Entertainment alle pijlers

Overleden in showbizzland - deel 3

28-11-2018 22:49 3050 berichten
Alle reacties Link kopieren
...of overleden in andere publieke functies..

Nieuw topic dan maar? Sinds een half uur open!

Voor andere recent overledenen, check deel 2: entertainment/overleden-in-showbizzland ... ges/306633
Such fun!1
MarindaH schreef:
03-02-2019 10:57
Joh, Pumps associeert gewoon lekker los. Laat haar lekker.

Laat ook maar.
Alle reacties Link kopieren
Matti Nykänen is overleden. Hij werd slechts 55 jaar.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Baankje1 schreef:
04-02-2019 11:32
Matti Nykänen is overleden. Hij werd slechts 55 jaar.
Wie?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen is die negeerknop best fijn :D
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
04-02-2019 11:33
Wie?
Google is je vriend:
https://www.google.com/search?q=Matti+N ... e&ie=UTF-8
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Baankje1 schreef:
04-02-2019 11:32
Matti Nykänen is overleden. Hij werd slechts 55 jaar.
Die kan ik me nog wel herinneren uit mijn jeugd als ik bij mijn ouders thuis t schansspringen keek.

Turbulent leven heeft hij gehad!
mick87 schreef:
30-01-2019 11:25
Gisteren was het al 15 jaar geleden dat Guusje Nederhorst is overleden. Dat raakte mij destijds diep. Zo jong en sprankelend en een klein kindje nog. Niet te bevatten..
Door een bizar toeval overleed korte tijd daarna iemand anders uit mijn omgeving ook: 34 jaar, net een baby en zomaar ineens was het afgelopen met haar. Ik zie die 2 overlijdens van Guusje, en die andere vrouw in mijn omgeving op de een of andere manier nooit los van elkaar. Als ik aan de een denk, denk ik ook aan de ander. En om beiden moest ik gisteren wel wat tranen laten. Wat is het na al die jaren nog steeds niet te bevatten. Dat iemand zo jong komt te overlijden en een pril gezin achterlaat.

Wat zijn trouwens veel oud-gtst acteurs jong overleden. Guusje, Anthony, Fréderique en recentelijk nog Dave Mantel.
Ik heb ook al best wat tranen gelaten om het overlijden van Guusje. Als ik haar liedje hoor bij Woezel en Pip (wat mijn kinderen vaak luisteren) word ik altijd zo verdrietig. Ik kan het onmogelijk bevatten dat iemand die net een baby heeft gekregen een half jaar later dood is. Wat is het leven oneerlijk. Kan me voor dat jij altijd aan die andere vrouw ook moet denken als je aan Guusje denkt en andersom.
Zo naar.
Alle reacties Link kopieren
beetje oud nieuws maar :

Eli Asser (96) overleden

Eli Asser, de schrijver van bekende televisieseries als ’t Schaep met de 5 Pooten, is vrijdagnacht op 96-jarige leeftijd overleden. Dit meldt het Noordhollands Dagblad.

Zijn dochter Hella de Jonge, die zondagmiddag een lezing gaf tijdens de Holocaust-herdenking in Zaandam, liet weten dat de schrijver in zijn slaap is overleden.


Naast het schrijven voor de televisieseries ’t Schaep met de 5 Pooten en Citroentje met suiker, heeft hij ook conferences en liedteksten geschreven voor Wim Sonneveld, Rijk de Gooijer en Frans Halsema. De liedtekst van het nummer Het zal je kind maar wezen, vertolkt door Adèle Bloemendaal, komt ook van zijn hand.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -overleden
Relax we're all crazy, it's not a competition
Nou, ik heb anders moeite genoeg genomen om enkele overledenen alsnog een eerbetoon te geven.

De 75 plussers zijn nog actief. Is toch ook iets om blij om te zijn.
Dat waren allemaal acteurs die internationaal bekend zijn geweest.
Ze spelen nog steeds mee in rollen die belangrijk zijn voor het verhaal.
'Allo 'Allo heb ik vandaag toch de allereerste aflevering via RTL7 terug gekeken.
Is echt een aanrader!
Renee is overleden al langer geleden. De serie zit na Flodder op uitzending.

De 'Allo 'Allo was een parodie op een serieuze serie. Met een onverwacht succes.
Albert Finney :cry:

Afbeelding
Machtig prachtige man. Hij zal gemist worden.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-02-2019 15:58
Albert Finney :cry:

Afbeelding
Voor mij de enige echte Scroodge
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft veel mooiere films gemaakt, maar toen ik 16 was en alleen films keek (nerd) zag ik The Browning Version. Man man wat maakte hij daar een indruk op mij. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-02-2019 15:58
Albert Finney :cry:

Afbeelding
'Daddy Warbucks' :rose:
Sophie Dodd is Dood. :cry: En Kate Hogan ook. :'(
https://people.com/celebrity/celebritie ... n-coughlin
Ik ken ze verder niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ze geen van beiden en je link gaat naar een "jenny Bird Jewelry"-pagina.
Alle reacties Link kopieren
?
dubbel
anoniem_309521 wijzigde dit bericht op 09-02-2019 12:17
98.26% gewijzigd
nessemeisje schreef:
09-02-2019 12:07
Ik ken ze geen van beiden en je link gaat naar een "jenny Bird Jewelry"-pagina.
Dat is heel raar, bedoel dat mijn link niet de pagina opent die ik geplakt heb. Maar zie nu dat zij niet dood zijn,
Maar dit staat op die pagina
Remembering the Stars We Lost in 2019

Gone, but never forgotten
Kate Hogan
Sophie Dodd
Maar dat zijn blijkbaar de columnisten. :roll:
dubbel
anoniem_309521 wijzigde dit bericht op 09-02-2019 12:17
Reden: gaat lekker....
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet de dood is eerlijk maar het verlangen ernaar "Armand"
Die Albert Finnley ken ik nu dus ook bij naam.
Is bekend en vertrouwd gezicht. In veel films en series te zien.

Als baas (goede en mooie karakterrol) van Erin Brokovich ZIE https://en.wikipedia.org/wiki/Erin_Brockovich_(film) met Julia Roberts mij het best bij gebleven.

Erin en de advocaat hadden een van de meest geruchtmakende zaken over gifschandalen in behandeling. Goede verfilming en mooie rolverdeling.
Het zou me niet verbazen als die binnenkort niet wordt uitgezonden.
Hoewel Julia Roberts al is gedaan via een reeks van een van de commerciële zenders.
Alle reacties Link kopieren
Hans Eijsvogel is overleden, een legendarische paardensportverslaggever.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rosamunde_Pilcher op 6 feb.

Rosamunde Pilcher - de bekende Brits schrijfster van meerdere romantische verfilmingen. Veel op Duitse zender te zien.
Zie voor verfilmingen daar: https://de.wikipedia.org/wiki/Rosamunde ... rfilmungen

https://www.zdf.de/filme/herzkino Is erg populair en is morgen weer met film ZDF.
https://www.zdf.de/filme/herzkino/rosam ... s-100.html
NU.nl
Entertainment
Films & Series

Der Untergang-acteur Bruno Ganz (77) overleden
Der Untergang-acteur Bruno Ganz (77) overleden
16 februari 2019 11:45 Laatste update: 18 minuten geleden
20

De Zwitserse acteur Bruno Ganz is vrijdagnacht op 77-jarige leeftijd overleden in zijn huis in Zürich. De acteur werd vooral bekend door zijn rol als Adolf Hitler in de film Der Untergang.

Het management van de acteur bevestigde zaterdag zijn overlijden aan meerdere Duitstalige kranten. De Zwitser zou al enige tijd hebben geleden aan darmkanker.

De laatste rol die Ganz speelde was het personage Verge in de Lars von Trier-film The House That Jack Built uit 2018.

Ganz, die een Zwitserse vader en een Italiaanse moeder had, kwam al jong in aanraking met acteren. Hij groeide uiteindelijk uit tot één van de bekendste Duitstalige acteurs.

Naast de rol van Adolf Hitler, was de acteur ook te zien in uiteenlopende rollen als engel in Wings of Desire, opa in Heidi and Vitus, vampier in Nosferatu the Vampyre en ober in de film Bread and Tulips.

De Zwitser speelde daarnaast rollen in Engelstalige films als The Reader, The Counselor en Unknown Identity.
Acteur ontving prestigieuze theaterprijs

Ganz was ook een veelgevraagd toneelacteur en onder andere te zien als Faust en Oedipus. In 1996 ontving de acteur de Iffland-Ring, een van de meest prestigieuze theaterprijzen voor Duitstalige acteurs. Deze prijs mag een acteur net zolang in zijn bezit hebben als hij wil, om hem daarna door te geven aan een andere toneelacteur.

Ganz was erg gesteld op zijn privacy, wel was het algemeen bekend dat hij gescheiden is en een zoon heeft. De acteur zou de laatste jaren van zijn leven een relatie hebben gehad met fotografe Ruth Walz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven