Entertainment alle pijlers

Netflixserie over Madeleine McCann.

15-03-2019 17:07 1816 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie kijken?
Waarom wel of waarom niet?
IK heb de hele docu inmiddels gezien en ik vind wel dat de ouders enorm door de mangel zijn gehaald niet alleen door de politie maar ook een detective die alleen op het geld afkwam en door wie zij zijn bedrogen.

Ik vermoed dat Madeleine mede nooit is gevonden doordat het aan het begin niet goed mogelijk is geweest om de sporen te onderzoeken en omdat er niet goed doorgevraagd is aan alle getuigen dus ook de mensen die bijvoorbeeld boven woonde en mensen in de omgeving.

Dit scenario zou je je ergste vijand nog niet toewensen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik moet nog anderhalve aflevering kijken. Of ja, twee eigenlijk want bij het eerste deel van de voorlaatste aflevering heb ik niet echt zitten opletten. Na dit weekend zal ik alles dus wel gezien hebben.

Ik vind het nog steeds moeilijk om een écht duidelijke mening te vormen, maar ik neig er wel steeds meer naar om te zeggen dat de ouders haar niet vermoord hebben.
threebee schreef:
22-03-2019 08:17
Natuurlijk was het onderzoek wel dubieus en onprofessioneel. Amaral is niet heilig he en vertegenwoordigt ook niet het beeld van de politie anno 2019. Als je dingen naar buiten brengt die niet kloppen dan ben je onprofessioneel, zoals dat DNA materiaal waar ze zogenaamd alleen de samenvatting van hebben gelezen en die slecht vertaald was. Het hele korps lekte dingen naar de pers terwijl verdachten nergens op in mochten gaan. Amaral is trouwens heel vaak en lang aan het woord in de Netflix docu, ik denk meer dan wie dan ook. Zelfs daar komt hij onprofessioneel over.
Ja, hij komt aan het woord en hoe?
Heel onaantrekkelijk gefilmd, donker, het is duidelijk de bedoeling van de makers Amaral zo negatief mogelijk af te schilderen.
Vrijwel meteen daarna wordt alles wat Amaral zegt, onderuit gehaald.
Er is karaktermoord op deze man gepleegd in deze "documentaire" en het doel is bereikt: deze ouders zijn slachtoffers geworden van een slecht werkend politie apparaat.
Deze ouders zijn niet onschuldig, zijn weten al lang dat hun dochter dood is en hebben op schandalige wijze geprofiteerd van haar dood.
Dat maakt het verhaal over dit arme meisje ook zo wrang.
lemoos2 schreef:
21-03-2019 23:55
Ik geloof niet dat de ouders het hebben gedaan (per ongeluk met middeltjes of anders). Wie is nu zo debiel om vlak na het overlijden alarm te slaan? Madeleine is voor het laatst levend gezien door derden om 18.00. Om 20.30 zaten de ouders in het restaurant. Dat zijn 2,5 uur om een verhaal te verzinnen en ook nog een moordplan te bedenken. Als het een ‘ongeluk’ zou zijn dat hadden ze nog minder tijd om een plan te bedenken (Je moet dan nog eerst ‘ontdekken’ dat het mis is) èn een plek te verzinnen waar je in die temperaturen een lichaam kunt verstoppen voor drie weken. In een voor jou vreemd land waar je in feite alleen het resort en vliegveld kent.

Daar zeg je ook wel wat... Als Maddy overleden zou zijn, waarom dan die avond alarm slaan?
Als ze dat niet gedaan hadden, hadden ze de hele nacht gehad om iets te verzinnen.

In 2,5 uur een perfect plan uitvoeren lijkt me nog steeds ronduit onmogelijk.
Pivot! PIVOT!!!
Deze ouders hebben geweigerd vragen van de politie te beantwoorden, wilden geen reconstructie, Kate weigerde een test aan de leugendetector.
Als ouders werkelijk radeloos zijn en oprecht hun dochter willen vinden, dan doen ze er alles aan om uitgesloten te worden van medeweten. Maar nee, deze twee traineerden alleen.
KitKeller schreef:
22-03-2019 12:24
Daar zeg je ook wel wat... Als Maddy overleden zou zijn, waarom dan die avond alarm slaan?
Als ze dat niet gedaan hadden, hadden ze de hele nacht gehad om iets te verzinnen.

Deze ouders zijn slim, heel slim.
Als arts zijn ze heus wel gewend om adequaat te reageren op noodsituaties, dit was er een.
karin6789 schreef:
22-03-2019 12:35
Deze ouders zijn slim, heel slim.
Als arts zijn ze heus wel gewend om adequaat te reageren op noodsituaties, dit was er een.
Het gaat hier niet om een patient maar om hun eigen dochter! Dat is te heftig. Hoe kan je dan een plan bedenken om het lijk van je eigen dochter weg te moffelen?! Zonder dat iemand het merkt? Ik kan het me niet voorstellen maar stel dat het je lukt, dan word je daarn toch gek van schuldgevoel?!
karin6789 schreef:
22-03-2019 12:11
Ja, hij komt aan het woord en hoe?
Heel onaantrekkelijk gefilmd, donker, het is duidelijk de bedoeling van de makers Amaral zo negatief mogelijk af te schilderen.
Vrijwel meteen daarna wordt alles wat Amaral zegt, onderuit gehaald.
Er is karaktermoord op deze man gepleegd in deze "documentaire" en het doel is bereikt: deze ouders zijn slachtoffers geworden van een slecht werkend politie apparaat.
Deze ouders zijn niet onschuldig, zijn weten al lang dat hun dochter dood is en hebben op schandalige wijze geprofiteerd van haar dood.
Dat maakt het verhaal over dit arme meisje ook zo wrang.
Wat ontzettend suggestief allemaal. Ik zou bijna denken dat je erbij was destijds. Ik zou de docu eens gaan kijken want zijn beweringen worden ook zeker niet onderuit gehaald.
watdachtjehiervan schreef:
22-03-2019 12:43
Het gaat hier niet om een patient maar om hun eigen dochter! Dat is te heftig. Hoe kan je dan een plan bedenken om het lijk van je eigen dochter weg te moffelen?! Zonder dat iemand het merkt? Ik kan het me niet voorstellen maar stel dat het je lukt, dan word je daarn toch gek van schuldgevoel?!
Jij bent hen niet.
KitKeller schreef:
22-03-2019 12:24

Inderdaad, dat lijkt mij ook onmogelijk.

Dat de ouders slim zijn, daar twijfel ik niet aan. Waar ik wel aan twijfel is hun schuld.
Al iemand bedacht dat er bij een ontvoering ook 2 mensen betrokken zouden kunnen zijn....kind is via het raam aan een handlanger gegeven?
watdachtjehiervan schreef:
22-03-2019 12:43
En daarmee je gezin en familie ook de kans op een afscheid, een begrafenis ontnemen. Haar broer en zus hun leven lang opzadelen met een verdwenen zus die ze eigenlijk gedood hebben.

Vervolgens zoek je jaren lang de media op om haar te vinden, schakel je diverse detective bureaus in etcetera.
karin6789 schreef:
22-03-2019 12:48
Jij bent hen niet.

Jij ook niet, maar toch beweer je precies te weten wat ze gedaan hebben alsof je deze mensen van binnen en buiten kent.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 12:52
12.27% gewijzigd
threebee schreef:
22-03-2019 12:46
Wat ontzettend suggestief allemaal. Ik zou bijna denken dat je erbij was destijds. Ik zou de docu eens gaan kijken want zijn beweringen worden ook zeker niet onderuit gehaald.
Nee, deze serie is uiterst suggestief.
Als informatiebron over wat er nu precies gebeurd is of gebeurd kan zijn is hij waardeloos.'Net als het boek van Kate.
threebee schreef:
22-03-2019 12:49
En daarmee je gezin en familie ook de kans op een afscheid, een begrafenis ontnemen. Haar broer en zus hun leven lang opzadelen met een verdwenen zus die ze eigenlijk gedood hebben.

Vervolgens zoek je jaren lang de media op om haar te vinden, schakel je diverse detective bureaus in etcetera.

Tenzij je een koud, kil, gewetenloos en harteloos mens bent, maar zo komen de ouders op mij niet over.
threebee schreef:

Het zijn inderdaad twee vreselijke mensen, heel uitgekookt.
De detectivebureaus verdienden er grof geld mee en de media hielpen om het potje te vullen.
Nectarinepit schreef:
22-03-2019 12:51
Tenzij je een koud, kil, gewetenloos en harteloos mens bent, maar zo komen de ouders op mij niet over.
Dar kun je je dus ernstig in vergissen, blijkt.
Ted Bundy kwam ook heel charmant over.
karin6789 schreef:
Nee, deze serie is uiterst suggestief.
Als informatiebron over wat er nu precies gebeurd is of gebeurd kan zijn is hij waardeloos.'Net als het boek van Kate.
Je kijkt er duidelijk met een gekleurde bril naar.

Alles wat jij zegt over de docu is omdat jouw mening niet wordt gevolgd.

Nogmaals, als neutrale kijker, zonder voorinformatie, ben ik van mening dat allerlei opties van de verdwijning belicht zijn, inclusief een eventueel aandeel van de ouders. Die zijn zeker niet als onschuldige lammetjes neergezet. En de betreffende politieagent van jouw boek is veel in beeld geweest en heeft veel verteld. Op een normale manier. Mijn eindconclusie is dat ik en velen met mij gewoon niet weten wat er is gebeurd. Ik vraag me af of je de serie wel eens goed hebt bekeken.
gizzmo-returns schreef:
22-03-2019 12:55

Nogmaals, als neutrale kijker, zonder voorinformatie, ben ik van mening dat allerlei opties van de verdwijning belicht zijn, inclusief een eventueel aandeel van de ouders. Die zijn zeker niet als onschuldige lammetjes neergezet. En de betreffende politieagent van jouw boek is veel in beeld geweest en heeft veel verteld. Op een normale manier. Mijn eindconclusie is dat ik en velen met mij gewoon niet weten wat er is gebeurd. Ik vraag me af of je de serie wel eens goed hebt bekeken.
Het begint al bij de start: De vakantieplek wordt afgeschilderd als een duister oord, waar veel loslopende honden zijn.
Negatief, er kan van alles gebeuren.
Natuurlijk kon men niet om het verhaal van Amaral heen, maar als je dan ziet wat er vervolgens met zijn verhaal wordt gedaan, schunnig.

Als neutrale kijker word je erin geluisd.
gizzmo-returns schreef:
22-03-2019 12:55

Ach, verspil er verder geen energie meer aan. TO/Karin heeft een duidelijke mening klaar over de zaak en staat niet open voor andere meningen of suggesties, zoals al vaker gebleken is in dit topic.

Ik had ook weinig voorinformatie toen ik ging kijken en ik vind ook dat er allerlei opties belicht en besproken worden. Het is zo'n ingewikkelde, vreemde zaak met zoveel onbeantwoorde vragen en onduidelijkheden dat het heel moeilijk is om duidelijk te zeggen wie wat gedaan heeft. Bijna onmogelijk zelfs.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 13:18
0.12% gewijzigd
karin6789 schreef:
22-03-2019 13:01
Het begint al bij de start: De vakantieplek wordt afgeschilderd als een duister oord, waar veel loslopende honden zijn.
Negatief, er kan van alles gebeuren.
Natuurlijk kon men niet om het verhaal van Amaral heen, maar als je dan ziet wat er vervolgens met zijn verhaal wordt gedaan, schunnig.

Als neutrale kijker word je erin geluisd.
nou niet dus, dit is mij niets van opgevallen. Je vult eigen je eigen waarneming in als waarheid.
Neem nou van mij aan als neutrale kijker dat dit niet zo is. Het is echt een open eind, iedereen of alles kan schuldig of onschuldig zijn.
Ik vind juist het vervelende van de docu dat er geen eindconclusie is. Zo van dat is er gebeurd en klaar. Alles is mogelijk.
Nectarinepit schreef:
22-03-2019 13:17
Ach, verspil er verder geen energie meer aan. TO/Karin heeft een duidelijke mening klaar over de zaak en staat niet open voor andere meningen of suggesties, zoals al vaker gebleken is in dit topic.

De meesten van jullie denken toch, na het zien van de "documentaire", dat de ouders niets met de verdwijning van Maddie te maken hebben gehad?
kataravrouw schreef:
Al iemand bedacht dat er bij een ontvoering ook 2 mensen betrokken zouden kunnen zijn....kind is via het raam aan een handlanger gegeven?
Of het raam is opengezet door de ontvoerder om een vluchtweg voor zichzelf te creeëren in het geval hij betrapt zou worden?
karin6789 schreef:
22-03-2019 13:22
De meesten van jullie denken toch, na het zien van de "documentaire", dat de ouders niets met de verdwijning van Maddie te maken hebben gehad?
Waarom vul je dit zo in? Hoe kom je erbij? Dat is dus echt niet de insteek van de docu. Volgens mij heb je hem niet eens gezien.

Nee dus, zoals ik al eerder zei. Ik denk zeker dat zij schuldig zouden kunnen zijn. Maar de andere opties zouden ook maar zo kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven