Entertainment alle pijlers

NMLK: wat zijn jullie ervaringen?

20-07-2020 22:46 125 berichten
Omdat er alleen oude ( gesloten) topics over NMLK zijn, maak ik een verse aan.

Ik ben sinds kort lid geworden van NMLK en heb mijn eerste activiteit gehad en me aangemeld voor nog 2 activiteiten voor deze week.
Het is dus nog allemaal nieuw voor mij, maar mijn eerste indruk was redelijk positief.

Wie is ook lid en wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
dido68 schreef:
20-07-2020 23:58
Ja dat idee heb ik dus ook, dat de mannen bij NMLK stiekem op zoek zijn.
Daar is NMLK niet voor bedoeld.
Ik heb met een paar dezelfde mensen ook wel vaker afgesproken, ook keren samen gereisd met een groepje.
Was echt heel gezellig maar toch verder gaat het eigenlijk niet, buiten NMLK om.
Door corona lag alles wel even wat stil inderdaad.
Mijn man had daar van de vrouwen last van, dus ik denk dat er gewoon een deel voor de relatie/als dating rondhangen.
windring schreef:
22-07-2020 11:53
Is het alleen voor jongeren?
Het is voor volwassenen en niet voor jongeren. ;-)
windring schreef:
22-07-2020 11:53
Is het alleen voor jongeren?
Nee. Het zijn verschillende leeftijdscategorieen tot een jaar of 70 geloof ik. Je kunt meedoen in een leeftijdscategorie. Die is vrij ruim ( 30-59 bv).
Mevrouw75 schreef:
22-07-2020 11:57
Mijn man had daar van de vrouwen last van, dus ik denk dat er gewoon een deel voor de relatie/als dating rondhangen.
O echt? Dat zou ik echt nooit doen.
Ja er schijnt best veel gedate te worden, dat vertelde een deelnemer. Die zelf ook al veel had gedate.

Als een leuke man mij benadert zal ik geen nee zeggen maar ik ga niet zelf iemand benaderen en ben er ook niet op uit/pro actief in.
Alle reacties Link kopieren
Als je iets hebt organiseerd kun je inderdaad pluimen krijgen. Meestal geeft iedereen wel een pluim.
Bij een bepaald aantal gespaarde pluimen krijg je credits, meen ik. Gratis dagen lidmaatschap of iets dergelijks, precies weet ik het niet.
Ook als je iemand anders lid maakt.
Klopt. Ik heb ook pluimen ontvangen maar ik kan nergens vinden hoe ik een pluim kan geven. Ik krijg nu 1 dag gratis lidmaatschap en had 5 pluimen.

Erg leuk: mijn activiteit voor aankomende week was snel vol. Ik heb het aantal deelnemers maar uitgebreid.

Morgen op pad!
Wat ga je doen? Zou op zich wel lid willen worden, lijkt me leuk. Lijkt me alleen iets wat ook verplichtingen schept. Bovendien lijkt de leiding wel alle mogelijkheden te hebben om je toe te laten of weg te sturen als ik het hier zo lees. Als het inderdaad verkapt daten is voor velen is voor mij de lol er ook wel af.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
24-07-2020 12:13
Wat ga je doen? Zou op zich wel lid willen worden, lijkt me leuk. Lijkt me alleen iets wat ook verplichtingen schept. Bovendien lijkt de leiding wel alle mogelijkheden te hebben om je toe te laten of weg te sturen als ik het hier zo lees. Als het inderdaad verkapt daten is voor velen is voor mij de lol er ook wel af.
Welke verplichting denk je dan te hebben?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Die pluim kan je pas geven na de activiteit door een ander georganiseerd en je krijgt daar altijd na afloop een mail over van NMLK zelf.
Het schept niet echt verplichtingen hoor ? Hooguit dat je je netjes afmeldt als je toch niet wilt deelnemen aan de activiteit. Er is nl. soms ook een wachtlijst als er veel animo is.
viva-amber schreef:
24-07-2020 12:32
Welke verplichting denk je dan te hebben?
Ik krijg de indruk dat veel afhangt van hoe actief je bent. Ik zou dit wel leuk vinden om af en toe iets te gaan doen wat ik met andere vrienden niet of nauwelijks doe. Krijg ook door wat ik hier lees de indruk dat dat niet de bedoeling is.

Overweeg wel sterk om het gewoon eens te proberen omdat het me wel leuk lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan best hoor, je hebt geen verplichting om te organisaren of om er veel gebruik van te maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
22-07-2020 11:53
Is het alleen voor jongeren?
Nee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
24-07-2020 12:03
Klopt. Ik heb ook pluimen ontvangen maar ik kan nergens vinden hoe ik een pluim kan geven. Ik krijg nu 1 dag gratis lidmaatschap en had 5 pluimen.

Erg leuk: mijn activiteit voor aankomende week was snel vol. Ik heb het aantal deelnemers maar uitgebreid.

Morgen op pad!
Je kan alleen een pluim geven wanneer je naar de activiteit gaat van een ander. Dan geeft je na afloop de organisator een pluim.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
24-07-2020 12:49
Dat kan best hoor, je hebt geen verplichting om te organisaren of om er veel gebruik van te maken.

Bedankt voor je antwoorden.!
In_Tenebris schreef:
24-07-2020 12:13
Wat ga je doen? Zou op zich wel lid willen worden, lijkt me leuk. Lijkt me alleen iets wat ook verplichtingen schept. Bovendien lijkt de leiding wel alle mogelijkheden te hebben om je toe te laten of weg te sturen als ik het hier zo lees. Als het inderdaad verkapt daten is voor velen is voor mij de lol er ook wel af.
Geen enkele verplichting. Je meld je aan maar kunt je ook weer afmelden ( op tijd is wel zo sociaal). En van dat wegsturen is volgens mij wel eens gebeurd. Maar dat kwam door Carlo en die hoef je nooit te zien.

Ik ga morgen een stadswandeling doen met gids en volgende week een avondwandeling.

Daarnaast nog een keer dansnight en karaokenight en spelletjesmiddag.
dido68 schreef:
24-07-2020 12:34
Die pluim kan je pas geven na de activiteit door een ander georganiseerd en je krijgt daar altijd na afloop een mail over van NMLK zelf.
Het schept niet echt verplichtingen hoor ? Hooguit dat je je netjes afmeldt als je toch niet wilt deelnemen aan de activiteit. Er is nl. soms ook een wachtlijst als er veel animo is.
Dank voor de uitleg! Ik zocht me suf. Ik vind dat ze het heel goed opgezet hebben. Telkens mails over updates en over je eigen activiteit. Die meldingen zijn handig.
In_Tenebris schreef:
24-07-2020 12:40
Ik krijg de indruk dat veel afhangt van hoe actief je bent. Ik zou dit wel leuk vinden om af en toe iets te gaan doen wat ik met andere vrienden niet of nauwelijks doe. Krijg ook door wat ik hier lees de indruk dat dat niet de bedoeling is.

Overweeg wel sterk om het gewoon eens te proberen omdat het me wel leuk lijkt.
Dat zou ik gewoon proberen. Eerst een maandje ofzo? En uitproberen maar.
Ik heb er jaren geleden 2 x een activiteit mee gedaan omdat ik in een nieuwe stad ging wonen.
Ik kreeg ook geen dieper contact (wat ik wel zocht) en kreeg de indruk dat veel mensen helemaal niet op zoek waren naar contact maar meer om een avond wat te doen te hebben? Kan me ook voorstellen dat NMLK juist veel mensen aantrekt die sociaal normaal niet zo handig zijn ofzo.

Hoe dan ook, het bracht mij niet wat ik zocht. Ik ben maar bij een sport gegaan en een cursus en heb zo nieuwe mensen leren kennen.
Julus schreef:
24-07-2020 14:17
Dat zou ik gewoon proberen. Eerst een maandje ofzo? En uitproberen maar.

Ga ik doen, jullie hebben me overtuigd. De voorbeelden die jij noemt spreken me wel aan.

Wat betreft die verplichting, dat gaat meer over actief zijn en ik heb moeite met dat soort dwang. Als ik iets afspreek kom ik het na en als dat niet kan laat ik dat weten, wel zo netjes. Zou ik ook prettig vinden.

Lijkt me een leuke manier om eens wat anders te doen dan gebruikelijk. Contact is leuk voor dat moment, zoiets heeft bij mij toch tijd nodig om zich te ontwikkelen tot meer. Maar leuk op dat moment is ook leuk.

Bedankt ook voor je antwoord en wat ben jij gelijk actief. Leuk om te lezen!
Leuk dat je enthousiast bent. Ik ben er niet bij gegaan om nieuwe vrienden te maken, niet perse. Maar vooral om leuke dingen te doen die ik in mijn eentje niet doe. Elke groep is wisselend en dat vind ik prima. Op die manier blijft het vrijblijvend en dat vind ik fijn.

Benieuwd naar je ervaring straks.
windring schreef:
22-07-2020 11:53
Is het alleen voor jongeren?
Nee, volgens mij kan iedereen vanaf een jaar of twintig zich inschrijven. Op basis van je leeftijd kom je in een leeftijdsgroep terecht. Dat betekent dat activiteiten die zijn aangemaakt voor een andere leeftijdsgroep door jou niet te zien zijn en dat je er dus ook niet aan mee kunt doen. Andersom betekent dat voor jou dat je daardoor de oudjes mooi kunt weren van jouw activiteiten. Ik weet het even niet meer, maar volgens mij mag je twee leeftijdsgroepen selecteren en de oudste en jongste categorie mogen niet meer dan 15 jaar uit elkaar liggen.

Stel, jij bent 22 en wil een avond stappen/carten/ borrelen/wandelen/boomklimmen organiseren, dan maak je een activiteit aan en stel je in dat de groep van 20-30 jaar mee mag doen. Dan ziet niemand die ouder is dan 30 dat deze activiteit door jou georganiseerd wordt en kan een ouder iemand zich ook niet opgeven. Dat geeft jou garantie dat je met leeftijdsgenoten te maken hebt en dat is wel zo fijn toch als je liever niet hebt dat er drie zestigers komen op jouw feestje.
Ik heb vandaag, volgende week woensdag en vrijdag iets.
Tip: ga mensen volgen die activiteiten organiseren in je eigen stad/dorp. Dan krijg je een melding zodra deze persoon iets heeft opgezet. Zo hoef je niet telkens zelf te zoeken.
diyer schreef:
24-07-2020 15:17
Nee, volgens mij kan iedereen vanaf een jaar of twintig zich inschrijven. Op basis van je leeftijd kom je in een leeftijdsgroep terecht. Dat betekent dat activiteiten die zijn aangemaakt voor een andere leeftijdsgroep door jou niet te zien zijn en dat je er dus ook niet aan mee kunt doen. Andersom betekent dat voor jou dat je daardoor de oudjes mooi kunt weren van jouw activiteiten. Ik weet het even niet meer, maar volgens mij mag je twee leeftijdsgroepen selecteren en de oudste en jongste categorie mogen niet meer dan 15 jaar uit elkaar liggen.

Stel, jij bent 22 en wil een avond stappen/carten/ borrelen/wandelen/boomklimmen organiseren, dan maak je een activiteit aan en stel je in dat de groep van 20-30 jaar mee mag doen. Dan ziet niemand die ouder is dan 30 dat deze activiteit door jou georganiseerd wordt en kan een ouder iemand zich ook niet opgeven. Dat geeft jou garantie dat je met leeftijdsgenoten te maken hebt en dat is wel zo fijn toch als je liever niet hebt dat er drie zestigers komen op jouw feestje.
Het max verschil is 25 jaar. Ik zit bv in de groep van 40-65 maar ook in die van 30-55
Klopt dat je iets in 2 leeftijdsgroepen mag organiseren. Voorwaarde is dat je zelf in die categorie valt maar dat lijkt me vanzelfsprekend. Ik merk dat er bij activiteiten mensen tussen zitten uit de min leeftijd van die range en ook de max. Erg gemeleerd. Het is ook logisch dat je bij bepaalde activiteiten bepaalde types tegenkomt. Iemand die van natuur en wandelen houdt zal misschien niet snel naar de kroeg of festival gaan. Al vind ik het leuk om van alles te doen.
In_Tenebris schreef:
24-07-2020 12:40
Ik krijg de indruk dat veel afhangt van hoe actief je bent. Ik zou dit wel leuk vinden om af en toe iets te gaan doen wat ik met andere vrienden niet of nauwelijks doe. Krijg ook door wat ik hier lees de indruk dat dat niet de bedoeling is.
Ik zou eerst een proefmaand proberen. Dan krijg je iig het aanbod te zien. Er wordt in mijn omgeving best veel georganiseerd. Maar ik hoor ook dat er regio’s zijn (op zich logische regio’s met veel kleine dorpjes) waar er heel weinig activiteit is en je binnen een straal van 20 km weinig aanbod hebt. Ik zou dat eerst even uitchecken als je de wens hebt dat het dichtbij moet zijn.

Maar verder geen verplichtingen, behalve fatsoensregels dat als je je aanmeldt, je ook echt de intentie hebt om te komen en dat je je netjes afmeldt als dat niet lukt. Niet dat iemand iets organiseert (bbq bijvoorbeeld) en er van de 8 mensen maar 3 komen opdagen. Da’s nogal lullig. Je kunt ook een no show percentage zien van iemand als je iets organiseert.

Maar verder organiseer ik vrij weinig en maak wel gebruik van het aanbod van anderen. Nog nooit commentaar op gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven