Entertainment alle pijlers

Netflix Deel 5!

19-05-2019 21:41 3006 berichten
SPOILEREN IS IN DIT TOPIC VERBODEN!

Welkom allen in het Netflix :popcorn: klets topic deel 5.

Veel lees-en schrijfplezier!! :cheer:

Linkje naar Deel 4:
entertainment/netflix-deel-4/list_messages/411063
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 22:13
Reden: Linkje toegevoegd
30.73% gewijzigd
Ik vond de docu over Aaron Hernandez erg goed.
Belladonna- schreef:
19-01-2020 18:20
. En ging vooral om krakende vloeren, piepende deuren, rammelende kettingen, zwarte kots, en tikkende hakken.
Kijk maar uit, straks gaat er weer iemand janken hier dat je aan het 'spoileren' bent
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
23-01-2020 20:25
Eigenwijs als ik ben zit ik toch het laatste seizoen van Grace and Frankie te kijken, ik vind het wel geinig eigenlijk... Ik lig vooral om Frankie weer helemaal dubbel...
Ik ben bij de derde aflevering van het laatste seizoen en vind er niks aan. Frankie vind ik vooral heel irritant ,dat vond ik altijd al maar nu helemaal.
RamsayStreet schreef:
23-01-2020 20:35
Kijk maar uit, straks gaat er weer iemand janken hier dat je aan het 'spoileren' bent
Ik kreeg al een stafje en waarschuwing toen ik een opmerking maakte over de (gebeurtenis in seizoen 1, aflevering 7) van Claire en Jamie uit Outlander.

Met een Schotse tekst die ik ook wel zou willen leren. (Schijnt overigens een bedenksel van de schrijfster te zijn, en geen historische traditie.)
Zo mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in USA en ik kijk the Five een Britse serie. Erg goed. Gaat oa over vermissing van een kind en 4 vrienden die 25 jaar na de vermissing weer bij elkaar komen. Op een crime scène wordt het DNA van hun oude vriend gevonden. Ik weet niet of het in NL te zien is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De Scandinavische Missing is ook best goed. Is maar 4 afleveringen.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijken me wel spoilers viva_Amber!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
viva-amber schreef:
23-01-2020 22:02
Ik ben in USA en ik kijk the Five een Britse serie. Erg goed. Gaat oa over vermissing van een kind en 4 vrienden die 25 jaar na de vermissing weer bij elkaar komen. Op een crime scène wordt het DNA van hun oude vriend gevonden. Ik weet niet of het in NL te zien is.
Ff gecheckt.

Nee, The Five is niet op Netflix in Nederland te zien.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
23-01-2020 22:24
Dat lijken me wel spoilers viva_Amber!
Nee hoor. Want er zit echt zoveel meer achter de eerste 15 min.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
23-01-2020 22:29
Ff gecheckt.

Nee, The Five is niet op Netflix in Nederland te zien.
Jammer hoop dat het nog komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-01-2020 22:30
Nee hoor. Want er zit echt zoveel meer achter de eerste 15 min.
Dat maakt toch niet uit? Ik vind dit best veel informatie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb Spinning Out gezien.

Hoofdpersoon en bijrol kwamen me zo bekend voor. Inderdaad, ze waren het meisje uit The Maze Runner en Prim uit The Hunger Games.

Wat ik verwachtte: een soort Assepoester-verhaal. Een meisje met een droom en een treurig verleden (zoals een overleden vader of moeder), wat gemene concurrenten, een paar karikaturen als concurrenten, een hobbeltje om te overwinnen (blessure, geldprobleem, whatever), waarna alle plooitjes gladgestreken werden. Kortom, een serie om met je dochter van 8 te kijken.

Not.

Ik vind het moedig van Netflix dat ze bepaalde onderwerpen durven aan te snijden. (Zoals ze ook hebben gedaan in 13 reasons of – ander genre – in Cowspiracy.)

Soms had ik moeite om de hoofdpersoon sympathiek te vinden. Terwijl ik Dasha wel wilde knuffelen.

Hoe dan ook, de moeite waard, deze serie.


En de muziek (Prokofiev - Dance of the Knights) heb ik daarna geluisterd in orkestuitvoering.
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
23-01-2020 22:57
Ik heb Spinning Out gezien.

Hoofdpersoon en bijrol kwamen me zo bekend voor. Inderdaad, ze waren het meisje uit The Maze Runner en Prim uit The Hunger Games.

Wat ik verwachtte: een soort Assepoester-verhaal. Een meisje met een droom en een treurig verleden (zoals een overleden vader of moeder), wat gemene concurrenten, een paar karikaturen als concurrenten, een hobbeltje om te overwinnen (blessure, geldprobleem, whatever), waarna alle plooitjes gladgestreken werden. Kortom, een serie om met je dochter van 8 te kijken.

Not.

Ik vind het moedig van Netflix dat ze bepaalde onderwerpen durven aan te snijden. (Zoals ze ook hebben gedaan in 13 reasons of – ander genre – in Cowspiracy.)

Soms had ik moeite om de hoofdpersoon sympathiek te vinden. Terwijl ik Dasha wel wilde knuffelen.

Hoe dan ook, de moeite waard, deze serie.


En de muziek (Prokofiev - Dance of the Knights) heb ik daarna geluisterd in orkestuitvoering.
Was dat dat tango achtige nummer? Die vond ik ook erg mooi. En nu ben ik zelfs verslaafd aan de 7de van Beethoven, door die serie. Het zal de leeftijd wel zijn (wat mij betreft dan hé,geen idee hoe oud Odense is ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Spinning out deed me erg denken aan de dikke zomerboeken van Tina en Debbie ,toen leuk maar nu voel ik me er te oud voor, ik ben gestopt...al die cliche verhaallijnen,,,bah.
Account2 schreef:
24-01-2020 07:25
Was dat dat tango achtige nummer? Die vond ik ook erg mooi. En nu ben ik zelfs verslaafd aan de 7de van Beethoven, door die serie. Het zal de leeftijd wel zijn (wat mij betreft dan hé,geen idee hoe oud Odense is ;-) ) -> ik had de moeder van Kat kunnen zijn. Zo oud ben ik. En bepaalde klassieke muziek vind ik wonderschoon
Dit is ´m. Dance of the Knights (uit het ballet Romeo & Juliet van Prokofiev)
https://www.youtube.com/watch?v=bBsKplb2E6Q

En deze met dans erbij. (Ballet, geen kunstrijden):
https://www.youtube.com/watch?v=SyDo3h1Tu7c

Ik denk dat dit een medley van Prokofiev is. Vanaf 1:00 een stukje Dance of the Knights
https://www.youtube.com/watch?v=N4Wqpc4xL5Q
Ook mooi:
https://www.youtube.com/watch?v=vfD3Q0xJwTw
ella70 schreef:
24-01-2020 19:39
Spinning out deed me erg denken aan de dikke zomerboeken van Tina en Debbie ,toen leuk maar nu voel ik me er te oud voor, ik ben gestopt...al die cliche verhaallijnen,,,bah.
Whut? Datgene waar Kat en haar moeder mee kampen is geen Tina-materiaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Spinning Out ook goed, juist omdat het meer is dan een tienerserie.

Inmiddels ook het nieuwe Seizoen van Sex Education gezien en kan niet wachten op een derde.

Nu Seizoen 6 van The Blacklist en ik zit er weer helemaal in 😊
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
24-01-2020 20:02
Ik vond Spinning Out ook goed, juist omdat het meer is dan een tienerserie.

Inmiddels ook het nieuwe Seizoen van Sex Education gezien en kan niet wachten op een derde.

Nu Seizoen 6 van The Blacklist en ik zit er weer helemaal in 😊
Ik heb 1 aflevering volgehouden van Sex education, vond het erg puberaal. Toch de moeite of blijft het zo puberaal?
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
24-01-2020 20:05
Ik heb 1 aflevering volgehouden van Sex education, vond het erg puberaal. Toch de moeite of blijft het zo puberaal?
Ik vind het juist veel meer dan puberaal.

Ja er zit ook puber humor in, want het gaat over pubers, maar de humor en verhaallijnen gaan veel dieper dan dat. Ik vind juist dat ze op een hele mooie manier tienerproblemen en levens in beeld brengen. Tegelijkertijd worden ook de verhaallijnen van de volwassen niet vergeten.

Maar het is wel het type serie waar je van moet houden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
RamsayStreet schreef:
23-01-2020 20:32
Ik vond de docu over Aaron Hernandez erg goed.
Nooit van gehoord, maar opgezocht en ik ga kijken. Thanks.

Edit : vriend heeft hem al gezien en vond hem ook heel goed. Ik zag bij googelen wel even snel wat voorbij komen over dat het niet conform de waarheid zou zijn? En er een controverse is ontstaan. Twijfel nu even of ik dat eerst zal lezen, of eerst ga kijken.. .
.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
24-01-2020 20:09
Ik vind het juist veel meer dan puberaal.

Ja er zit ook puber humor in, want het gaat over pubers, maar de humor en verhaallijnen gaan veel dieper dan dat. Ik vind juist dat ze op een hele mooie manier tienerproblemen en levens in beeld brengen. Tegelijkertijd worden ook de verhaallijnen van de volwassen niet vergeten.

Maar het is wel het type serie waar je van moet houden.
Bedankt voor je reactie, misschien toch nog even verder kijken dan :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat Loro op Netflix staat, dat vond ik een hele vermakelijke en originele film. Berlusconi over the top.
.
Alle reacties Link kopieren
Iemand de Zweedse serie “the restaurant” gezien?

Over een familierestaurant vlak na WOII tot de jaren zestig.

Vond het heerlijk en zit nu in een dip omdat twee seizoenen niet genoeg waren.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Net de eerste aflevering van the Wicher gezien. Vond er weinig aan. Is dit het of wordt het nog beter?
Grace & Frankie is wel weer leuk. Ik heb net Big Bang Theorie uit en zoek eigenlijk weer zo’n leuke serie met veel seizoenen. Friends, Glee, Modern Familie, Gilmore Girls allemaal gezien. How I met your mother vind ik stom.
Iemand nog een echt leuke aanrader?
Alle reacties Link kopieren
MinkedeWit, misschien Virgin River? Al is dat maar 1 seizoen. Of Atypical?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven