Entertainment alle pijlers

Podcasts 2019

09-01-2019 11:34 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden heb ik eindelijk ook ontdekt hoe fijn podcasts luisteren is. Ik merk dat ik ongemerkt ineens m'n huishouden doe, 4 uur in de trein zó om is, ik ineens een sjaal heb gebreid en ik lekker slaap na een verhaaltje voor het slapen gaan. Het prettige vind ik dat je met je handen en ogen dingen kunt doen terwijl je luistert.
Welke podcasts luister je graag en waarom?
Mijn tips:

Strangers: een podcast serie waarin iedere aflevering een nieuw verhaal verteld wordt over hoe het ontmoeten van een onbekende je leven kan beïnvloeden. De ene aflevering is leuker dan de andere maar er zitten hele mooie tussen.

Dr. Death: spannende waargebeurde serie over een chirurg

Echt gebeurd: serie waarin mensen vertellen over dingen die dus echt gebeurd zijn. Ook leuke afleveringen met dagboekfragmenten. Zitten ook stomme tussen, niet iedereen is nou eenmaal een meesterverteller

Heavyweight: hele leuke serie , iedere aflevering probeert de maker een probleem of mysterie dat iemand in het verleden heeft gekregen op te lossen.

Where should we begin?: Meeluisteren met echte gesprekken met een bekende Vlaamse relatie therapeute, soms heftig vond ik. Veel verdriet maar wel heel leerzaam

Bob: Vlaamse waargebeurde podcast serie, in de serie wordt in het onduidelijke verleden van een vrouw met Alzheimer gedoken. De vrouw heeft het namelijk heel vaak over een 'Bob' die niemand kent.

Dirty John: ook weer een waargebeurd verhaal over een man waar je liever niks mee te maken wilt hebben

De castraten: informatieve podcast over (je raadt het al) castraten. Mooie muziek tussendoor ook. Onderwerp moet je wel aanspreken natuurlijk maar ik ben wel een liefhebber van koormuziek dus vond het interessant.

Ik heb nog aardig wat tips opgeslagen maar nog niet geluisterd, zoals Serial, the moth wie heeft er nog meer tips?
Alle reacties Link kopieren
Net klaar met de hormoonfabriek, daarvoor anoniem intiem beluisterd. Ik ben van allebei onder de indruk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu alle afgelopen afleveringen van Damn Honey aan het bingen
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe tip: "het leven, een gebruiksaanwijzing"
Het Leven, een gebruiksaanwijzing is de nieuwe 14-delige audioserie van de makers van Toendra en Plots. Binnen elke aflevering staat één vraag centraal die simpel en praktisch geformuleerd is, maar die op de een of andere manier wringt. Vragen als ‘Hoe te vergeten?’, ‘Hoe niets te doen?’ en ‘’Hoe een bittere pil te slikken?’.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu naar ‘aangenaam’ aan het luisteren, als zwangere extra leuk omdat wij nu natuurlijk ook met naamgeving bezig zijn. Tot nu toe vind ik het erg boeiend!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels helemaal verslaafd aan podcasts :-D Een paar die ik erg goed vind:

El Tarangu
Van de makers van 'Bob'. Lucien van Impe, een oud wielrenner, krijgt een uitnodiging voor een etentje met 'El Tarangu', oftewel Jose Manuel Fuentes, een oud rivaal van hem. Het probleem is alleen dat Fuentes in 1996 is overleden.... De podcast makers gaan op zoek naar deze man. Heeft hij zijn dood in scene gezet? Of doet iemand zich voor als Fuentes? En zo ja, waarom?

Death in ice valley
Begin jaren '70 wordt in Noorwegen het lichaam gevonden van een vrouw. Tot op de dag van vandaag weet niemand wie zij was. In haar bagage worden vreemde dingen aangetroffen, onder andere pruiken en valse identiteitsbewijzen en gecodeerde berichten. Wie was zij? Was ze een spion? En hoe is ze aan haar einde gekomen?

De moord op Patrick
Op 2e kerstdag 2002 wordt het lichaam van Patrick, een 36 jarige tennisleraar, gevonden in zijn huis. De moord is nooit opgelost. De podcast makers onderzoeken de zaak en proberen uit te vinden wat er met Patrick gebeurd is.

Ear Hustle
Een podcast vanuit de San Quintin State Prison, gemaakt door een gevangene en een vrijwilliger. Je hoort diverse verhalen van gevangenen en het leven in de gevangenis.
kitkeller wijzigde dit bericht op 15-08-2019 17:05
Reden: typfout
0.04% gewijzigd
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips kitkeller!
Alle reacties Link kopieren
De moord op Patrick is idd een heel interessante podcast!! Ik hoop dat er nog afleveringen volgen en dat de podcast bijdraagt aan de oplossing van deze cold case. Soms druipt de frustratie echt van de maakster af, sommige dingen zijn ook gewoon best schokkend. Maar buitengewoon boeiend inkijkje in een Nederlandse Cold Case.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens vanmiddag de nieuwste aflevering (211 Sidney Vollmer) van echt gebeurd geluisterd. Ik vond m weer hilarisch!!

Welke afleveringen van echt gebeurd vinden jullie mooi, grappig of ontroerend?
Alle reacties Link kopieren
Echt gebeurd heb ik nog niet geluisterd, binnenkort ook maar eens proberen.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
KitKeller schreef:
16-08-2019 13:44
Echt gebeurd heb ik nog niet geluisterd, binnenkort ook maar eens proberen.
Zeker doen! Is erg leuk, sommige afleveringen zijn niet zo sterk, maar er zitten heel mooie tussen.

Nr 138 vind ik heel mooi
Nr 132 vind ik lekker avontuurlijk
Nr 211 dus erg grappig (gênant puberverhaal), de puberdagboeken in echt gebeurd zijn over het algemeen ook de moeite waard.

En Nr 22 en nr 57 omdat diegene is omgekomen met vlucht MH17. Als je zijn verhalen luistert dan stond ie midden in het leven. Dat maakt het zo bizar, je gaat dan niet uit van de sterfelijkheid van iemand. En toch😔

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven