Entertainment alle pijlers

Netflix Deel 4!

25-05-2018 19:58 3005 berichten
SPOILEREN IN DIT TOPIC VERBODEN!

Deel 3 is gesloten. Daarom deel 4 geopend.

We willen onze ervaringen, tips en adviezen immers blijven bespreken!

Voor de geïnteresseerden de links toegevoegd naar deel 1,2 en 3. Veel leesplezier en veel kijkplezier gewenst!

Deel 1
Deel 2
Deel 3
anoniem_369997 wijzigde dit bericht op 28-05-2018 14:08
Reden: Op veler verzoek de links naar andere delen en de mededeling dat spoileren uit den boze is.
65.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Calibre, hush en dont breathe al gezien?
@heytan, Safe house. Goeie actie.
Come fly with me on a jetplane
Watchmen
Extinction
Annihilation
Apoctalypto
Ghostbusters 👻 was best vermakelijk
Ttroeteltje schreef:
01-09-2018 17:03
Miss Fischer’s murder mysteries misschien leuk voor je.

Oké, tnx, die zet ik in mijn lijst, zeker in combi met wat Head schrijft zou dat wel eens een fijne kunnen zijn :)

Head* schreef:
01-09-2018 19:08
Dat vond ik een heerlijke wegkijkserie. Zeker als je je brein niet teveel wil inspannen.

La Trêve/The Break heb ik uit: serie was vrij traag, meer te vergelijken met vb. Vera dan met Amerikaanse reeksen.
Voor wie het nog niet gezien heeft: het wordt hoe langer hoe beter, en het einde vond ik heel verrassend.

Wat iemand hier al zei, dat de acteurs echte mensen zijn en niet lijken weggelopen van de catwalk vond ik trouwens wel een dikke plus.
Vaak zie je nog wel 'echte' mannen maar zijn de vrouwen toch wel soort fotomodellen.
Hier zouden ook de actrices net zo goed aan de kassa van de supermarkt kunnen zitten :)
Fijn Monica, dat je wat met tip kunt.

In series zoals Dynasty, Gossip Girl etc is dat catwalkgehalte ook zo aanwezig. Enerzijdsheft dat wel wat, anderzijds is dat geen correcte en juiste graadmeter.

Ik kijk nu DH via KPN, chter als seizoen af is dan ga ik The Good Witch kijken.

Ook zo’n feel Good serie. En Chesapeak Shores,e chter die per week aflevering, dus die laat ik nog even voor wat het is tot het er volledig opstaat.
Begonnen aan Sisters. Een Australische serie over drie vrouwen die ontdekken dat ze dezelfde biologische vader hebben door zaaddonorschap. Een man die bekend maakt, dat hij zo honderden vrouwen heeft geholpen, die dachten dat ze een anonieme donor hadden.

Ohw en dit zie je gewoon in de trailer en de tekst over de serie, dus is geen spoiler.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Is dit al bekend?

https://www.netflix-nederland.nl/megade ... lmen-safe/
Heeft iemand Afflicted al gezien? Ik vond het wel een heftige docu. Hierin worden een aantal mensen gevolgd die een chronische ziekte hebben die niet erkend is in de normale medische wereld. Ze zeggen allergisch te zijn voor bijv chemicaliën, schimmels, mobiele straling etc.

Wat ik heftig vond was dat wel duidelijk te zien was dat deze mensen door een lijdensweg gingen en in die zin leef je mee, maar bij sommigen dacht ik eerder dat ze extreme smetvrees/OCD hebben en er zijn dan een hoop natuurgenezers met allemaal vage behandelmethodes die letterlijk tienduizenden euro's kosten. Viel me ook op dat die vage behandelaars ook allemaal meteen wisten te zeggen (zonder test) dat het lyme was, bij een aantal van de patiënten.
Nou ja, ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik zag gisteren per toeval de comedy Marlon voorbij komen.
Ik had wel zin in hysterische humor en ben er aan begonnen. Nu 5 afleveringen gezien.

Ik heb mij er prima mee vermaakt.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Maleficent schreef:
02-09-2018 12:27
Heeft iemand Afflicted al gezien? Ik vond het wel een heftige docu. Hierin worden een aantal mensen gevolgd die een chronische ziekte hebben die niet erkend is in de normale medische wereld. Ze zeggen allergisch te zijn voor bijv chemicaliën, schimmels, mobiele straling etc.

Wat ik heftig vond was dat wel duidelijk te zien was dat deze mensen door een lijdensweg gingen en in die zin leef je mee, maar bij sommigen dacht ik eerder dat ze extreme smetvrees/OCD hebben en er zijn dan een hoop natuurgenezers met allemaal vage behandelmethodes die letterlijk tienduizenden euro's kosten. Viel me ook op dat die vage behandelaars ook allemaal meteen wisten te zeggen (zonder test) dat het lyme was, bij een aantal van de patiënten.
Nou ja, ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeelding
Ik heb een heel dubbel gevoel over deze serie na de verhalen van de deelnemers gelezen te hebben:

https://medium.com/@afflicted/the-truth ... e92d32cd7c
Pivot! PIVOT!!!
Heytan wat is het uiteindelijk geworden en wat vond je ervan?
KitKeller schreef:
02-09-2018 12:42
Ik heb een heel dubbel gevoel over deze serie na de verhalen van de deelnemers gelezen te hebben:

https://medium.com/@afflicted/the-truth ... e92d32cd7c
Ja dat dubbele gevoel had ik tijdens het kijken ook al.
Je ziet dat ze echt ziek zijn, maar je wordt als kijker ook wel een 'kant in geduwd'.
Dat kwam vooral ook door de 'artsen' die ze in beeld brachten hoor.
Kom op, je kan iemand niet genezen door telefonisch energie over te brengen a 6 dollar per minuut.
en als zo'n meisje dan zegt dat het echt helpt, dan denk ik snel, tja het zit toch tussen de oren.
Bedankt voor de tips! We zijn uiteindelijk toch maar the office gaan kijken. (Staat helaas niet op netflix) maar ik heb de films wel op mijn watch list gezet voor volgende week of een ander moment.

Lizenlotte, jou films lijken me best eng. Vooral hush! Brrr

Zelf nog bezig met de serie client list. Eigenlijk heel slecht maar ik kan niet stoppen met kijken.
Hierna zag ik gypsy voorbijkomen. Kent iemand dat?
Sowieso veel horror tussen jullie tips haha!
Ik vind Mijn tips geen horror hoor, gewoon psychologische thrillers. Ik hou helemaal niet van harde bloederige films met excercisme,verkrachtingen, geweld en martelingen ofzo. (Dat is wat ik versta onder horror) In mijn tips gebeurd/zie je in feite niets maar het is je mind die het eng maakt.. ATM op videoland is er ook zo een, ik hou ervan!
Nou alles was heel spannend is hou ik ook niet van. Sinds ik zwanger was (inmiddels bevallen en anderhalf jaar verder) word ik er ook echt misselijk van. Van de spanning. Haha I know, sneu he ;)
Helemaal niet sneu, ieder mens ervaart angst anders en das ook prima. Maar dan kun je beter het thrillergedeelte uit je vraagstelling halen denk ik, en alleen actie of komediefilms kijken. Ik ben wel benieuwd wat jij verstaat onder een thriller trouwens, gewoon uit nieuwschierigheid.
Ik snap waarom je dat denkt. Ik type even thriller in bij netflix en krijg ook allemaal enge films.
Ik ben erg slecht in titels, van films al helemaal maar ik denk dat ik meer de genres spanning en psychologisch bedoel zoals het op netflix is aangegeven. Ik noem dat meestal psychologische thrillers. (Misschien door de boeken doe ik vaak lees, psychologische thrillers dus :) )
Heel ziek of veel bloed kan ik juist wel tegen, meer die spanning en angst eraan vooraf.
Ik probeer series te zoeken doe een beetje voldoen aan wat ik bedoel. Maar kan het nog niet vinden.
Ik vond orphan black heel goed, pretty little liars, dark, luther,hannibal (best eng toch)
En nog heel veel meer waar ik nu niet op kan komen
Ik vind Luther best heftig...
Ken je The Fall al? Echt hele goede Engelse politieserie.
Ja super vond ik die ook. Ik heb al best veel gezien, maar kan op netflix niet zo vinden wat allemaal al.
Hartverscheurende prachtige film:

The Light Between Oceans.
Geen bijzonderheden
Intrigerende film: Contratiempo.
Vermakelijk; la casa des floras
Goed: Karppie
Blijf fan van: mar de plastico, komt een seizoen 3
Nu aan het kijken: La caterdral del mar
Hatsjikideee...
Maleficent schreef:
02-09-2018 12:54
Ja dat dubbele gevoel had ik tijdens het kijken ook al.
Je ziet dat ze echt ziek zijn, maar je wordt als kijker ook wel een 'kant in geduwd'.
Dat kwam vooral ook door de 'artsen' die ze in beeld brachten hoor.
Kom op, je kan iemand niet genezen door telefonisch energie over te brengen a 6 dollar per minuut.
en als zo'n meisje dan zegt dat het echt helpt, dan denk ik snel, tja het zit toch tussen de oren.
Herkenbaar. Dat had ik ook tijdens het kijken.. ik denk ook echt dat er een gedeelte tussen de oren zit. Iemand die al 15 jaar met een onbehandelde angststoornis rondloopt. of iemand die plotseling heel ziek werd na een auto-ongeluk ( PTST?). Hoe wanhopig moet je zijn om te willen geloven in iemand ie je kan genezen door de telefoon a 6 $ pm. Vreselijk hoe er misbruik gemaakt wordt door zogenaamde deskundigen. Er zal gerust ook wel iets tussen zitten wat echt is maar heel veel ook niet. De hoeveelheid alternatieve medicijnen die ze slikken is ook ongekend.
Krulliebollie73 schreef:
04-09-2018 11:44
Vreselijk hoe er misbruik gemaakt wordt door zogenaamde deskundigen. Er zal gerust ook wel iets tussen zitten wat echt is maar heel veel ook niet. De hoeveelheid alternatieve medicijnen die ze slikken is ook ongekend.
Ja precies dat! Ik snap dat degenen die meededen zich misbruikt voelen en dat hun verhaal anders was.
Maar ik zag echt wel dat ze leden en er alles aan wilden doen om beter te worden.
Ik zat me veel meer te storen aan al die charlatans met hun bergen supplementen die ze voorschreven.

En dan komt er op het einde weer zo'n geneestroela die zegt dat je klei moet drinken wat 200 dollar per emmer kost.
Kom op, klei drinken?
Maleficent schreef:
04-09-2018 11:49
Ja precies dat! Ik snap dat degenen die meededen zich misbruikt voelen en dat hun verhaal anders was.
Maar ik zag echt wel dat ze leden en er alles aan wilden doen om beter te worden.
Ik zat me veel meer te storen aan al die charlatans met hun bergen supplementen die ze voorschreven.

En dan komt er op het einde weer zo'n geneestroela die zegt dat je klei moet drinken wat 200 dollar per emmer kost.
Kom op, klei drinken?
precies... flesje smerige olie van 100$. echt.. te erg.
Ik vond ook dat Pilar erg negatief werd neergezet. Heb haar artikel gelezen en dat verklaart wel veel. Ik begreep al niet veel van haar man. Hoe hij bleef faciliteren. Ik vond hem heel zielig, ik zag haar wel lijden maar vond zijn lijdensweg eigenlijk triester. Extra banen om haar wanhopige zoektocht te bekostigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven