

Ach, als je het beschouwt als een typisch commercieel sensatieprogramma dan is het misschien best interessant.

Als je verwacht een enigszins waarheidsgetrouw beeld te krijgen van wat mensen drijft tot moord, dan niet.

Valt me overigens ook wat tegen van de maakster dat zelfs klinkklare onzin ("de rechter-commissaris zei dat hij zeker wel levenslang zou krijgen") of juridische nonsens ("hij betaalde de borg zodat 'ie vrij zou komen" -> teveel Amerikaanse films gekeken want zo werkt het hier niet) zelfs niet een klein béétje kritisch werden beschouwd. Dan was de serie "Levenslang" van Anker een heel stuk beter en vooral ook vele malen meer integer.Dehlia, uiteraard vind ik ook het fijn van andere reacties te lezen maar deze des te meer omdat ik weet dat je meer te doen hebt in het recht. Vind het verhelderend te horen van iemand die werkzaam is in die branche. Bedankt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 mei 2011 @ 22:02:

[...]

Dehlia, uiteraard vind ik ook het fijn van andere reacties te lezen maar deze des te meer omdat ik weet dat je meer te doen hebt in het recht. Vind het verhelderend te horen van iemand die werkzaam is in die branche. Bedankt.

Graag gedaan! (Ga er bijna van blozen )

Echt, ik ben ervoor gaan zitten, ook omdat ik - gebaseerd op wat ik van de maakster had gelezen - goeie hoop had op een integer programma. Maar ik heb het niet volgehouden moet ik bekennen. Ik vond het zó tegenvallen, zó volkomen kritiekloos en eenzijdig. Juist doordat opzichtige onwaarheden niet getoetst werden, is de vraag wat er dan overeind blijft van andere verhalen. En dan doe je uiteindelijk niet alleen andere mensen in zo'n situatie, maar vooral ook de geportretteerden tekort, vind ik.
quote:Dhelia schreef op 15 mei 2011 @ 22:10:

[...]

Echt, ik ben ervoor gaan zitten, ook omdat ik - gebaseerd op wat ik van de maakster had gelezen - goeie hoop had op een integer programma. Maar ik heb het niet volgehouden moet ik bekennen. Ik vond het zó tegenvallen, zó volkomen kritiekloos en eenzijdig. Juist doordat opzichtige onwaarheden niet getoetst werden, is de vraag wat er dan overeind blijft van andere verhalen. En dan doe je uiteindelijk niet alleen andere mensen in zo'n situatie, maar vooral ook de geportretteerden tekort, vind ik.Heel verhelderend, zo dacht ik er ook over.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Dhelia schreef op 15 mei 2011 @ 22:10:

[...]

Echt, ik ben ervoor gaan zitten, ook omdat ik - gebaseerd op wat ik van de maakster had gelezen - goeie hoop had op een integer programma. Maar ik heb het niet volgehouden moet ik bekennen. Ik vond het zó tegenvallen, zó volkomen kritiekloos en eenzijdig. Juist doordat opzichtige onwaarheden niet getoetst werden, is de vraag wat er dan overeind blijft van andere verhalen. En dan doe

je uiteindelijk niet alleen andere mensen in zo'n situatie, maar vooral ook de geportretteerden tekort, vind ik.

Dat had ik ook.

Vooral als ze ging citeren wat mensen gezegd zouden hebben vond ik het erg ongeloofwaardig.
quote:luni schreef op 11 mei 2011 @ 15:11:

Waar is het bewijs, de bron waar jij je wijsheid vandaan hebt, dat de helft van de aangiftes van Willeke vals waren. Ik vraag het nog 1 keer en daarna staf ik je wegens provoceren!

Sorry? ??
quote:mariamena schreef op 11 mei 2011 @ 15:12:

[...]

Ik ga je staffen, ik ben er klaar mee. Je liegt!

Toedeledokie!

En WTF ben jij? Wat een ontzettend raar gedrag hier. En ik begrijp dat klaasje nu geband is?? VF is echt aan t doordraaien! t Lijkt hier goddomme wel Iran of soortgelijk land. We mogen hier toch discussieren en onze mening geven?

Staffen, belachelijk NSBgedoe. Weg met dat icoontje.
Mag ik, omdat het mijn topic is, verzoeken om vanaf nu weer OT te gaan? Schelden enz. doen jullie maar ergens anders.

Aflevering van vanavond:

In de tweede aflevering staat Denise van S. centraal. Denise is veroordeeld omdat ze haar man, die ze nog steeds beschrijft als de liefde van haar leven, heeft omgebracht. De relatie van Denise was erg gewelddadig en tijdens een geëscaleerde ruzie heeft ze hem neergestoken. Denise is inmiddels veroordeeld en weer vrij, maar mist haar grote liefde nog dagelijks. Wat bracht Denise ertoe om haar partner om het leven te brengen? En hoe gaat ze nu verder, wetende dat haar grote liefde er niet meer is door haar toedoen?

Haar moeder is ook aan het woord, niet alleen Denise zelf.
ik kijk ook
Denise was dus eerst Dennis. Allemaal heftig.
Ik zit me al de hele tijd af te vragen op wie die Denise S. toch lijkt... iemand een idee?
quote:Manunui schreef op 16 mei 2011 @ 22:51:

Ik zit me al de hele tijd af te vragen op wie die Denise S. toch lijkt... iemand een idee?Pia Douwes
quote:Manunui schreef op 16 mei 2011 @ 22:51:

Ik zit me al de hele tijd af te vragen op wie die Denise S. toch lijkt... iemand een idee?Dat heb ik dus ook en kan er niet op komen. Wel vind ik haar stem lijken op die van Kelly.
quote:Nastik schreef op 16 mei 2011 @ 22:52:

[...]

Pia DouwesHaha ja inderdaad!
Thx Nastik, dat scheelt me weer een keer midden in de nacht overeind schieten uit slaaptoestand omdat het me opeens te binnenschiet
Ze praat wel een beetje vervelend.

Zutuatie, in een Zel
Ik vind haar ook erg onverschillig overkomen.

Bij de aflevering van vorige week zat ik echt geboeid te kijken, maar bij deze vrouw heb ik dat veel minder.
Ik vind haar ook erg onverschillig overkomen.

Bij de aflevering van vorige week zat ik echt geboeid te kijken, maar bij deze vrouw heb ik dat veel minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven