Entertainment alle pijlers

Over de streep

28-07-2011 20:18 464 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond het nieuwe programma Over de streep.

Ik ken het van de Oprah Winfrey show en vind het te Amerikaans.

Gaat iemand kijken?

Ik twijfel nog,ben bang voor plaatsvervangende schaamte
Frankly my dear, I don"t give a damn
Oh, de juf zegt dat er geen verandering is, maar die jongeren allemaal wel. En dat geloof ik best, eerder nog dan de juf die niet middenin die groep staat.
Ik vond het deze keer minder "erg" dan de andere keren. Toen kon ik mijn tranen niet bedwingen en niet meer stoppen met huilen, dat had ik nu niet. En dat veel rijke kids zich eenzaam voelen is niet nieuw toch, vaak worden ze idd afgekocht met dingen terwijl ze dat helemaal niet willen. Ik vind het altijd zo erg om te zien hoeveel kinderen er onglukkig zijn echt heftig. Denk dat als ze dit op elke school zouden doen, er een stuk minder gepest zou worden, omdat je weet waar iemand vandaan komen en wat er af speelt in zijn leven.
Ik heb niet alle posts doorgelezen, maar ik vind het een goed programma. Het doet me denken aan mijn eigen puberjaren toen ik ook zo in de knoop kon zitten, maar emoties tonen...ho maar.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Ik heb in het begin het programma gezien, maar meerdere afleveringen kan ik niet kijken...
Deze uitzending deed me niet veel. Ik heb alleen de eerste aflevering gezien en toen zat ik echt te janken.

Ze probeerden iets te veel een 'geld maakt niet gelukkig show' van te maken. Ik heb echter maar twee leerlingen daarover gehoord. Of ik moet iets gemist hebben. Maar volgens mij waren hier veel meer kinderen gelukkiger dan op de eerste school.

Ik had wel te doen met die jongen met een verslaafde broer.
De vorige 2 afleveringen vond ik heel emotioneel, maar de laatste vond ik wel mee vallen alleen die jongen met z'n broer vond ik wel aangrijpend net als die meid die geen contact heet met haar vader.

Ben benieuwd naar de volgende. Een heel mooi en goed programma.
en weer een nieuwe mooie aflevering!

Ik vind dit zo mooi, en ook een teken om even na te kunnen denken en te verwerken!

Wie kijkt weer allemaal mee?
Ik ben er.
Hallo! Het forum is hier supertraag en ligt er steeds uit :(
The greatest adventure in life is to follow your heart.
Hoi steph !

Hoi nehal, hoe komt het?

Ik vind dit gesprek echt mooi. En jeetje die man die die vragen stelt aan hem kijkt zo interessant, met een luisterend oor.
(hier nog niet, even afkloppen)
Goed dat die jongen zo zijn hart lucht.
Het lijkt nu beter te gaan, ik hoop dat het zo blijft!
ja ik vind dit gesprek zo super mooi. De tranen komen gewoon in mijn ogen hiervan. En dat nu al

Als ik hem zo hoor praten valt het me pas op hoe gesloten mensen eigenlijk zijn en dingen liever niet snel bespreken.
Wat is pesten toch kl*te. En zo onnodig.
Ik zie een oud-lerares van mij. Leuk.
Pff het is echt geen doen het met het forum, ik ben dus een beetje traag vanaaf...
Dit was een heftige aflevering, die ene jongen die elke keer over de streep ging. En ik moest weer huilen. Helaas heeft het op deze school niet echt wat veranderd.

En het forum was zoals ik zie bij velen eruit, ook op andere topics. Jammer.
Jammer zeg!
Ik vind het idee goed, maar ga toch steeds meer twijfelen aan het rendement ervan.
ik ben gegrepen door dat dikke meisje in het zwart met die vetkuif, die stond ook iedere keer aan de verkeerde kant van de streep... het meisje dat later zei dat ze nu besefte best met anderen te kunnen praten.
Ik moet er altijd bij huilen.....
Nou, ze maken het ook wel heel erg dramatisch met die treurige muziekjes (de één na de ander) er iedere keer onder. Het is duidelijk de bedoeling dat mensen enorm gegrepen worden en blijkbaar lukt dat.

Ik vind het desondanks wel een goed programma trouwens. Maar wel ietsje over the top.
Ik heb het nu een aantal keer gezien. De eerste paar keren vond ik het interessant, maar omdat het telkens over een hele groep gaat waarvan je weinig mee krijgt, de focus op individuen - logischerwijs vanwege de lengte van het programma - kort en oppervlakkig is, er niet diep(er) op de situatie in de school in wordt gegaan en ze ook weinig laten zien van wat de situatie naderhand is vind ik het eerlijk gezegd niet boeiend meer. Jammer, het is meer lopende band werk.
quote:_Branwen_ schreef op 26 augustus 2011 @ 10:36:

Ik heb het nu een aantal keer gezien. De eerste paar keren vond ik het interessant, maar omdat het telkens over een hele groep gaat waarvan je weinig mee krijgt, de focus op individuen - logischerwijs vanwege de lengte van het programma - kort en oppervlakkig is, er niet diep(er) op de situatie in de school in wordt gegaan en ze ook weinig laten zien van wat de situatie naderhand is vind ik het eerlijk gezegd niet boeiend meer. Jammer, het is meer lopende band werk.

Jeetje, goed samengevat hoe ik er ook over denk.

Ik heb ook steeds meer mijn twijfels over het 'nut'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven