Entertainment alle pijlers

Outlander spoiler topic

18-05-2016 09:56 1381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie het allemaal nog wil zien, lees hier niet verder!







met een leuk plaatje van Jamie, gewoon omdat het kan!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb ik ook wel. Je moet er echt wel even klaar voor zijn, anders blijft het verhaal niet goed plakken. En op sommige momenten moet je je hoofd er echt wel bij hebben. Ik heb volgens mij binnen een half jaar boek 1 t/m 6 gelezen, dat is best pittig. Met al die emoties :biggrin:
Ik kan niet op de andere topic komen over series, maar Rillington Place op BBC First is een driedelige series die op ware gebeurtenissen is gebaseerd. Speelt in de tijd van 1940 en daarna. Aflevering 1 was nog terug te kijken of het wordt nog herhaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bezig in het laatste Lord John boek. De eerste 2 was niet wat ik verwacht had, boek 1 was gewoon 1 boek, boek 2 was 3 korte verhalen. Alle 4 de verhalen waren detectives waarin Lord John een moord moest oplossen, ik had verwacht dat het over zijn leven zou gaan, dat we hem beter leerden kennen.

Boek 3 is dat eindelijk wel:) Er zitten wel een paar fouten in de boeken helaas.
MAAR. Wisten we uit de Outlander serie al dat Lord John (spoiler in wit voor degenen die nog niet alle boeken gelezen hebben) de jongen van 16 was die Jamie en Claire aanviel? Weetjewel toen ze op die boomstam zaten, en toen heeft Jamie die jongen overmeesterd en deed hij alsof Claire een Engelse gevangene was om informatie uit hem los te krijgen, en daarna heeft hij de jongen aan een boom vastgebonden omdat Claire niet wou dat hij hem zou vermoorden. Toen ik het las dacht ik oooooooooooooh was HIJ dat!!!! Maar toen dacht ik even later of wist ik dat al?? Ik weet niet meer zeker of het in de Outlanderboeken voorkwam:P
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Cleopatra: Jaaa! Dat kwam inderdaad al in Voyager naar voren dat hij dat was. :)
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ja kan me dat voorval met lord John nog goed heugen. Ik heb de boeken van lord John ook in mijn e reader staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond die losse Lord John-boeken behoorlijk saai.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb ooit het 2e of 3e deel gelezen en vond het niet heel geweldig. Maar ik geef het nog een kans en begin nu braaf bij deel 1..Maar voor het Outlander verhaal is het wel handig om meer van lord John te weten, want nu ik deel 7 van Outlander lees komt hij er veel vaker in voor. Ook met betrekking tot Jamies zoon.
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
11-06-2017 13:34
Ik ben nu bezig in het laatste Lord John boek. De eerste 2 was niet wat ik verwacht had, boek 1 was gewoon 1 boek, boek 2 was 3 korte verhalen. Alle 4 de verhalen waren detectives waarin Lord John een moord moest oplossen, ik had verwacht dat het over zijn leven zou gaan, dat we hem beter leerden kennen.

Boek 3 is dat eindelijk wel:) Er zitten wel een paar fouten in de boeken helaas.
MAAR. Wisten we uit de Outlander serie al dat Lord John (spoiler in wit voor degenen die nog niet alle boeken gelezen hebben) de jongen van 16 was die Jamie en Claire aanviel? Weetjewel toen ze op die boomstam zaten, en toen heeft Jamie die jongen overmeesterd en deed hij alsof Claire een Engelse gevangene was om informatie uit hem los te krijgen, en daarna heeft hij de jongen aan een boom vastgebonden omdat Claire niet wou dat hij hem zou vermoorden. Toen ik het las dacht ik oooooooooooooh was HIJ dat!!!! Maar toen dacht ik even later of wist ik dat al?? Ik weet niet meer zeker of het in de Outlanderboeken voorkwam:P

serieus? dat heb ik even gemist
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
12-06-2017 09:13
serieus? dat heb ik even gemist
Jazeker wist ik dat ;-)

Het lijkt een niet zo belangrijk moment in het verhaal, maar het is het wel uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is zeker belangrijk, want lord John gaat later in het verhaal een grote rol spelen...dat zal nog een verrassing voor velen worden...
Alle reacties Link kopieren
ik dacht dat het zijn broer Harold was, en is Lord John zo jong nog dan?
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Lord John is een stukje jonger dan Jamie, ik denk een jaar of 5? In boek 7 worden hele hoofdstukken vanuit hem verteld, ook zijn broer Hal krijgt een wat grotere rol.
Alle reacties Link kopieren
Lord John is nog wel meer dan 5 jaar jonger dan Jamie. Toen ze hem tegen kwamen was hij 16 en Jamie was toen iets van 23 (minimaal). Dus Lord John is indd een stukkie jonger.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
12-06-2017 19:46
ik dacht dat het zijn broer Harold was, en is Lord John zo jong nog dan?
Harold was de eerste geliefde van Lord John
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
12-06-2017 06:47
Ja ik heb ooit het 2e of 3e deel gelezen en vond het niet heel geweldig. Maar ik geef het nog een kans en begin nu braaf bij deel 1..Maar voor het Outlander verhaal is het wel handig om meer van lord John te weten, want nu ik deel 7 van Outlander lees komt hij er veel vaker in voor. Ook met betrekking tot Jamies zoon.
Je komt dus heel weinig over hem te weten helaas. De eerste 2 boeken zijn dus alleen maar een moordzaak oplossen.

Het 3e boek leer je wel dingen over zijn leven, maar dat speelt zich af nog voordat hij met Isobel trouwt etc. dus je leert niks over hem en William.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
-catnip schreef:
12-06-2017 20:54
Lord John is nog wel meer dan 5 jaar jonger dan Jamie. Toen ze hem tegen kwamen was hij 16 en Jamie was toen iets van 23 (minimaal). Dus Lord John is indd een stukkie jonger.
Dat was voor de slag van Culloden toch? Dus dan was Jamie 26 (want Claire en Jamie zijn 3 jaar samen geweest).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
13-06-2017 07:11
Harold was de eerste geliefde van Lord John
Nee hoor, Hal is zijn broer. Percy Wainwright was zijn eerste geliefde.
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
13-06-2017 07:14
Dat was voor de slag van Culloden toch? Dus dan was Jamie 26 (want Claire en Jamie zijn 3 jaar samen geweest).
Ja dat ook nog eens. Was ik alweer vergeten. :proud:
Dus ze schelen zo'n 10 jaar.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Nu ik boek 7 lees ben ik blij dat ik goed heb opgelet in het begin. Heel veel karakters komen nu terug. Deel 7 is tot nu toe heel erg interessant, maar je moet het koppie er goed bijhouden. Zo wordt er vanuit verschillende karakters verteld, en minder vanuit Claire.
Zo is het ook grappig dat(in wit, want spoiler)Afbeelding[/img]
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
13-06-2017 07:40
Nee hoor, Hal is zijn broer. Percy Wainwright was zijn eerste geliefde.
Ohja grapje, ik haalde Harold en Hector door elkaar. Hector is zijn eerste geliefde. Percy is pas veeeeeeeeeeeeeeeeeele jaren later, dan is Lord John al in de 30.
Hector was toen hij 16 was, Hector was toen 20 en is gesneuveld bij Culloden. Daar heeft Lord John nog steeds liefdesverdriet van (naast zijn liefde voor Jamie die ook altijd onophoudelijk blijft).

Tussen Hector en Percy heeft Lord John nog vele andere minnaars gehad (waarvan er een paar expliciet in de boeken voorkomen en de rest wordt alleen kort genoemd zonder naam, dan staat er iets over vroegere minnaars bijvoorbeeld).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
:@@:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Gaat het nog Rouge? :biggrin: het klopt inderdaad wat cleopatra zegt, ik kan me het nog herinneren, maar het is maar goed dat alles in dit topic af en toe weer naar voren komt. En in boek 7 wordt je geheugen weer erg op de proef gesteld ben ik achter, en komt er weer veel terug van het verleden. Het verhaal zit erg goed in elkaar.
Alle reacties Link kopieren
ja hoor, maar ik vraag me nu af, hoe ik godesnaam die boeken heb gelezen, moet maar snel weer beginnen, maar ga eerst nog even vreemd met Santa :nut:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een heel eind in boek 7, maar moet even pauzeren af en toe. Het gaat er heftig aan toe. En mijn nekspieren plagen me nogal van het langdurige lezen.. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eindelijk weer verder gegaan in boek 4. Ben nu bij het hoofdstuk dat je ineens vanuit Brianna kijkt. Op zich vind ik het wel interessant, voor de afwisseling.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven