Entertainment alle pijlers

NMLK: wat zijn jullie ervaringen?

20-07-2020 22:46 125 berichten
Omdat er alleen oude ( gesloten) topics over NMLK zijn, maak ik een verse aan.

Ik ben sinds kort lid geworden van NMLK en heb mijn eerste activiteit gehad en me aangemeld voor nog 2 activiteiten voor deze week.
Het is dus nog allemaal nieuw voor mij, maar mijn eerste indruk was redelijk positief.

Wie is ook lid en wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren lid en heb al veel gedaan.

Hier in de stad is een 'kliek' die al jaren een soort harde kern is. Paar heel actieve organisatoren. Goede organisatoren ook in de zin dat ze met iedereen wel even contact hebben tijdens een activiteit.
Vaak doe ik in de zomer regelmatig dingen. Allemaal laagdrempelig, heel gezellig. Vind het ook ideaal als ik naar een bepaald optreden wil van theater of muziek wat vrij specifiek is. Bij een niet zo bekende singer songwriter maar dan zijn er op NMLK altijd wel mensen die dat ook leuk vinden. Daar ga ik dan liever mee dan met een vriendin die het eigenlijk niks vindt.

Ik heb wel eens buiten NMLK met mensen afgesproken (geen dates maar vriendschappelijk) maar geen hele close vriendschappen overgehouden, ook niet per se daarin geïnvesteerd. Vind het juist wel prettig dat je niet meteen geacht wordt op iedereens verjaardag te komen.

Heb een paar keer oud en nieuw gevierd bij iemand thuis, als ik verder geen plannen had. Dan kende ik wel een deel van de groep. Heel gezellig.

Nooit gedate via NMLK, het zijn vaak niet de mannen waar ik op val. Toch... als ik eerlijk ben... die ene keer dat er een leuke man tussen zit ben ik ook wel benieuwd of hij vrijgezel is. Dus dan ben ik net zo 'schuldig' als al die desparate mannen :facepalm:
Je kunt méér.
Fijn dat het jou zo goed bevalt. En dat van die mannen, dat herken ik tot nu toe. Totaal niet mijn types, en ook vandaag was er eentje bij die totaal geen aansluiting had/ zocht. Mijn tweede ervaring is ook weer positief en hoe leuk is het dat een aantal zich al hadden aangemeld voor mijn activiteit! Die ken ik nu dus al.
Moon, heb je die leukerd nooit meer ergens gezien?
Alle reacties Link kopieren
Nou gelijk op elkaars verjaardag is ook wat overdreven. Dat is mijn intentie ook absoluut niet.
Maar bij NMLK wordt op je profiel ook de stand bij gehouden hoeveel nieuwe mensen je hebt leren kennen na afloop. Terwijl dus het meer draait om de activiteit.
De naam NMLK doet wat anders vermoeden als je je kennissenkring wat zou willen uitbreiden bedoel ik...
Maar mijn ervaring blijft ook positief. Je kunt heel vaak last minute iets leuks gaan doen als je zin hebt.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
25-07-2020 16:28
Moon, heb je die leukerd nooit meer ergens gezien?
Haha dat was op een festival ergens aan de andere kant van het land. Hij was echt nét vrijgezel en ik hoorde later dat dat ook niet zo lang geduurd heeft. Hij had iemand gevonden bij NMLK :rofl:

Ik ging zelf niet heen voor 'de mannen' maar vond het vaak wel ongemakkelijk als 'de mannen' wel op jacht waren. Je voelt gewoon of er een gewone groepsdynamiek is of dat er iemand speciaal op jou gefocust is.

Oh wacht. Ik herinner me toch iets. Bijna verdrongen. Maar wel best erg. Ik had iets georganiseerd in de natuur (met gids en andere mensen) waar maar twee NMLK-ers of af kwamen. Twee mannen die ik beiden al wel eens gezien had. Het was dus iets waar ook andere mensen mee gingen, met een groep, en toen heb ik mijn vader ook meegenomen. (Dit klinkt raarder dan het is denk ik... het raakte aan vaders hobby). Nou, toen had die ene toch het idee dat ie al een beetje familie was ofzo. En toen ik ging optreden met mijn koor, waar ik niemand voor uitgenodigd had behalve mijn ouders, wist hij toch te achterhalen waar, hoe laat, etc dus hij kwam gezellig kijken. Zat ik daar met mijn ouders en met hem. Een he-le tijd later wilde ik naar een specifieke theatervoorstelling van een artiest die bijna niemand kent.... en hij wilde er ook heen... dus samen gegaan.

Maar toen.... (Carlo zal niet weten wat hij leest) begon hij op FB-chat redelijk out of the bleu dat hij tegen de 40 liep en een kinderwens had... en geen partner... en dat ik ook de jongste niet meer was en zonder partner.... dat ik evt een soort donormoeder kon worden of hij donorvader oid....

IK had dit verdrongen. Ik ben niet meer met hem naar theatervoorstellingen geweest. En ook niet meer de natuur in....
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Het is bekend dat Carlo ook prive-berichten tussen gebruikers leest.
Just lurkin'
Omg Moon! Dit is echt wel heel ernstig! Er zitten vast types tussen die ietwat vreemd zijn. Maar NMLK gebruiken om een draagmoeder te vinden is wel erg bizar.

En dat van die single man geloof ik wel. Als ie echt zo leuk was dan is de vijver van NMLK erg groot. Er schijnen ook huwelijken uit voortgekomen te zijn.

Dat Carlo meeleest wist ik. Dus dan maar zomin mogelijk reageren via NMLK als je graag prive met iemand kletst. Is die man een controlfreak die niks beters te doen heeft? Dat is toch geen doen?
Alle reacties Link kopieren
Julus, we waren wel soort van vrienden geworden hoor. Zagen elkaar bij NMLK af en toe en dus een enkele keer daarbuiten.

Maar los van waar je elkaar van kent.... zoiets gooi je niet zomaar even op de Facebook-chat tussen eten en afwas. Ik kan me ook niet herinneren dat ik het ooit met hem gehad heb over kinderwens/moederschap etc.

Daarna heb ik ook geen contact meer met hem gezocht. Vind dat net zoiets als dat je op FB even vraagt om een donornier oid. Zo even snel voordat je weer wat anders gaat doen.

Dat vind ik wel nadeel, dat er toch best wat gekkies bij zitten. Mensen met 'een krasje' zoals we dat op het werk zeiden.
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
25-07-2020 20:01
Julus, we waren wel soort van vrienden geworden hoor.


Dat vind ik wel nadeel, dat er toch best wat gekkies bij zitten. Mensen met 'een krasje' zoals we dat op het werk zeiden.
Vind dit wel wat meer dan een krasje. Stel je voor dat er iemand op ingaat, 2 kanslozen bij elkaar dan.

Vind het ook wel een dingetje dat die Carlo en waarschijnlijk zijn vriendjes meelezen. Dat is gewoon niet gezond ook.
Op afstand houden als je onderbuik gevoel zegt dat het een ‘bijzonder’ type is, is het enige bruikbare advies dat ik kan geven. Want meestal klopt dat ook.

Ik heb trouwens regelmatig gehoord van nmlk’ers dat ze ook verjaardagsfeestjes organiseren en dan een boel NMLK leden uitnodigen. Een enkeling zet het er zelfs als activiteit op.
Alle reacties Link kopieren
Ook wel vrouwen met een 'krasje' trouwens hoor.

Ik blijf het heel leuk vinden voor dingen als museum, theater, concerten. Maar zie die mensen niet als 'mijn vriendengroep'. Vind t overigens heel leuk voor t groepje voor wie dat wel geldt. Zeker omdat ik me wel welkom voel die ene keer dat ik aanhaak.

Tja binnen NMLK zijn de do's en dont's wel een beetje bekend wil je er niet af geflikkerd worden. En dan nog kun je er niet altijd wat aan doen.
Je kunt méér.
diyer schreef:
25-07-2020 20:13
Op afstand houden als je onderbuik gevoel zegt dat het een ‘bijzonder’ type is, is het enige bruikbare advies dat ik kan geven. Want meestal klopt dat ook.

Ik heb trouwens regelmatig gehoord van nmlk’ers dat ze ook verjaardagsfeestjes organiseren en dan een boel NMLK leden uitnodigen. Een enkeling zet het er zelfs als activiteit op.
Ja die zie ik er ook tussen staan. Iemand is jarig en viert het thuis. Ik vraag me dan af of er dan mensen komen die de persoon al kent?
Moon-Alisa schreef:
25-07-2020 21:37
Ook wel vrouwen met een 'krasje' trouwens hoor.

Ik blijf het heel leuk vinden voor dingen als museum, theater, concerten. Maar zie die mensen niet als 'mijn vriendengroep'. Vind t overigens heel leuk voor t groepje voor wie dat wel geldt. Zeker omdat ik me wel welkom voel die ene keer dat ik aanhaak.

Tja binnen NMLK zijn de do's en dont's wel een beetje bekend wil je er niet af geflikkerd worden. En dan nog kun je er niet altijd wat aan doen.
Dat eerste heb ik al ondervonden. Iemand die direct hele persoonlijke dingen als een depressie ed ging delen. En over daten, mannen, seks. Beetje grenzeloos dus.

Wat zijn de do's and don'ts? Ik ben normaal en heel sociaal maar toch handig om die info te hebben. En als ik per ongeluk tegen Carlo aanloop en hij mij eraf flikkert..so be it. Het zal aan mij niet liggen.
Alle reacties Link kopieren
Iets wat ik weet is dat je bv. geen commerciële belangen mag hebben en via NMLK jouw bedrijfje probeert te promoten of klanten werven. Voor zoiets word je er wel af gegooid.
Lijkt me wel logisch. Het is toch een verdienmodel wat ze hebben.
Alle reacties Link kopieren
Do's and don'ts:

Bijv als je buiten NMLK met mensen wilt afspreken, doe dit per app. Als je de privéberichtenfunctie gebruikt wordt dit dus gelezen en kun je gedoe krijgen omdat het niet de bedoeling is dat je buiten de activiteiten afspreekt.

Sowieso eigenlijk niet de PB's gebruiken. Niet om na te praten, te roddelen of whatever.

Als Carlo ergens is, gewoon beleefd blijven. Blij zijn als je een frisbee van hem krijgt of een sticker.

Als je een lullig bericht krijgt van Carlo, tot 10 tellen en niet op ingaan. Je ligt er zo uit namelijk.

Verder uiteraard niet steeds op laatste moment afzeggen of 'no show'.

Geen suffe dingen organiseren als een museum :bonk:

Nou dat ongeveer. Ik heb een paar keer hele vreemde berichten gekregen vanuit NMLK en heb dat maar zo gelaten. Ik heb nog teveel plezier van mijn abo.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
25-07-2020 21:54
Dat eerste heb ik al ondervonden. Iemand die direct hele persoonlijke dingen als een depressie ed ging delen. En over daten, mannen, seks. Beetje grenzeloos dus.
Ik kon het eens met een vrouw goed vinden. We hadden op relationeel vlak ongeveer hetzelfde meegemaakt in dezelfde periode. Fijn om over te kunnen praten. Totdat we weer eens met een groepje weggingen en zij alléén maar daarover praatte tegen iedereen. Leek wel een grammofoonplaat op repeat. Veel andere onderwerpen waren er niet.
Je kunt méér.
Julus schreef:
25-07-2020 23:56
Lijkt me wel logisch. Het is toch een verdienmodel wat ze hebben.

Ze zeggen dat het niet commercieel bedoeld is en ontstaan uit een eigen behoefte.

Krijg alleen de indruk dat je rekening moet houden met Carlo, die ook nog eens je privé berichten leest en die je eraf gooit als het hem niet zint. Ook dat dat " niet zinnen " nogal random kan zijn. Ook eerlijk, zijn kop staat me al niet aan. Gladjanus.

Denk toch dat ik het ga proberen. Concept is wel leuk en de kosten zijn het niet. Ben ook wel nieuwsgierig nu.
Alle reacties Link kopieren
Nou als je niet naar grote, door NMLK zelf georganiseerde feesten of picknicken gaat zie je Carlo niet hoor.
Ze organiseren ook weekendjes weg in Friesland of Ardennen. Schijnt heel leuk te zijn, maar daar heb ik geen behoefte aan.
Denk dat Carlo er dan wel bij is.
Handig die do's and don'ts! Dat voorbeeld van die vrouw, dat ken ik dus ook Moon.

Carlo even gegoogled en ik vind zijn uitstraling al onprettig . En ene Jaap is zijn maatje?
Een gewaarschuwd mens..

Ik ga dus volgende maand naar een door NMLK georganiseerde activiteit. Mocht ik Carlo en co tegenkomen dan zal ik enthousiast en positief zijn. No way dat ik me laat wegjagen.

In Tenebris, je hebt niks te verliezen. Een maandje en je weet of je het ziet zitten. Enne, dat is precies nog de komende zomermaand en dus kun je mooi leuke dingen meepakken.
Alle reacties Link kopieren
@Julus: Heel blij zijn met een frisbee he!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd: ik vind Carlo wel bijzonder maar niet in nare zin.

Hij is eigenlijk iemand die theater maakte voor jeugd. Hij heeft het concept verzonnen en opgezet, nooit met als doel om daar zijn hele baan van te maken. Ik hem nog nooit vrouwen zien lastig vallen, wat niet wil zeggen dat hij vrouwen leuk vindt. Ik hoor inderdaad dat hij aan arbitrage doet en zelf ook weleens meegemaakt dat mijn activiteit niet werd goed gekeurd omdat het niet bij nmlk paste. Ik heb e.a. toen wat aangepast en het kon toch door gaan.

Wat ik zag gebeuren is, dat mensen bij dat soort zaken de discussie met hem aangaan en dan word het idd meestal ruzie. Ik zie het zo: het is Carlo zijn bedrijf en wanneer hij iets niet vindt passen in het concept dan pas je je aan of je gaat wat anders doen.

Ik heb Carlo een paar x ontmoet en erg met hem gelachen. Sommige dingen die hij zegt kun je het beste met wat humor opnemen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Moon-Alisa schreef:
26-07-2020 12:46
@Julus: Heel blij zijn met een frisbee he!
Ik zal mijn uiterste best doen om heel dankbaar over te komen. En om hem niet per ongeluk zijn kant op te slingeren.
viva-amber schreef:
26-07-2020 12:53
Eerlijk gezegd: ik vind Carlo wel bijzonder maar niet in nare zin.

Hij is eigenlijk iemand die theater maakte voor jeugd. Hij heeft het concept verzonnen en opgezet, nooit met als doel om daar zijn hele baan van te maken. Ik hem nog nooit vrouwen zien lastig vallen, wat niet wil zeggen dat hij vrouwen leuk vindt. Ik hoor inderdaad dat hij aan arbitrage doet en zelf ook weleens meegemaakt dat mijn activiteit niet werd goed gekeurd omdat het niet bij nmlk paste. Ik heb e.a. toen wat aangepast en het kon toch door gaan.

Wat ik zag gebeuren is, dat mensen bij dat soort zaken de discussie met hem aangaan en dan word het idd meestal ruzie. Ik zie het zo: het is Carlo zijn bedrijf en wanneer hij iets niet vindt passen in het concept dan pas je je aan of je gaat wat anders doen.

Ik heb Carlo een paar x ontmoet en erg met hem gelachen. Sommige dingen die hij zegt kun je het beste met wat humor opnemen.
Ik ben dan benieuwd naar wat voor soort activiteit niet past in het concept? Ik zie werkelijk alles de revue passeren. En dat is allemaal goedgekeurd.
Ik zal geen discussie aangaan en het is inderdaad zijn bedrijf . Zolang hij niet in de persoonlijke aanval gaat zal ik meebuigen.
Alle reacties Link kopieren
Amber, fijn dat jij het zo ervaren hebt.

Ik heb wel eens een privébericht gehad met de vraag wat ik aan het doen was. En nog wat lulligs/ op de kast jagerigs wat ik maar niet letterlijk ga herhalen hier.

Ik heb een aantal keer iets georganiseerd en dat is altijd goedgekeurd. Soms zijn dingen idd op het randje (categorie vogels kijken). Ik begrijp dat er een grens moet zijn maar het is maar net hoe je het brengt.

Heb in ieder geval heel vaak hele leuke dingen kunnen doen en daarom houd ik me wel gewoon aan de regels. En wat ik niet begrijp of niet aardig vind laat ik maar even van me af glijden.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven