Entertainment alle pijlers

Ons huis vol spullen RTL

02-09-2019 21:41 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook naar het programma ‘ons huis vol spullen’?
Voor iedereen een groene tuin
Solomio schreef:
11-09-2019 09:14
De nazorg zal wel weer optimaal gegarandeerd zijn. :roll:
Ja, net als met de Obese-deelnemers, waarvan een flink aantal inmiddels weer hun kilo's terug hebben omdat het schrale eten en strenge sportregime in het normale leven gewoon niet vol te houden is.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een iets nettere kopie van 'Mijn Leven In Puin'.

Vreselijk. Na de eerste aflevering was ik er klaar mee. Het triggerde m'n autisme enorm, ik hou gewoon van opgeruimd.
Sue me RTL! :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
11-09-2019 10:14
Ja, net als met de Obese-deelnemers, waarvan een flink aantal inmiddels weer hun kilo's terug hebben omdat het schrale eten en strenge sportregime in het normale leven gewoon niet vol te houden is.
Precies.
En ik gok dat deelnemer van 'dubbeltje op zijn kant', 'help mijn man is klusser' en weet ik wat voor hulpprogramma's er nog meer zijn, ook allemaal voor altijd uit de problemen zijn. NOT.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
11-09-2019 10:19
Precies.
En ik gok dat deelnemer van 'dubbeltje op zijn kant', 'help mijn man is klusser' en weet ik wat voor hulpprogramma's er nog meer zijn, ook allemaal voor altijd uit de problemen zijn. NOT.

Inderdaad. Je ziet nu nooit eens hoe het na pakweg vijf jaar met ze gaat.
Solomio schreef:
11-09-2019 10:19
Precies.
En ik gok dat deelnemer van 'dubbeltje op zijn kant', 'help mijn man is klusser' en weet ik wat voor hulpprogramma's er nog meer zijn, ook allemaal voor altijd uit de problemen zijn. NOT.
Dat dus. Laat de deelnemers een contract tekenen waarin o.a. staat dat ze hun mond moeten houden als er geen RTL-camera in de buurt is en ga aan de slag (voor het oog zo effectief en zo snel mogelijk natuurlijk). Plak er vervolgens een pleister op, plak er nog eentje overheen als die los dreigt te laten en dan is het traject "nazorg" gelukt en kun je naar je volgende kijkcijferkanon.

Operatie geslaagd, maar de patiënt...?
herfstappeltaart schreef:
11-09-2019 10:41
Inderdaad. Je ziet nu nooit eens hoe het na pakweg vijf jaar met ze gaat.
Ze kijken wel uit :byee:
Solomio schreef:
11-09-2019 08:31
Dat is natuurlijk het punt: als iemand z'n huis netjes kan houden komt het niet zo ver.
En zodra deze mensen het weer zelf moeten doen loopt het weer mis.

Maar goed, dat geldt voor veel van die 'hulp'programma's.
En vaak gaat dit generatie op generatie zo door. Ze zijn net een soort hamsters en hebben het nooit van huis uit mee gekregen.
Hier zie ik het vooral in de schoonfamilie zo. Dat gaat over op de kinderen en op de inmiddels volwassen kleinkinderen.
2019 schreef:
11-09-2019 10:45
En vaak gaat dit generatie op generatie zo door. Ze zijn net een soort hamsters en hebben het nooit van huis uit mee gekregen.
Hier zie ik het vooral in de schoonfamilie zo. Dat gaat over op de kinderen en op de inmiddels volwassen kleinkinderen.
Hier ook bij de schoonouders, Mijn schoonzus helemaal niet, en mijn man kan steeds beter weggooien en afwijzen (omdat ik zeur?). Hoe is dat met jouw man dan?

Mijn schoonouders nemen ook altijd spullen mee voor in ons huis, die we niet nodig hebben. Soms wijzen we het vooraf al af en nemen ze het toch mee. Ze sparen al 50 jaar spullen op voor het geval iemand ergens iets nodig heeft en volgens mij kopen ze wekelijks nog bij. Je kunt ze ook werkelijk helemaal niets laten zien of ergens over vertellen zonder dat ze de keer erna spullen daarvoor hebben meegenomen.

De kliko zit extra vol als ze weer geweest zijn. Maar goed, als ik niet zo onbeschoft was, zou een vol huis idd op de volgende generatie doorgaan....
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
11-09-2019 11:22
Hier ook bij de schoonouders, Mijn schoonzus helemaal niet, en mijn man kan steeds beter weggooien en afwijzen (omdat ik zeur?). Hoe is dat met jouw man dan?

Mijn schoonouders nemen ook altijd spullen mee voor in ons huis, die we niet nodig hebben. Soms wijzen we het vooraf al af en nemen ze het toch mee. Ze sparen al 50 jaar spullen op voor het geval iemand ergens iets nodig heeft en volgens mij kopen ze wekelijks nog bij. Je kunt ze ook werkelijk helemaal niets laten zien of ergens over vertellen zonder dat ze de keer erna spullen daarvoor hebben meegenomen.

De kliko zit extra vol als ze weer geweest zijn. Maar goed, als ik niet zo onbeschoft was, zou een vol huis idd op de volgende generatie doorgaan....
Hier ook schoonouders (wel al tig jaren gescheiden) die hamsteraars zijn. De ene verzamelt echt alles, want misschien komt het toch van pas. En de andere koopt te veel nieuwe pruttel, om vervolgens ons ermee ‘blij’ te maken :P. Want het huis van diegene staat toch wel erg vol :facepalm: . Mijn partner heb ik echt moeten leren wegdoen/ weggooien met spullen, maar heeft nu gelukkig zelf de smaak te pakken al koopt mijn partner nog te veel prut
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
11-09-2019 13:33
Hier ook schoonouders (wel al tig jaren gescheiden) die hamsteraars zijn. De ene verzamelt echt alles, want misschien komt het toch van pas. En de andere koopt te veel nieuwe pruttel, om vervolgens ons ermee ‘blij’ te maken :P. Want het huis van diegene staat toch wel erg vol :facepalm: . Mijn partner heb ik echt moeten leren wegdoen/ weggooien met spullen, maar heeft nu gelukkig zelf de smaak te pakken al koopt mijn partner nog te veel prut
Precies zo, schoonmoeder zegt ook wel eens op te ruimen wegens volheid. Het is alleen niet te zien, volgens mij, maar we zijn al een jaar of twee niet meer daar geweest, en de laatste keer stond de kamer alweer 2 keer zo vol als het jaar ervoor. Het is dus zo vol dat ze ook niemand uitnodigen.
De hoeveelheid die er via Marktplaats/bijonsdumpen uitgaat, komt er net zo hard via Marktplaats of gratis/aanbiedingen dubbel zo hard weer in.
3thee schreef:
11-09-2019 11:22
Hier ook bij de schoonouders, Mijn schoonzus helemaal niet, en mijn man kan steeds beter weggooien en afwijzen (omdat ik zeur?). Hoe is dat met jouw man dan?

Mijn schoonouders nemen ook altijd spullen mee voor in ons huis, die we niet nodig hebben. Soms wijzen we het vooraf al af en nemen ze het toch mee. Ze sparen al 50 jaar spullen op voor het geval iemand ergens iets nodig heeft en volgens mij kopen ze wekelijks nog bij. Je kunt ze ook werkelijk helemaal niets laten zien of ergens over vertellen zonder dat ze de keer erna spullen daarvoor hebben meegenomen.

De kliko zit extra vol als ze weer geweest zijn. Maar goed, als ik niet zo onbeschoft was, zou een vol huis idd op de volgende generatie doorgaan....
Wij hebben niets mee genomen toen zijn vader overleed. De andere kinderen en kleinkinderen hadden weer een huis vol.
Mijn man wilde zelf niets.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 17:40
0.27% gewijzigd
Wat zou dit soort mensen denken als ze naar zo'n programma keken?
Ik heb mijn partner één kamer gegeven die hij mag volbouwen met zijn zooi/hobby als de rest van het huis maar gewoon leefbaar blijft.
Hij heeft al heel veel weg gegooid tijdens verhuizingen het gaat steeds makkelijker.
2019 schreef:
11-09-2019 13:50
Ik heb mijn partner één kamer gegeven die hij mag volbouwen met zijn zooi/hobby als de rest van het huis maar gewoon leefbaar blijft.
Hij heeft al heel veel weg gegooid tijdens verhuizingen het gaat steeds makkelijker.
O, fijn. De meeste spullen heb je gewoon echt nooit nodig.
Hoewel ik verschil maak tussen een hobby en gewoon zooi verzamelen.
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
11-09-2019 13:55
O, fijn. De meeste spullen heb je gewoon echt nooit nodig.
Hoewel ik verschil maak tussen een hobby en gewoon zooi verzamelen.
Ja klopt. Wordt ook vaak duidelijk gemaakt in die programma’s. Je hebt echte verzamelaars ( als je vraagt aan een verzamelaar welk boek hij bijv het mooist vindt, kan hij direct het boek aanwijzen). Een problematische verzamelaar weet dat niet en kan moeilijk het onderscheid vinden in wat echt wat waard is en wat niet.
Voor iedereen een groene tuin
Van mijn ouders heb ik zelf ook heel weinig mee genomen alles is richting goede doelen projecten gegaan voor verkoop.
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
11-09-2019 13:48
Wat zou dit soort mensen denken als ze naar zo'n programma keken?
Mijn schoonvader mijdt deze programma’s en wil er absoluut niet over praten. Het is te confronterend denk ik.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
11-09-2019 14:51
Mijn schoonvader mijdt deze programma’s en wil er absoluut niet over praten. Het is te confronterend denk ik.
Maar hij kent ze wel dus?

Ik heb geen idee of mijn schoonouders ze kennen. Hun kinderen hebben het in ieder geval nooit over het hoarden. Wat ik dan weer gek vind, want zodra er iets gebeurt qua gezondheid zitten de kinderen met de ellende.
Als niemand ooit iets zegt, worden ze nooit geconfronteerd. Hoewel het feit dat ze bijna nooit iemand thuis uitnodigen denk ik wel een teken is dat ze weten dat ze niet normaal zijn. Maar een tv programma over anderen lijkt me nou juist een veiligere eye-opener.
3thee schreef:
11-09-2019 13:48
Wat zou dit soort mensen denken als ze naar zo'n programma keken?
"Oeh! Nou, dan valt het hier nog wel mee!"
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
11-09-2019 15:07
Maar hij kent ze wel dus?

Ik heb geen idee of mijn schoonouders ze kennen. Hun kinderen hebben het in ieder geval nooit over het hoarden. Wat ik dan weer gek vind, want zodra er iets gebeurt qua gezondheid zitten de kinderen met de ellende.
Als niemand ooit iets zegt, worden ze nooit geconfronteerd. Hoewel het feit dat ze bijna nooit iemand thuis uitnodigen denk ik wel een teken is dat ze weten dat ze niet normaal zijn. Maar een tv programma over anderen lijkt me nou juist een veiligere eye-opener.
Ja denk het wel, hij is nogal verknocht aan tv-kijken :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het programma niet zo, maar het doel is mooi.
Ik heb laatst ook de schuur en de zolder uitgemest. Ruimt heerlijk op; heb denk ik wel 10 dozen met boeken naar een goed doel gebracht, 4 vuilniszakken met kleding, allerlei multomappen met 'belangrijke' papieren van 15 jaar geleden weggegooid, heel veel cd's en dvd's die je nooit meer beluistert of bekijkt. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
11-09-2019 15:12
Ik vond het programma niet zo, maar het doel is mooi.
Ik heb laatst ook de schuur en de zolder uitgemest. Ruimt heerlijk op; heb denk ik wel 10 dozen met boeken naar een goed doel gebracht, 4 vuilniszakken met kleding, allerlei multomappen met 'belangrijke' papieren van 15 jaar geleden weggegooid, heel veel cd's en dvd's die je nooit meer beluistert of bekijkt. Heerlijk.
Ja heerlijk is dat, letterlijk een last minder :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
11-09-2019 15:17
Ja heerlijk is dat, letterlijk een last minder :)
Echt wel.
Wij zijn hier bijna 2 jaar geleden komen wonen en hebben toen veel huisraad weggedaan uit de tijd dat wij van 2 huishoudens 1 huishouden maakten. Maar echt niet alle dozen en kisten opengemaakt. Nu dus wel en dan zie je dat je nog steeds meer zooi hebt dan je dacht. Van die dozen die al 10 jaar niet meer open geweest zijn enzo ;-)
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
11-09-2019 15:19
Echt wel.
Wij zijn hier bijna 2 jaar geleden komen wonen en hebben toen veel huisraad weggedaan uit de tijd dat wij van 2 huishoudens 1 huishouden maakten. Maar echt niet alle dozen en kisten opengemaakt. Nu dus wel en dan zie je dat je nog steeds meer zooi hebt dan je dacht. Van die dozen die al 10 jaar niet meer open geweest zijn enzo ;-)
Ja ‘wat niet weet wat niet deert’ dozen :biggrin: .
Voor iedereen een groene tuin
minnimouse schreef:
11-09-2019 15:19
Echt wel.
Wij zijn hier bijna 2 jaar geleden komen wonen en hebben toen veel huisraad weggedaan uit de tijd dat wij van 2 huishoudens 1 huishouden maakten. Maar echt niet alle dozen en kisten opengemaakt. Nu dus wel en dan zie je dat je nog steeds meer zooi hebt dan je dacht. Van die dozen die al 10 jaar niet meer open geweest zijn enzo ;-)
Hier zijn we ook vaak verhuisd de verhuizers konden ons al van gezicht :proud: Hun advies alles echt meteen leeg maken en niets opslaan, alles wat je na een jaar nog niet uitpakt heb je niet nodig en kan je zo weg doen.
ze gaven als advies meteen alle dozen uit te pakken en niets in dozen te laten anders werd die stapel alleen maar groter.
Ondertussen zijn wij zeer ervaren verhuizers geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven