Entertainment alle pijlers

Opdienen of afserveren

07-03-2018 15:45 201 berichten
Mensen zonder enige ervaring in de horeca worden gevolgd tijdens het starten van hun eigen zaak. De zussen Anne-Wil en Nelleke bijten het spits af met hun lunchroom. Ze houden alleen zelf niet van bakken of van koffie...

Het roer omgooien is hip. Al jaren worden mensen voor Ik vertrek gevolgd die in het buitenland een camping of bed and breakfast openen. Ook Helemaal het einde draait om mensen die in het buitenland iets totaal anders willen doen met hun leven. Maar het hoeft niet altijd ver weg te zijn.

Opdienen of afserveren
Het nieuwe programma Opdienen of afserveren volgt mensen die hun eerste eigen horecazaak beginnen in Nederland. De meesten hebben geen verstand van de horeca of van ondernemerschap, maar dat houdt hen niet tegen. Hoe brengen ze het er vanaf? De eerste deelnemers zijn de zussen Anne-Wil en Nelleke, die in Ermelo een lunchroom met taarten en koffie willen openen. Twee nadelen: ze houden allebei niet van bakken en Nelleke heeft nooit eerder een kop koffie gezet.

Kaneel en kruimels
De partners van de zussen begrijpen niets van hun plan en zijn eigenlijk ook niet enthousiast. Het scheelt dat de ouders financieel ondersteunen en helpen met het klussen. Desondanks is het nog maar de vraag of hun lunchroom 'Kaneel en Kruimels' een succes wordt. In de volgende weken van Opdienen of afserveren volgt nog een lunchroom van twee zussen: Petra en Jeannet uit Katwijk aan den Rijn. Hebben zij een betere voorbereiding dan Anne-Wil en Nelleke? Verder kunt u zich verheugen op een restauranttram in Rotterdam, een falafelrestaurant in Groningen en een omgebouwde oude watermolen in Limburg.
Alle reacties Link kopieren
Tsja wat moet je hier nou over zeggen?
Ik heb me nog niet geërgerd. Heel teleurstellend inderdaad.
Ik vind hier dingen van.
Oeh ik heb er een. "Ik probeer op alles wat ik koop toch een beetje te besparen" terwijl ze een duur broodje/luxe koek naast zich heeft liggen.
Ze klinkt wel als een verstandige meid. Voor het eerst dat ik een eigenaresse vooral over de financiële kant hoor en die verder denkt dan taarten bakken.
Ik vind hier dingen van.
Ja, wel een symphatieke vrouw en niet zo'n exemplaar dat winkeltje wil spelen zonder verantwoordelijkheid te nemen voor de rest ( en de taarten).
Aah. Water.
Maar dat ze een jaar geleden haar baan al heeft opgezegd vind ik minder slim. Zo. Gelukkig toch nog iets te zeiken.
Ik vind hier dingen van.
Haha, ik wilde ook nog iets schrijven als ' en niet teren op de zak van pa, ma of vriend ' maar dat gaat ook in dit geval niet op.
Ik krijg het idee dat ze wel allang huur aan het betalen zijn voor dat pand.
LadyMadonna schreef:
11-04-2018 22:12
Aah. Water.
Op de nieuwe vloer x10. Het is zeil !!
Dit is in Nederland, toch? Waarom versta ik mijn eigen landgenoten dan niet?
Ik vind hier dingen van.
Ze hebben personeel met een arbeidsbeperking ingehuurd :cheer2: . Nu vind ik haar officieel een lieverd!
Ik vind hier dingen van.
Volgende week weer Groningen :-D
:hello:

Ik zet hem nu pas aan, dus loop flink achter.
Waar is dit?
Sittard
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
11-04-2018 22:37
Sittard
Ah, ik dacht al zoiets.
Sabeltandcavia schreef:
11-04-2018 22:15
Maar dat ze een jaar geleden haar baan al heeft opgezegd vind ik minder slim. Zo. Gelukkig toch nog iets te zeiken.
Hahaha. Al snap ik dit echt niet.
Wat bleef ze positief zeg. En ze leek weinig stress te hebben.
Sabeltandcavia schreef:
11-04-2018 22:15
Nee dat vond ik ook echt niet handig
Leuk, ik ben benieuwd.
Oude kijk in 't jat straat, vlakbij de universiteit.
Le Souk rook zo lekker :heart:
Ik val er net in, is Le Souk weg??
Haha nee ik kom er nooit meer.
Maar daar willen ze ingredienten inkopen.
Ooooh ik dacht al, zou jammer zijn.
Slome aflevering zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven