Entertainment alle pijlers

Podcasts 2019

09-01-2019 11:34 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden heb ik eindelijk ook ontdekt hoe fijn podcasts luisteren is. Ik merk dat ik ongemerkt ineens m'n huishouden doe, 4 uur in de trein zó om is, ik ineens een sjaal heb gebreid en ik lekker slaap na een verhaaltje voor het slapen gaan. Het prettige vind ik dat je met je handen en ogen dingen kunt doen terwijl je luistert.
Welke podcasts luister je graag en waarom?
Mijn tips:

Strangers: een podcast serie waarin iedere aflevering een nieuw verhaal verteld wordt over hoe het ontmoeten van een onbekende je leven kan beïnvloeden. De ene aflevering is leuker dan de andere maar er zitten hele mooie tussen.

Dr. Death: spannende waargebeurde serie over een chirurg

Echt gebeurd: serie waarin mensen vertellen over dingen die dus echt gebeurd zijn. Ook leuke afleveringen met dagboekfragmenten. Zitten ook stomme tussen, niet iedereen is nou eenmaal een meesterverteller

Heavyweight: hele leuke serie , iedere aflevering probeert de maker een probleem of mysterie dat iemand in het verleden heeft gekregen op te lossen.

Where should we begin?: Meeluisteren met echte gesprekken met een bekende Vlaamse relatie therapeute, soms heftig vond ik. Veel verdriet maar wel heel leerzaam

Bob: Vlaamse waargebeurde podcast serie, in de serie wordt in het onduidelijke verleden van een vrouw met Alzheimer gedoken. De vrouw heeft het namelijk heel vaak over een 'Bob' die niemand kent.

Dirty John: ook weer een waargebeurd verhaal over een man waar je liever niks mee te maken wilt hebben

De castraten: informatieve podcast over (je raadt het al) castraten. Mooie muziek tussendoor ook. Onderwerp moet je wel aanspreken natuurlijk maar ik ben wel een liefhebber van koormuziek dus vond het interessant.

Ik heb nog aardig wat tips opgeslagen maar nog niet geluisterd, zoals Serial, the moth wie heeft er nog meer tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar weken terug 'de krokante leesmap' ontdekt. Daarin nemen Roelof de Vries, Noortje Veldhuizen en Marcel van Roosmalen de bladen hoor. Heel grappig.
Alle reacties Link kopieren
Voor de geïnteresseerden: ‘Klassieke mysteries’ combi van klassieke muziek en true crimes. Heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
31-05-2019 13:40
Voor de geïnteresseerden: ‘Klassieke mysteries’ combi van klassieke muziek en true crimes. Heerlijk
Ziet er goed uit, bedankt voor de tip! Ben net klaar met de reeks over Napoleon, door de afwisseling met klassieke muziek, brengt die reeks echt heel veel rust tijdens het huishouden:) dus nu op naar deze!
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
31-05-2019 13:40
Voor de geïnteresseerden: ‘Klassieke mysteries’ combi van klassieke muziek en true crimes. Heerlijk
Klinkt als een match made in heaven 😆
Alle reacties Link kopieren
Abejoha schreef:
31-05-2019 16:36
Ziet er goed uit, bedankt voor de tip! Ben net klaar met de reeks over Napoleon, door de afwisseling met klassieke muziek, brengt die reeks echt heel veel rust tijdens het huishouden:) dus nu op naar deze!
Oh vertel! Die ken ik nog niet☺️
Klinkt ook interessant!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de Blankenberge tapes geluisterd. Het feit dat het niet echt is vind ik dan jammer. Overigens wel prettig luisteren. Nu bezig met de kofferbakmoorden, intrigerend weer. De brand in het landhuis blijft tot nu toe favoriet bij mij!
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
31-05-2019 17:25
Oh vertel! Die ken ik nog niet☺️
Klinkt ook interessant!
Deze podcast heet ‘Napoleon’ met Johan Op de Beeck. Vlaamse podcast, maar heel aangenaam om naar te luisteren:)
Alle reacties Link kopieren
Abejoha schreef:
31-05-2019 23:54
Deze podcast heet ‘Napoleon’ met Johan Op de Beeck. Vlaamse podcast, maar heel aangenaam om naar te luisteren:)

Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
31-05-2019 13:40
Voor de geïnteresseerden: ‘Klassieke mysteries’ combi van klassieke muziek en true crimes. Heerlijk
Hele fijne podcast, heb ze nu bijna alledrie beluisterd. Enig nadeel is de enorme zin in Mozartkugeln:)
Alle reacties Link kopieren
Abejoha schreef:
02-06-2019 12:31
Hele fijne podcast, heb ze nu bijna alledrie beluisterd. Enig nadeel is de enorme zin in Mozartkugeln:)
Haha, ja dat is dan een beetje jammer! Als je er niet direct over kunt beschikken. Ze zijn ook heel lekker. Van Oostenrijkse vrienden heb ik ooit geflambeerde mozartkugeln geleerd te eten, echt een studentendingetje.
Je prikt ze op een satéprikker, dipt ze in Strohrum, steekt ze aan en hap!
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
02-06-2019 14:25
Haha, ja dat is dan een beetje jammer! Als je er niet direct over kunt beschikken. Ze zijn ook heel lekker. Van Oostenrijkse vrienden heb ik ooit geflambeerde mozartkugeln geleerd te eten, echt een studentendingetje.
Je prikt ze op een satéprikker, dipt ze in Strohrum, steekt ze aan en hap!
Mmm... klinkt goed! Nu heb ik er nog meer zin in:o
Alle reacties Link kopieren
https://projects.bnr.nl/bnr-podcast-awa ... ast-awards

Grote winnaar: De brand in het landhuis

Wetenschap: Onbehaarde apen
Zakelijk: De Oversteek
Lifestyle, Maatschappij & Gezondheid: Man Man Man, de Podcast
Sport: Live Slow, Ride Fast
Kunst, cultuur & muziek: 30 minuten rauw
Media & Opinie: De Krokante Leesmap
Tech & Innovatie: Tweakers
Nieuws & Politiek: Newsroom
Beste brand story: Van Gogh belicht: de brieven
Beste host: Lamyea Aharouay



Wat vinden we ervan?
Alle reacties Link kopieren
[quote=Bonnieux post_id=30019412


Wat vinden we ervan?
[/quote]

Man man man, luister ik heel vaak,echt heel leuk vind ik en moet er vaak hardop om lachen.
Heb er ook op gestemd, dus daar ben ik het helemaal mee eens!
.
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
07-06-2019 12:28
https://projects.bnr.nl/bnr-podcast-awa ... ast-awards

Grote winnaar: De brand in het landhuis

Wat vinden we ervan?
Geweldig! :yes:
Terechte winnaar en de prijs is -wat mij betreft- zeer gegund aan Simon Heijmans.
Een met bezieling gemaakte podcast met een prachtig en superspannend resultaat.
Ik had dan ook op hem gestemd. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Mooi lijstje! De brand in het landhuis is terecht als grote winnaar uit de bus gekomen:)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle tips, heb er al veel aan gehad! Zit nu midden in S -town.

Is de Kofferbakmoord al genoemd? Waar gebeurd en ik vond hem zeker de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik luister nu de Brand in het landhuis.
Misschien ligt het aan mij maar ik erger me een beetje aan de toon waarop hij praat.
Zo'n toon van: er staan vréselijke dingen te gebeuren... En dat er dan niks gebeurd, zoiets. Maar ik ben pas halverwege aflevering 2, wie weet wen ik eraan :$
Oe leuk! Ik doe een tvp en als tip Laura H. (als deze nog niet genoemd is) fijn topic!
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
11-06-2019 15:09
Ik luister nu de Brand in het landhuis.
Misschien ligt het aan mij maar ik erger me een beetje aan de toon waarop hij praat.
Zo'n toon van: er staan vréselijke dingen te gebeuren... En dat er dan niks gebeurd, zoiets. Maar ik ben pas halverwege aflevering 2, wie weet wen ik eraan :$
Oh, dat heb ik nu ook...
Ben ook nog maar bij de 2e aflevering en vind het nog niet echt spannend maar misschien komt dat nog :-)
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
11-06-2019 15:09
Ik luister nu de Brand in het landhuis.
Misschien ligt het aan mij maar ik erger me een beetje aan de toon waarop hij praat.
Zo'n toon van: er staan vréselijke dingen te gebeuren... En dat er dan niks gebeurd, zoiets. Maar ik ben pas halverwege aflevering 2, wie weet wen ik eraan :$
Ik vind zijn stem heerlijk. Het is wel een interessante podcast, maar als je zijn stem niet fijn vindt dan wordt het nog een hele kluif😄
En uiteindelijk doet ie wel interessante ontdekkingen, dus ik zou wel blijven luisteren😉
Alle reacties Link kopieren
Ik zit midden in 'het hart van Napoleon', prachtige stem, visueel omschreven, mooie muziek en leerzaam. Heerlijk om bij in slaap te vallen ;)

Ook zin om 'brand in het landhuis' te luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weer eens een tip die nog niet genoemd is: Risk! Het zijn steeds 3 waar gebeurde verhalen met een thema. Vaak verteld voor een live publiek.
Wat ik leuk vind aan deze podcast:
-Het zijn meestal hele goede vertellers die je echt meenemen in hun verhaal.
Het zijn vaak wat 'pittige' verhalen van mensen die wat meer op het randje leven.
Sommige verhalen zijn me iets te expliciet maar die sla ik dan gewoon over.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
16-06-2019 15:16
Ik heb ook weer eens een tip die nog niet genoemd is: Risk! Het zijn steeds 3 waar gebeurde verhalen met een thema. Vaak verteld voor een live publiek.
Wat ik leuk vind aan deze podcast:
-Het zijn meestal hele goede vertellers die je echt meenemen in hun verhaal.
Het zijn vaak wat 'pittige' verhalen van mensen die wat meer op het randje leven.
Sommige verhalen zijn me iets te expliciet maar die sla ik dan gewoon over.

Afbeelding
Klinkt leuk! Een beetje zoals ‘echt gebeurd’, dat vind ik ook een leuke podcast.

Wat bedoel je met dat expliciete?
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
17-06-2019 21:24
Klinkt leuk! Een beetje zoals ‘echt gebeurd’, dat vind ik ook een leuke podcast.

Wat bedoel je met dat expliciete?
Ja het is zoiets, maar de verhalen zijn wat heftiger. Met expliciet bedoel ik dat er soms wel hele gedetailleerde seks in voorkomt, (ik luisterde een verhaal over een trans-prostituee bijvoorbeeld....) of dat nare gebeurtenissen heel 'rauw' verteld worden soms.
Brand in het landhuis is voor mij ook de absolute winnaar!
van de Blankenburge tapes vond ik het zo'n deceptie toen bleek dat het niet gebaseerd was op een waargebeurd verhaal.

Als tip, niet zo zeer nu maar voor volgende jaar alvast:
Trust Nobody.
3 fans van Wie Is De Mol die elke aflevering bespreken. Vooral leuk omdat je het gevoel hebt bij ze aan de keukentafel te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven