Entertainment alle pijlers

Podcasts 2019

09-01-2019 11:34 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden heb ik eindelijk ook ontdekt hoe fijn podcasts luisteren is. Ik merk dat ik ongemerkt ineens m'n huishouden doe, 4 uur in de trein zó om is, ik ineens een sjaal heb gebreid en ik lekker slaap na een verhaaltje voor het slapen gaan. Het prettige vind ik dat je met je handen en ogen dingen kunt doen terwijl je luistert.
Welke podcasts luister je graag en waarom?
Mijn tips:

Strangers: een podcast serie waarin iedere aflevering een nieuw verhaal verteld wordt over hoe het ontmoeten van een onbekende je leven kan beïnvloeden. De ene aflevering is leuker dan de andere maar er zitten hele mooie tussen.

Dr. Death: spannende waargebeurde serie over een chirurg

Echt gebeurd: serie waarin mensen vertellen over dingen die dus echt gebeurd zijn. Ook leuke afleveringen met dagboekfragmenten. Zitten ook stomme tussen, niet iedereen is nou eenmaal een meesterverteller

Heavyweight: hele leuke serie , iedere aflevering probeert de maker een probleem of mysterie dat iemand in het verleden heeft gekregen op te lossen.

Where should we begin?: Meeluisteren met echte gesprekken met een bekende Vlaamse relatie therapeute, soms heftig vond ik. Veel verdriet maar wel heel leerzaam

Bob: Vlaamse waargebeurde podcast serie, in de serie wordt in het onduidelijke verleden van een vrouw met Alzheimer gedoken. De vrouw heeft het namelijk heel vaak over een 'Bob' die niemand kent.

Dirty John: ook weer een waargebeurd verhaal over een man waar je liever niks mee te maken wilt hebben

De castraten: informatieve podcast over (je raadt het al) castraten. Mooie muziek tussendoor ook. Onderwerp moet je wel aanspreken natuurlijk maar ik ben wel een liefhebber van koormuziek dus vond het interessant.

Ik heb nog aardig wat tips opgeslagen maar nog niet geluisterd, zoals Serial, the moth wie heeft er nog meer tips?
Alle reacties Link kopieren
Behaarde apen. Jammer genoeg zijn enkel de eerste vier gratis, maar vooral die over de ruimte vind ik zeer fascinerend en duidelijk uitgelegd voor een leek als ik.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Een podcast topic!
De brand in het landhuis vond ik echt superspannend! Ik heb er nu 1 klaar staan over tante Jos, gaat over de oorlog maar moet nog beginnen dus kan nog geen oordeel geven. Voor tussendoor luister ik ook graag naar 30 minuten rauw van Ruud de Wild. Ik ben niet echt fan van Ruud maar deze gesprekken zijn vaak echt mooi.
Ik ben ook geabonneerd op tante Jos, ook een intrigerende podcast.
Verder ook genoten van Echt Gebeurd, Het Olifantenverhaal.
Alle reacties Link kopieren
Bob, goede tip. Echt een hele mooie, ontroerende podcast.
Alle reacties Link kopieren
Ohh superleuk! Even een tvp! I ❤️ Podcasts!
Sinds Laura H ben ik eraan verslaafd. I vind het zo heerlijk dat er de rust is in een podcast en dat je gewoon een heel verhaal kunt afluisteren zonder allerlei afleiding.
KitKeller schreef:
19-02-2019 17:34
Die 'huisvriend', Boudewijn, heeft dit online gezet: https://www.youtube.com/watch?v=o82Q_vx9qxk

Ik vond het heel ontroerend, zeker als je het verhaal erachter kent. Vooral de keuze voor dat nummer...
Is dit filmpje van na de laatste aflevering van ‘De Brand’? Misschien relevant voor wie de podcast nog niet heeft afgeluisterd.

Ik vond ‘De brand in het landhuis’ ook echt geweldig!! De stem van de verteller vond ik ook zo heerlijk om naar te luisteren en dat verhaal...ik hing gewoon aan zijn lippen.

Ik heb net een nieuwe podcast ‘Van twee kanten’ van Corine Koole van De Volkskrant aan mijn abonnementen toegevoegd. Ook zij heeft een fijne stem. Het is een beetje de Esther Perel (where should we begin?) podcast van NL, hoewel ze journalist is en geen therapeut.

Echt gebeurd vind ik heel leuk/ontroerend/heftig/grappig/shocking/bizar/mooi. Elk verhaal is anders en altijd interessant om te luisteren.
Een paar van mijn favo afleveringen: De survival in de Ardennen, puberdagboek weglopen naar Parijs, de valentijnskaarten op curacao, de strijd met de filiaalchef van de Hema, kaasman, enz enz
Maar ik heb m inmiddels helemaal afgeluisterd. Nu wacht ik elke week op een nieuwe aflevering.

Heavyweight vind ik ook interessant! Die met dat gebroken been😱😱 hoe kan dat??

Focus luister ik ook graag naar, net als naar Argos. Ik mis de prachtige stem van Max van Weezel sinds de laatste keer!!

Grote vragen is ook een leuke, soort Willem Wever voor volwassenen.

En ‘Ik ken iemand die’ heerlijke opvoedpodcast die stiekem alleen oeverloos gelul is, echt heel fijn om te luisteren. Helaas maar één aflevering per maand...

Eerder heb ik ook geluisterd naar Opgejaagd, vond ik heel interessant, maar ik werd er niet heel blij van. Mijn kleuter zit nog maar net op school en moet nog wennen en dan is het niet heel handig om te luisteren, maar goed. Wel een heel interessant onderwerp.

Tante Jos spreekt me erg aan en ook Joris Luijendijk vind ik cool! Ik vond zijn boeken al leuk vanaf ‘een tipje van de sluier’ en ‘een goede man slaat soms zijn vrouw’

De Castraten spreken me ook aan, alleen ik zag dat de afleveringen twee uur duren bijna. Die tijd vind ik bijna niet aan een stuk.. Dus dat moet ik even aankijken.

Waar gaat S-Town eigenlijk over? Jullie verhaal erover intrigeert me wel!


Zooo even genoeg geschreven! Tijd om te slapen met een podcast erbij😁
Alle reacties Link kopieren
S-town, tja, dat is eigenlijk niet goed uit te leggen! Dat is het leuke....
Podcast is ook de enige manier waarop ik fitnessen overleef. Ik hou het niet vol als de accu van mijn mp3 leeg is.
Alle reacties Link kopieren
Via welke manier luisteren jullie naar podcasts dan? Ik heb wel interesse in crime etc, maar alles lijkt in het Engels te zijn. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
mademoiselle83 schreef:
02-05-2019 08:04
Via welke manier luisteren jullie naar podcasts dan? Ik heb wel interesse in crime etc, maar alles lijkt in het Engels te zijn. Iemand tips?
De Holleeder podcast proberen? Die is helemaal in het Nederlands.
En ‘de brand in het landhuis’ heeft suspense en allerlei onderzoeken, dus vast leuk om te luisteren voor je.

Ik luister ze via de podcast-app op mijn telefoon, maar kan ook via soundcloud, spotify oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook via spotify of de app podcast addict.
Alle reacties Link kopieren
Hallo podcastliefhebbers, stemmen jullie ook even op je favoriete podcast voor de Dutch Podcast Awards?

https://projects.bnr.nl/bnr-podcast-awa ... ast-awards

Een mooie opsteker voor de makers en een breder podium voor deze heerlijke media!
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
02-05-2019 11:15
De Holleeder podcast proberen? Die is helemaal in het Nederlands.
En ‘de brand in het landhuis’ heeft suspense en allerlei onderzoeken, dus vast leuk om te luisteren voor je.

Ik luister ze via de podcast-app op mijn telefoon, maar kan ook via soundcloud, spotify oid.
Zal eens kijken naar die twee. Iemand noemde hier Serial en true crime iets maar dat zal dan wel in het engels zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik luister veel Engelstalig ja. Je Engels wordt er ook steeds beter van!
Alle reacties Link kopieren
Net klaar met tante Jos, zeer de moeite waard vond ik!
Alle reacties Link kopieren
Bob vond ik persoonlijk iets minder. Zal geen spoilers doen....
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
04-05-2019 22:47
Net klaar met tante Jos, zeer de moeite waard vond ik!
Vond ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Pas sinds kort podcasts ontdekt, 30 minuten rauw. Interessante interviews, maar ik wil ook wel wat anders, dus haal hier tips vandaan. :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Manmanmandepodcast en Menno's mansion vind ik erg leuk. Wel vooral slap gelul maar ik moet er vaak hard op om lachen. Als iemand tips heeft die vergelijkbaar zijn hoor ik ze graag!.

Oh en sommige podcasts van Monica geuze vond ik ook leuk maar dat lag vooral aan welke gasten er waren..
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ‘De Blankenberge tapes’ al geluisterd? Ik vraag me steeds af of het nu waar gebeurd is, dat lijkt het haast, maar is het volgens mij niet... :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
08-05-2019 22:18
Hebben jullie ‘De Blankenberge tapes’ al geluisterd? Ik vraag me steeds af of het nu waar gebeurd is, dat lijkt het haast, maar is het volgens mij niet... :sherlock:
Lijkt wel echt, he?! Ik twijfel ook!
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
08-05-2019 22:18
Hebben jullie ‘De Blankenberge tapes’ al geluisterd? Ik vraag me steeds af of het nu waar gebeurd is, dat lijkt het haast, maar is het volgens mij niet... :sherlock:

Ik ga er vanavond aan beginnen, ben benieuwd!
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
KitKeller schreef:
09-05-2019 15:07
Ik ga er vanavond aan beginnen, ben benieuwd!
Veel luisterplezier! Ik denk uiteindelijk toch van niet na al het geluister. Ben benieuwd wat jij na afloop denkt :)
Alle reacties Link kopieren
Gister de Blankenberge tapes geluisterd. Het is niet echt inderdaad maar ik vond het wel erg goed!
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt verslaafd aan this might get weird. Dat is de podcaat van Grace Helbig en Mamrie Hart. Vooral erg grappig dus luistert lekker weg.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
29-04-2019 19:18
Als je echt van true crime houdt: luister Sword and Scale.
Veel live opnames van politie verhoren en rechtzaal interviews. Omdat het zo echt is lopen de rillingen me regelmatig over de rug.
Ik begon met deze twee afleveringen en zat er meteen lekker in: nr 87 en 88. Over een jongen van 14 en een lerares van 24 die vermist raken. Meer zeg ik niet maar jemig...

Ik heb er nog een paar geluisterd, dit lijstje als leidraad gebruikt om ergens te beginnen
https://www.owltail.com/podcasts/95277-sword-and-scale

Sword and Scale is geweldig!! Hele goede tip!

Ik luister nu ook veel naar podcasts van Parcast Network. Die hebben veel verschrillende podcasts: Serial Killers, Haunted Places, Cults, Conspiracy Theories enz. Genoeg om voorlopig even vooruit te komen
Pivot! PIVOT!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven